Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Ilyenkor most akkor mi van? :(

    Megvettem a szerviz csomagot a fox taghoz, mert eresztette az olajat, 15 fok alatt kezdett csordogálni belőle, addig patent volt.
    Azóta nagy túrákra nem mentem, de állandóan folyt valamennyi.

    Egy haver aki havonta szétszedi a sajátját, mert szereti piszkálni, átjött és kicserélte, nem tűnt nagy kunsztnak, úgy csinálta ahogy a videókban is mutatja. Még volt benne olaj, annak ellenére hogy kb november közepe óta folyik belőle. Az olaj kék volt, és szerintem eléggé tiszta, nem mintha értenék hozzá, de ha nem fekete akkor csak nem koszos.

    Elmentem tekerni, egy parkba hogy kicsit terüljön szét az olaj, 3km után már folyt is belőle. Felfújtam 130psire, ma elmentem egy rendes túrára, 30 km után úgy néz ki ahogy fent látszik, hazaérve túlcsordult a gumi gyűrűn is.
    Ez 15 km utáni állapot, 10 aszfalton zárva, úgy nem folyt, és 5 erdőben teljesen nyitva.

    A mozgása kifogástalan, mind 3 állásban. Nem értem most mi a fene történt, nem létezik hogy ez legyen a normális, hogy ha kicsit hidegebb van, kifolyik belőle az összes olaj, mire tartósan 15 fok felett lesz a hőmérséklet elfolyik az az 5ml, ami még nem zavarna, de ez ahogy a képen is látszik vonzza a port és kavicsokat is, simán megkarcolódhat a becsúszó.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Zsohi #128417 üzenetére

    De nem én csináltam, hanem olyan aki ért hozzá, legalább is sokkal több tagot szedett már szét mint én, és jóval komplexebb modelleket.

    Ha rosszul rakott volna be valamit, amit nem tudom hogy lehetséges-e, mert a videókban nem említik hogy a gumi tömítésnek a 2 műanyag gyűrű között van eleje v teteje... akkor nem kellene a levegő is eresszen belőle? Vagy az máshova megy?

    A legtöbb videóban és leírásban is 5ml-t ajánlanak bele, ennyi jött a kittel, ennyi került bele, nem töltöttem túl, nem is volt mivel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Örülök hogy nem csak én látom így, átlag bringásnak elég az M6000-es Deore.

    A fék csere miatt váltót is cserélnem kellett, és annak ellenére hogy tudtam hogy nincs különbség a deore és slx váltók között, az slx-et vettem, mert hát hogy nézne már ki hogy minden slx a bringán, csak a váltó nem.

    Nem tetszik egyáltalán, drága is volt, állítani sem lehet az írtó fos i spec rendszert(ha a fékkar lejjebb van a váltó nyelv nagyon fel kerül, és kényelmetlenebb a váltás), lötyög az alsó nyelv, a felső nem kattan, nincs visszaigazolás, még érzetre sem hogy váltottál.

    Lehet az utóbbi csak engem zavar, de egy váltó pattanjon, és éreztesse hogy váltottál, még azelőtt hogy hátul elkezd a lánc táncolni, főleg akkor mikor sárban vagy technikás részen mászol, fontos hogy tudd mikor vedd el az erőt.
    Még megvannak a régi m786 slx váltóim, azokkal nem volt ilyen gond, az új slx, egy az egyben ugyan az designra, súlyra nem tudom, viszont minőségre meg rosszabb : )) nekem az az érzésem hogy gagyibb anyagból készült a nyelv... súlycsökkentés???

    Aki m7000 váltót venne inkább ne tegye, maradjon a deorenál vagy váltson xt-re ahol van instant release és dupla le váltás, ami valóban hasznos, de hát az már árban a duplája az előzőknek.

    A trek bringámon x7 váltó és váltókar van shimano sorral, csodálatosan működik, kár hogy x7 vagy x9 váltókat már nem is lehet kapni.

    u.i. A videóban a deore váltónál rendesen kattan mindkét irányba a váltás, na most ha ott megoldották, ezt de az slx-et meg szándékosan elcsendesítették, akkor az elég hülye döntés volt, viszont ha csak az én modellem hibás, akkor az meg szégyen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Szinte fél éve nem ültem a hardtail gépemen, mivel most eladtam alóla a görgőt, visszakerült a "flottába", és ma meghajtottam.
    Nem ment túl jól, már az első 5 kmen kaptam egy defektet :)) tavaly is így kezdett ugyan ez a gumi, zsír új állapotban. hátsó teló nélkül, úgy tűnik nem elég az 1.9 bar.

    A nagy gond viszont a geo volt. Pff nem is hittem el hogy ennyire elszoktam tőle, és az a bringa ami 2 éve még több 1000km-en kényelmes volt, most úgy érződött alattam mintha egy gyerek bringán ülnék. Nem éreztem jól magam, aszfalton sem, igaz a végére hozzászoktam kicsit, de akkor is. Mászásoknál szenvedtem nagyon, 2 nagy kulacsot is raktam rá, de még így is sokkal könnyebb volt a bergamontnál, viszont legalább 2x annyira nehezen mászott, nem hittem el hogy már legkönnyebb sebességben vagyok, és alig megy a tekerés.

    181 centivel pont a mérethatáron vagyok, és úgy tűnik a berga L-es mérete sokkal kényelmesebb, ezt már kitárgyaltátok mással, de most saját bőrömön tapasztaltam.

    A derekam sem különösebben díjazta, pedig nem voltam annyira kinyúlva mint a nagyobb vázon, mégsem volt kellemes érzés, nem fájt, de a vége felé már tornáznom kellett gerincből, hogy elmúljon a fura érzés.

    Amúgy az hogy nem csillapított hátul semmi, nem volt annyira nagy gond mint gondoltam, persze lehet azért mert eleve nem éreztem magam tökéletesen a bringán.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #128473 üzenetére

    A végén leírtam, hogy annyira nem volt nagy különbség :DDD , de amúgy igen, túrázás szempontjából kényelmesebb ha hátul is csillapít : )) + ha néha csapatnád kicsit lefele, nem mind1, hogy pattog-e a segge, ma ezt pont sikerült kipróbálni, és érződött hogy ezen a téren is elkényelmesedtem.
    Ha egy rendes hátsó tag van a gépben, képes úgy kimerevíteni a farát, hogy mászásnál, és aszfalton, észre sem veszed hogy ott van, és mivel engem nem hat meg a két számjegyű kerékpárom súlya, ezért nem látok rá érvet, hogy leváltsam a zsivány bergamontot... azt leszámítva hogy most elkezdte köpni az olajat :((

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #128503 üzenetére

    SLX powaaa :DD Ezekkel a fékekkel én is meg vagyok elégedve, a fékerő különösebb erőkifejtés nélkül is elegendő, szóval ennél több nekem biztos nem kell. Egyetlen negatívum, hogy ezt is úgy agyon könnyítették, hogy görbül a teljes féktest ahogy húzod, akinek van próbálja ki, elég nevetséges szerintem, az xtr-nél már ficsőrként mutatták be azt a kis lábacskát ami arra kell, hogy a gyenge vázat kitámasztva ne hajoljon meg a test ha erősen húzod. Mondjuk annyira nem izgat, mert ez a fék nem alattam fog szétesni, csak gondoltam megjegyzem, mert eddig sehol nem emelték ki, pedig lehet van akit érdekelhet.

    Annyit kérdeznék, hogy 15 fokban, meg lehet ejteni a kábel méretre vágását, és a rendszer légtelenítését? Gondolok itt arra, hogy ha most ne adjisten sikerül passzentosra összehozni, levegő nélkül, akkor a 40 fokban nyáron nem tágul annyit az olaj, hogy szétnyomja a tömítést, kifollyon a tárcsáknál, és tönkre tegye a fékpofát ? .. vagy olyan jól úgysem tudom légteleníteni, hogy ennek a kis tágulásnak ne maradjon hely.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Zsohi #128456 üzenetére

    Hmm, ez érdekes, azt még elhittem volna hogy van akinek bejön az slx, de hogy olyan is legyen hogy akinek xt is van de mégis ezt érezze jobbnak nem hittem volna. Én tatás váltásnak tartom, a puhaságát. De ezen mondjuk átlendülhetünk, az sem zavar, hogy az I spec II felfogatás, milyen béna? A váltókar, és fékkar között 1 ujjnyi hely van, nekem pont úgy áll a fékkar, hogy a váltókar hosszabb füle, elég magasra került, és nem kényelmes elérni, bármilyen pozícióból, az I spec B nél azt hiszem volt lehetőség hogy kicsit fel v le toljam a váltókart.
    Xt-n is lötyög a hosszabb váltó nyelv?

    (#128491) jjeahh

    A bringa 11 centis pipával jött, szóval biztos belekontárkodtam mikor 7cm re cseréltem, de amíg nem volt berga, addig tökéletese volt, úgy mászott mint a kisangyal, áldottam is Mr. Gary Fischert amiért ilyen csodálatos geot rajzolt alám : ))

    Érdekelt, hogy vissza tudnék-e ülni egy hardtailre, de a tegnapi pár perces dh után már estére előjött a térd problémám, amit lassan el is felejtettem hogy van, szóval ez innentől felejtős, jól meg leszek idén is a kissé nehezebb FS-el.

    (#128505) Hasaggymeg
    Milyen igaz amit írsz : )) nem csak az olaj tágul, hanem vele együtt minden más is. Holnap kiderül, hogy sikerül-e keményebbre kihozni a gyárinál.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Giot #128537 üzenetére

    Azért nem mindenki lakik v bringázik igazi hegyek közelében :P Én is 1x jártam olyan helyen amire azt lehet mondani hogy tényleg sziklás volt, ha ott elesel, biztos törik valami.

    Ettől még szerintem is hasznos a bringán az első teló, főleg ha olyan helyen is tekersz ahol nem tiszta az ösvény, bármi lehet az avar alatt, és jó az a 10cm ami elnyel egy kisebb faágat vagy vájatot, amit nem tudtál kerülni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kíváncsiságból felépítettem a tornyot kormányszár fölé, hogy lássam mi változik a FS bringámon.

    Azt leszámítva hogy az elején majdnem átestem a kormányon, annyira lent volt, hamar megszoktam. Leginkább az érdekelt, hogy terheli annyira a derekamat, hogy másnapra elkezdjen sajogni, szerencsére ez nem történt meg.

    2 túrán voltam, mindkettőben volt 20+ perces mászás, én nem éreztem magam kényelmesebben, de ami a legfurább, hogy a kicsit meredekebb részeken, ugyan úgy emelte az orrát, mint a magasabb kormánnyal.

    Szóval nekem az jött le, hogy nagyjából semmi valós előnye nincs, ha az a cél hogy ne szálljon el az orra, akkor egy picit hosszabb kormányszár többet tud segíteni.

    Egy előnye azért van, jobban néz ki a bringa (a fotókon), ha ennyire alacsonyan van a kormány a nyereghez képest.

    Viszont én inkább a hosszú távú hátrányától félek, ami a porckorongsérv kiboltosulásával járhat, azoknál akik erre érzékenyek.

    Szóval ma visszaraktam az összeset alá (ahova valók :P) és ugyan olyan kényelmesen éreztem magam mint tegnap, amit ez a 1.5 cm magasság jelent azt szerintem bárki karból megoldja.

    Ez persze csak az én véleményem, mindenki ott gyűrűzik ahol tud :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #128569 üzenetére

    Igaz hogy azt mondtam jól néz ki ha lent van a kormány, de az a fehér bringa már a hányinger szintjén van : )))

    Amúgy ennek mi értelme van xc szempontból, már az extrém alacsony kormányra gondolok? Csak nem aero miatt, ennyire jó vele mászni? És az egyre nehezebb meg rázósabb technikás leejtőket meg majd megoldják valahogy?

    Meredek leejtőn égbe emelt nyereggel, elég ijesztő lemenni, mikor a nyerget már mellkassal érinted ott nem túl természetes a pozíciód, és ha korrigálni, kell az sem egyszerű.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Legújabb 2900" es monti, már előrendelhető amazonon :))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #128675 üzenetére

    A marhái, összepocsékolták a remek kis gépet, ez rázkódás elnyelő felfüggesztés volt, jobb fajta erdei utakra tervezve, ezek meg széttehénkedték az egészet. :F Csuknák be az összes primitív marhát aki ilyet árul a csóró népének.

    Itt van Az a cég, akik olyan festéseket készítenek, hogy a bringa két oldala teljesen kontrasztban van, egyszer említettem, és most meg van hozzá a link, ha valakit érdekel. Habár azt nem tudom hogy jók-e a bringák, de a festés miatt mindenképp egyediek.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Rendelt már valaki Decából úgy hogy pl Francia országból küldték a csomagot? Mennyi idő alatt jött meg?

    Sokat tököltem hogy eldöntsem milyen szélálló cuccot rendeljek, végül féltem a méret problémától és decásat választottam.

    13 napot írt szállításnak, ami pont okés lenne, de már 5 nap eltelt, (tegnapi kép) és semmi sem történt, még csak elő sem készítették.

    Írtam nekik, de nem válaszoltak a kérdésemre, miszerint megkapom-e időben ha még csak fel sem adták a csomagot, sőt azt írták hogy ha korábban jönne, akkor majd szólnak...
    Azt is megírtam nekik, hogy ha nem érkezik meg időben nem veszem át, annak ellenére hogy már ki van fizetve, erre sem reagáltak.

    Van rá esély, hogy ez valóban megérkezik az ígért 13 nap alatt, vagy ha szükségem van rá, jobb lenne most lemondani, és máshonnan venni, ahol 5 nap alatt kiszállítják?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha megszokod a 29 es kereket akkor a 26os gyerekméretnek tűnik egy idő után, főleg ha a 203as tárcsa és felni viszonyát nézed... de van az a helyzet ahonnan a 29" is ovis méretnek hat.

    sram x7es váltó, a legjobb dolog amit erre a bringára felszereltek, olyan jó érzés vele váltani, könnyű, percíz, kattan, nem lötyög, de az x5 is hasonlóan passzentos váltó, kár hogy a szériában hozzá passzoló shimano deore és slx nem tudja ezt a szintet hozni. Illetve hogy az előbbieket nem árulják már a boltokban.
    Az sramnak nincs is 2x rendszere? Csak 1x ? NX, GX, meg az XO és X1 ?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #128761 üzenetére

    Milyen jó látni hogy vannak emberek az erdőben, nem csak egyedül vagy órákon keresztül, ugyanakkor kb 2 perc után marha idegesítő lett, már videón keresztül is, hogy itt nem lehet ereszteni, mert a lefeléken, és az összes úton találkozol velük, ami olyan szempontból zavaró, hogy ha megmászod a hegyet akkor lefele rossz érzés ha állandóan el kell venni, és nem tudod kiélvezni.

    Másik, az elején a mászásnál rettenetes az a visító motorhang :( hosszú monoton mászásnál nem őrjít meg? Vagy te nem mész egyedül nagy köröket ?

    A kamera tényleg király.

    Valaki nem tud olyan YT NEM amatőr csatornát, ahol elektromos bringákkal brutális helyeken másznak? az embn túl mesterkélt, olyasmi érdekelne mint a BKXC srác, csak e montival, és nem a lefele útra, hanem a hihetetlen mászási képességre összpontosítva.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz StLui #128813 üzenetére

    Ezt én is láttam, és az ilyen videóknál, szoktam elgondolkozni, hogy akik ezeken a komolyabb pályákon mennek, azok, ugye a nagy számok, és a fizika törvényei alapján néha borulnak is párat.

    Na most ha ilyen sziklás gyökeres meredek rész van, akkor hiába tudod hogy kell esni, ha nem jön ki a lépes lazán törhetnek a csontok.
    Ha eltörik a kezed, v vállad, akkor jó eséllyel nem tudsz melózni, és attól függően milyen munkakörben dolgozol, ez akár 1 hónapos kimaradást is jelenthet. Tehát a délutáni csapatás átmehet abba hogy 1 hónapig nem tudsz melózni, ezáltal bukod a klienseket vagy csak rossz pontot szerzel a főnöknél.

    Ezt szem előtt tartva, valahogy nem vonz annyira hogy veszélyesnek tűnő részeken hajthassak. Pedig tudom milyen király érzés az adrenalin, és főleg mikor valamit meg tudsz csinálni amitől sokáig féltél, a canyonnal én is próbáltam pár olyan részt ami ehhez képes nudli, de most az xc-vel mégsem merem, és jó érzés volt, viszont mikor 5 méterrel előttem esett és törte szanaszét magát 1 haver, csak azért mert 10 el gyorsabban ment bele egy ugratóba, (bal keze lett gipszelve, ha a jobb törik el, bukja az épp hogy megkapott állást) akkor egyből visszavettem, és átmentem tatterba, pár alkalomig... (majd gallyra ment a térdem és felhagytam az ugrándozással )

    Ezen ti nem agyaltok? Egyáltalán van olyan a csoportban aki olyan helyeken megy ahol komolyan meg lehet sérülni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #128831 üzenetére

    " inkább a fán, mint így..." Ezt nem értem mire mondtad.

    De amúgy igazad van, azon nem szabad agyalni főleg ereszkedés közben hogy jaj csak el ne essek, érdemes előre elkerülni azt a részt, ahol nem éreznéd magad biztonságban lefele. Az hogy lassan mész, nem megoldás, sok rész van ahol a sebesség miatt van tapadásod, pl az off camber részeken, ahol előre meg jobbra v balra is leejt a pálya, ott ha kicsit még kavicsos a terep, akkor azzal hogy óvatoskodsz lehet pont hogy nagyobb veszélybe sodrod magad.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Toobee #128858 üzenetére

    +(#128837) Hasaggymeg
    Ez érdekes, nekem mikor kijött a sérvem, egyből eltiltott minden orvos a bringának még a gondolatától is :)) Ez nyilván túlzás volt, de azért azt nem gondolnám hogy a bringázás jót tesz a deréknak v hátnak. Egyáltalán nem mozgatja az alsó derék izmokat, csak terheli az l4 l5 közötti porckorongot, amit szerencsére a legtöbb ember nem érez meg.
    Tavalyi év elején kb 2 hónapig minden túra után 3-5 percet tornáztam, mert sajgott a derekam, aztán ahogy a fájdalom elmúlt a tornát is abba hagytam.

    Mindenki mást hisz mitől gyógyult meg, talán az idő és a torna az egyetlen közös a legtöbb történetben, de én szinte biztos vagyok benne hogy azzal hogy bringázom, nem segítek a derekamnak gyógyulni... a túrák csak a lelkemet gyógyítják :U

    (#128836) Runner_fxr
    Gyorsan mindenki szokott zúzni, mondjuk én 60al még nem toltam erdőben, de főleg azért mert túl koszos az út ahhoz hogy gyorsabban engedjem, és éppen ezért minden ilyen 40 feletti ereszkedésnél, kicsit szerencsésnek érzem magam, hogy ne kaptam el egy avarban megbújó göcsöt ami megakasztotta volna a bringát és engem pedig az égbe katapultál.
    A nagy rugóút ilyenkor mindig megnyugvást okoz, nekem 140 volt a max, de akkor azt ki is használtam, olyan hibákat vétettem, amit a mostani bringám nem tudott volna megoldani. GMBN-es srácok megmutatták hogy akár egy xc hardtaillel is lehet nagyokat ugrani, vagy meredek részeken ereszkedni, de oda kell a tapasztalat, ha az nincs meg akkor nem árt ha a bringád többre képes mint amire te használni szeretnéd.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #128877 üzenetére

    Mikor elkezdtem túrázni, mindenhova kiállva akartam feltekerni, az akkori társam elég jól szemléltette, hogy ez marhaság, a lassan tekerj tovább érsz technikával ő mindenhol felmászott, én meg beledöglöttem 1 perc után. Azóta szinte egyáltalán nem tekerek kiállva, te szoktál? Esetleg ha nagyon fáradt vagyok az utolsó pár métert egy emelkedőn, de azt is ritkán.

    A másik amit észrevettem hogy mikor először váltottam csak egy kölcsön össztelósra, és a városban tettem egy kört, minden padkánál, vagy nagyobb úthibánál, megfeszítettem a hasizmomat, hogy felkészüljek az enyhe becsapódásra, mikor a hátsó kerék leugrik, vagy bezuttyan a gödörbe de a hátsó tag megoldotta ezt a gondot, és nagyon fura érzés volt, megfeszültek a törzs izmaim, de nem volt rá szükség.

    Szóval a jelenlegi össztelós bringám még kesébbé derékbarát ilyen szempontból.
    Persze nem állítom, hogy a bringázás rossz hatással van a testre, csak derék szempontból van a lista alján, szerintem. Ha neked segített a felépülésben akkor nyilván hasznos. Nekem az egyenetlen talajon való sétát ajánlották, amit én úgy oldottam meg, hogy eltekertem az erdőig, majd feltúráztam a tetőre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van itt olyan aki szokott segíteni karban tartani, vagy legalább letisztítani ösvényeket?

    Amelyeikre én gondoltam elég messze vannak az autóval járható úttól, szóval valami ötlet kellene, hogy lehetne egyszerűbben megoldani, legalább 1 levél gereblye szállítását a bringán?

    Én addig jutottam, hogy veszek egy ilyet, ami belefér a táskámba, majd az erdőben, keresek egy hosszabb ágat, amit nyélnek tudok használni.

    Több km-en keresztül nagyon időigényes lenne egyedül, rendesen letakarítani, annak meg nem sok értelme van ha a bringán ülve, lassan húznám magam után.
    Jelenleg a legjobb ötletem, ha ketten megyünk, és amíg az egyik takarítja rendesen, addig a másik követi a 2 bringát tolva, és időnként csere.

    Van ennél hatékonyabb ötlete valakinek?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #124230 üzenetére

    Átadtak egy új hidat a városban, ami valami csoda technikával készült, mert nincs alatta merevítés, csak a boltív tartja fentről

    Nem is kellett sokat várni, ahogy a jó idő megékezett az első 2 bringás fel is mászott az említett boltívre..

    [KÉP]

    A videót már letörölte mindenhonnan, pechére, a városban már alig van trialos, és egyből felismerték be is kommentelték a nevét, a cikk alá, állítólag nem büntetik meg őket. Ő amúgy egy elég komoly trialos volt, még együtt ugráltunk 15 évvel ezelőtt.

    Más városoban amúgy vannakt trialosok, vagy ez a sport kihallt? Egész látványos, és rengeteg adrenalin van benne, mondjuk ennek ellenére bármikor becserélném azt a 8 évet akár csak pár év lightosabb stílusra, mert valószínűleg ott ment gallyra az egyik térdem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    2 éve vettem egy X-tools, kulcs szettet,(49 eur volt) egész korrekt doboz, sok hasznos kulccsal, többek között van benne olyan vékony kónuszkulcs is, 13-16 ig, ami a nagyon régi bringámon még hasznos volt, de már tavaly is csiszolgatni kellett hogy az trekken a bontrager integrált csapágyas agyat ki tudjam bontani.

    Most viszont hogy egy shimano deore átütő agyat kellene szervizeljek, vagy legalább is kideríteni hogy nem-e mosta ki a zsírt a hólé onnan is, nem passzol rá még csak közelről sem a 17 es kulcs.

    Tudja valaki milyen méret kell ehhez? Tolomérővel 21 es kulcsra saccolnám, de jó lenne biztosra tudni, mielőtt megveszem.

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #128684 üzenetére

    "Rendelt már valaki Decából úgy hogy pl Francia országból küldték a csomagot?
    13 napot írt szállításnak, ami pont okés lenne, de már 5 nap eltelt, (tegnapi kép) és semmi sem történt, még csak elő sem készítették."

    Megérkezett a csomag 2 nappal korábban mint az ígért 13 nap.

    Elmagyarázták, hogy náluk másképp kell értelmezni, a szállítási grafikon ikonjait. Ide Francia o.-ból szállítanak ha nincs stockon valami, és egészen addig nem jelölik hogy a csomag előkészítve amíg az országon belüli lerakatba nem ér, onnantól 2 nap alatt szállítják ki, és frissítik e szerint a grafikont.

    Tehát a lényeg, hogy miután megrendeled max 2 nap és feladják, de ezt sehol sem jelölik neked, jó eséllyel az ígért 13 napon belül fog megérkezni.

    Előzetesen annyit h kva jó a szélmellény, ma 30-40 es szél volt, és tökéletesen tette a dolgát, igaz 18 fok volt, de akkor sem fagyott át a felsőtestem, részletesebben ha kipróbáltam hidegebb időben is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma megejtettem a hátsó fék kábelének méretre vágását(tényleg nagyon egyszerű), és egyben levegőtlenítettem is a rendszert. Tölcsér fel, olaj bele, fékkart behúztam párszor, fékkábelt kocogtatom közben, vagy 5-6 bubi kijött, örültem hogy milyen kemény lesz majd a fék, összerakom, és nem.

    Gyárilag nyúlós volt, kábel vágás után ugyan olyan maradt, levegőtlenítés után picit javult, de még mindig messze a jótól.
    A fék jól fog, annyira nem zavarna, de mindenféle cuccot összevásároltam hozzá, és azért idegesít, hogy szinte semmivel sem lett keményebb a gyári állapottól.

    Most azt próbálom ki, hogy kötegelővel behúzva hagyom a féket 1 éjszakára, holnap reggel pedig ahogy leveszem, egyből felrakom a tölcsért és elméletileg addigra az összes bubi felkerül a fékkarba ahonnan könnyen kijön majd.

    Van bármi más ötlet, hogy érdemes megkeményíteni picit a fékkart, egy új slx fékszetten? Többen írtátok, hogy nektek kőkemény, vagy legalább is kemény, de én ha az öregecske elixir fékeimhez viszonyítom, nagyon nyúlós.(a fékerővel nincs gond, remek fékek, csak ha már van hozzá szerszámom és időm, szeretném közel tökéletesre kihozni)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #129760 üzenetére

    "ok lenne a pénz,nem kellene többet dolgozni"

    Gondolom te is tudod hogy rengetegen megélnek ebből anélkül hogy sok lenne a lovetta. 2 dolog kell hozzá, vagy remek személyiséged kell legyen, amivel eladod magad, és szórakoztató vagy, akkor is ha nem zúzol túl látványosan, másik opció hogy nagyon jól tolod, és így akkor is néznek majd ha kevesebbet beszélsz. Talán még ide lehetne írni, a BKXC-s srácot, aki egyik sem a kettő közül, de olyan helyekre tud magának utakat szervezni, ami rendkívül szép, és kevesen tudnak róla. Tehát mondhatni egyedi a tartalma.
    Na meg nem árt ha közel anyanyelvi szinten beszélsz angolul különösebb akcentus nélkül, hogy mindenki könnyen megértse amit beszélsz.

    (FB-n senki ne tegyen közzé videót, mert ott minden bevétel(és felhasználási jog) a CukrosBergé, míg a YT sokkal korrektebb, és visszaoszt neked egy keveset)

    Kösz a légtelenítős tippeket, azt gondoltam hogy viszonylag új fék esetén megúszom a teljes légtelenítést, ez a komplex folyamat jóval több esélyt ad a hibára és 10x tovább tart mint amit én csináltam, majd hétvégén nekifutok még1x.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Többen is mondták hogy a rejtélyes olajfolyás oka, lehet egy sérülés a tag becsúszóján, többször is átnéztem, de nem találtam semmit, amíg ma teljesen véletlenül észre nem vettem egy annyira kis horpadás féleséget, amit szabad szemmel is csak bizonyos szögből lehet látni.

    [kép]

    [kép2]

    [kép3]

    A lényeg hogy a körmöm bele akad, ami sok jót nem jelent : ( Gondolom egy kőfelverődés lehet, az egymás melletti tekeréstől, mert én nem estem 1x sem, és nem is dobtam le a bringát sehonnan.

    Első kérdés hogy ezt lehet-e javítani, gondolom nincs mivel kitölteni, mert bármi is kerül oda az sérti a gumi gyűrűket...

    A horpadás annyira pici, hogy nem tudom elképzelni, hogy folyhat el ennyi olaj egy 30+os túra alatt, ma 35km után épp hogy nem csordult túl a gumigyűrűn, le kellett töröljem hazafelé menet, hogy ne follyon rá az alatta lévő tengelyre.

    Most akkor kuka a teljes tag? Ha így használom, és lassan elfolyik belőle az olaj, majd pótolom, akkor tönkre mehet benne valami? A belső részében, mind3 állás kiválóan működik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    KÖSZÖNÖM, a válaszokat. Valamilyen szinten megnyugtató, hogy nem a becsúszó a hibás, jövőhéten megmutatom egy szerviznek.

    Remélem felétek is szép idő volt ma, rég nem tekertem ilyen jót, kellemes 20 fokban, szikkadt talajon, nem nyakig sárosan, keresztül kasul mindenen.
    Annak ellenére hogy télen is tekertem, jó pár alkalommal, eléggé földhöz vágott ez a laza 45km/600m- 3 órás túra.
    Ha most arra gondolok hogy nyáron, 7/7 napot tekertem minimum ekkora távokkal, és a végére fáradtam csak el ennyire, akkor elég elszomorító, hogy ha nem is 0-ról, de ismét lehet építkezni, és talán majd júliusra sikerül formába jönni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A Scott találta ki ezt a fordított hátsó tag megoldást, hogy jobban el tudja rejteni a kábelt amiről vezérlehető a 3 állás... Egyszer láttam róla egy videót hogy semmilyen hatása nincs a tag mozgására hogy fejjel lefelé v "normálisan" van berakva.

    Tolómérővel lemérve nekem is beférne megfordítva a tag... ha esetleg nem tudják megoldani a szervizben sem a folyást, akkor ezt egy valós lehetőség lenne az olajfolyás elkerülésére?

    Mondjuk az én esetemben ez azt jelentené hogy nem érem el többet 3 állású kapcsolót, de elméleti szinten érdekelne hogy megoldható-e.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sok videó van a neten a karbon vázak elkészítéséről, de szinte semmit nem találok az alu vázakról. Minap dumáltunk róla egy haverral, hogy készülnek, és hogy tudják megoldani hogy különböző pontokon más más falvastagságot használjanak.

    Ennyit találtam róla, de ez nem magyarázza el annyira jól, illetve azt sem értem, hogy kesztyű nélkül helyezi be egy forma alá a csövet, majd 1mp alatt elgörbíti a gép, és ez így rendben van? Miért nem kell neki hőkezelés, nem sérül a merevsége ha hidegen görbítik össze vissza?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130107 üzenetére

    Én is túrázni szeretek inkább, de azért ne mond nekem hogy jobb érzés, a szinte járhatatlan tövises kavicsos szutyok úton lefele zúzni, tele avarral és faágakkal, mert nem az, azért kell visszavedd a tempót, mert nem látod mi lehet a levelek alatt, és nem azért mert nem mered.

    Ha nem is ilyen ugrálós részen, de egy flow trail szerűségen én szívesen eltöltenék pár órát, mert rengeteget lehet tanulni, másokat látva rájössz hogy mennyire nem is vagy igazából király.

    (#130109) IMIIKE1998
    Én vettem egy kínai üvegszálas nyeregcsövet, ami csak 2mm-el volt keskenyebb a 27.5nél, karbon pasztát is kapott mégis használhatatlan volt terepen, amellett hogy csúszott lefele, lötyögött a fenekem alatt, nagyon kényelmetlen volt. Ennek tudatában nem is tudom hogy tudtad beszorítani a tiedet :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #130135 üzenetére

    Én még nem voltam komoly épített pályán, lehet pont ezért vonz, sok videóban látom, tiszta az egész, nem fosol hogy beakad a kerék valami láthatatlan lyukba. Mivel xc gépem van kicsi az esélye, hogy bringa parkba menjek, bérleni is csak elméletben jó ötlet, ha nincs szerencséd csak azt kapod ami már senkinek sem kellett, és nem lesz jó móka a tekerés.

    Viszont előző állításodat olyan módon cáfolnám, hogy az xc géppel is el lehet szórakozni finomabb ugratókon, csak kell hátulra egy tag :) merev géppel csak a nagyok mernek ugrándozni, de egy fully, egész kényelmes tud lenne ha nem tolod túl.
    Illetve az xc azért csak nem egy szélsőség, a világbajnokságokon is olyan pályák vannak ahol már igazán tökösnek kell lenni, és van aki hardtaillel megy. Persze egy 150 es rugóút sokkal kényelmesebb, extra bátorságot is ad, és fel tudsz vele mászni a hegyre, de aki nem autóval megy odáig azoknak nem opció sem ez sem a + gumi.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #130153 üzenetére

    Én egy ilyen szintű pályán, már boldog lennék. Ez talán pont a bringapark, és az érintetlen természet között van. Pff, de gy ilyen skinnyt hogy kipróbálnék, király lehet, habár lehet nem sokkal izgalmasabb mint magas szegélykövön egyensúlyozva haladni.

    Én is elismerem, hogy a trail bringa sokoldalúbb, nekem is volt, élveztem ugrálni vele, puha volt mint a vaj, még ha bénáztam is, a legmeredekebb részen is felmásztam vele, annak ellenére hogy 140 es rugóút volt, viszont a nagy hátránya, amire az autós példát is írtam, hogy ezeket nem lehet hátul merevvé varázsolni.

    1 hosszú túrát mentem vele, pontosabban kölcsönadtam valakinek aki nálam edzettebb volt, én pedig hardtaillel mentem. Szinte hihetetlen vol mennyivel hamarabb fáradt mint én, mert az a pici kis pogózás hátul, annyi energiáját elnyelte hogy nem bírta tartani a haladós tempót.

    Tehát aki 20-30km teker hogy odaérjen az izgalmas részekhez, azoknak nem olyan kényelmes.
    De talán ez is megdől lassan, mert az új Canyon Neuronok, már 130 as úttal vannak ellátva, mellé pedig az oldal szerint teljesen zárhat hátsó tag jár, azaz aszfalton is akkor király lehetsz mint terepen.

    Ebből kiindulva egy Neuron On pedelec gép, kiváltja az autót... persze csak ha ismersz valakit aki kiüti a 26kmph korlátozást :D

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #130191 üzenetére

    Ez érdekes infó, lehet van benne igazság, de azért azt is érdemes mellé gondolni, hogy még ha nem is olyan lehetetlenség trail géppel 30at menni aszfalton, azért nem is olyan egyszerű mint xc-vel, és ha már amúgy is teljesítőképességed határán mész, akkor fontos hogy az unalmas részeken hamarabb átérj kisebb energiaráfordítással.
    Na de mind1 is, mert szerintem ezen a környéken marhaság a 140-es rugóút, bármit meg lehet csinálni az én gépemmel is, max én nem tudom kihúzni, vagy leereszkedni mert féltem a csontjaimat : ))

    Ha idén több helyre is eljutok a hegyekben, lehet átértékelem majd. Arra amúgy nem reagáltál, hogy az új NEURON már 130as úttal rendelkezik, az már nem trail bringa? vagy a geója miatt nem lehet az?

    ---

    Honnan a fenéből lehet 21 és 22 es kónuszkulcsot venni, lehetőleg említésre sem méltó összegért? A Parktúl nem kell, mert indokolatlanul drága, máshol viszont nem találtam, sem ebayen sem a helyi boltokban.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #130202 üzenetére

    Ezek a méretek nekem is megvannak, de nem passzol egyik sem az átütő tengelyes deoreal.

    6030D meg azt írta : 22-es lesz az, ott van a gyári kulcsnak a cikkszáma is. Én megvettem, de sose használtam, mert talán a tengelykónusz vájatába nem ment bele a gyári szerszám sem... :U

    Sakkor ilyenkor mi van? Csiszoljak 22mm-t a 15-ös kulcsomból? Amúgy nincs vele gond, csak gondoltam belenézek a téli latyak után kell-e pótolni a zsírt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Because #130160 üzenetére

    hogy kell YT videót beágyazni?
    Video
    Ti mit énekeltek miközben zúztok lefelé? :DD

    Én valahogy nem tudnék másra gondolni mint hogy mire készüljek a köv kanyar után, persze ilyen kemény pályákon nem jártam, de akkor is az pörög az agyamban hogy az előző alkalommal hol csúsztam meg, és mire emlékszem amit javítani tudnék, esetleg ha itt gyorsabban megyek akkor a köv kanyarnál nagyobbat fékezzek.
    Minden esetre fura tanács.

    --

    (#130210) Hasaggymeg Mint vajban a kés úgy pörög a tengely :) Amúgy alap mentalitásom nekem is az hogy ami jó azt nem piszkáljuk, de többnyire itt mondogatjátok, hogy mindent át kell nézni időről időre, mert hátha mégsem jó úgy.

    (#130217) 6030D
    Watchlistához hozzáadva, köszönöm!!!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130221 üzenetére

    Röviden igen.

    Hosszabban igen és igen :)

    A fogaskoszorú mindenkinél mozog picit, nem teljesen értem miért de mikor felfedeztem a sajátomon, mindenkinek a bringáján azt matattam, és jóval drágább agyakon is van kis mozgás v kotyogás.

    A betétek ha olajosak lesznek már nem csitulnak el. Tisztításnál a legjobb szerintem ha mosogatószerrel a fékbetéten összedörzsölöd őket enyhe folyású csap alatt, kb 1 percig, csak utána mehet kis csiszolás a muszáj, hogy ne még inkább az anyagba csiszold bele a szennyeződést.
    Ezután pedig kell pár hosszabb ereszkedés, hogy felhevüljön és kitisztuljon szépen. És igen elhiszem és alátámasztom hogy a nyikorgás kva irritáló, gyűlöltem is, amíg rá nem jöttem hogy van gyantás fékpofa, ami csendben van.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #128415 üzenetére

    Visszakaptam a szerviztől a tagot. Hivatalos FOX diplomával rendelkező szerelő nézte át, elvittem az előző gumigarnitúrát is hogy nézze meg volt-e rajta sérülés.

    Azt mondta hogy 2 kamra van benne, a felsőbe töltjük a fox olajat, de nekem az alsóban is volt folyadék ami nem kellene ott legyen... nyilván ezért folyt az olaj.

    De arra a kérdésre hogy látott-e valamit hibát, helytelenül felhelyezett gyűrűt, stb, azt mondta hogy nem, és ezt így nem mondta ki, de nem tudja mitől folyhat az olaj, mert nincs benne sérülés.

    Előre nem kellene károgni, de ez nekem úgy hangzik, hogy semmi hibát nem fedezett fel, tehát nem valószínű hogy megjavult volna bármi is benne.

    Persze ehhez kell majd pár hosszabb kör hogy kiderüljön, de szinte hihetetlen hogy eddig az összes fox teló és tagommal masszív idegeskedés is járt.

    És itt is a köv 5-10 tekerés arról fog szólni, hogy végig azon stresszelek, na most ami kifolyt az még a normális, vagy ez már megint túl sok, és vihetem vissza hogy kezdődjön megint elölről a 2017-es komédia, ami másfél hónapig tartott egy fox talas teló miatt, majd a végén ugyanúgy kotyogott. A hajam kihullott, és el is kellett adjam, az egészségem érdekében : ))))))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #130356 üzenetére

    + (#130355) ZolkoW

    Az a baj hogy kb 3 hete volt szervizelve, pontosabban akkor cserélte ki egy hozzáértő ismerős a gumigarnitúrát, én raktam össze úgy hogy ott állt mellettem, töltöttem bele az olajat, oda ahova kell. Egy tekeréssel előtte, és egyel utána is pont ugyan annyi olajat pöfögött ki, ezért nem értem hogy mi a fene baja lehet. Az sem volt megoldás hogy menjek vele és csak a felesleg jön majd ki, mert minél hosszabb útra mentem annál több jött, teljesen nyitott állásban 35km után túlfolyt a gumigyűrűn is, ez nem lehet normális :(

    Most pár napig bent tartom a melegben... nekem jobb híján, továbbra is az az elméletem hogy nem szereti a hideg időt :) más magyarázatot nem találok, egyik alkalomról a másikra romlott el, és kezdett jelentős mennyiségű olajat engedni pont tavaly decemberében, azután hogy 15 fok alá esett a napi hőmérséklet. (persze a szerelő is mondta hogy ez marhaság, mert úgy van tervezve hogy ne legyen rá hatással a hidegebb idő)

    ---

    (#130353) ivana

    Mindenképp nézz utána rendesen mit veszel, nekem van onnan pedálom, én azért vettem mert jobban nézett ki mint a márkás modellek, rá is bsztam. Az egyik eltört, a másik egész jól működik, de a szegecsek, fél év után, valahogy megkoptak, és nem tapadtak többé.

    A lényeg hogy olyat válassz ha montira kell, amiben van anyag, és nem vékony lemezekből épül fel. Azok álltalában nem mérnökök álltal tervezett darabok, hanem mondhatni dizájnerek ötletei, mert igaz hogy jól néznek ki, de biztos hogy nagy részül törik mint a pufuleti, még talán általános felhasználás mellett is.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Milyen kulcsszóval lehetne piros gumigyűrűt találni az első telóhoz, vagy ami még fontosabb a hátsó taghoz? Eddig minden szervizre beadott teló/tagnál, kértem hogy cseréljék ami rajta van, és ezt ők akkurátusan el is felejtették : )) Mint kiderült nincs nekik piros színű, nekem meg nem kell fekete.

    A külföldi boltoknál nem találom semmilyen kulcsszóval, csak a szerviz kitben lévő cuccok jönnek be.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130439 üzenetére

    Szerintem te is tudod, de azzal hogy apránként cserélgeted az amúgy nem tönkrement alkatrészeidet vadi újra, legalább másfélszer annyit költesz a bringádra mint amennyit amúgy megér.

    Persze tudom hogy nem opció mindenkinek újat venni ha "kinőtte" az aktuálist, de azért azt megkérdezném hogy nem lenne több értelme azt a pénzt amit pl most első kerék cserére akarsz költeni, eltenni, és nyáron egy túrába fektetni ahol jól szórakozol, és ezen se nem javít se nem ront a géped súlya ami vagy 13,7 vagy 12.9 kg.

    Illetve a hátadon amúgy is ott a táska benne egy lazán 1 kilós fényképező

    Amúgy a vázad milyen évjárat? is is valami hydro formed modell? Mert mint súlyban mint kényelemben az jelentené szerintem a legnagyobb előrelépést. Egy első kerék cserét szerintem nem sokan vesznek észre, ha nem saját maguknak cserélnék ki, aztán lehet tévedek.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130461 üzenetére

    Az utolsó amúgy remek ötlet, főleg hogy ott nem 2 hét a tél.

    De ha az egy 12es váz, és te azért olvasol erről eleget, akkor azt pl nem értem hogyhogy nem azt cseréled le legelsőnek, mikor egyértelművé vált még nekem is akit nem érdekel a tech része annyira, hogy egy 18as geó odaveri még az én 15ben kiadott vázamat is, pedig ott csak 3 év a difi.

    Nem gondolod hogy sokkal de sokkal jobban éreznéd magad a nyeregben, ha szereznél pl bikediscountról egy akciós vázat 2-300 euróért?

    Én szeretem a bringámat és elégedett is vagyok vele, de az mondjuk kicsit zavar, hogy egy modernebb váz, lehet annyival kényelmesebb lenne, felfele vagy lefele, hogy megérné a váltást. Másra valahogy fáj költeni, nem érezném magam jobban ha xtr felirat lenne a váltón, mert a mostani sem határol be. Persze arcoskodni lehet vele, de abból azért már kinőttünk. (lehet nem a legjobb példa, nem tudom milyen váltód van, de gondolom xt, szinte minden bringán az van, ami nem a hyperből jön ki)

    És akkor itt kérdeznék is egyet hogy alátámasszam v megcáfoljam magam, nekem a régi XT váltóm van, amiben nincs clutch, ha lecserélném egy m7000-es slx-re, az jelentene bármi előnyt, váltás vagy használtat tekintetében, azon kívül, hogy a clutch miatt kevésbé csörögne a lánc... illetve ha elöl is van váltóm, akkor talán még ez sem igaz?

    (#130457) deny330

    Én mindenképp javaslom, hogy csap alatt folyó víznél dörzsöld össze a két fékpofát valami zsíroldő szerrel a pofákon, és figyeld mennyi koszt kimos a szemcsék közül.
    Ha ez megvan, az első hosszabb ereszkedésnél ahol féket használ felhevül, és kiszárad szépen, onnantól rendben kell legyen, hacsak nem szennyeződött nagyon.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130497 üzenetére

    Én is úgy gondolom, hogy te ott teljesen más szemszögből látod a világot, illetve van pár haverod aki elég edzett és ezért gondolod hogy sehol sem vagy az itteni bringásokhoz képest. Te a kapun kiérve már mászod a hegyet :)) más örül ha dombot talál 5-10km uncsi aszfalt után, és 26x meg kell mássza hogy egy 1000-es összejöjjön.

    ---

    Mivel nincs a tag a bringán, gondoltam ideje átnézni a forgáspontokat, mi a helyzet a csapágyakkal. Több helyen is láttam hogy évente többször kell szervizelni hogy sokáig tartson.

    Az enyém kb 1 éve volt átnézve, azóta porban sárban és hóban is járt, arra számítottam hogy tiszta kosz lesz, de elég kevés dzsuva volt a csapágyház tetején, és minden csapágy szépen mozgott, egyet ki is bontottam, de tele volt zsírral. A többit nem piszkáltam.
    Ez most akkor csak valami marketing maszlag, hogy hordja mindenki szervizbe a gépet? Persze esőben nem mentem, de tavaly azért saraztam rendesen, a havas lé is biztos belefolyt, mégsem volt semmi rozsda benne.

    Amúgy nem lenne nagy gond a szerviz, de rühellem mikor a vázba van fúrva a menet, és szuper óvatosnak kell lenni, becsavaráskor, és itt sajnos a támvilla felső részénél, pont a vázba megy a csavar, ami puha aluminium, szépen kipucoltam a menetet, de mégis elég nehéz volt becsavarni, és tolt is magával sorját. Biztos hogy nem ment ferdén bele, egyenes a feje, és szintben van a vázzal, csak úgy érzem, hogy minden egyes szerviznél, sérül a váz, és 4-5 alkalom után baj lesz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ivana #130520 üzenetére

    Miért van 15 bringád? és hogy nincs köztük monti? Ezzel foglalkozol, vagy csak súlyos kleptomániában szenvedsz : ))

    De komolyan, ha ezek mind a te gépeid és nem eladásra szánt vasak, akkor nem zavar a tudat hogy szinte alig tudod használni őket? Mondjuk ha mind outi, akkor könnyű cserélgetni mikor melyikkel mész tekerni, de ha több műfaj is keveredik, akkor, nálam mindig előjött indulás előtt az az érzés, hogy most már jó lenne ezzel menni mert régen volt megjáratva, pedig csak 3 volt, outi, xc, és am.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van 1 boltbajárós bringám, ami az első túrás montim, nem nagyon tartottam karban, ezért teljesen szétkopott a hajtás .

    Nyáron néhány alkalommal kölcsönadom pár ismerősnek akik jönnének velem túrázni, nem nagyon élvezik mert kő nehéz, és csak 7 sebességes.
    Azért nehéz ügy, mert ha költenék, rá onnantól nem hagynám ott nyugodt szívvel sehol sem, de a hajtást muszáj cserélni, mert szerintem már 2x többet szolgált mint amire tervezték.

    Az érdekelne hogy ez az acera szett vajon használható, vagy valami fake szemetet kapok a képen látható cuccok helyett? Arra értem hogy biztos hogy a standard méretekkel rendelkezik pl a középcsapágy? és a menet ami a vázba megy

    Azt hogy tudom lemérni, hogy nekem mekkora kell, a 68 v 73 a hossza? Az hogy 3x9 sebességesnek írják, gond lehet a 7 sebességes hajtásnál?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #130570 üzenetére

    Ok, ez igaz, figyelmetlen voltam.

    Akkor más kérdés.
    Van egy deore hátsó agyam, ami 10 sebességes... az vajon belepasszol a jelenlegi 7 sebességes agy helyére, ami még csak nem is kazettás?

    És ami még érdekel, hogy ezen lehetséges lenne egy 7 sebességes sor használata, valami hézagolókkal?

    Ez amúgy egy korrekt ár, használt piacon is drágábbak a hajtókarok.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz pc360 #130586 üzenetére

    Nekem volt ilyen szegecses pedálom, nem ez a márka, de a lényeg hogy fél év után fényesre kopott a teteje, és hiába csiszoltam vissza, pár alkalom után újra lekopott, és ha aszfalton 25 fölött pörgettél, csúszkált rajtra a lábad. Terepen normáls tempónál nem volt gond, és leejtőzésnél sem, de a szegecsek feje túl nagy, és ha megkopik, onnantól nem fog tapadni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz pc360 #130589 üzenetére

    Igaz, de hogy amit te linkeltél típust, ember nem csavarja ki fél év után, az is biztos :))) 3at nyaltam el, miután feladtam. Talán ha melegíted sikerülhet, de ott talán sérül a fényezés, meg rengeted meló, szóval továbbra sem ajánlom ezt a fajta tüskét.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #130623 üzenetére

    Jól emlékszem hogy te írtad, hogy valami kotyvalékot szoktál a kulacsba tölteni, nem csak sima vizet?

    Lehet tudni mi az? Én ma egy fél citromot és két kisebb kanál cukrot raktam 600ml vízbe, kb 1 hete mentem egy nem túl nagy kört, és azóta valahogy nem sikerül regenerálódni, olyan papírkutyának érzem magam, pontosabban a lábaimat, mintha minden nap lenyomtam volna egy 1000 méteres mászást.

    Rengeteg tejet ittam, gyümölcsöt, tojásrántottát, a franc tudja mi lelt, de ma is toltam jó párszor a meredekebb részeken, ott ahol tavaly izomból ment, gond nélkül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kész művészet ruházatot vásárolni online. Sehol nem találok olyan cuccokat amelyek jól mutatnak, és nem is irreálisan drágák. Télen van értelme a drága tech cuccoknak, a pearl izumi dzsekim nagyon tetszik, de nyáron, szerintem pont úgy izzadsz a legolcsóbb cuccban mint a legdrágábban, 30+ fokban pr maszlag a klímakúl.

    Chain wiggle rosebike, 30-40 euró között nevetségesen gagyi designt kínál.

    Kínai cuccok közt könnyebb jó designt találni, de ott meg lottó a méret.

    Maradt a decás kínálat, ahol találtam egy számomra új modellt , mondjuk hátul nincs rendes zseb de attól még jól mutat.

    Illetve ez is nagyon montis [link] stílus.

    Ilyen elöl végig cipzárós poloja van valakinek? Nyáron ez nagyon hasznos tud lenni, vagy nem?

    De igazából ez az ami nagyon tetszik, de sajnos a román oldalon már fél éve azt írja, hogy nem elérhető :( Most vettem észre hogy odaát meg van... az előző cuccomat Francia o. -ból szállították, nem értem ezt miért nem tudják lehozni Pestről.

    (#130642) Hasaggymeg: Kösz, hát ez szomorú, azt hittem a téli tekerés csak segít valamicskét.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz dunkel #130672 üzenetére

    Ezt biztos jól írtad, nekem csak vallási vezetőket dobál erre a szóra, vagy élményparkot. gesu kalahari

    Erről a képről én meg nem mondom hol nedves :P Biztos high tech cucc, de én sokat járok a dzsumbujban, szederindák között rángatom át a bringát, szinte minden nyári cuccom meg van emiatt szaggatva, ehhez a felhasználáshoz nem tudnék goretex ruhát vásárolni.

    A szélmellényemet is nagyon féltem, pedig még van rajta egy réteg, de olyan hártya vékony, hogy egy kis lyuk és szétszakadt az egész.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák