-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #149129 üzenetére
fejcsövébe bele se ment volna a kúpos villanyak széles része....Nem is kell belemenjen,hisz az alsó csapágy kint van.
[link] A széles része a kinti csapágyban van,mire beér a fejcsőbe ott már vékony a villanyak.Vagy nem jól gondolom?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #149161 üzenetére
Sisakra rakva, gyakorlatilag második fénynek terepre szerinted mennyire válna be a Lumintop B01? A kormányra valami erősebbet keresek, lehetőleg 1200-1400 lumen fölött, és fontos lenne a DVF is, mert ezzel mennék közúton, viszont terepezésre kiegészíteném egy 4-500 lumenes, és ezen a fényerőn 2-3 órát megbízhatóan működő második lámpával. Van egy Olight Nova H2R EDC lámpám (600 lumennel pont 2,5 órát ígér), gondolkoztam, hogy azt valahogy felműtöm a sisakra, de talán ennek kicsit jobbnak tűnik a sugara, szélesebb, nem annyira kerek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149129 üzenetére
A kormány-nyeregmagasság aránya nem csak a fejcső magasságán múlik, vagy rosszul gondolom? Nekem nem muszáj a kormány alacsonyabban legyen, az is elég, ha a nyerget magasabbra tudom húzni. A jelenlegi fejcsövem amúgy 105mm magas, azt nem nehéz alulmúlni
Toobee & 6030D: ezekre már gyűjtögetni kellene és a jelenlegi vázat/alkatrészeket nem akarom eladni, jó lenne, ha idővel össze tudnék rakni két bringát, egyik edzős, aszfaltos, téli tekerős stb, másik meg az új vázzal a jövőben hétvégi terepezős valamivel komolyabb cuccá alakulna reba vagy sid telóval, 1x hajtással stb.
Na de ebbe még kár lenne belebonyolódni, a lényeg, hogy az eredeti elképzelésem is ez volt, hogy majd 2-3 év múlva veszek egy komolyabb drágább montit és a jelenlegit megtartom hétköznapokra és télre, csak gondoltam ezt az egész nagy pénzkidobást megúszhatom egy vázcserével és idővel tuningolgatással, így sokkal kevesebbet kellene költenem rá jelenleg és még idén lenne egy "új bringám".Yahhher: az sem kizárt, hogy elmegyek 300-ig, de most nincs annyim, meglátjuk.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #149171 üzenetére
Nem írtam, de a B01 melletti érv volt a 21700 is, azzal elég jó lehet az üzemidő . A Olight mellett szól, hogy már az asztalon van .
Elgondolkoztató viszont a Tobee által javasolt Lunivo is, mert ugyan közel kétszer annyiba kerül, mint a B01+21700-as akku, viszont dedikáltan sisakra való, és a 4400 mAh-s akkuval még tovább bírja...
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149173 üzenetére
Na akkor amit elvárnék az S-es vázra váltástól:
- nyereg legyen magasabban a kormánynál, mert szeretnék egy picivel még sportosabb, kormányra hasalósabb testtartást. Jelenleg a stucni alatt nincs hézagoló, a stucni lefelé van fordítva és kb. így van egy szinten a kormány a nyereggel.
- ha a nyeregcső és a fejcső szög azonos, akkor legalább 20-30mm-vel rövidebb effektív felsőcső hossz is jobb lenne, a jelenlegi 600mm-vel is elvagyok, de a nyereg előre van tolva és a gyárinál rövidebb stucnit használok (90->75mm). Szal a lényeg, hogy ha már új vázat vagy bringát veszek, akkor rövidebb legyen.
- és ha már igények kimaxolása, a láncvilla is lehetne rövidebb, jelenleg 440mm... de ez már nem kötelező.Szal dióhéjban sportosabb kormányra hasalósabb testtartást szeretnék és picivel rövidebb-játékosabb vázat, kb. ennyi, gondolom ezt egy számmal kisebb váz, aminek a fejcsöve is rövidebb, valszeg tudná. Vagy nem? A jelenlegi vázam geója (M-es méret):
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #149129 üzenetére
Én nem szarakodnék, ahogy írták előttem vagy a régi bringát kell eladni egészben vagy darabokban, de a villát nem adapterezném, inkább kéne egy tapered villa. Előbb vagy utóbb amúgy is érdemes lenne cserélni, akkor meg kár szenvedni vele. Meg egy használt tapered villa is jobb megoldás a régi eladása után szerintem. Meg sajnos váz + építgetéssel sajnos drágább lesz, mint egy komplett bringa, akár használtan, ahol az előző tulaj kifizette a felárat, hogy ő tolta ki a boltból.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #149210 üzenetére
Ha már fejlámpa jött szóba minap egy ilyennel gazdagodtam. Itt egy videó is róla,majd alkalomadtán kipróbálom sötétben,erdőben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #149716 üzenetére
Azt tudtam,hogy adják vele az átalakítót,jjeahh is írta,hogy adták a Mavic kerekeihez,de tudatlanságomnak köszönhetően nem tudtam az átalakítás egyben 135 mm-re is csökkenti az amúgy átütős 142 mm-es szabványt.
Az a Box one váltó sem egy Sram,jól szét van ütve a láncvilla azon a nájneren.(#149720) inifini ...ügyesen belecsempézted felhasználói neved a válaszba!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #149727 üzenetére
A Crossmax kissé erősebbnek tűnik,ugyanakkor jobb nem elolvasni a véleményeket róla. ...nagyon fragile-nak mondják.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149749 üzenetére
Miért, létezik valami kínai occó kinyomó is? A behúzót halvány lila fingom sincs, hogy kéne összebarkácsolni, de majd nézek YT videókat vagy valami és remélem sikerül
Mennyi a Lumintop? Mondjuk nemkell lámpa, mert csak néha használom az S2+-okat is, max valami erősebbet majd veszek... majd...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149752 üzenetére
Szerencsére a középcsapágyam menetes . Kormánycsapágyakkal viszont eléggé bajban leszek, mert fogalmam sincs melyik szabvány-melyikkel cserélhető fel, pontosan milyen kell nekem stb, de szerencsére egyelőre nem érzem úgy, hogy rágna vagy valami. Bár lehet ez is olyan, mint a váltógörgő, addig nem éreztem, hogy baj van vele, amíg le nem cseréltem újra... hirtelen olyan smooth érzés lett a tekerés, hogy ihaj .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #149812 üzenetére
Húú hol lehet ilyeneket bolhapiacozni?
Nekem is zöld vázhoz mennek majd fel barna oldalfalas gravel gumik. Csak nem visz el az ízlés rendőrség
Más: Tubeless ready felnire (Fulcrum) milyen kitet ajánlotok? Stan's? Joe's? Conti's? Schwalbe's?
Ahogy nézem Joe's van ebikeon nem is horror áron, de bike24-ről jönnének majd a külsők, ott meg van kb. minden.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #149818 üzenetére
Fulcrum Racing Expert Disc/DB, vagy valami ilyesmi
OEM szett, összedobálták ami volt a raktárban. Régebbi agyak, elöl 15mm, hátul QR (ez gondolom adapterezett, bár nem próbáltam szétszedni). Egyenes küllők, 21db (! ), elöl radiális, hátul hajtás oldalon kereszt, ellen oldalon radiális. A felni aszimmetrikus, kb. a Racing 6 DB profilja, de a 3 DB furat távolságával.
Szóval a felni az elég jó, a többi meg elmegy A Racing DB sorozatra hirdetik, hogy 2-Way fit, ami tubeless ready meg minden, de csak Schwalbe gumikkal Hagyjuk már... Szóval kísérletezős kedvemben egy Gravelking SK Plus menne rá majd.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #149821 üzenetére
A radiális fűzés és a tárcsa úgy működik együtt, hogy a gyárban a küllőfeszesség állító néniknek az 5kHz-es szinuszhoz kellett hozzápengetni őket
Amúgy nem tudom, nem használom régóta, még tartja magát. Ha egyszer csak forgatok belőle egy kompaktabb kereket görbe küllőkkel, majd jelzem
21 db meg gondolom úgy jött ki, hogy be volt állítva a robot kifurkálni ilyen távolságra, mert a csúcs kerekeik is ilyenek, és így spóroltak 3 küllőt! Az két keréknél már hat! Százezer bringánál meg hatszázezer! Az még gombócból is sok
Szerk: Már csak valami kis adapter kéne az aszimmetrikus felnihez, hogy ne legyen csálé a szelep, ha jól rátépem az anyát.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #149823 üzenetére
A szemkiverés után (amire példa még talán sosem volt a bringatörténelemben) újabb nyomós érv a prizma ellen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #149860 üzenetére
Sosem ugrottam le 60 centis letörésről, mégis megment a rebám. Elég a 20-30 centis drop is, meg 1-2 durvább gyökeres rész, ahol szerintem még több terhelést is kap a teló, és ehhez még hozzájöhet hogy olyanokat követsz xc géppel, akiknek enduro vas van a segge alatt, és tartani akarod a lépést, hamar bekotyogósodik az amúgy sokat dícsért teló is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ivana
Ármester
válasz ZolkoW #149872 üzenetére
Egy vintage monti váz 2.5kg-nél már nehéznek számít, bőven vannak 1800g-osak is. Igaz ezek 26-os vázak, viszont cserébe slopping az max. nagyon minimális van.
(#149876) ZolkoW Ilyenkor nem a súly maga a fő kérdés, hanem a csőszett. A reynolds 853 egy rendes csőszett, a másik az sima noname cromo.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149907 üzenetére
A Chiselt asszem dicsérni szokták, hogy könnyű bringa (aluhoz képest), szal franc érti. Én azért ha meg akarnám venni, nagyon kíváncsi lennék egy mérésre... sajnos tényleg lehet 1-2kg eltérés is ebben az árkategóriában, ami Hasaggymeg-nek lehet nem, de nekem már számítana. Nekem most ez tetszik nagyon amúgy, első blikkre fura volt a púp meg a lapos csövek, de aztán amikor láttam egy alu Chrono-t élőben is... a karbon meg még jobban odab*sz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
tag
válasz ZolkoW #149990 üzenetére
Köszi.
Az első aluvázas bringámhoz kaptam olyan javaslatot, hogy hidegben ne használjam, mert az alu sokkal hamarabb öregszik a hidegben, rideggé, törékennyé válik.
Állítólag ez a mai aluvázakra nem igaz, de karbon cuccom sose volt, most is csak az első villa...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Fetz
csendes tag
válasz ZolkoW #149982 üzenetére
Ha már kamásli!
Szombat délelőtt össznépi (ez az időeredményen nagyszerűen látszik) tókör volt esőben, és míg az újonnan beszerzett ruhák, remekül vizsgáztak (by Decathlon), addig a nyáron nagyszerűen szellőző cipőmben én is ZolkoW-éhoz hasonló érzéseket éltem át.
Innentől adja magát a kérdés, hogy milyen kamáslit érdemes beszerezni? Elsőre azt mondanám, hogy vennék egy télit, mert nem hinném, hogy ilyen időben még beleizzadnék, mondjuk ez amúgy sem jellemző. A másik kérdés, hogy melegen tartás szempontjából mi a jobb, a full neoprén, vagy a belül polár béléses? És akkor a márkákat már nem is merem kérdezni. Tudom, a rászánt keret alapján kellene elindulni, de nekem a 8e-s ugyanolyannak tűnt, mint a 15e-s. Remélem vannak itt kamásli experetek és segítenek kiigazodni! -
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #149978 üzenetére
Én voltam, de vasárnap
Szombaton elég pocsék idő volt, nem mertem bevállalnimásnaposan.
Nem jártam még erre korábban, de nagyon jó kis kör, kivéve egy hosszú unalmas aszfaltos részt. Zéró kanyar, záróvonal, 120-al előző autók Csak négy majdnem-karambolt láttam, amikor egy 80 lóerős furgonnal megpróbált kielőzni a csávó egy beláthatatlan részen (jó ez még a nyílegyenes rész előtt volt)Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
-
samujózsi
tag
-
Khelben
nagyúr
válasz ZolkoW #150154 üzenetére
Alapból az, hogy valaki szabálytalan, az nem írja felül a KRESZ-t. Ha látod (illetve láthatnád) az egyirányúban szembejövő autót, akkor nem mehetsz neki. Nem előzhetsz, ha valaki már megkezdte az előzésedet, akkor sem, ha szabálytalanul teszi ezt. A KRESZ alapja, hogy a balesetet mindenképp el kell kerülni, minden más utána jön. Akkor lehet hibás a balesetben a szabálytalankodó, ha a szabálysértése olyan mértékű, hogy a másik fél nem észlelhette időben. Példa:
- 90 helyett 130-cal érkező autó nyílegyenes, belátható úton -> az a hibás, aki kimegy elé.
- 250-nel érkező motoros beláthatatlan kanyarból -> nem lesz hibás, aki kimegy elé.Legszebb: főúton záróvonalon kamiont előző autós, te meg a mellékútról balra kanyarodnál. Azt látod, hogy kiférsz még a kamion előtt. És ott találod magad szemben a szabálytalannal. Ilyenkor is te leszel a hibás, mert nem győződtél meg róla, hogy a kamiont nem előzi senki. Hiába volt előzni tilos meg záróvonal, betonfal nem volt, tehát számítanod kell rá, hogy valaki ott lehet. Igazságtalan, de ez a rendőrségi gyakorlat.
De egy kerékpáros nem képes olyan szintű sebességtúllépésre, hogy ez a kérdés felmerüljön.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #150320 üzenetére
A meglátásod igaz lehet,hisz van pillanat mikor még csak a tetején fut a lánc,és akkor jóval több kellhet egy nagy lánckeréken.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #150320 üzenetére
Nem, mintha értenék hozzá, de számít az is mekkora az átfogása a sornak, nem? Ha sokat hagysz, összeül a váltó a túlsó végén, nem? Nem tudom, hogy nekem hogy rakja fel, mert az újlánc, amikor ugrott a soron, akkor visszatéve a régi láncot még 2 szem kijött (nem patentnél bont), és úgy ment vissza a Bükk marcira. Ebbű nem lesz baj more ?... kérdésemre tolt még 1-2 cm-t a váltón, hogy ennyi kellene, hogy letépjem. Nem téptem.
Az új lánc is olyan feszesen van, működik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZolkoW #150332 üzenetére
Egy szem az egy belső és egy külső lappárt jelent, tehát két szegecset/görgőt. Az a 114 szemes lánc jó lesz 57 szemesnek is szerintem. Legalábbis én így tudom. Az magas, hogy miért nem azt nevezzük szemnek, ami két görgő között van.
Csak hogy zavaros legyen: Ahogy nézem, a gyártók (Shimano, Sram) a görgők számát adják meg a szemek számaként, pedig ha olyan szemet látsz, aminek az egyik fele keskeny, a másik fele széles, tehát egy görgővel tudod meghosszabbítani a láncot, arra fél szemként hivatkoznak.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- nVidia tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen