Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bicskás #53958 üzenetére

    Senki nem beszeli be maganak hogy hero. :) Nagyon jol tudom hogy hol a helyem az eronleti ranglistan. A hozzaszolasodbol latszik hogy fogalmad nincs ezeknek a bringaknak az ertelmerol. Ugy kritizalsz hogy idaig csak kepen lattal ilyet. Motorhoz hasonlitani megintcsak baromsag. Az elvakult az ikabb te vagy, en nyitott vagyok a technikai ujdonsagok fele, ami nem azt jelenti hogy leneznek barki mast. Vagy a hagyomanyos bringakat. Szakmambol adodoan is erdekel mindenfele kerekparos fejlesztes. Neked meg csak a szemelyeskedesre futja ertelmes erveles helyett. Nekem volt cross motorom, teljesen mas. Raadasul probalj mar meg a cross motorral felmenni a termeszetvedelmi teruletekre, lehet agyon is utnek. A te gondolatmeneted alapjan akkor a Nemetorszagi, Ausztriai, Svajci kerekpar vasarlok kozel fel mind idiota mert ebike-ot mer venni? :U Egyszer probalnad ki, rajonnel hogy ezzel is el lehet faradni, nem a lazsalasrol szol ha terepen hasznalod, bar neked ezt hiaba magyarazom. Pont hogy hatalmas pluszt tud adni a kerekparos elmenyhez, fokent a montis elmenyhez.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZeratulX #53961 üzenetére

    Persze, ez egy ossztelos 29"-es monti. Terepezesre van, ezt a tuningot csak azert kapta mert kivancsi voltam mit lehet belole kihozni, meg azert varosban jol jon. Amugy ez 99%-ban terepezesre van, lathatod ha megnezed az elozo videoimat is. Ezen slick gumi a budos eletben nem lesz. :) Van varosi bringam is vekony kulsovel.
    Szoval ha ugy nezed, hogy egy ossztelos bringa egy traktor kulsovel, akkor mar mindjart jobbak azok a sebesseg adatok. :) slick gumival lazan kitekered vele az 50-et tartosan.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #53968 üzenetére

    Ez konkretan 21,7kg de a sulyelosztasa baromi joba kozepmotoros rendszer miatt. Nagyon stabil es jol iranyithato.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #53974 üzenetére

    Amikor uj egy tarcsafek akkor meg ossze kell kopnia. Utana sokat javul a fekero. Ha nem ez volt akkor elkepzelheto hogy valami olaj kerult a betetre. Olyankor lecsokken a fekero. Betetet kell cserelni. Olajfolyast erdemes ilyenkor keresni a feknyeregnel mert ereszthet a fek az meg tomitesi problema. Annak a feknek baromi jol kell fognia ha minden okes vele.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz atok666 #53977 üzenetére

    Oké, akkor előzni. :)

    Én értem, hogy ez sok kerékpáros szemében egy különc kategória és úgy tekintenek az elektromos bicajokra mint a lócitromra, pláne Magyarországon, ahol az anyagiak miatt még kevésbé elterjedt, de ez egy nagyon innovatív technológia, ami komoly fejlődésen ment keresztül, és még komoly fejlesztések előtt áll. Itt az emberek azt sem tudják mi a különbség egy csúcs bosch rendszerű pedelc és gagyi kínai elektromos robogó között. Meg mindenféle motorkerékpárhoz hasonlítják, holott a működésük ég és föld, itt nincs gázkar, hanem ugyan úgy pedált kell tekerni. Rengeteg potenciál van ebben a szegmensben, ebike-on belül is megvannak azok a kategóriák amik a hagyományos kerékpárokon belül. Van amit az idősebb generációnak szánnak és vannak amiket a fiatalabb generációnak.
    Idén volt szerencsém kilátogatni az Eurobike kiállításra, azt láttam, hogy szinte az összes komoly gyártó hatalmas ebike palettával jelent meg. Erre baromi nagy igény van a nálunk gazdagabb országokban. Amit maximálisan meg is tudok érteni. A mai középmotoros rendszerek nagyon kifinomultak és teljesítményükhöz képest kis súllyal is rendelkeznek. Maximum rásegítésen az átlagos emberi erő kb háromszorosát tudják hozzáadni a hajtáshoz és ezt is egész kellemes hatótávval, mindössze 7-8kg többletsúllyal. Az akuk gyors töltősek, amik 2-3 óra alatt feltölthetők. Szóval egy igen kiforrott rendszer ez. Ma már szinte nincs olyan kerékpár kategória ahol ne létezne elektromos rásegítéses rendszerrel szerelt változat.
    Gondoljunk bele, hogy például a kerékpáros futároknak ez mennyire megkönnyítheti a munkáját, pláne az olyan bicajokkal amik komolyabb teher cipelésére lettek kitalálva. Ott vannak azok az emberek akik olyan munkakörben dolgoznak, hogy nem tehetik azt meg, hogy leizzadva érkeznek meg a munkába. Ott vannak az idősebb emberek, akiknek kopottabb az ízületük, gyengébb a szívük, de még is szeretnének fiatalabb társaságokkal együtt túrázni és egy kicsit mozogni is az erőnlétükhöz igazodva.
    És ott a monti, mert városban még hagyján, de ha hosszabb hegyi túrára indulunk akkor nem tehetjük azt meg, hogy kizárólag az elektromos rendszerre hagyatkozva, maximum rásegítésen pörgetjük a pedált, minimális erőkifejtéssel, mert akkor a hatótávunk nagyon lerövidül és hamar vége lesz a túránknak. Itt már nekünk is bele kell adnunk mindent a saját erőnkből, de ott az a plusz, amivel már nem rendelkeznénk saját erőből. Ezt csak akkor lehet átérezni, ha valaki kipróbál egy komolyabb emontit hegyi körülmények között.
    Én elég jóba vagyok az Alpinbike-os srácokkal, jó párszor voltam velük túrázni is. 40-50km-es túrákat, 1200-1500m szinteket nyomtam le normál montival, ami szerintem nem rossz, de szeretnék ennél jóval komolyabb túrákat is megcsinálni. Például szemezek a Cross Alps túrával már pár éve, de sajnos soha nem tudtam annyit edzeni kerékpárral, hogy ezt a túrát be tudjam vállalni. Felhívták a figyelmem rá, hogy egy átlagos bicajosnak kb 1 év felkészülés kell a cross alps-ra, ami heti legalább 3-4 hegyi tekerést jelent. 7 nap alatt kb 400km táv és 12000m szint, igen komoly terepen, nagyon változatos időjárás mellett, ez az Alpok átszelés. 1-2, talán 3 napot meg tudnék csinálni, de mind a 7-et kizárt. Az egy kínszenvedés lenne, nem élvezetes túra. A szívem is sz@rrá pörgetném. Na de az emontival? Pont azt a pluszt fogja hozzáadni ami nekem kell ehhez a túrához.
    Ettől még kell rá készülni és el is fogok fáradni, de ott ahol meghalnék nyomok egy kis rásegítést, ez erről szól. Nem a lazsálásról.
    Egyébként Svájcban már évekkel ezelőtt szerveztek olyan elektromos monti túrákat a hegyekben, ahol bizonyos pihenőpontokon az aksi csere is megoldott volt.
    Amit én magam sem értek, az az elektromos országúti, mert bizony már ilyen is van. :) Gondolom erre is van igény, bár erre a kategóriára szerintem sincs túl sok szükség. Országútiba nekem sem kéne elektromos bringa, de az összes többi kategóriát üdvözlöm!
    Akit érdekel kicsit komolyabban a téma az esetleg olvassa el ezt az irományt: [link]

    Frenky89: Ezt most negatívumként, vagy pozitívumként kell érteni? :) Én mindig segítő szándékkal írtam ide, nem azért, hogy "hero" legyek, vagy bárkit lenézzek, kioktassak. Csak szeretek bringázni már 92-óta, bringákkal foglalkozni, ez a munkám is, és ennyi. :)

    runner 125: A bringa konkrét típusaez, maga a technológia innovatív, de ezt rengeteg egyéb gyártó is alkalmazza. Kiemelném a Haibike elektromos palettáját.

    Hasaggymeg: Nálam mindegyik bringának előkelő helye van a lakásában, családtagnak számítanak. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZeratulX #53993 üzenetére

    De azt magyarázd már el nekem, hogy mi ebben az igazságtalan? :) Nyilván nem versenyre mész vele, csalni, oda amúgy sem engednének. A hétköznapi, hobbi kerékpározás meg nem verseny. Az vesz magának aki akar.
    Illetve ha van egy társaság akik különböző edzettségűek, akkor még jól is jön, hogy együtt tudnak tekerni, nem kell várni a "gyengébbekre".
    Azt azért megnézném, hogy egy 45-ös spedelec bringát te mikor hagysz le izomerőből, ráadásul tartósan, mondjuk 30-40km-en keresztül, nem csak az utca végéig. Még egy 5 kilós, csúcs karbon országútival is nagy falat, komoly edzettség mellett. Átlagos edzettséggel, átlagos bringával meg lehetetlen küldetés. A normál 25-ös verziót nyilván le lehet hagyni, én is kb 35-ös átlagot tekerek egy városi bringával sík úton. Viszont azt is nézd, hogy ha emelkedők vannak, akkor már a 25-ös verziót is nehéz dolog lenyomni.

    Értem amit mondasz, szerintem megvannak azok a felhasználók akik kizárólag nagy rásegítésen, tulajdonképpen fáradtság nélkül akarják használni, rövidebb távokon, pl városban, és megvannak azok akik sportszerként szeretnék használni a hegyen, különböző nehézségű túrákon, csak kell egy kis plusz. Ezek az emberek nem nyomják rá a max kakaót csak amennyi épp kell.
    A piac mindenkit próbál kiszolgálni, nyilván ez egy biznisz, el kell adni lehetőleg minél nagyobb mennyiséget.

    JackFeryll: Attól függ szerintem, hogy milyen komolyat akarsz venni, a csúcskategória nyilván drága, de ez mindennel így van. Vannak olcsóbb rendszerek, pl agymotorral, amik szerintem már nem elérhetetlenek. Pláne használtan, vagy átalakítószettel.
    Abban egyetértek, hogy fanatikus sportoló nem fog venni ebike-ot. Országútiban nekem sem kéne.
    De átlagos edzettségű emberek előtt kitolja a határokat. Nem mindenkinek van ideje annyit edzeni kerékpárral, hogy profi szintre kerüljön a kerékpáros edzettsége. Illetve ott vannak azok is akik egyéb sportokat is űznek. Én is sokat jártam súlyzós edzésekre, bár az utóbbi években kicsit kevesebbet, de régebben heti 4 alkalommal, e mellett nem lehet annyit bringázni, hogy abban is nagyon jó legyek, maximum átlagos szintre futotta. Azért abba érdemes belegondolni, hogy valami csak lehet benne, ha ekkora fejlesztéseket csinálnak és ennyire erős már az ebike kategória. Nem hiszem, hogy az a magyarázat, hogy egyszerre a kerékpáros társadalom közel fele el akarna lustulni. Inkább a plusz lehetőségeket látják benne. Akár tetszik, akár nem, ez a szegmens is ott van, egyre erősebben, ami szerintem jó. Mindenki előtt ott a választás lehetősége, hogy mit vesz.
    Az egyik ismerősöm is azért vett az apjának mert szerette volna ha együtt mennek montizni, fel a hegyre. Így az apja is tudja tartani a lépést a fiatalabb generációval, úgy is, hogy nem folyamatosan a komfort zónáján kívül van és végig szenvedi nagyon magas pulzussal az egész hegyi tekerést az erőseb fiatalokkal. Jó dolog a sport és a bringázás is, de ha nincs meg a keringésed egy adott távhoz, de még is lenyomod, az káros is lehet a szívre. Én tényleg azt ajánlom, hogy a kételkedők próbálják ki, ha lehetőségük nyílik rá. Abból baj nem lehet. :) Teljesen más érzés a használata, mint hogy arra először gondolnánk.

    Frenky89: Ja értem köszönöm. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #54000 üzenetére

    Ugy szamolj, hogy k 7-8kg a plusz suly a bosch rendszernel. Ennyivel nehezebb mint egy hagyomanyos bringa azonos kategoriaban. Olcsobb rendszereknek ennel lehet kicsit tobb is a plusz suly. A boschnal a sulyelosztas nagyon jo. Semmi hatranyt nem ereztem, stabil, jol fordul, vannak olyan elonyei is hogy nehezebben lendul elore a sulypont ezaltal kisebb az eselye egy esetleges kormanyon atborulasnak. Az agymotorod mar inkabb tura es varosi bringakon jo, montihoz az kevesbe alkalmas. Szerintem siman lehet sportszer az emonti, minden azon mulik hogy hasznalod. Mivel baromi elvezetes ezaltal tobbet is mesz vele.
    Mas azert mint amire latatlanban szamitanal. Persze nem azt mondom, hogy mindenkinek ez a fasza, meg draga is, de magyar viszonylatban minden az.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toomy #54007 üzenetére

    Szerintem igen, lefele kompatibilis, forditva szokott gond lenni ha pl 11-es rendszerbe illesztened a 10-es hajtomuvet.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toomy #54016 üzenetére

    Szerintem nem. Bar ilyen rendszert meg nem raktam ossze. 9-es rendszer 10-es hajtomuvel viszont gond nelkul mukodott, gondolom itt sem lenne problema.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toomy #54019 üzenetére

    Annak azért nézz utána, hogy az elsőváltód kompatibilis e az 52-es nagytányérral.

    (#54021) Hasaggymeg: A bringa nálam kivételes. :)
    A fat bringák létjogosultsága még bennem is kételyeket vet fel, de sokak szerint nagyon nagy buli tud lenni, bizonyos felhasználás mellett. Az nyilván egy nagyon behatárolt felhasználási terület, ettől még nem írnám le azért, látva azt, hogy nemzetközi szinten milyen mennyiségben van jelen a piacon, szerintem meg van a helye ennek a szegmensnek is. Magyarországon már láttam fat bike-ot maraton versenyen. :) Nyilván nem a dobogóért kűzdött, de vállalható volt. Amit tényleg kevésbé értek az a 27,5" plus méret, azaz a 27,5" X 3.0, Enduro-ban kezd terjedni. Bár lehet, hogy van értelme, felfelé tekerésnél, hosszabb túrákon nehezen tudom elképzelni, hogy életképes, bár ettől még van.
    A fat az ugye extrém széles 4.0-4.9 között, tesztek alapján merev vázzal és villával hozza egy 140mm-es fully kényelmét. Ami a lényeg ezekben a bringákban az az extrém tapadás és extrém fékezhetőség a leg sárosabb, kövesebb talajon is. El tudom képzelni, hogy van erre is igény, pláne aki olyan helyen lakik ahol napi szinten tud egy ilyen bringát használni.

    Az ebike-ot szerintem már kiveséztem, de az biztos, hogy annyira összetett, sokrétű kategória lett mára, annyi gyártó és modell jelen van már a piacon, hogy bőven túl van már azon, hogy megkérdőjelezzük a létjogosultságát. Németországban már külön E-mountain bike szaklap van. Az eurobike-on is nagyon erősen ott vannak, szinte a legtöbb gyártó modelljei között találni bődületes választékot. Persze nem azt mondom, hogy átveszi a helyét a normál bringáknak, de kb egy közel ugyan akkora jelentőséggel bíró kategória mint a hagyományos kerékpár a nyugat európai országokban. Rengeteg üzlet van ami kifejezetten az e bringákra szakosodott. A Bergamont-nál is külön kezelik a két szegmenst, külön van E-Bike Store Hamburgban.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HEAHEA #54028 üzenetére

    Szia! Sajnos idén nem lesz másik időpont. Gondolom nem tudtak az összes kiállítóval megegyezni egy másik időpontban. Egyébként az alpinbike rendszeresen csinál teszteléseket. Lapierre, Ghost, Giant bringákkal.

    Napfénysüti: Nyilván mindenkinek más az igénye, szerencsére ma már rengeteg kategóriából lehet választani. Viszont valóban sok ember úgy alkot véleményt, hogy életében nem ült még csak hasonló bringán se, mint amit kritizál. Véleménye mindenkinek lehet, de ezeket nem érdemes tényként kezelni ha az illetőnek fingnyi tapasztalata nincs arról amiről beszél. :)

    ivana: Igen, valóban hóba kezdték el először használni, de nem csak oda ajánlják. Ha kipróbálok egyet majd leírom a tapasztalataimat. Egyenlőre nem kritizálom, csak annyit tudok mondani, hogy biztos érdekes élmény lehet.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz dbala #54033 üzenetére

    Valóban nagyon élvezetes, sokszor azon kapom magam, hogy rendesen felpörgetem magam, mert hiába van ott a rásegítés, ha beleteszed az összes energiád akkor nagyon brutálisan lehet felfelé menni. :) Épp ezért hajtja az ember azt is mint az állat. :) Ettől eltekintve kb ugyan úgy viselkedik az elektromos monti is mint a hagyományos, az irányításán nem veszel észre különbséget.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HEAHEA #54035 üzenetére

    Érdemes utána nézni egyéb üzletekben, szoktak lenni tesztbringák, lehet van valahol cyclocross is. Bár az igaz, hogy ez a tesztnap egy kiváló alkalom. Ha rajtam múlna én inkább tavaszra vagy nyár elejére tenném, nem szeptemberre, de valószínűleg azért van ez így, mert szeptemberre már tudnak szerezni a jövő évi modellekből is. Mondjuk szerintem a legtöbb embert az sem zavarná, ha "csak" az aktuális év csúcs modelljeit próbálhatja ki. :)

    dbala: A cyclocross sajnos nem olcsó mulatság. Egyébként én ezt a kategóriát nem igazán értem, bár elhiszem, hogy megvan a létjogosultsága, nyilván sok rajongója van ennek a kategóriának, ezért is gyártják. Viszont azt nem értem, hogy miért jó egy koskormányos bringával terepen közlekedni? Akkor már inkább egy könnyű, merev 29"-es monti, vékonyabb külsővel. Ott kényelmesebb a testtartás, biztonságosabb az irányítás is. Bár a cyclocross nyilván gyorsabb tud lenni. Nekem eszembe nem jutna ilyet venni, de nem vagyunk egyformák. :) Vázakat valóban nehéz szerezni, manapság a legtöbb gyártó komplett bringában gondolkodik.

    Egyébként itt a videón látható, hogy ugyan úgy viselkedik az elektromos monti is terepen mint a hagyományos, azzal a kivétellel, hogy gyorsabban megy felfelé: Haibike Nduro E-bike

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #54063 üzenetére

    A mai modern AM kategóriától felfelé már mindegyik bírja ezt, akár hagyományos, akár rásegítéses.

    (#54021) Hasaggymeg: Együtt van a család. :) [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz szjoci #54070 üzenetére

    Egyenlőre még elférünk, de tavasszal át kell adnia helyét mindháromnak, mert 2 új jövevény is érkezik. :)
    Vagy igen szűkösen leszünk. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54074 üzenetére

    Magamnak ezt szeretném megrendelni: [link]
    Az asszonynak pedig ezt: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Plafoon #54079 üzenetére

    Attól is függ, hogy mennyi az aktuális Euro árfolyam. Jelenlegi árfolyamon számolva kb 2,8M a 2 bringa kisker ára együtt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54085 üzenetére

    A Bergamont új Enduro bringáján is gondolkozom, de valahogy nagyon elkapott most ez az e-monti feeling. :)
    Bergamont-nál egyenlőre AM montiból van rásegítéses, ez a Trailster, bár nem biztos, hogy kéne nekem ennél nagyobb rugóút. 160-as villa belemegy ebbe is. Hátul a 140 már elég jó. Pláne ha ilyen Alpok átszelést is szeretnék vele. :)

    Hasaggymeg: Normál montival egyenlőre esély se lenne arra, hogy tudná tartani a lépést velem a barátnőm. Az, hogy egyáltalán megszerette valamennyire a montizást, szerintem sokban köszönhető a rásegítésnek, hogy egész kellemes köröket tudtunk menni. Nem hátráltatták annyira az emelkedők, jobban tudta élvezni a hegyekben töltött időt. A másik meg az, hogy újrakezdtem a súlyzós edzéseket (régebben ezt elég komolyan űztem), amire a barátnőm is rávettem, szóval nagy segg nem lesz itt. :) Maximumot egyszerre 2 sportban nem lehet nyújtani, valamelyik kicsit háttérbe szorul.
    A másik meg az, hogy még mindig nem jött át, hogy az emonti is sportszer, annyi a különbség, hogy nagyobb távot tudsz vele menni, mert ahol meghalnál normál bringával ott adsz rá plusz nyomatékot.
    Amikor elmentünk bringázni az asszonnyal, kb 50km-t mentünk terepen elsőre, nagyjából 1000m szintet másztunk. Rásegítés nélkül, a harmadánál már kidőlt volna. Amikor az első bringázásból hazaértünk teljesen ki volt így is.
    Az igaz, hogy nekem rásegítéssel az 50km terep nem nagy cucc, de azért meg lehet érezni.
    Egyenlőre még az ördög szekerének tartják sokan az elektromos montit, de majd ha kicsit jobban beszivárog a használt piacra, elérhetőbb áron hozzá lehet jutni egy bosch rendszerű géphez, a kisebb pénzből gazdálkodók is hozzájuthatnak, akkor talán a kétkedők is rájönnek, hogy itt alapvetően nem arról van szó, hogy erőkifejtés nélkül, gyakorlatilag edzés nélkül bringázunk. Nem végig robogózzuk az utat, hanem a határok kitolásáról van szó. Mindenkinek a saját szintjéhez igazodva. Aki mondjuk saját erőből képes 30km-es 600-700m szintet lenyomni terepen, az rásegítéssel képes lesz 50-60km-re, dupla ennyi szinttel. Ettől még ugyan azt az edzésadagot megkapta mintha egy rásegítés nélküli montival a 30km-es köréről hazaért volna. Csak kevesebbet ment, kevesebb volt az élmény, mint a rásegítésessel. Persze nem azt mondom, hogy mindenki átáll idővel az elektromos rásegítésre, mert aki napi több száz km-t le tud tekerni, akár 2-3 ezer méter szint mellett, normál bringával, annak nem lehet egyenlőre alternatíva az ebike, mert ennél többre még 2 aksival sem tudna többet menni, tehát neki felesleges, csak akkor lenne alternatíva ha az aksik kapacitása jelentősen nőne, és mondjuk az ő teljesítményét is meg tudná duplázni, vagy legalább is valamennyire kitolni. Ez a fejlesztés még várat magára, de szerintem csak idő kérdése.
    Illetve érdemes különválasztani a rásegítéses városi bringákat a rásegítéses montitól. A elektromos városi bicaj valóban egy könnyített városi közlekedést jelent, ami kevésbé károsítja a környezetet mint egy benzinmotoros. Mivel itt rövidebb távok vannak általában, ez valóban a bringázásnak lehet egy kíméletesebb, könnyített válfaja. De itt sok szempontból ez is a cél. Pl nem leizzadva, lihegve megérkezni egy munkahelyre zakóban.
    Az emonti meg sportszer, aki ilyet vesz az feltehetőleg hegyre viszi, ott pedig bele kell adni a saját erőnket is ha komolyabb távokat szeretnénk menni.
    Egyébként abból a szempontból megértek én is mindenkit aki ellenzi az ebike-ot, hogy ameddig nem volt vele tapasztalatom, csak képeken nézegettem, illetve még az aksik is kisebb kapacitásúak voltak, meg csak agymotoros volt, én is csak a negatívumot láttam bennük. Ugye kerékpáros mércével nézve dögnehéz, hamar lemerül, plusz meghibásodás, elveszi a sport értéket, nem jól irányíthatóak, akkor meg mi a fenének?
    Aztán rájöttem, hogy menet közben a súlya egyáltalán nem érződik, ugyan olyan jól irányítható mint egy normál bringa, sőt még előnyei is vannak a középmotorosnak a középre helyezett plusz súly miatt. A hatótávja elég jó ha okosan használjuk, kiforrott és megbízható rendszer, ugyan úgy elfáradok, csak többet kell menni vele. Nekem csak plusz élményt tett hozzá a montizáshoz hobbi szinten, más meg nem igazán érdekel.

    Because: Már régóta létezik: [link]
    Nyilván erre is van igény, ezért van ilyen is, hogy ezt is kiszolgálják, de ez valóban egy olyan válfaja a kerékpározásnak ahol én sem látom értelmét a rásegítésnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Pttypang #54099 üzenetére

    Majd csak megszokom. :) Alapvetően figyelek azért a helyesírásra, de vannak hiányosságok. :)
    EGYELŐRE nekem még az egyenlőre az EGYELŐRE. De majd igyekszem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #54102 üzenetére

    Hát azert a bringán is sok múlik, de nyilván kell a tapasztalat meg az is hogy be merj vallalni ezt azt.
    Milyen villad van? Azert azt nem jo megvarni amig mar a mozgasan is erzed hogy gond van. Vereseny felhasznalas mellett akar 1-2 havonta erdemes szetszedni a villakat es tagokat. Sot ha nagyon saras volt a verseny akkor akar kozvetlen a verseny utan illik szetszedni es kipucolni.

    Tothgera30: Probaltam mar ezt az 1X11-et. Egy Mondraker carbon foxy-n. Nekem tetszett, de jo eronletet feltetelez, azert inkabb a 2X11-et valasztanam. Rasegites mellett eleg az 1X10/11.

    Merevvazzal es 120mm alatt en mar annyira nem tudom elvezni a hegyi tekereseket. Szerintem egy 120mm-es fully mtb a minimum az elvezetes hegyikerekparozashoz. Nyilvan nem versenyben hanem hobbi kerekparozasban gondolkodva.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Cathfaern #54115 üzenetére

    Rengeteg ilyen modell van, akar a Bergamont kinalataban is. [link]
    Bulls markabol vannak visszatoltosek is. Am bringa oldalan talalsz. Sőt trekkingbol meg tobb modell is van mint montibol, minden nagyobb gyartonak van. Meg elektromos fekvo bringa is van, elektromos teherszallito bringa is, elektromos fat bike is. Olyat nem tudsz mondani amibol mar ne lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #54118 üzenetére

    Amig jo nem kell szetszedni? Ilyet szerintem szakember nem mond. Atlagos hobbi hasznalat mellett legalabb evente egyszer kell karbantartani, versenyhasznalat mellett evente tobbszor is. Egy fox-ot vagy komolyabb rs villat akar minden saras verseny utan.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz hoos #54132 üzenetére

    Mindenképpen jelentsd fel! Ha itt a fórumon hirdette, annak utána tudnak járni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bandus #54137 üzenetére

    Ránézésre valóban elég hasonlóak, de az Enduronak kicsit nagyobb a rugóútja mint az AM bringáknak.
    Ezáltal az Enduroval még durvábban lehet lefelé száguldozni terepen, kicsit nagyobb ugratók is simábban bevállalhatóak vele. Viszont felfelé kicsit nehezebb hajtani mint az AM bringákat. De ez nagyon sok mindentől függ, pl a bringa súlyától is. Egy csúcs karbon Enduro 11-12 kg körül van. Egy Belépő AM meg 14-15kg körül, ha ezt a kettőt hasonlítanám akkor már árnyaltabb a kép. De azonos árkategóriában elmondható, hogy az AM bringa kiegyensúlyozottabb hegyi felhasználást tesz lehetővé, mivel felfelé és lefelé is hasonlóan hatékony.
    Az Enduro meg jobban ki van hegyezve a lefelére és a felfelé tekerések már jobban háttérbe szorulhatnak.
    Egyébként az Enduro általában 160mm körüli rugóúttal bír, laposabb a fejcsőszöge és merevebb felépítésű villákkal szerelik mint az AM kategóriás bringákat. AM többnyire 140mm körüli rugóutas.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54193 üzenetére

    Karbon vazbol en olyat semmikepp sem vennek amin barmit is javitani kell. Egyebkent koltseges es nem is lesz olyan mint volt. Magyarorszagon karbon vazat szerintem nem is tudnak javitani, plane nem minosegben.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz krx21 #54197 üzenetére

    Lehet azert, de a karbon vaz gyartas egy nagyon komoly technologia, nagyon draga gepek kellenek hozza. Dolgoztam karbon gyarto uzemben, a legolcsobb gep is 100 millional kezdodott.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54199 üzenetére

    Ha horzsolas van csak akkor az valoban nem gond, csak esztetika.

    andrisbandi: az egy dolog, hogy nem lehet majd eszrevenni, de az mar nem lesz soha ugyan olyan. A mai karbon vazakat egy darabbol keszitik. Magas nyomason, magas hofokon, specialis gepekben, ahol megszakadt a karbon folytonossaga ott jelentosen gyengul. Ez sajnos nem alu, hogy meghegesztjuk aztan 99%-os lesz vagy akar erosebb is mint uj koraban. En a magam reszerol, egy javitott karbonvazra nem biznam az eletem. Ugy is mondhatnam, hogy kene a fenenek. Esetleg akkor mernem hasznalni ha gyari korulmenyek kozott javitanak, de gyanitom arra egyik gyarto sem vallalna felelosseget, inkabb adna egy ujat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54211 üzenetére

    Jó dolog a karbonváz, csak azzal kell számolni, ha megsérül akkor kuka. Egyébként nagyon erősek. Semmivel sem gyengébb mint egy alu, sőt erősebb is tud lenni, nincs fáradása. Viszont esésnél sokkal érzékenyebb az oldalirányú ütésekre, könnyebben bereped.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #54213 üzenetére

    En most inkabb az elso haromszogre gondoltam, ha ott serul akkor nagyobb a gond. Hatulja cserelheto a fully vazaknak, bar az se olcso mulatsag. Egy felso kategorias karbon vaz valoban jobb mint az alu, de azert vannak egyszerubb karbon vazak is. A szovet minosege is szamit, illetve nem minden vazban van ugyan annyi karbon szovet. Az olcsobb karbon vazakban kevesebb a karbon es tobb az uveg. Ennel akar egy minosegi alu is jobb lehet. DH-ra viszont valoban necces a karbon. Ha versenyrol van szo, ahol a szponzor adja a kovetkezot ha esesnel serul akkor nincs gond, de hobbi DH-ra valoban luxus. Enduro/Am-ben viszont a sulya miatt meg hobbi szinten is megfontolando ha van ra penz. Illetve XC, Maraton ugy szinten.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54258 üzenetére

    Na ácsi, itt valami fogalomzavart érzek a levegőben. :) Az AMS 120 váznak 120mm a hátsó rugóútja, azaz 12cm. Az egy dolog, hogy maga a tag mennyit rugózik, a hátsó kerék rugózása, azaz a hátsó kerék tengelye 12cm-t tud bemozdulni a felfüggesztés kialakításának köszönhetően. Ez ordenáré különbség egy merev géphez képest, pláne 29"-es kerekekkel. Nagyon is komfortos lesz az a bringa. A carbon merev váz kirázza a beled ehhez képest, az nem a komfort miatt jó, hanem inkább a súlya miatt. De vendingo szerintem nem azt keresi.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54254 üzenetére

    Egy ilyen vázzal sokkalta komfortosabb lesz a terepezés, ég és föld a merevhez képest, nyugodtan elhiheted.
    29"-es kerékkel remek választás a 120mm rugóút. Esetleg nézz olyan vázat ami taggal együtt van, vagy nézegesd az aprókat is. Sajtos egy normális lock-os levegős tag még kb ugyanannyi lesz mint maga a váz.
    RS Monarch tagokat bátran ajánlom.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54275 üzenetére

    Egyébként azért megfontolnám, hogy eladnám kompletten a mostani cangát és vennék kompletten egy össztelós gépet. A villád nem lesz jó abba a vázba, mert 100mm-es villa a 120mm-es vázba nem igazán fog jó geometriát eredményezni. Tehát új hátsó agy, új villa.
    Átütős agyak meg azért sokat dobnak a merevségen, nem fog annyit csilingelni a tárcsaféked sem kanyarokban.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54289 üzenetére

    Az új elvileg igen, de ez évjáratfüggő is. Ha be lehet állítani 120-ra is, akkor természetesen jó lesz bele, csak találkoztam már olyan villával aminél szétszedéskor derült ki, hogy nem lehet nagyobbra állítani. Pontosan milyen évjáratú a bicajod?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Manitou #54291 üzenetére

    Pontosan, nagyon nem mindegy, hogy az a villa OEM vagy dobozos verzió. Lehetnek eltérések, pl pont ebben, hogy fix utas.

    vendingo: Hát nem vagyok benne biztos, hogy ezt ki tudod húzni 120-ra. Szét kell szedni, meg kell nézni, elvileg ilyen távtartó gyűrűknek kell benne lennie és azokkal állítod be a rugóutat.
    Amúgy mennyi pénzt szánnál erre az egészre? Csak azért kérdezem, mert ezért a bicóért 250 körül kapnál szerintem. 100-150 plusszal biztos találnál valami értelmes megoldást.

    Egyébként biztos lehetsz benne, hogy nem bánnád meg az össztelóra váltást. 120mm az egy nagyon jó választás. Az még nagyon jól tekerhető hosszútávon is és már elég jó lefelé. Ha ráérzel az ízére az életben nem akarsz többet egy fapados merev vázast terepre. :) Annyi pluszt tud adni, hogy az hihetetlen, jóval nagyobb lesz a sebességed lefelé, nagyobb lesz a biztonságérzet, a térdnek is nagyon kellemes érzés. Nem veri szét a lábad egy rázós lefelén. Ezt csak azért írtam le, hogy biztassalak a váltásra, mert hidd el megéri azt az anyagi ráfordítást. Én már el sem tudnám képzelni a hegyi kerékpározást fully nélkül. Kb 10 éve használok fully-t a terepezésekre, eszembe nem jutna visszaülni egy merevre, akármilyen csúcs felszereltsége lehet, akkor se.

    Ha nem lennél magasabb 185 centinél akkor bátran ajánlanám ezt: [link]
    Ebből még tudok intézni egy jelentősebb kedvezményt. :) Csak sajnos M-es a mérete.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54299 üzenetére

    Ezt a tagot találtam most 200/51-es méretben. Kicsit több mint 200 euro, de ez már nem egy alap, ha jól látom még telópumpa is jár hozzá.
    Ha villát kell cserélni az sem egy katasztrófa, eladod a mostanit aztán veszel egy másikat. Persze az lenne a legjobb ha át tudnád állítani, ez majd kiderül.
    De komplettben gondolkodva kb innen indul a történet: Cube Stereo 120 HPA Pro

    Pedig szerintem a fully megéri a felárat. A merev vázat teljesítmény orientált XC/Maraton versenyzőknek és kis pénzből gazdálkodóknak lehet ajánlani. Aki hobbiból, az élményért teker terepen, megvan rá a pénz is, ott egyértelmű, hogy az össztelósnak több értelme lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz pocokxx #54303 üzenetére

    Nagyjából hány km lehet abban a fogaskeréksorban illetve láncban?
    Láncnyúlás és fogaskeréksor kopás simán okozhatja a problémát, de lehet egy elgörbült váltó, vagy váltótartó fül. Lehet egy szoruló bovden, helytelen beállítás.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz pocokxx #54307 üzenetére

    3-4 ezer km után általában már cserélni kell a láncot, ezt neked kell tudni, hogy amióta megvan mennyit mentél vele. Ha csak nyaranként használtad már akkor 4500km a 3 nyár alatt. Szóval cserés. Ha túlnyújtottad, mert ennél jóval több is benne van, akkor meg sor + lánc csere.
    Látatlanban erre pontos választ nem lehet adni. Meg kell nézni egy lánc nyúlásmérővel, akkor kiderül mennyire kopott. Át kell nézni a bovdenezést is, hogy nem szorul e valahol. Váltót megnézni hátulról, hogy nem görbült e. Végállást ellenőrizni, de az elmondottak alapján én egy lánc + sor cserére gyanakszom. Ha már ugrik akkor az bőven túlnyúlt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54321 üzenetére

    Ezt kiprobaltam az Eurobike-on. :) Hát az biztos, hogy ez a teljesitmeny mar motorokra hajaz. 120Nm amúgy a motorja, pont ketszer akkora a teljesitmenye mint a Bosch-nak. Pedig mar az sem viccel. A lancot ugy csattogtatta valtas kozben mintha tenyleg egy motorral mentem volna. Az aksija is kb ketszer akkora mint a Bosch-nak. Ettol fuggetlenul jopofa szerkezet, bar ez valoban inkabb egy erodemonstracionak foghato fel. Mint bringa nekem sem annyira tetszik, a 3 millio koruli ara sem teszi vonzobba. Ettol fuggetlenul elmeny kiprobalni. Viszont a Bosch szimpatikusabb, meg szebbek a Bosch-al szerelt montik. A kerekparozas elmenye ott meg megvan. Itt mar tenyleg kicsit motoros az erzes.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bandus #54332 üzenetére

    Felújítás. Új bútorok, világítás, falat vágtak, parkettáznak. 15.-én nyitunk elvileg. Nagyon szép lesz a bolt.
    Illetve lesz majd új világító tábla is kívülről.

    (#54315) Tothgera30: Meg is lepett, hogy ezzel nem vagy képben. :)
    Egyébként egy minőségi fully bringán nem olyan jelentős az a plusz súly. Annál sokkal többet nyújt élményben. karbantartás szempontjából valóban plusz költség, mert ugye szervizelni kell a tagot is időnként, és a forgáspont csapágyak is cserések egy idő után.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz atok666 #54337 üzenetére

    Ezt így elég nehéz elmagyarázni annak aki még nem próbálta, de én úgy tapasztaltam, hogy a bosch rendszerrel nagyon finoman lehet adagolni a nyomatékot. Átlagos edzettséggel is nagyon jól ki tudod használni azt a pluszt, amivel simán tartod a lépést az edzettebb kerékpárosokkal. Még így is vannak olyan tartalékaid, hogy simán meglépj egy igen erős bringás elől is. De nincs az a kényszer, hogy vissza kell fognod magad. Nagyon jól együtt tudsz tekerni a normál bringásokkal is. Na most egy egy ilyen erős rásegítésnél mint ami az M1 Spitzing-ben is van, már nagyon vissza kell magadat fogni, már közepes fokozaton is értelmét veszíti a csoportos bringázás a hagyományos kerékpározókkal mivel mindenhol sokkal gyorsabb vagy náluk.
    Az M1 Spitzing-nek akkor van értelme, ha olyanokkal mész együtt akik szintén ilyen bringákon ülnek. Akkor ez is nagyon nagy élmény lehet. Illetve nagyon haladós városi bicajozáshoz is jó lehet.
    Viszont ez már túl sok ahhoz, hogy együtt tekerj a normál bicajosokkal. Az aksija is nagyon nagydarab, tartalékot már bajosan viszel magaddal. Míg egy bosch aksi 2,5kg, kompakt méretű, simán befér egy tartalék is belőle egy hátizsákba. 2db 500-as aksival pedig a hatótávod is sokkal jobb, mivel a spitzing még többet is fogyaszt mint a bosch. Ettől függetlenül elfogadnám.
    Nem mellesleg a spitzing motorja elég zajos, engem kicsit zavarna a csöndes erdőben.
    Persze én most főként mtb, túra felhasználásról beszélek, amikor sportszerként is tekintesz az ebike-ra. Pusztán városi közlekedésre hibátlan megoldás a spitzing is. De ehhez meg feleslegesnek tartom az össztelót. Montizáshoz én inkább maradnék a bosch rendszernél, ráadásul sokkal nagyobb a választék is, szebbek a bringák, több gyártó van, rengetegen alkalmazzák, kiforrott, megbízható rendszer.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54349 üzenetére

    Persze, hogy érezni azt a súly különbséget. Azért az nem mindegy, hogy 11kg, vagy 14kg. A kérdés inkább az, hogy egy hobbi felhasználónak melyik lesz a nagyobb élmény? A 11kg-os merev vagy a 13-14kg-os fully? Azért amikor egy nagyon jól dolgozó, elöl hátul csillapított futómű van a seggünk alatt, hajlamosak vagyunk megfeledkezni a súlytöbbletről. Olyan impulzusok érik a merevhez szokott felhasználót ami elfeledteti vele azt, hogy kicsit nagyobb a súly. Csak azt érzi, hogy sokkal jobb érzés vele menni, nagyobb a biztonság lefelé, lockolva azért elég jól mászik is. Összességében nagyobb lesz az élmény, mert egy univerzálisabban használható gép van alattunk. Nyilván aki abszolút teljesítmény orientált, az lehet azt mondja, neki inkább merev farú kell, mert azzal gyorsabban megy felfelé, de szerintem a hobbisták közül ez a kisebbik része.
    Meg azt se felejtsük el, hogy fullyból is lehet könnyebbet venni/építeni, de nyilván az már még költségesebb dolog.
    A forgáspont csapágyak cseréje azért nem olyan gyakori, átlag felhasználónál jó pár év eltelhet mire ez esedékessé válhat. A tag szervizelése sem olyan gyakori mint egy villáé. Azért a tagok többnyire sártól, kosztól védettebb helyen vannak mint a villák, de van ahol nem. Persze évente legalább egyszer érdemes karbantartani mindkettőt. A hobbi felhasználók körében az is ritka, hogy valaki egész nap sárban dagonyázik, többnyire száraz időben visszük a hegyre a montikat.
    Összességében azt mondanám, hogy bőven több a plusz élmény, mint hogy azon a kerékpár értékéhez képest minimális plusz karbantartás költségen fennakadjunk.

    ---Lasali---: Tipikusan a csepel acél vázainál figyelhető meg, hogy kiállva tekerésnél beleérhet a felni a pofába. Tekeredik a váz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54352 üzenetére

    Valóban rengeteget tud számítani lefelé ha hátsó rugózásunk is van és az legalább 120mm.
    Sokkal stabilabb lesz a paripa, nagyobb lehet a tempó lefelé.
    Azért én akkor sem vetném el a cserét ha esetleg az a reba nem állítható 120-ra. Eladod kompletten a bringát és veszel helyette egy másikat. Ki lehet fogni jó állapotú használtakat is.

    fpeter07: Te versenyzel hosszabb távokon, az egész más kategória. Többet profitálsz a merev vázból, mert hajtás hatékonyabb, a hobbi tekerés egész más tészta. Persze egy könnyű fully is lehet jól tekerhető, XC, Maraton, Trail kategóriákban meg a lock is szinte teljesen zárni tudja a hátsó rugózást ha szükséges.
    Egyébként vannak olyan talajkörülmények amikor a fully jobban is mászhat mint a merev farú, mert nehezebben pörög el a hátsó kerék, jobban leköveti az útfelületet. Illetve manapság már nem elérhetetlen árú egy fully, főként használtan.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz vendingo #54355 üzenetére

    Jobb az új ez kétségtelen, de ha az ember ért hozzá akkor azért a használt sem elvetendő.
    Egyébként azért sem akadnék fent ezen a villa kérdésen, mert a Rebat eladva nincs olyan messze árban pl egy Xfusion.
    Slide RL2
    Trace RL2
    Illetve az aprón is szoktak árulni 0km-es villákat jó árban.

    BMW001: Számomra a montizás az csakis egy fully-val lehet élvezetes. Egyetértek, valóban az esetek többségében sokkal jobb az ha van hátsó rugózásunk is. Persze hobbi használat mellett, nem XC, Maraton versenykörülmények között.

    Zé777: Ez valóban jó ár, ennél lejjebb már egy forinttal se menj, akinek ennyiért nem kell azt nyugodtan zavard is el a fenébe. Biztos lesz aki ezt is sokallja majd. Én kicsit többért tettem volna fel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz MPowerPH #54364 üzenetére

    Gondolom taktikáznak ugyan úgy a csapatok mint egyéb technikai sportokban. Pálya, időjárás függvénye, hogy milyen gumikat tesznek fel, merev vagy fully vázból profitál e többet a versenyző az adott pályán az adott időjárási körülmények között. Súlyban a top kategóriás karbon xc gépeknél kb 1kg a különbség a merev farú és a fully között. Adott esetben ezen is múlhat egy világbajnoki cím. De lehet olyan körülmény ahol a pusz teher ellenére is gyorsabb lehet az össztelós.

    Átlag montisnak mindenképpen több élményt nyújt majd a fully, de azért a 100mm-t mozgó xc fullykat meghagynám a versenyzőknek. 120mm-től van értelme hobbi szinten össztelósban gondolkozni, ezekkel már valóban durvább terepen is nagyobb lehet a komfort. 100mm-es fully az még csak egy minimális plusz, szerintem igazából versenykörülmények között van létjogosultsága, oda elég annyi plusz csillapítás is, hobbi szinten az még nem igazi fully érzés.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zé777 #54366 üzenetére

    Vagy várd meg a tavaszt, akkor biztos könnyebben és jobb áron el fog menni. Szerintem ezt tavasszal 120-130 körül elvinnék.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zé777 #54368 üzenetére

    Többnyire szezon elején van a legnagyobb esély arra, hogy jól eladd, de én már adtam el télen, nagy hóban is jó áron alkatrészeket, bringákat. Lehet valakinek épp akkor lesz meg a pénze rá és nem akar várni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #54380 üzenetére

    Ha az útviszonyok nem követelik meg akkor valóban felesleges az össztelós kerékpár. Nincs nekem amúgy semmi bajom egy jó merev vázas bringával, de erdőbe már nem szívesen megyek vele.

    ---Lasali---: A Magellánt én is sajnálom, azok nekem is szimpatikus bringák voltak. Emlékszem annó mennyire tetszett a Vega vázuk. Ha nem lett volna pénzem Kona Stinky-re akkor biztos, hogy egy Vegát vettem volna, szerintem még az akkori Meridáknál is jobbak voltak a Magellánok. A Csepel meg olyan amilyen, inkább a divatra mennek rá mint a minőségre, egyszerűbb városi bringának még elmegy, de messze van a minőségtől sajnos. Némely alkatrésze meg ahhoz képest baromi drága, pedig elég nehezek.

    vendingo: Vannak olyan bringások akiknek nem annyira hiányzik az össztelós, mert nem is mernek olyan tempóval, olyan utakon lefelé menni ahol már zavaró lenne a merev farú, épp ezért azt mondják nekik elég a merev is. Te nyilván a másik csoportba tartozol, akik bátrabban csapatnak, csapatnának, épp ezért kevésnek érzed a merevet.

    Hát ha kipróbálnál egy fully emontit, lehet nehéz lenne utána hagyományosra ülni. :)
    Ha megérzed az uphill flow-t, akkor már nehéz róla lemondani. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák