-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Ezzel azért vitatkoznék. A fitness például ideálisabb haladós városi gépnek mint egy outi. Hiába találod el magadnak a legideálisabb méretet outiból, de a 23-as külsők és a koskormány hátrányokat jelenthet bizonyos felhasználás mellett. Szerintem mindkét kategóriának megvan a létjogosultsága. A fitness nem classic trekking, sportosabb gépek ezek, pont az outi és a trekking között. Persze vannak hitvány példányok amit fitnessznek csúfolnak, de ugyan ez megvan outi oldalon is. Egy bizonyos minőséget meg kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
-
pc360
addikt
Tudom, hogy 130-asról van szó, és tudom, hogy rámegy. A kérdés inkább az lett volna, hogy mennyire gáz egy 8-as tányér a 7-es lánccal. Jobb megoldást nem találtam, ugyebár a 7-esből max ebayen találok valamit, de még nem kerestem.
Közben lehet, hogy borul az egész felújítás project, ha az említett 7800-as agyakra nem megy rá a szokásos fogassor. Abban az esetben marad az agyak eladása, vagy a rotor csere. Kurva jók ezek a később senki által sem használt szabvány-újítási kísérletek...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-
Tothgera30
Ármester
Mindegyiket lehet, mert Carbonból is az adott (törött/repedt) részt vágják ki, és azt pótolják. Régen még alu vázak is törtek, hegesztésekénél, acélról nem is beszélve (bár az ma is előfordul), és találni 10-20 éves hibátlan, repedés és törésmentes Carbon vázat is. Viszont azt veszem észre hogy sok szénszálas alapanyagú váznál a tulaj tudatlansága okán túlhúzzák a nyeregcső bilincset, ami megrepeszti a vázat. Persze ezt nem nagy összeg helyrehozni, de attól még zavaró, vagy volt már nálam olyan Cannondale SuperSix, aminek a felső csövét repesztették meg, az autó szállítóval, amit persze a kereskedő vissza is vett. Tehát nagy a szórás, de alapvető hogy alu vázasból könnyebb megkíméltebbet találni. Nekem merev MTB-ből egy Ritchey P29-es az álmom, az újabb átütős szériából, tehát a következő terv ennek a váznak a beszerzése lesz.
#79177 Sleek: Ha a bikemag/testbike aprón nézegetted, akkor a minap elment egy jó árasított darab, egy ismerősöm garázsából. Sajnos aprón már nem láttam olyasmit, de ezt meglesném. Ha pedig mindenképp újat akarsz, akkor itt lesd meg a kínálatot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A szemeket a vázon esetleg kemény-forrasztják,de az illesztések azok fogyóelektródás védőgázas hegesztéssel,vagy lánghegesztéssel történnek.Ha nem látsz varratot az csak az utómunkálatokat végzők kezét dicséri.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Normi™
őstag
Gyönyörűek a muffolt acél vázak,meg sok "sima" is,de ahogy nézem legtöbbön a váltófül egyben van a vázzal.Én már jártam rosszul a témában és ajándék volt,hogy csak vennem kellett egy másikat és egy csavarral rögzíthettem.Itt hegeszteni kell,ezt miért így csinálják?
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A muffolt,melyből jóval kevesebb van mint hegesztettből,ugyebár.
Szerk: látom van muff nélküli forrasztott váz is,de még mindig elenyésző a hegesztett acélvázak mellett.Láttam és forrasztottam is keményforrasztással,de az a véleményem,hogy saját anyagában összeolvasztott,vagyis a kohéziós kötések mindig erősebbek az ilyen félkohéziós/adhéziós kötéseknél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Normi™
őstag
Surly vázak vajon milyenek lehetnek?Azt látom,hogy áruk az van.Annyit tudok az acélról,hogy Columbus vázat nyugodtan lehet venni mert baromi jók,de a többinél nem sok útmutató van,hogy túlárazott valami vagy igazán minőségi acél.Vagy csak én nem tudom mit is kell pontosan nézni a Cromo-n kívül,és a néha feltüntetett számok sem mondanak sokat..
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Normi™
őstag
Miből derül ki,hogy 4.kategória?A számból?Hogy 4130?Elég drága,jellemzően kb.500-1000euro-ig terjed az áruk.
rétisün: Köszönöm!Átnézem,de ezzel is az a gond,hogy 2db gyártóról írnak és nem arról,hogy ha találok egy vázat aminek a specifikációjában az van,hogy pl.4130 akkor az mégis mit jelent,jó-e az ár/érték arány,mit képvisel az acél vázak között,melyik szintet,erre lenne jó egy összefoglaló csak éppen nem találok.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az újaknál már nem annyira látom,ott távolról összesimítják a hajlatokat és már gond is lenne olyan muffot készíteni.
(#79229) Runner_fxr...nyersnek néz ki,kicsit olyan mintha valami sufniban hegesztették volna össze.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Normi™
őstag
Az óriási sláger volt egy időben amit írsz,hogy amint megjelent egy mech.billentyűzetről szóló cikk és a témához atom hülye emberek tömege jelent meg a sablon dumájukkal,hogy "ebből 456db xy billentyűzetet veszek".Persze ők sima gumiharangosról beszéltek mert ibolyájuk nem volt mi az a mechanikus billentyűzet.Én pont azt látom,hogy ez megfordult,nincsenek már ilyen h.sz.-ek az ilyen cikkek alatt.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
Én dolgoztam karbon gyártó üzemben és tényleg eléggé egészségtelen. Ezért hagytam abba, mondjuk ott nem kerékpár vázakat készítettek, de a gyártás körülményei kb ugyan azok.
maximilian4: Persze vannak gépek, de sok folyamat van ami nem éppen egészséges és emberek végzik.
Egyébként meg nem ugyan olyan ember, a kínai konkrétan sokkal primitívebb mint az európai, persze vannak kivételek mindkét oldalon.
De mondhatnám az arabokat is, elég rájuk nézni, a szemük sem áll jól.ígyvanferi: Valóban Magyar fórumon vagyunk, szóval legyen Tajvan.
De, úgy volt, hogy kivitték a technológiát, csak éppen a tajvaniak nem ültek a babérjaikon, hanem továbbfejlesztették. Egyébként a KTM kerékpáros részlege sem véletlen van tajvani kézben. Hidd el, ők uralják a kerékpár biznisz nagy részét.
Egyik ismerősöm még kb 15 éve volt Tajvanon, tanulni. Már akkor brutális volt az a fejlettség amit mesélt. LCD tévék úgy voltak a piacon mint nálunk a krumpli.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jópár éve kemény 700 forintért vettem taláűn a teszkoban egy ilyen kis bitfej keszletet, nyilvan nem munka felhasznalasra, csak ha talalkozok egy csavarral, akkor mindenkepp ki tudjam csavarni, semmi extra, abban is van minden fele torxhoz. Muszeresz keszletem is van egy normalis, az mar munkahoz foleg, abban a mobilos meretekben vannak a torxok es hasonlok.
Parezres vagy epp ezres beruhazas kategoria, az alkalmi tolvajoktol vedi meg az ember ezekkel esetleg magat.A fektest, gyorszarak es hasonlok trukkos lakatolasa viszont tetszetos, ha ugy alakul, mindenkepp alkalmazom majd.
Mar tobbszor gondolkodtam ,hogy elutazok valahova es lelakatolom a biciklit a palyaudvaron, elutazok, aztan mikor visszajovok, csak leszedem a lakatokat es jovok vele haza, de ahhoz nyilvan olyan bicikli is kene, amit nem sajnalok otthagyni..Everybody lies.
-
szjoci
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
Akkor te csak security torx-al találkoztál, sima torx bitekkel nem.
Amúgy én nem látom, hogy kiszorítaná a Philips csavarokat, ahogy a Philips sem szorította ki a slot-ot. Cégnél legalábbis egy kis és egy közepes lapos csavarnyúzó nélkül megállna az élet. (mondjuk én rühellem ezt a fajta csavart, de ez más téma )[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zoli03
őstag
Fánál pont, hogy nem előnyös a philips (már ha philips lenne, mert ott pozidriv fej van). Nyomni se kell, maximum azért, hogy ne ugorjon ki a bit, a menet miatt behúzza magát a csavar. Egy komolyabb, nagyobb facsavarnak torx vagy hatlap feje van (még véletlenül se PZ), máshogy elég nehéz is lenne becsavarni.
-
-=RelakS=-
veterán
Facsavarra nem jó a Philips, csak kiugrik belőle, nem véletlen, hogy szinte kizárólag Pozidrive-hez jutsz hozzá.
A Philipsel ellentétben párhuzamosak a lapjai, meg még egy kicsit talán szorítják a plusz bemarások, de lehet, hogy az csak a beazonosíthatóság miatt került rá.Bitekkel inkább az a baj, hogy ha be is fér oda, ahova kell, meg a hajtókar is elfér, a befogószerszám rihtig útban van Vagy ha egyik sem, kihúzod a szerszámot, és a bit benne marad a csavarban, vagy elrepül és elgurul
hmm, zoli03 megelőzött.
Amúgy meg amcsik megint hülyék, ott nem hatlap (Allen key), hanem Robertson (négyzet? négyszög?) fejű csavart használnak
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bunddog
tag
2 körül ebben a körforgalomban kb a csatornafedél féleség vonalában haladtam nagyobb sebességgel amikor jobbról egy általam már észlelt de akkor még messze lévő kocsi lassítás nélkül suhant be mellém...egy kedves min. 70+os szemüveges hölgy aki utána az első lehetőségnél hagyta el a körforgalmat ugyanazzal a sebességgel, viszont a zebra után egy autó ott állt elakadásjelző háromszöggel abban a sávban amit épphogy csak ki tudott kerülni...még szerencse hogy előre fele látott a néni. Itt még a legpofátlanabb is meg szokott állni ha látja hogy már nem tud elsuhanni előttem mert nem megyek annyira lassan, de mindig érheti az embert meglepetés.
-
TomMusic
őstag
-
Strezi
őstag
Kb. 2000 és a Giant TCR (korszakváltás az országuti vázakban) óta, ha a merev és acélváz szavakat egy mondatban használja valaki én csak mosolygok
De ha te elégedett vagy vele, az a lényeg
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Emtra Prime
csendes tag
" A btwin vázak olyanok, hogy ahhoz képest az én acél vázam is az atomhintó kategória"
Szerintem ez hülyeség, ne mond már, hogy 300k bringa váza nulla...
Ha megfigyeled a ultra vázánál a felső vázcső lapított ami az oldalírányú merevséget hívatott növelni.
Meg azt mondjátok, jobb a vázra fejleszteni utólag. Aha ezért adják el 1000k bicókat 300k ért...
Sok pénz az, ha utólag vesz dolgokat az ember...
Csak egy 105-ös hajtómű 50+k újonnan persze...
Runner_fxr: köszönöm neked a választ, akkor nézelődök tovább használtan ha nem találok megfelelőt akkor nem tudom mit vegyek...
[ Szerkesztve ]
E.P.
-
-=RelakS=-
veterán
kb ezt az áttételt ^^
Most, hogy felújíttattam a régi masinát, csodálkoztam, hogy mintha a 40-es nagytányér lenne az általános, 44 (48, erőlködés rulz ^^) csak elvétve van.
És igen, nem tudom, pontosan mit is akarok ekkora döggel, mikor még a 110+ kilós súlyom is nehezíti a dolgomat, de ez van, van egy-két hosszú egyenes, ami még 30-as tempóval is sokára akar véget érni
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
rétisün
veterán
"síkon nagytányér esetén a 15,16,17 tartományt használják."
jelen!
meg a 18-19-et, ha lusta vagyok leváltani a 34-36-38-ra (attól függ, melyik bringán ülök éppen )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=RelakS=-
veterán
Én teljesen kitoltam. A visszarakás nem jött be, az egyik oldal eleresztett. Sunrace csapszeget raktam a helyére, azóta jó.
9 sebességes SRAM (tudom, hogy pantent szemes, de a közepén kicsit megcsavarodott egy "balesetnél" )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Sleek
senior tag
Nem is írtam olyant ,hogy nem jó a 105
Én is néztem rengeteg használt gépet.
De meguntam ,hogy most nem ok ne gyere .. Mégsem annyi az ár mint amit kiírtak stb.
Berágtam ,felmentem Budapestre megvettem a Scultura 300as Tiagrás Meridát 255ezer ért.
Nekem amire kell arra jó[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
zoli03
őstag
A láncvillának pont, hogy minél rövidebbnek és merevebbnek kell lennie, a támvilla szokott rugózni. Arra inkább nem is írok semmit, hogy 2 mm-re állítsam a váltót, ez 11 sebességes rendszernél elég érdekesen nézne ki, gyakorlatilag lehetetlen is.
#80217 Tothgera30: akkor magyarul tapasztalat/vélemények alapján lehet csak eldönteni, hogy merev/nem merev középen az adott váz. A gyártó leírásából ugye nem derül ki, és az ár sem garancia ezek szerint. Én sajnos sokkal egyértelműbbnek gondoltam a helyzetet (mondjuk egy átlagos, valamennyire márkás karbonváz már nem csavarodik középen), de úgy néz ki, hogy ez közel sem ilyen egyszerű. A magazintesztet csak iránymutatásként linkeltem be, én inkább csak segítségként használom fel a bennük írtakat, 100%-ban nem bízok meg bennük.
(#80224) Acef: tudom, hogy van finomhangoló fokozat (vagy nem tudom, hogyan hívják), természetesen használtam is.
Részemről befejezettnek tekintem a témát, ezek szerint a hajtómű merev, a váz nem. Igazából a hajtómű merevségével sokra nem megyek, ha a váz meg csavarodik, és csak a közép/felsőkategóriás vázak nem csavarodnak annyira. Így összességében azért nagyot csalódtam, de mivel le volt árazva a bicikli, ezért inkább vettem egy Ultegra szettes karbonvázast, mint egy 100 euróval olcsóbb aluvázast 105-ös szettel (tisztában vagyok vele, hogy nekem még a 105-ös szett is bőven elég, de mivel több évre vettem, így a név/kinézet is megérte azt a kevés felárat az Ultegra javára ).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest