-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #122279 üzenetére
Mikor ezeket írod mindig az egyik kedvenc szegmensemre gondolok, az -22% a Strava szerint és nagyjából zuhansz lefelé. A gyakorlatlanabb barátaim mind estek már itt többször is. Erre te ilyen -26%-ra írod, hogy hosszabb távon is élvezetes. Már a -22 is zuhanás kategória Felfelé belegondoltam, hogy ezt kéne megtekernem....no way
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #122287 üzenetére
Alacsony pulzusú (140 bpm alatti) hosszú tekerésekkel. Úgy fejlődsz, hogy megerősödik a szervezeted az alacsony pulzuson, ezért a hosszú emelkedőkön is alacsonyan fog maradni és nem zihálsz. Ezt hívják alapozásnak, amit télen szoktak csinálni a bringások.
A Stravás %-okat meg úgy nézzétek, hogy függ attól is, hogy mivel rögzítették. Ha pl telefonnal, ami össze vissza keresgéli a jelet (igen, mindegyik), és a Z tengelyen is sokat téved, akkor ott lesznek fals értékek. De ahogy nézem, neked a Garmin is csinál érdekeset, pl a linkelt szegmensben 2,8 km-nél 86,9 %-os emelkedés van. Ott létrán kell felvinni a bringát?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122308 üzenetére
Ez talán Budapest legmeredekebb utcája.Aszfalt,de még így is nehéz elindulni helyből.
(#122295) 6030D...akkor így a 96% is simán lehetséges,hisz terepen valóban vannak 40° körüli lejtők,sőt,ahogy a plázában lezúgnak a mozgólépcsőn úgy,hogy a végén hajtűkanyar várja őket,akkor terepen sem járhatatlan a 40° körüli lejtő a gyakorlottabb kerékpárosoknak.Felfele más tál tészta,ott csak egész rövid,pár méteres szakaszokon tudom elképzelni,hogy átlendüljön egy jó kerékpáros az ilyen 80-100% körüli akadályokon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz jjeahh #122287 üzenetére
Szerintem olvass bele az Ultimate MMA Conditionig könyvbe, feltöltöttem neked drivera: [link]
Neked, mivel hosszabb ideig kell teljesítened folyamatosan, elsősorban az aerob energiarendszered kell fejlesztened. A szívkamraméret növelése azért jó, mert nagyobb lesz a szíved, könnyebben tudod alacsonyan tartani a pulzust:
"To use the cardiac output method, all you have to do is train with a constant heart rate in the
120-150 range for a reasonable duration. If you're older, mid 30s and above, you can work
towards the lower end of this range and if you're younger you should work to keep it in the
higher end. For maximum effectiveness, this method can be used 1-3 times per week for 45-90
minutes per session, or more, when your training goal is an increase in cardiac output."Még írhatnék ilyeneket, de újra kéne olvasnom, ezért inkább azt javaslom olvasd el az "aerobic energy system"-mel kapcsolatos részt (28-48. oldal). Próbáld megérteni a módszerek miket fejlesztenek, neked mi az ami fejlesztésre vár, mert nem fejlesztetted vagy mert valószínű annak a fejletlensége miatt fújtatsz és próbáld valahogy beépíteni a bringaútjaidba, esetleg közé. Például a fent említett steady tate cardio annyi, hogy 30-90 percen keresztül tekersz mondjuk 140 körüli pulzuson.
Vagy itt van egy elképesztően vicces módszer:
Mész fel a doboldalon, a lehető legnehezebb tekerhető fokozaton 10-20 percig.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
syberia
veterán
válasz jjeahh #122328 üzenetére
Vagány hely, kétszer voltam ott egy ismerősnél , mics és házi szilvapálinka most is kedvencek között szerepel nálam.
ON: Ez az ember egy zseni, szerintem hamarosan a bringaboltokban látjuk viszont, már ha lát benne fantáziát valami gyártó.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
zoli03
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #122368 üzenetére
Nekem elöl-hátul Nobby Nic volt, de sokszor éreztem, hogy nehéz tekerni aszfalton felfelé, márpedig valahogy ki kell jutni a terepig. Nem túl jó érzés, amikor hallod és érzed, ahogy darálnak a bütykök, mikor taposod a pedált . Lecseréltem hátul Racing Ralphra, ezzel azért könnyebb tekerni, de nagyobb különbségre számítottam. Tapadásban nem nagyon érzem hátrányát, mert hátul annyira nem számít, felfele meg ezzel is elvagyok. Amit írtam kavicsos példát, az elég extrém, de a Racing Raplh-fal is simán felmegyek, úgy, hogy nem kell figyelnem, hogy hátra üljek. Szóval elöl, ahol kell, ott megmaradt a tapadás (Nobby Nic), hátul meg fontosabb a gördülési ellenállás, úgyhogy Racing Ralph lett (meg ez talán kevésbé is kopik).
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #122274 üzenetére
Azért egy XC bringának 69-71 fokos fejcsőszöge van, miközben egy mai durvább trail gép 65-67 közötti ami meg tudja dobni az ember komfortérzetét elég szépen. A dh bringákon a 63 fokos fejcsőszög meg egyszerűen megtáltosít.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #122193 üzenetére
Dobom. Újítok még egy dekás cipőt mellé, a mostani már legalább 6 éves, ki van keményedve a talpa, az összes sportcipőmet jobban fogja a pedál.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122394 üzenetére
Kell 15-ös vékonyabb villáskulcs,vagy pedálkulcs,esetleg imbusz,leszedni a pedálokat,talán 13-as,vagy mittoménhányas imbuszkulcs leszedni a régi hajtóműtengely végéről a csavart,talán ötös,vagy hatos imbusz felrögzíteni az új hajtókar bal oldalát.Töröld jól ki a menetet a vázban és a pedál tengelyét,majd vékonyan kend meg mindkettőt zsírral a beszerelés előtt.Én mérnék egy láncvonalat is,majd az szerint pakolnám a középcsapágy hézagolókat.[link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122399 üzenetére
Villás kell 13-as a pedálhoz,imbusz valami kicsi szokott lenni,de az sem mindegyiknél.Nejemé olyan (XLC),hogy nincs fogható rész rajta,csak a pedál végébe mart imbusz lyuk.
Láncvonal...teljes tengelyhossz (tulajdonképp hátsó papucsok közötti távolság) fele a váz hosszanti tengelyének közepe.Az attól mért hátsó sor közepe (kilencesnél a négyes kerék,tízesnél az ötös és hatos közötti rés,stb.) a láncvonalad,amihez az első lánctányért kell hézagolni (egyesnél a közepét,kettesnél a kettő közötti hézag közepét,hármasnál értelemszerűen a középső tányért),amit ugyancsak a váz tengelyének közepétől ugyanannyira kell (vagyis igyexel,mert pontosan nem is mindig lehet) tenni.Én fel szoktam tenni a csapágyakat meghúzás nélkül,rápróbálom a hajtómű lánctányéros/tengelyes darabját és mérek.Hamar kiderül hogyan kell hézagolnod.Sok lehetőség nem lesz,adni szoktak hozzá talán 3 darabot,de oda teszel kettőt ahova kívánja.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122410 üzenetére
Nem nagy cucc. A négyszöges leszedése:
1. Csavarok ki 8-as imbusz vagy a csőkulcs
2. Hajtókaronként lehúzó beteker jó alaposan, utána lehúzod
3. A monoblokk szerszámmal kiszeded a monot, ehhez lehet kell egy bazi nagy 32-es villáskulcsIntegrált beszerelés:
1. Csészéket megzsírozod
2. Csészék be a szerszámmal
3. Jobb hajtókar be
4. Bal hajtókart felrakod és beállítod a cuccot a műanyag csavarral, hogy ne kotyogjon
5. Finoman meghúzod a két csavart a bal hajtókaron, felváltva negyed-fél fordulatonként (először nyilván betekered addig, hogy már szoruljon kicsit és utána kell így)[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122414 üzenetére
Kompatibilis, én konkrétan egy ezer éves exage hajtás helyére dobtam fel egy ugyan ilyet azon is tökéletes. Én roseról kaptam hozzá középcsapit is, de egyeztetés után kiderült, hogy az alapból nem jár.
73mm-es csapágyház esetén (szinte biztos ilyened van, de azért mérd le) egy darab 2.5mm-es hézagoló kell hajtásoldalra.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122431 üzenetére
Hát hogyne lehetne,mérd meg a csapágyházat amibe belemegy.Lemaradtam...
(#122432) ivana...vintidzs.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #122434 üzenetére
Akkor az vagy 68-as vagy 70-es meg olasz menet bár utóbbit nem hiszem. Ha 68-as akkor be kell rakni mindhárom hézagolót hajtásoldalra 2-őt, bal oldalra 1-et.
Sima 2.2-es Xking, mondjuk ebbe a villába szerintem belemenne a 2.4-es is. Hátul 2.0-ás Race King. Ezeknek valamivel keskenyebb még a felnijük ezért szélesebbnek tűnik képen.
-
ivana
Ármester
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #122453 üzenetére
Nem vagy benne a stravas ph csoportban, pedig elkél a montis támogatás, hogy ellensúlyozzuk az aszfaltbetyárokat
Mászásban esélyes vagy te is a dobogóra, 2 kör alatt mész annyit mint más 1 hétnyi tekeréssel.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122520 üzenetére
Azt a kis,általában műanyag szorítócsavart a bal hajtókar végén amúgy sem kell megbikázni,nekem [link]ilyen van,de csak kézzel szoktam vele ráhúzni az a rögzítőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122526 üzenetére
Igaz Deore alattit még nem vásároltam,de mindegyikben volt. Tudtommal az az összes különbséget jelenti a legkisebb és legnagyobb első tányér között...de lentebb írja is,hogy csak 40/30/22-es hajtóművel jó....ugyanakkor próbáld ki,meglehet elég az a fél centi,sőt így sacc per kábéra azt mondanám bőven,hisz +4 fog csak nem növeli a sugarat több mint 5mm-el,átmérőt egész centivel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122527 üzenetére
Megmértem nejem 48fogas 105-öse és az én 40fogas slx-em között durván 1,5cm van átmérőben.Durván,mert felszerelve elég nehéz megmérni.Ha a közepét veszem ennek az 7,5mm,ami 3,75 sugarat jelent,vagyis annyival kell lentebb kerüljön váltód.Persze ha eddig jól volt szerelve,~2mm-re a terelő a 3-as tányér fogainak tetejétől.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122532 üzenetére
Csodálkoznék ha egy felső bilincses nem érne le addig.Alsóst értem,hogy nem tudsz olyan mélyre helyezni,de a felsős?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122534 üzenetére
A húzás más dolog.Vannak alsó bilincsesek melyek alulról és felülről is húz6ók,felső bilincsesek szintén,ez a dual pull.Sosem szerettem az alsó bilincseseket,szerintem nehéz karbantartani őket.Felső bilincs (vagy direkt rögzítés) felső húzás rulez!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bunddog
tag
válasz jjeahh #122537 üzenetére
Milyen hajtókart vettél?<- közben visszagörgettem Van amúgy compatibility táblázat, ott ezt a deore-t x-eli a 40-30-22-höz. Első váltó amúgy szerintem nem egy űrtechnológia, rendben van az az alivio és az legalább kompatibilis azzal a kiosztással, m4000-ds3/6 és a m4000-ts3 is, magyarul mindegyik.[ Szerkesztve ]
-
bunddog
tag
válasz jjeahh #122540 üzenetére
ez a komp. táblázat azon része ami neked kell nincs már benne az a deore váltó. De majd megpróbálod ez a táblázat nem szentírás, e szerint az M782-es xt hátsó váltóm se kompatibilis a 11-25-ös sorral mégis szépen és gyorsan megy a váltás.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #122636 üzenetére
Igen,még ennyiből is látszott,hogy jobban mászik az XC,pedig itt csak rövid,technikás mászások voltak,ahol inkább a lendület,meg a tudás számított.Hosszú,izzasztó mászáson még jobban kitűnt volna a 29" és CC geo előnye.A fa körül,a szűk fordulónál ugyanakkor kitűnt a kisebb kerék előnye. Még arra lettem volna kíváncsi,hogyan oldják meg ezt a leugrálást becsatolva.Meglehet hamar kiderült volna miért is jó ilyen helyen taposópedállal nyomulni.
(#122633) IntelliSense...hátsó agymotoros,sárvédősített fat-ebike,melynek eleje a karácsonyt idézi? Lehet vagy 40 kilo. Bár egyik sem áll szívemhez közel,ha muszáj volna választanom maradnék az elsőnél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Anime filmek és sorozatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- EAFC 24
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Sorozatok
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...