-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz zoli03 #154698 üzenetére
még mindig magadból indulsz ki (ne vedd sértésnek)
hidd el, sokan vannak olyanok is, akiknek az ideje többet ér mint az a különbség, ami az otthoni szerelés (és megtanulása) versus beadom egy boltba és megjavítják között van.
itt nem arról van szó, hogy valaki "nagyon akarja" vagy nem, mert aki "nagyon akarja" az a Holdon is megoldja. de az emberek 99%-a nemhogy nagyon, de kicsit sem akarja.
ez a fórum itt, vagy a bikemagon irogatók nem képeznek reprezentatív mintát“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sutyesz96 #154911 üzenetére
ez a "perelés" érdekes dolog, mert látom nem tudod milyen lehetőségeid vannak valójában.
a probléma garanciális (kerékpár esetében első évben jótállás, második évben szavatosság) ahol sorrendben a következő dolgok történnek: javítás, csere, árleszállítás, visszavásárlás. Mindig csak akkor jön a következő, ha az előtte levő nem jelentett megoldást, tehát addig nincs pénz visszatérítés (részleges) amíg a javítás vagy a csere megoldást jelent a problémára.
ráadásul visszavásárlás egyáltalán nincs ha a probléma jelentéktelen, és ez a bírói gyakorlattól függ, hogy mi számít annak, de egy ezer forintos belső jellemzően az.
bővebben a kormány weblapján: Fogyasztóvédelem alapfogalmakelőttem többen írták, hogy a defektek többfélék lehetnek, így több defekt nem jelent automatikusan konstrukciós hibát. dühítő, de annyi, hiszen sokkal nagyobb a matematikai esélye annak, hogy 4 defekt 4 okból keletkezett mint az, hogy mind a 4 defekt ugyan azon okból keletkezett. ilyenkor egy rendes szerviz már a második defekt esetében igyekszik kizárni azt a hibát, ami egy következőt okozhat, ha azt veszi észre, hogy ugyan ott keletkezett a hiba. persze 3-4-5 hónap eltéréssel ez nem elvárható egyetlen szerviztől sem, így ott SZÓLNI KELL, hogy már volt ilyen probléma, és nézzék meg, hogy nem véletlenül ugyan az okozta-e. azonban ha a felni és a külső gumi is hibátlan, akkor bizony előfordulhat, hogy a helytelen felhasználás vagy csak simán külső tárgy okozza a defektet, ez esetben javasolt defektgátló folyadék vagy egyéb eszköz (pl a Tannus Armor - itthon többen is forgalmazzák: Csepel, Patai-Szabó) használata.
illetve egy személyes megjegyzés: minden olyan esetben, ahol kétséges a dolog kimenetele, és a kereskedő jóindulatára (is) vagy hagyatkozva, ott a simulékonysággal és rugalmassággal többre lehet menni, mint a fenyegetőzéssel meg a magas lovon üléssel.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz nmate91 #155060 üzenetére
sosem biztos, hogy ha magad szerzed az alkatrészt, akkor annyival olcsóbb, tekintve, hogy a legtöbb szerviz felárat kér a hozott alkatrész beszerelésére. plusz ha külföldről rendeled, akkor a garancia is visszaküldős, és egy hajtókat mondjuk Németországig küldeni 78 ezer forint, nemhogy a különbözetet bukod el amennyivel olcsóbb, de még a postára is járkálni kell... mindenképp kérdezz meg egy-két boltot mielőtt ilyenre adod a fejed.
szerintem.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz nmate91 #155066 üzenetére
azért ez nem egy agysebészet, a legtöbb szerviznek képesnek kell lennie megoldania
van már egy Shimano Service Center egyébként Budapesten, a Bringaland ha valahová, akkor oda biztosan nyugodtan fordulhatsz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz samujózsi #155072 üzenetére
idén óta SSC (azaz nagyjából akkor 2 hete)
nmate91: a szimpla lánckereken kívül úgy tűnik a speciális rögzítő csavarjaira is szükség lesz (más a hossza mint a jelenlegidnek) de nagyjából ennyi a csere, az 50-es láncvonal helyett 48.6 lesz, ez elhanyagolható különbség főleg mivel nincs első váltó az új rendszerben
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz samujózsi #155076 üzenetére
a bowden nem nyúlik érdemben (de igen, mindjárt megtalálja valaki a linket, amiben bizonyítják, hogy képes 1,2mm-t nyúlni ha 5 téglát teszel rá és 2 hónapra fellógatod, vagy valami hasonló ökörség) hanem a bowdenház/kupakok szépen elhelyezkednek, mozognak, zömülnek és kis használat után elérik a végleges állapotukat, ami azt jelenti, hogy marad bowdened a rendszerben "felesleges" amiből sokan arra következetnek, hogy a bowden megnyúlt.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ZolkoW #155208 üzenetére
az MW501-nek 51.990 a javasolt kisker ára, online boltokban még itthon is jellemző a 15% kedvezmény alapból, azaz 44 körül már biztosan meglőhető az olcsóbbik Shimano cipő is. és ha valaki euróban fizetne, akkor kintről még olcsóbb, persze méret probléma esetén gáz a visszaküldés.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz INTELligent #155384 üzenetére
én használok igen
annak ellenére is, hogy nagyjából már +/- 1Nm pontossággal tudok mondjuk 10nm-re húzni csak kézzel is. egy idő után megtanulja az ember, hogy mennyi az annyi és az alkatrészek sem tizedre pontos tűréssel készülnek
persze aki bizonytalan magában, vagy nem szerel sokat vagy régóta, annak előnyös egy nyomaték kulcs szett. a legolcsóbb kerékpárhoz is használható itthon tudomásom szerint az Extol Prémium 1/4" kulcsa, de ehhez még venni kell bitfejeket meg adaptert, amivel a 1/4"-ról bitre alakítod.
lehet venni kifejezetten kerékpárosat, mondjuk BBB vagy Pro (ugyan az a kettő) de 16 körül már van az a kínai szett is Spyral néven, ami kb 30$ aliról“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #155395 üzenetére
10€ szállítási költség is van, 335-ös forinttal (felteszem van Revolut kártyád, mert ha nincs, akkor inkább 338-assal kell számolni) a linkeden lévő termék 16.050 forint, kb annyi mint az itthon is kapható Spyral. és ami még fontos, hogy ez NEM ugyanaz, mint a BBB vagy a Pro.
amúgy minden más helyes abban amit írtál...tehát van különböző termék, különböző áron, de a magyar nagykerek meg kiskerek kapják be, igaz?
https://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Gempas 70 #155423 üzenetére
ennyiért már messze túl vagyunk az Auchan hulladék árszinten, sőt
nem mondtad, hogy újat vagy használtat keresel
egy jó Cube Cross Pro már talán kicsit kereten kívül van, de erős alkudozással beleférhet
RockShox Paragon villa, XT hajtás/váltás ... csupa finomság
még új korában pattintanék az SM-RT10 helyett valami sokkal komolyabbat, amihez nem csak műgyantás pofát lehet venni, mondjuk egy SM-RT81-et amíg még lehet kapni, de már egy 64 vagy 68 is jó lehet, hátha beszámolják a boltban a régit és akkor nem fáj olyan sokba a csere - így akkor az MT200-as fékek is megtáltosodnak“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ivana #155455 üzenetére
az látszik rajta, hogy 1976-77-ben (amikor tervezték a '78-as Dura Ace-t) még nem sejtették, hogy aluból kellene csinálni a maga nemében úttörő volt, és ha ők nem csinálják meg, akkor lehet még ma is minden agy menetes racsnis lenne. legalább akkora újítás, mint az indexált váltás vagy a fékváltókar.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
azt jelenti, hogy a gyártó min. 32 max. 38 fogszámú legnagyobb lánckerékkel ellátott lánckeréksorhoz ajánlja, elöl minimum 11 maximum 12 fog, a teljes kapacitás 45T
azért van, mert a paralelogramma nagyon elállna“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz 6030D #155609 üzenetére
sokszor az is elég, ha az ugyanolyan geometriájú vázhoz azonos méret mellett 2 centivel rövidebb stucni van, esetleg keskenyebb kormány, szélesebb nyereg, vagy húzottabb falú csövek
ráadásul sok nő érdekes módon irtózik attól, hogy őket nőként megkülönböztessék, és férfi kerékpárt (vázat) akar, mert ő semmivel nem különb. ez is érthető indok.
teljesen gyártó függő, hogy mennyire mennek a "girlie power" irányba, kis lepkékkel meg a rózsaszín minden árnyalatával, vagy maradnak a maszkulinabb vonalon.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #155642 üzenetére
a softshell-el az a baj, hogy könnyen beizzadsz alá, ha izzadós vagy
nem találkoztam még igazán jó softshell anyaggal, ami lélegzik (bármilyen a marketingje)a CoolChange egyébként egy egész megbízható kínai gyártó, de a legjobb kesztyűk Pakisztánból jönnek (és általában márkanév nélkül)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #155645 üzenetére
á, azok ide jellemzően csak Northwave meg Pearl izumi márkanéven jutnak el
a világ kesztyűgyártásának nagy része Pakisztánban van, csak az europages 187 céget listáz a nagyobbak közül, de ha el akarsz merülni a mélységben, akkor csekk disz áut 3537 találat, mind gyártó...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #155681 üzenetére
mi a kérdés? az új SLX-XT hasonlóan reteszel, mint a videón látható Mavic (aminek az eredetije DT)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Bullitz #155890 üzenetére
látom 60 ezer a megcélzott keret
ezért nem lehetetlen használható bringát venni, de megkötéseket kell hozni vagy évjáratban/kerékméretben (azaz nem nagyon lesznek normális 27,5" vagy 29" montik közte, hanem inkább 26"-osak amik inkább 5+ vagy 10+ évesek) vagy felszereltségben.
ennyiért a tárcsaféket el is felejtheted, főleg ha nem hidraulikus. ha hidraulikus, akkor is csak Shimano esetleg Tektro, minden más felejtős
ezt megnézheted: [link] ha jó a vázméret, mert az az XT hajtás/váltás a bringa 2/3-át megéri önmagában is.
erre lehet később lőni egy normálisabb RS villát, és nyertél is. meg persze egy másik kormányszárat esetleg kormányt, nyerget - testalkattól függően, de ezeket jellemzően úgyis minden bringán cserélni kell, nagyon kicsi az esélye, hogy egyből jó lesz, de egy kormányszár filléres tétel.szerk: facebook csoportokat is nézzed, mert nagy a választék, meg Marketplace-t is.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz samujózsi #155896 üzenetére
igen, a mechanikus féket azért mondtam, mert nagyrészük szimplán sz.r
nyilván kivétel az avid bb5/bb7 és összes mutációja, illetve a legújabb TRP-k de ezek a piac nagyon kicsi szegmensét teszik ki, és sokszor annyiba kerülnek, mint egy alap hidraulikus fék“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Bullitz #155897 üzenetére
ezek közül csak az első, de abban is villát kell majd cserélni, az az RST max. nehezéknek jó
zsíros a kenése, hidegben beáll mint a gerely, a perselyek minősége és a por/olaj lehúzók minősége kritikán aluli, ami miatt kifelé a zsírt hozza befelé a port viszi, ami remekül szétkoptatja majd, és amellett, hogy ronda lesz a becsúszó még lógni is fog... mondanám, hogy szinesfémhulladék, de nagy része ráadásul sima vas, a láb meg magnéziumötvözet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #156079 üzenetére
nem, mert más a paralelogramma húzási aránya
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz csipesz2020 #156394 üzenetére
ott van, hogy 45x45 az azt jelenti, hogy mindkettő oldala 45 fokos szögben van döntve a Ø418 meg azt, hogy 41,8mm az átmérője kívül és a Ø302 meg azt, hogy 30,2mm az átmérője belül
ez egy Neco kormánycsapágy [link] egy darabja, olyat vegyél ami ezeknek a paramétereknek megfelel“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Turist #156397 üzenetére
az, hogy műúton mennél vele még nem mondja meg, hogy országútit keresel, vagy trekkinget, vagy montit, vagy bármi mást
ha a Velencei tó körül laksz, akkor menj el Fehérváron a dekába, és nézd meg mik vannak, 80 körül úgyis a legjobb ajánlatok onnan fognak érkezni (vagy a használt piacról) de rendes országúti annyiért nem lesz, fékváltókarral 100-tól indul a móka“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz Morris #156537 üzenetére
azért, mert hasonlóan néznek ki, vagy ugyan az a kerékméret (felni átmérője mm-ben) attól még nem ugyan az a kerékpár más váz szögekkel más rugóutakkal más sárférőhellyel stb rendelkeznek
szerk: aki hozzáfér az összefoglalóhoz - Wilker már vagy 2-3 éve nincs a 3. kerületben az uszoda mellett, csak az M3-M0 csomópontban
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ¤Envy¤ #156661 üzenetére
nem lenne jobb egy trekking bringa erre a felhasználásra?
140-ért már van tárcsafékes női vázas Csepel Woodlands vagy Kelly's Clea 70 (igaz mindkettő bowdenes tárcsafékes, szóval ha esőben nem bringázol, akkor lehet elég lesz a V-fék is)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
az 540-es Rockrider eszméletlen ár-érték arányt képvisel, szóval ha monti kell, akkor nincs más hátra, mint előre.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz gaben88 #156725 üzenetére
ilyen bringa nincs, ami mindenre jó
városba munkába járni egy szíjas merev villás agyváltós gép kellene, de legalább egy ilyen:
[link]
persze ez még alkuval is kívül esik a kereteden.öszvérnek jó a 29" monti, de az sose lesz "mindenre" jó.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #156919 üzenetére
a rugóút nem minden. a milliméterek meg a szögek nem biztos, hogy leírnak egy össztelóst.
a Switch Infinity olyan, hogy besz.rsz - észre sem veszed, hogy "csak" 100mm mert érződik vagy 120-nak, főleg a nagy villával
amikor kihozta a Fox a Yetivel közösen ezt a kis bigyót, akkor én is hitetlen voltam, de tavalyelőtt Eurobike-on volt szerencsém a Fox-osoknál egyet kipróbálni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Yahhher #157071 üzenetére
a PRO-nak van itthon is elérhető 60mm-es LT stucnija, ami vállalható áron van, +/-6 fokos
egy próbát megér, ha nem jön be nem buksz vele sokat“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
nem tudjátok mikor szokott lenni a lidiben kerékpár állvány?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz atti29 #157156 üzenetére
sajnos nem adják meg sokan, így majdnem felesleges ezt javasolnom, de azok a belsők a jobbak, amikben több a természetes kaucsuk és kevesebb a butyl. a kaucsuk szinte egyáltalán nem porózus, ellentétben a butyl-lal, ami tele van ilyen mikro buborékokkal a gyártástechnológia miatt, aminek az az eredménye, hogy jóval hamarabb érzékelhetően csökken a nyomás a belsőben
sajnos a kaucsukot drága előállítani mert rendkívül élőmunka igényes, nehéz vele dolgozni a gyártásban és mivel legtöbbször nem a gyártás helyén állítják elő, ezért a szállítás is macerás (meg drága) így a legtöbb belső gumi gyártó teljesen kihagyja“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz atti29 #157324 üzenetére
csak Eurobike-on
mondjuk ott nem az általános defekt állósággal akarták eladni, hanem azzal, hogy alacsony nyomás mellett sem lesz snakebite defekted (oldal kicsípődés)
viszont használhatsz bármilyen könnyű gumit, mert sem oldalfal erősítésre, sem karkassz erősítésre nincs szükséged, így a súlytöbblet fele megtakarítható a gumin“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
használ még egyáltalán valaki 27,5" plus gumikat? rajtam ragadt két WTB és mintha a kutyának nem kellene...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Maximum1 #157558 üzenetére
ezeknek mi köze a felni belső szélességéhez?
az első képeden 14mm a belső szélesség, attól lefelé lehet bármilyen mély a feni a 14mm nem változik meg.... és 19c belső szélességre rátenni 25-ös gumit nem nagy truváj, főleg, hogy 10 éve nem is léteztek ilyen széles országúti felnik, ellenben 28-as Durano már 2007-ben is volt és sokan használták (én is, a WH-7800 C50-emen...)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
épül az én "új" bringám is:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest