-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
flash- #255673 üzenetére
mintha láttam volna már olyan ponyvafélét, ami direkt erre van, autós szállításra.
Nem pont bogár, de most jártam úgy, hogy gyanús (ugyan bizonyítékom egyik esetben sincs), hogy valami belógó ág -akár az udvarunkban, mert ott is épp van- sértette meg a montin is, meg a gravelen is a markolatot/bandázst. Erre már lehet hogy én is húznék valamit, ami megvédi, és jól ki van alakítva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz
flash- #255786 üzenetére
Eddig 2800 km-nél tartok, nincs kihagyás, legfeljebb, ha beteg vagyok. Télen is nyomtam, ~5000 km jön össze egy évben.
Állítgattam a nyerget, vettem másik nadrágot, stb. Tényleg úgy érzem, már mindent kipróbáltam, és már van, hogy fel sem akarok ülni a gépre, mert tudom, hogy zsibbadni fogok.
A régi ősmontimmal is ez volt, de még a nejem bringájával is össze tudtam hozni, pedig annak a kormányának aztán kényelmesnek kéne lennie.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz
flash- #256049 üzenetére
Az ember igyekszik kerülni a forgalmas utakat, de sajnos van hogy "reckirozni" "kell" ha haladni szeretnél.
Elszomorít amit tapasztalok tele szeméttel, sérüléssel minden kerékpár út. És nem csak itt a környékemen, távolabb is. Borzalmas állapotok, ágak dudvák benőve, üveg.., elég ha a mezed beleakad. Elférni nem lehet 2 embernek sok helyen emiatt. Vágják a dudvát minden kikerül a kerékpárútra és ott hagyják, menjél rajta, biztos meg lehetne oldani hogy a gép amivel vágják egyben le is tolja az út java részéről... Nem olyan rég épült kerékpár utakat már felnyomta az idő, a gyökérzet...felveszik az "uniót" rá, megcsinálják valahogy, és sorsára hagyják. Nem takarítják, nem figyelnek oda rájuk...nagyon nagyon ritka a minőségi/tiszta rész.[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
válasz
flash- #256613 üzenetére
Nekem PR1600 van.
A különbségről nem tudok nyilatkozni. A gyári felni is 30mm-es volt a bringán.
Viszont a DT Swiss gyorsabb. Amin én nagyon meglepődtem, mert nem vagyok szakavatott. És érezhetően jobban gurul a bringa. És le is tudtam ezt mérni, egy lejtőn, ahol sokat járok. És tekerés nélkül jóval gyorsabban gurul a bringa a DT-vel. És ugye nekem a vázam is régi, nem modern aero mint a mostaniak. Szerintem sokat számít a lapított aero küllő is. Amit én el se hittem volna ha mondják. De tapasztaltam, szóval számít.
Azért vettem a magasabbat mert jobban néz ki, és strapabíróbb. De a szél dobálja ha úgy alakul, azt meg kell szokni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
válasz
flash- #256638 üzenetére
Ja persze, ezt vágom. De igazából mind a GP5000, mind a Corsa Pro egy jó hírű gumi. Egyedül a Pirelli-vel voltak/vannak gondok. Az UAE le is cserélte idénre. Szóval ott se mindig a szerződés a lényeg azért.
#256636vallas
Még egy ideig úgy se aktuális a csere, reményeim szerint. Szóval majd jól átrágom a dolgot addig.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
peetie1
aktív tag
válasz
flash- #256664 üzenetére
Na ezt én is érzem, hogy pont ott ugrik nagyokat a sor, ahol nekem finomabb kéne. Az 52/19el megy kb 30-32km/h, utána jön az 52/17, ami 34-36km/h, aztán megint nagy az ugrás, 52/15 meg már 40km/h. Ezért én is elgondolkodtam, hogy ki kéne cserélni az 50/34-re elől, akkor talán hátul eltolódna a kisebb fogaskerekekre a váltás ahol már 1esével jönnek. A másik megoldás hogy erősödni kell
-
fulton
addikt
válasz
flash- #256664 üzenetére
én úgy gondolom még így vakon is: hogy eleve nem lesz sztem számottevő sebesség különbségem a mostanihoz képest talán felugrik 34-35 re az utazóm...talán!.., olyan túl nagy tér nincs már.
Az 50/34 szerintem egy tök jó kiegyensúlyozott áttét lesz az outin 11-34 sorral és azzal mászásnál is komfortos lesz akár, az új Di2 vel 12 sebinél meg már a 16 fog is ott van, lényegében ful finom átmenet 11 től foganként ami szerintem nagyon jó 50 es első tányérral. 52 első tányérnál meg még fájóbb sztem a 16 os hiánya.. még rosszabb helyre esik.
De tény ki kéne próbálni az a tuti válasz.#256666peetie1: pont ezt magyaráztam a korábban mikor panda leszólta hogy miről beszélek...A másik sok outis megnézegettem anno, hiába van valakinek aero kerék, meg agresszív geó.. véges a felfelé lépkedés egyre jobban 30 felett. És vannak akik szintén több 10k km mentek már, és 33-35 ös átlagtól nem mennek jobbat síkon!..
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz
flash- #256670 üzenetére
11sebesség ultegra 11-30as sor. De a w/kg-om csak 2,5 ez itt a baj inkább, nem az áttétel... Ezek a bicajok azoknak a versenyzőknek valók, akiknek a 40 az alap utazó tempó a síkon, a sor kiosztás is úgy van tervezve. Amikor 2-3an megyünk, és 50/34essel mennek előttem, akkor is mindig bajban vagyok, mert vagy pörgetek 100as lábfordulattal, ami kényelmetlen, vagy inkább taposom 80-al. Mondjuk a szélárnyékban ez utóbbi jobban esik
AMúgy van ez a speed/cadence kalkulátor itt meg tudod nézni mi lenne ha.[ Szerkesztve ]
-
-
rétisün
veterán
válasz
flash- #256613 üzenetére
felnifékes vagy tárcsás? mert ha felnifékes....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Jester01
veterán
válasz
flash- #256778 üzenetére
Az 53/39 már durva mert 6% végsebességért beáldozol 15% mászást. Na azt megérzed. Vagy tehetsz fel nagyobb sort hátra de akkor meg az ugrások nőnek. Én mondjuk elvagyok a 9 sebességes 11-28 sorral, tehát ha valaha lesz több fokozatú bringám akkor felkerülhet egy 32-es.
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #257195 üzenetére
Nem fogod elhinni, de én egyszer Badacsonytomajban megszállva oda a helyi postára küldettem lányommal Dunakesziről otthonfelejtett nyeregtáskamat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #257195 üzenetére
Pont tegnap tekertem haverinával mtb-vel egy balatonkörhöz hasonló távot (20 kilóméterrel rövidebb (?) és balatonkörön nem tom mennyi a szint), 182km/1626m lett, nyugis, alapozó pulzuson. Egyszer aszfaltozok, de akkor rendeset
. Volt itt is tó, de nem akkora:
Ma agyalok, hogy pihenjek-e vagy tekerjek egy regenerálót...
#257217 andrisbandi: "száraz időre valók igazán, nem kezdőknek" - pont arról témáztunk a múltkor egy haverommal, hogy nem értjük minden belépő montira miért raknak a gyárban Rekon Race-t meg hasonló gumikat, amikor kezdő usereknek inkább a tapadás számítana, nem az tempó
.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ReFleXx
addikt
válasz
flash- #257899 üzenetére
nagy respect - az asszonynak
- ugy ha tenyleg alig bringazik azert megterhelo lehet azaz 1 napos 200km, ha nincs megszokva a nyeregben ules, stb. Mondjuk ha 40 kilo vasaggyal akkor talan nem töri fel ugy a nyereg a hátsót, de ebben most nem vagyok biztos, de szamithat a súly.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
stickermajom
addikt
válasz
flash- #257899 üzenetére
“1 órát kellett várni hogy kinyisson valami hogy tudjunk enni,meg hát találni helyet egyáltalán ahol volt kaja az se ment könnyen(hisz van ahol kiirták táblára, mégsem volt semmi harapnivaló csak ital)”
De folyamatos a rinya, hogy nincs vendég.
Vajon miért nincs?
[ Szerkesztve ]
-
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #258040 üzenetére
Nekem ezzel az a bajom, hogy koskormányos kerékpárokról beszéltek, linkelt Meridán pedig flat bar van. Reach-ben simán lehet 1 centi különbség is, ami amúgy nem sok, de ebben az esetben számíthat.
Tényleg ki kellene próbálni, szerintem ha a kolléga hosszú modell lábú alkat, akkor lehet annyira ki kell húzni a nyeregcsövet, hogy nagyon görnyedős lesz a pozíció.
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #258121 üzenetére
Nekem Roam 2-őm lesz, majd ha megjönnek hozzá Kínából az adapterek. Aero kormányra sajnos nem annyira egyszerű, hogy megjön a készülék és felpattintottam a hozzá való tartozékokkal.
A Garmin nekem már picit unalmas, plusz most olyan napszemüvegben megyek, hogy kezdem kevésnek érezni a fényerejét, kontrasztosságát. A Karoo pedig az ízlésemnek túlságosan okostelefonos, nem tetszik a dizájn, picit mintha egy buta androidos készüléket alakítottak volna kerékpáros kompjúterré. Igen, csak dizájnra megyek.
-
komlo654
csendes tag
válasz
flash- #258267 üzenetére
Én ez alapján a videó alapján szoktam beállítani: [link]
Szerk.: Egyébként ha az idexelést jól beállítottad a kisebb fogaskerekeken akkor valószínűleg az L beállítása túl szoros, tehát csak azon kell javítani amíg fel nem dobja, majd pedig addig lazítod tovább amíg a "fura" hang el nem múlik. De ezt a videóban nagyon jól elmagyarázzák. Esetleg lehet még olyan hiba is, hogy elhajlott a váltótartó így az is okozhat némi kellemetlenséget.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz
flash- #258267 üzenetére
ha nem csak a legutolsón kattog,hanem a másodikon is, de felmegy a legnagyobbra a lánc, akkor nem a határolócsavar. A végállásokat talán fülre lehet legjobban beállítani, kezdve a kis lánckeréknél lévővel, ott még bowden se kell. Nincs túl közel/messze a felső váltógörgő? a sor többi részén szépen viszi?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #258267 üzenetére
Using the B-tension adjust bolt
https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/GN0001/DM-GN0001-26-ENG.pdf
A 20. oldal
(A váltód pontos típusához való pdf-et lenne célszerű keresni.)Nekem ugyan így ugrott, darált új montin. Arra tippelek utólag, a kazetta csere miatt, más gyártóét tettem föl, kicsit más kiosztásút.
Bé csavaros állítás után tökéletes lett.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz
flash- #258288 üzenetére
Kerékpár hátsó váltó állítás
https://youtu.be/WwDyEiUlja0?t=1705
Talász magyart is.Az elv mindnél ugyan az.
Befelé kellene csavarnod a rugófeszítő csavaron (ez egy harmadik csavar, nem a határolók). Ilyenkor a hátsó váltó távolodik. Most túl közel van, érintőn. Kb fél centi távolsággal próbáld meg.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
.LnB
titán
válasz
flash- #258578 üzenetére
Nekem olvastad a Balatonkörös szinkronizációmat? Az volt az utolsó csepp nálam.
A telefonos appal van a legnagyobb baj. Én a mai napig nem használom az új verziót. Nem is engedem frissíteni.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nmate91
tag
válasz
flash- #258578 üzenetére
Nem volt semmi. iPhone, android mindegy. Lassúnak lassú, mégiscsak bt. Nagy tekeréseket kiskezemmel nyomtam fel, gépnél.
Mondjuk, nekem soha semmilyen termékkel nem volt ilyen gondom. Egyszer volt egy laptopom, ami Windows-zal nem jött vissza alvó módból, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
válasz
flash- #258583 üzenetére
Nem úgy értettem. Hanem azt, hogy mennyire nehezen tudtam feltölteni a Balatonkört.. Mit össze kellett buherálnom...
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
dom1n0
senior tag
válasz
flash- #258674 üzenetére
Jaja, nekem Zwift hub van, a többit nem ismerem, de azért pl. a sima gurulás fizikája, messze nem olyan mint kint élőben.
Kint ha kigyorsít az ember síkon nagyobb tempóra, ott azért lehet gurulgatni is bele, görgőn konstans tekerni kell megállás nélkül.
Illetve amit írsz pl. ugyanaz a tempó élőben nekem könnyebbnek tűnik jóval.
Én is leginkább télire vettem, futópadot is egyedül ezért szeretnék, hogy ha csökken is a forma, ne teljesen, meg nekem már most 1 hónap kihagyás után is nagyon hiányzik a tekerés, futás...
-
válasz
flash- #258646 üzenetére
mert egyik sem bízott abban, hogy sokkal erősebb a másiknál, és nem akart elől menni az elején saját zsírból.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tin
veterán
válasz
flash- #258707 üzenetére
Ezeket. Nekem a beállított úton egy mászás volt, szólt előtte, majd feldobta a képernyő aljára, hogy mi vár rám, minden adattal, hossz, átlagos emelkedés a teljes hosszra, és felrajzolta az emelkedés grafikonját, amit felosztott külön szektorokra, mindegyiken színnel jelölve, alatta meg számmal, hogy mekkora emelkedésű. Tehát mindent láttam abból, hogy mi vár rám. Ezt elvileg tudja előre beállított út nélkül is, és ugyanígy bedobja menet közben akkor is, ha nem navigálsz, csak mész.
Nem tudom, a többieké mit tud, de elvileg most már a Garmin is csinál hasonlót, de az csak előre beállított úton tudja, a Karoo2 meg mindenhol. -
-
Tin
veterán
válasz
flash- #259018 üzenetére
Nekem Kryptonite Evolution Mini 7 van, 38€ volt akciósan a tavasszal, elég masszív, és nem is olyan nagy hordozni, de szerintem még ez is hátizsákos, bár elvileg vázra is lehet fogatni. A pincében mondjuk egy Aldis lánccal van lezárva a bicaj.
A pulzus nekem korábban nem ment fel ennyire, és már a végét jártam, vissza kellett vennem. Most 186-nál kellett megállnom. Nem az, hogy milyen hamar megy fel, hanem most meddig. Gondolom eltunyulva nem bírt többet a szervezetem, de ez most kezd kitágulni.
-
Friczy
senior tag
válasz
flash- #259062 üzenetére
A láncszakadás is olyan, mint a láncnyúlás
Egy meglehetősen pontatlan kifejezés. Meglehetősen ritka, hogy egy lánc elszakad (bár nekem volt erre példa), a gyakorlatban az szokott történni, hogy egyszerűen szétnyílik a szem a csapnál (akár rosszul összerakott lánc is lehet oka, vagy egy gyengébb szem és néhányszori keresztbeváltás oldalra megfeszíti, és ha szerencsétlen esetben pont akkor terhelsz rá, akkor lehet probléma.
Nekem kétszer 'szakadt' láncom, egyszer a szem nyílt szét minden előjel nélkül - szerencsére nem estem el, de ha hirtelen üresben kezd pörögni a hajtókar, az tud komoly meglepetéseket okozni
, volt nálam patentszem, szóval kb. öt perces megállást okozott.
A másik viszont valóban szakadás volt, az egyik láncszem anyaghibás volt, és szimplán kettéhasadt. Ennek volt előjele, egyszer-kétszer szalajtott, sajnos későn találtam meg a hiba forrását, onnantól már csak az volt a cél, hogy hazaérjek, roppant óvatosan tekertem, nem jött össze.De az, hogy valaki egy láncot tényleg széttépjen a nagy erővel, úgy, hogy annak egyébként semmi baja ... nos, nem valószínű. És akkor nagyon finoman fogalmaztam.
-
dom1n0
senior tag
-
rétisün
veterán
válasz
flash- #259557 üzenetére
nekem műtötték (mai napig be vagyok drótozva
) és úgy is 6 hét után már visszaültem a bringára. (igaz, másikra, de ez most nem érdekes
)
(#259562) dom1n0: akkor én ezek szerint elkapkodtam?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Witcher topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- Mobil flották
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...