-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frenky89
őstag
válasz Vasinger! #31767 üzenetére
Nekem nincs ésszerű érvem rá, mert nem próbáltam még, sőt normális 26-os bringám se volt még, de a mostani cross-om 28-as és ez erre a hibrid felhasználásra, amit én művelek (terep, de zúzos erdős, hanem jellemzően inkább földutak) jó kiindulási alapnak tűnik a nagy(obb) kerék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #31767 üzenetére
Ha a nagy átlagot nézem, szerintem sokan profitálnak a 29"-es kerékméretből. Sok előnye van a 26"-al szemben. Hátrányként a kicsit lomhább megindítást és lomhább kanyarodást lehet neki felróni, viszont sok előnye is van. Jobban tartja a tempót, jobban átgördül az egyenetlenségeken, jobb tapadás. Ez a legtöbb hobbi montisnak épp elég, hogy a 29"-et válassza a 26"-al szemben. Ezenkívül trekking külsőkkel kb egy cross trekking-et tudunk belőle csinálni, ami aszfalton is haladósabb lesz mint a 26"-os.
Az tény, hogy a 26" fürgén kanyarodik, akinek számít a technikás lefelé, sok kanyarral, nagy tempóval, ott lehet jobb választás egy 26" vagy inkább 27,5". -
tatabike
őstag
válasz Vasinger! #31776 üzenetére
29-es nem férne bele. 26-os monti vázba belefér a trekking kerék pl. vékony gumival, de egy 29er monti kerék biztos nem. Amúgy meg ne akarj bele nagyobb kereket, mert a 26-osok geometriája 26-os kerékhez van kialakítva. Ha nagyobb kereket tennél bele, kapnál egy idegbeteg, minden kormánymozdulatra agresszíven reagáló kerékpárt, aminek ráadásul a középcsapágya is jó magasra kerülne. Semmi értelme.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #31776 üzenetére
De jó ez a kép!
Elvagyok én a "maradi" 26"-al...
+1, legyen csak minél olcsóbb, ahogy teret nyer a 29!
Inkább megtanulok bringázni, mint +100k.Amúgy merevvázas rideg csapatások után azt kell mondjam nem érzem kicsinek a 26-os kereket. Eddig mindenen átment akarva, akaratlanul, legyen az öklömnyi kőhalom akár. Azért bíztam is benne, hogy akkora sebességen előbb repülök a magasba, minthogy beleálljon a kerék bármibe is.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #31793 üzenetére
Szerintem nem annyira távoli. Nézd meg a Cube oldalát, a DH bicikliken kívül 2 darab 26-os össztelós van az oldalukon a 30-ból. Merevnél 44-ből 8 darab.
KTM oldalán is szintén csak a DH biciklijük 26-os az össztelósok közül. Merevnél 30-ból 5 darab, de azok is alsóbb kategóriásak.
Persze más gyártóknak még sok 26-os biciklijük van (pl Kross), de nagyobb márkáknál már most se nagyon kapsz jobbfajta 26-ost, jó, ha 1-2 fajta közül tudsz választani. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #31793 üzenetére
Azért van már választék a 29"-es alkatrészekben is bőven. Az tény, hogy 26"-os nagyon sokáig volt uralkodó a mtb piacon, így nyilván még sok időnek kell eltelnie mire ezek az alkatrészek kikopnak, de a folyamat elkezdődött. Mint ahogy zoli03 is írta, már csak főként az alsóbb szegmensbe vannak 26"-os gépek.
Elvileg 175 centitől már okés a 29" , persze alacsonyabb emberek is szoktak használni 29"-et, nagyon kis termetű embernek én sem ajánlanám, de egy átlagos magasság mellett elmondható, hogy stabilabb, biztonságosabb egy kezdő kezében mint egy 26".
Egyébként nem akarom én leszólni a 26"-ot, remek bringák épültek arra a kerékméretre, de most a fejlesztések más irányba mennek.Because: Természetesen igen, a kerékpáriparban sem a legdrágább carbon gépek hozzák a bevételek legnagyobb részét hanem az olcsóbb modellek. Viszont itt érdemes Magyarországtól elvonatkoztatni, külföldön rengeteg AM/Enduro monti fogy, szerintem ez most az egyik húzóága a mtb iparnak. Persze nem Magyarországon, mivel a belépő kategória 500-600 ezer. Ez magyar pénztárcával mérve nagyon sok, gazdagabb országokban nem akkora érvágás.
-
borix
őstag
válasz Vasinger! #31880 üzenetére
Az a 3000 km a nagy fogaskeréknek csemege elvileg bírnia kellene még csere nélkül.
Ne a láncot féld fölteszed majd megnézed,hogy fút a nagy tányéron följön e a fogakra vagy sem.
Én cserélném a nagy tányért is majd 3db láncot váltogatva rajta 200-250km távonként így elmenne 10000km körül. -
kovsol
titán
válasz Vasinger! #31907 üzenetére
Én nem értek a témához. Most ha van egy lánc ami 9 sebességes és az én Deore 9 sebességes váltómhoz megfelelő, akkor mi a különbség egy Deore és egy XT lánc között? Mert gondolom nem véletlenül kerül majdnem duplájába az XT.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #31870 üzenetére
"Ha más Slime, szart se ért, lehet lejárt a szavatossága, de csak kifolyt belőle, nem tömítette el a lyukat, nem értem, pár éve még működött így-úgy, de most semmi..."
Ezek nem állnak el örökké, 2 év az élettartamuk. Szóval valószínűleg túl sokáig állt.(#31898) tatabike
"Na, gyöngyszem... és még ez állítja magáról, hogy ismeri a kerékpározást. 15 kilós váz"
Gyanítom csak pongyola fogalmazás, 15 kilós biciklire gondolt. Az meg egy átlag városi / trekking esetén mindenfajta dologgal megpakolva (sárhányó, csomagtartó, stb.) teljesen reális. -
#16729600
törölt tag
válasz Vasinger! #32172 üzenetére
Szép kanyar volt ez.
A másik: Hazafelé leért a jobb pedálom egy kanyarban és a betonnal találkozott. Látszólag nem lett semmi baja, hogyan győződhetnék meg, hogy a hajtókar és a pedál valóban nem szerzett semmi sérülést?
Hát ha nem tapasztalsz semmilyen negatív változást,akkor nincs baja Vagy esetleg még marad az ipari röntgen,biztos ami biztos alapon
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #32550 üzenetére
Szerintem nincs semmi baj ezzel a deore hajtókarral. Az slx is max annyival tud többet, hogy néhány grammal könnyebb. Ezeket akkor rónám fel hátránynak, ha árához képest lenne alacsony szintű, de 2000 euro-ért ez van. Nézd végig, hogy 2000 euro körül, milyen felszereltségű 650b AM gépeket kapni. Szerintem teljesen rendben van a felszereltsége ehhez mérten. Hát a szín meg ízlés dolga, nekem konkrétan tetszik ez a kék szín, az is dob rajta, hogy matt, nem egy átlagos szín, de nyilván nem mindenkinek tetszik.
Nem mondanám, hogy kevés a mostani, sőt, szerintem ez a 140mm a legoptimálisabb ha mindenes bringát keresünk. Itt van kb egy szinten a lejtőzés és mászás. Kisebb rugóútnál már a lejtőzés látja kárát, nagyobbnál meg a mászás. Nálam a montizás egy hobbi, abszolút kikapcsolódás, nem versenyszintű teljesítményről szól, így lehet megbékélnék egy kicsit rosszabbul mászó, de agresszívebb lejtőzős masinával.
Úgy érzem nekem inkább a lefelé a fontosabb és nem baj az ha kicsit rosszabbul mászik. Meg úgy is ott a lock az enduro bringán is, súlyban meg semmiképp se vennék nehezebbet mint a mostani, sőt inkább még könnyebbet. Félreértés ne essék, imádom ezt a bringát, de kicsit hiányoznak azok az állatságok amiket a anno a kona stinky-vel meg lehetett csinálni, ezzel meg azért nem. Ezzel azért nem lehet mindenen átgázolni, a stinky meg kb olyan volt, hogy akármilyen köves, gyökeres a pálya, gond nélkül eresztettem, itt meg azért jobban kell figyelni merre megyek. Persze nem hiányzik a kona stinky közel 20 kilós súlya, nem sírom vissza, de a 180mm rugóútja azért más világ volt. De hát az egy Freeride gép volt, nyilván nem érdemes AM géphez hasonlítani.
Gondolkoztam azon is, hogy veszek egy Enduro villát az Xfusion velvet helyett, mondjuk egy új Pike-ot 35-ös becsúszókkal. 150mm-re állítva még jó is lenne és biztos, hogy rengeteget dobna az irányításon. Ugye a fő különbség AM és Enduro között inkább a villában keresendő. Viszont akkor már inkább eladom a mostani bringát és egy ízig vérig Enduro-t veszek helyette, nem a fél megoldást választom.
Olyan 160/170mm rugóút tartományban gondolkozom. Bár ez is érdekes lehet: 2015 Cube Fritzz 180mm, 650b, 13,7kg
Bár nem lenne rossz 13 kiló alatti bringa, ez esetben meg mindenképp carbon vázban kell gondolkodni és 160mm rugóút környékén.Egyébként a Budai-hegységben szoktam főként bringázni, de azért meglátogatom Ausztriát is néha.
Nyilván nem létszükség az Enduro, de ki akarom próbálni. Hátha az jobban bejön, ha mégse akkor majd visszaváltok AM-re.Tothgera30: Ez más világ mint a 29", ízlés dolga. Nyugodtan keress privátban is, vagy az ismerősöd, bármire kíváncsiak vagytok a bringával kapcsolatban szívesen válaszolok. Váz egyébként örök garis, alkatrészekre még van 7 hónap gari.
-
tatabike
őstag
válasz Vasinger! #32635 üzenetére
5ezer euróért már adnak olyan autót is, amivel 60-nal (vagy 260-nal) is lehet tolni...
100km/órás hátszélben meg lehet csinálni. Csak az a gáz, hogy hiába van hátszél, meg stéher, egy enyhe de hosszú, vagy rövid de meredek emelkedő már megfogja, nem tudja tartani a 60-as átlagot.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Vasinger! #32640 üzenetére
Nekem a Star Trek első mozifilmje jutott eszembe...A 'V ger' nevű titokzatos űrlény, akiről kiderült, hogy a pár száz évvel azelőtt fellőtt Voyager űrszonda, csak megkopott rajta a felirat, vagy rárakódott valami kosz...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Normi™
őstag
válasz Vasinger! #46600 üzenetére
Én kinyírtam egy csapágyat nagynyomásúval,újra lehet zsírozni viszont ha nem bontható rotor és az is kap akkor csere.Én azóta slaggal mosom.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz Vasinger! #46632 üzenetére
Én azért többször használok egy rongyot,igaz én nagyjából 100km után takarítom ami gyakorlatilag hetente van,így nem rakódik rá sok szutyok,de a sorra sem,így tovább bírja a rongy is.Én a sokat vitatott wd40+Tf2 kombóval oldom meg,szép tiszta csillogó a lánc és csendesen fut,tiszta a sor is.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vasinger! #46632 üzenetére
Egy rongy nem kafa,még kettő sem igazán.Én egyet csak a láncnak használok,mert az még a váltót is összekenné,egyet a váltóknak és becsúszószárnak meg egyet a többinek.Kerül itthon elég kacat amit összevághatok minden második héten bringát törölni.Ha kevés a rongy akkor fentről kezdem mosni a nyeregtől,majd a lánccal végzem,így nem kenek össze semmit.
Szerk: Egy méretre vágott küllővel időnként én is a lehető minden kis résbe bekényszerítem a rongyot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
D.Orion
veterán
válasz Vasinger! #46600 üzenetére
Nekem eddig az összes napszemüvegem tompította a napfényt ha belenéztem, nem tapasztaltam olyan becsillantást vagy szórást. A legdrágább is 8k volt csak. Ez BBB, de van XLC klónja is, és LIDL-s is.
Pont Nobby Nic-et használok és hátul már kopottas rendesen, középen 2-3mm van csak meg. Nagy nyomáson szépen lehet vele haladni aszfalton. Általában terepezésig 4bar-on megyek aszfalton, majd ott eresztem le 2.7-3 bar nyomásra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #46694 üzenetére
A nobby nic elöl egész jól bírja az aszfaltot, viszont hátul nagyon gyorsan kopik. Én 1200km alatt totál elkoptattam hátul egyet, úgy, hogy 1200-nak kb a fele aszfalt volt.
Hátra ilyet semmiképp se javaslok ha sokat fogsz aszfalton is menni. valami keményebb keverékűt, illetve jobban gördülőt. Akár egy olcsóbb külsőt, előre meg jó lesz a nobby nic, mert terepen baromi jó külső és azért a kormányzott kerék a lényeg. Smart sam szerintem jobban bírja az aszfaltot mint a nobby nic.
Le a kalappal, hogy 60-at tekersz azért, hogy terepezzél. Nekem szerencsére itt van egy köpésre az erdő. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #46712 üzenetére
Érdemes vegyesen gondolkozni. Ha megnézed a komolyabb új montikat, gyárilag is felemás külsővel szerelik.
Első kerékre érdemesebb agresszívebb mintásat tenni ha terepezel is, hátsó kerékre meg egy jobban gördülő, könnyebb külsőt.K Norbi: Szerintem zsír spray szerű cuccal, nem tiszta olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Valkűr
őstag
válasz Vasinger! #47187 üzenetére
Nekem hátul Deore, elől XT van...Mind a kettő nagyon eltalált darab, a Deore az ára miatt az XT meg, szerintem az sem drága, a fékereje jobb min a Deorénak, simábban jár a kar is, el kell dönteni mire kell. A kettő közt az SLX van de az nem sokkal olcsóbb mint az XT. Megjegyzem én 160-as tárcsákkal használom, és olyan mint a satu igaz csak 80 kilő körül vagyok.
Én itt vettem, jó az ára és a hűtőbordás fémszemcsés betéttel adják.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz Vasinger! #47197 üzenetére
A Shimanóhoz kapsz alkatrészeket, én még nem találkoztam rossz tárcsafékkel használtam sem, inkább a külső megjelenésük szokott pocsék lenni, nem is tudom, h lehet így hazavágni egy féket meg kart. HA kifogsz jó árban akkor nem gondolom h félni kell tőle, főleg ha a külső megjelenése is szép. Bár én használt elado XT fékkel még nemigen találkoztam, legalábbis a 785 tipussal.
Amit még szivesen kipróbálnék az egy HOPE tech 3 V4 tárcsafék...De amúgy mi baja a Formulának?
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vasinger! #47197 üzenetére
Nem igazán vagyok otthon tárcsafékben,de az a formula nem tűnik hulladéknak.Valami gond lehet vele,hogy nálad nem működik rendesen.Mindenhol jó értékeléseket kap... Én biztos adnék neki még egy esélyt (értsd egy jó szerelőt).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz Vasinger! #47197 üzenetére
Volt sok Avidom, pár hónapja váltottam először egy belépő Shimanora (M395), majd SLX-re. Kellemeset csalódtam a Shimanoban, nagyon szépen adagolható (még a belépő M395 is!), nagyon fog, meg vagyok vele tökéletesen elégedve. Az SLX szettet $105-ért rendeltem innen, de úgy látom kifogyott belőle a srác.
Üdv,
Joci -
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #47192 üzenetére
A betét is lehet olajos, zsíros. Haveromnak is ki kellett mosni egyszer benzinben a Formula RX betétjeit, alig fogott az első fékje. Utána ismét tökéletes lett.
Testbike-on senki nem panaszkodott a fékedre, szerintem vidd el szervizbe, ha otthon nem tudod megcsinálni. Ha le akarod cserélni, szerintem akkor is csináld/csináltasd meg előtte.
Websopok:
www.rosebikes.hu
www.bike-discount.de
www.bike-components.deA szállítás olcsó, az első kettőnél ha jól emlékszem, nincs 10EUR se. Itthon nem érdemes újan magasabb kategóriás Shimano alkatrészt venni, nagyon drágák. Az olcsó Shimano alkatrészek meg egyre gyengébb minőségűek (közben meg drágábbak is lettek), azokat meg azért nem érdemes megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Vasinger! #47533 üzenetére
Akkor lehet előnye ha pl Dobogókőre terepen akarsz felmenni, lefele viszont szívnál.
A gumi alatt van egy szövetváz, azzal szoktak trükközni, pl defekttálóság stb, ezért jelölik a fogásirányt hogy élvezd a fejlesztéseiket és azt kapd amiért fizetsz.
Szerintem vidd vissza és kérdezd meg a tagot miért így tette fel, most már engem is érdekel.(#47559) Dr.Én Erre kiváncsi leszek mit küld, tudtommal egy matricázó műhely van itthon, minden Kínából jön, még csak nem is ők szerelik össze. Alibabán megtalálod az összes bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz Vasinger! #47599 üzenetére
Ezeket nem fogod megérteni soha.Ma mentem a saját sávomban de beljebb az útpadkától mert kátyú volt,egy középkorú nő jött szembe és messziről dudált...nem igazán értem mit szeretett volna,mögöttem senki,nem léptem át a felezőt...a múltkor gyalog mentem át egy úton,a rákanyarodó autóval szemben nekem volt elsőbbségem,hangosan magamnak felettem a kérdést(nem akartam,hogy meghallja),hogy kinek van elsőbbsége mire a nő ment tíz méter lehúzta az ablakot és ennyit mondott "anyádnak",ez már napi,nagyon elbalkániasodunk,egyre jobban érzem.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
D.Orion
veterán
válasz Vasinger! #47599 üzenetére
Ez a modern gyereknevelés. Én ilyenkor le szoktam szállni és el szoktam magyarázni a tisztelt szülőnek, hogy mit is kellett volna csinálnia, továbbá talán nem a gyermeke előtt kéne üvöltöznie és káromkodnia. esetleg ilyenkor alapból megállhatsz a szülő mellett és megkérdezheted tőle, hogy netán az 5 méterrel előtte lévő gyermekéhez nem kellett volna-e odamennie.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen