Hirdetés
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- World of Tanks - MMO
- Assetto Corsa Competizione
- Battlefield 4
- PlayStation 5
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Íme a végleges gépigény
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- EAFC 25
- Battlefield 2042
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
DemonDani
addikt
válasz ---Lasali--- #19909 üzenetére
és a Mol Limolarddal van valami tapasztalatod esetleg? Ez is molibdénes cucc
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
eddie1978
senior tag
Jelneleg Finish Line Ceramic Wet lánc kenőanyagot használok országútin. Állati jólbírja a kilómétereket és a vizet is. Maga az anyag tejszerű folyadék, viszont a láncon idővel befeketedik és nedves marad. Ezelőtt vettem tőlük a WAX kenőanyagot. Ez totál száraz lesz fehordás után pár órával. Sajnos kevés kilómétert bír. Volt hogy már 50km körül elkezdett egy-egy láncszem zenélni. Vizet sem bírja olyan jól, mint a fenti. A tegnapi pacsálást este hazafelé melóból egész jól bírta azért.
A Ceramic Wet nekem nagyon bevált. -
#68216320
törölt tag
Hat kedves urak, nagyon orulok h par napja ratalaltam erre a forumra. Jopar eve bringazom, de hianyzott mar egy szakerto megis barati kommunikacio a temaban. Sok infot gyujtok a beszelgetesetekbol. Remelem hamarosan en is erdemi hozzaszolo lehetek koztetek. Addig is megkerdeznem h mivel es hogyan erdemes a lancot megtisztitani? Van rajta olaj es kosz rendesen.
-
DonThomasino
veterán
Villa Rock Shox Tora 302 80 Poplock
Van egy ilyen telóm, tegnap addig tekergettem a finom állítóját,
hogy megszorult, az nagy gond elrontottam vmit?
A lock oló része megy kb 90% ban lock olja teljesen kéne?Merida alvászszámból vissza lehet keresni a pontos gyártási dátumot?
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
amargo
addikt
válasz ---Lasali--- #19915 üzenetére
Köszi!
Amit linkeltem az jó hozzá?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
madmike
őstag
válasz #68216320 #19955 üzenetére
Szia!
Üdv itt
Brigéciollal tökéletesen le lehet oldani a láncon a lerakódásokat. Én egy ecsettel szoktam bekenegetni a lácot, 10 percig hagyom dolgozni, aztán slaggal leveretem, várok míg megszárad, utána olajozom."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
ludsimon
veterán
Megy a herdálás.
Vajon melyik befolyásos magyar ember tud beruházni egy ilyenre?
Bár nem is érdekel.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Manitou
veterán
válasz ---Lasali--- #19911 üzenetére
Te ebből doktoráltál? Biztos így van. Én ennyire részleteiben nem szoktam ezzel foglalkozni. Beolajozom és használom. Amikor először olajozza be az ember, akkor tényleg kerülni kell a poros utakat, inkább aszfalton kell hajtani egy darabig, utána már mehet a kevésbé tiszta rész is. Ellenkező esetben tényleg előfordul , hogy a láncra rátapadnak porszemek és hallani, érezni hogy "berág" a lánc.
Arra azért kiváncsi lennék, hogy ha úgy "olajozza" az ember, ahogy te leírtad, vagy csak a szokásos módon egy átlagos láncolajjal, akkor mennyivel tart tovább előbbi esetben a lánc élettartama. Biztos lenne különbség, de gondolom ez nem lenne több 20%-nál.
De most csak tippelek.tzimash
Tényleg csúnya egy masina Ezeket a gyémánttal meg arannyal díszített sok miliós bringákat sose értettem mire jók, illetve tudom, ezek csak vitrinbikeok, jól mutatnak valaki gyűjteményében.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
coqito
tag
válasz ---Lasali--- #19926 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Igazából a fő érv az lenne az egyenes kormány lecserélése mellet, hogy az legalábbis ami most van iszonyat kényelmetlen. Persze ez lehet a markolat hibája is de elég szélesen kell fognom és hosszú távon ez engem zavar. A kelly's -en persze marad minden az montinak tökéletes.
De lehet az lesz a legjobb megoldás hogy kölcsönkérek egy koskormányt addig valakitől ha tudok és kipróbálom. Ezt az ahead-es átalakítót pedig megpróbálom beszerezni valahol.
Külsőnek meg a Maxxis Xenith jó lesz. [link]
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #19911 üzenetére
Ezzel az egésszel csak annyi a probléma, hogy gyakorlatban a TF2 100 km-t bír ki 1 fújással, Rohloff pedig 600-800 km-t.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz tzimash #19964 üzenetére
Részben egyet értek veled...
A Ferrari használati értéke szvsz kb. 30% a többi csak presztizs és sznobizmous keveréke.Aki igazán száguldozni szeretne az beül egy ilyenbe vagy egy ilyenbe és felmegy egy versenypályára,minden egyéb eset csak majomkodás...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
Elfogyott a TF2-m. Eddig a 9 sebességes láncom azzal fújkáltam.
Most Rohloffal.
Azt vettem észre, hogy 300km után annyira telement a lánc apró porszemcsékkel, hogy mellé vált, illetve elkezd ugrálni a lánc össze vissza. Kimostam és semmi baja a váltásnak.
Szóval a Rohloff tényleg nem a legjobb megoldás, valami hígabb kell.Ez a Ceramic Wet cucc jónak tűnik. Hány km-t bír ki 1 kenéssel?
Mennyire gyűjti a port? Hány km után kell kimosni a láncot?TF2 se lenne alapból rossz. Csak nincs semmi kedvem minden nap fújkálni. Meg nem is igazán tartós attól függetlenül, hogy olcsó sokat kell használni, hamarább is fogy el.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #19967 üzenetére
Ezt úgy írod, mintha a Ferrarival nem lehetne pályaversenyezni.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #19969 üzenetére
De lehet, csak nem akkora az élmény mint azokkal a vérebekkel.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
Mert lehet ugyan, hogy nem mi sérülünk a szabálytalan bringás miatt, de gázolásnál legfeljebb enyhítő, s nem mentő körülményként fogják beszámítani a kerékpáros által elkövetett bűnöket.
Jelen pillanatban teljesen pártatlanul, ugyanakkor tudatlanul teszem fel a kérdést. Ha szabályosan közlekedek autóval, viszont a kerékpáros is így tesz, DE valami oknál fogva megtörténik a baj, és gázolás történik, az kinek a hibája/mik a következmények:
a.) könnyebb személyi sérülés esetén
b.) ha életet követel a balesetTudom, nem szép ilyet leírni, de az élet nem habostorta, szeretném tudni, hátha van valakinek mérvadó információja. Mind a két közlekedési forma érint, már csak emiatt is.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #19971 üzenetére
ha mindkét fél szabályosan közlekedik, nem valószínű, hogy ilyesmi történhet....
pl: bicajozol, letol az útról egy autós ---> az autós szabálytalanul előzött.
autózol, eléd kanyaodik egy bicajos ---> szabálytalanul, körültekintés nélkül kanyarodott a bicajos.
milyen szituáció lehet, ahol mindkét fél szabályosan közlekedik, mégis baleset történik?
40-50 km/s széllökések....alakul a délutáni itthonfetrengés ja, hűvös is lett megin
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #19971 üzenetére
Ha mindketten szabályosan közlekedtek, nem történhet baleset.
Ahhoz valamelyikőtöknek hibáznia kell, hogy ilyen bekövetkezzen.
Ha mégis bekövetkezne a baleset, abszlút az adott szabálysértés súlyosságától függ majd a büntetés is.
A vétkes pénzbüntetést fizet, és a biztosítója -amennyiben van neki- fizeti a másik fél kárát."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
-
ludsimon
veterán
válasz eddie1978 #19953 üzenetére
Hol vetted?
Nem találok magyar forgalmazót.Manitou:
Ezek nagyon extrém balesetek. De biztos előfordult már.
Mai autók ha betartja a lakott területen belüli sebességkorlátozást gyakorlatilag ABS-el megáll 50-ről 3 méteren belül vagy talán 2 is.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DemonDani
addikt
A tervezet szerint június 1-től a földutakon közlekedő kerékpárásokat szigorú szankciókkal illetik majd, amennyiben az adott területen kiszabott illetményt nem fizette ki. A befizetéseket egy adatbázisba foglalják majd össze, a jármű alvázszámával egybekötve. A díjak meghatározásában az adott területek birtokosai, vagy a tájvédelmi besorolás fokozata dönthet majd. Ez az összeg kettő és öt ezer forint között alakulhat, egy agglomerációra vonatkozóan.
földút használati díj... erről mit hallottatok ti? ki képes ilyet kitalálni már komolyan felháborító! ráadásul majd a hülye zsarut meg kiállítják a földút szélére? vagy hogy ellenőrzik majd?
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #19972 üzenetére
Tekintsük el a valószínűség nagyságától. Ha a kerékpáros túl későn vesz észre egy kátyút, esetleg az előtte haladó autós elésodor a padkáról egy követ, és mindkét eset a kerékpáros eséséhez vezet. Vétlen adott esetben a kerékpáros is, illetve a mögötte haladó autós is, aki szerencsétlen esetben akár el is gázolja. Ennek kimenetelét ugye az a.) és b.) pontban leírtam. Ilyenre van egyáltalán precedens? Biztosan.
mod:
Manitou is jól le írta. Most ne azt tételekzzük föl, hogy mit csinál az ABS és mennyire kompetens a sofőr. A baleset megtörtént.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz DemonDani #19977 üzenetére
"A díjak meghatározásában az adott területek birtokosai, vagy a tájvédelmi besorolás fokozata dönthet majd. "
Ez eddig is volt azt hiszem.
Vagyis ha valaki telekére bemész (mondjuk nem volt körbekerítve), vagy tájvédelmi területre mész be tekerni (eddig is védték vadőrrel asszem) akkor büntet meg.
undefined
-
DemonDani
addikt
De kötelező átalány díjról szól a dolog. Nem ilyen speciálisról!
teszem azt ha egerben akarok kerázni akkor azon a terülten fizetnem kell az erőkért pl 3000et éves persze(#19980) Manitou
vagy index vagy origoról vitt át egy blogra kerékagy vagy valami ilyesmi neve volt aszem[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
rétisün
veterán
válasz Manitou #19974 üzenetére
vagy amivel én találkoztam decemberben, szerencsére már későn értem oda: a szembejövő autós "átesett" az úton a neki túloldali, azaz nekem jobboldali árokba. ha éppen akkor érek oda, nem hiszem, hogy sok esélyem lett volna bárhogyan is elkerülni....
"mert nem tudja elkerülni az esés miatt az ütközést."
megfelelő oldaltávolság betartásával azért ez elkerülhető, azaz ilyenkor sztem az autós a hibás, mert nem centizgetni kell(ene) a bringásokat
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #19981 üzenetére
Mostanában pár kerületben láttam biciklivel közlekedő zöld ruhás, feltehetőleg rend fenntartása érdekében közlekedő 40 év feletti 2-esével 'járőröző' embereket.
Persze szerintem 10 másodperc alatt innen a fórumból bárki lehagyná azokat a 30 éve bagón és májromboló hadműveletet végző 40 év feletti emberkéket.
Nem is hiszem foglalkoznának veled ha látják, hogy haladsz és nem a rombolás a célod.
rétisün:
"megfelelő oldaltávolság betartásával azért ez elkerülhető, azaz ilyenkor sztem az autós a hibás, mert nem centizgetni kell(ene) a bringásokat"
Pontosan!
Van pár tahó autós aki Burnout-ot játszik élőben a biciklisekkel és near miss-t gyűjtöget az állatja.
Előfordult már velem pár ilyen.
Jó az út is csak szélen szar az út, SEMMI nem jön szembe és 5-10 cm-re húz el mellettem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Jamby18
senior tag
Hello!
Az emberi láb mikor szokik vissza a bicajozáshoz? 15.-e óta kerózgatok, hamarabb is kezdtem a "szezont" tavaly ha jól emlékszem júniusban vettem elő. Tehát most computer szerint 285km-nél, járunk (bicikli és földutak illetve belváros) de még mindig előjön, hogy elkezd fájni a combom ha kicsit porosabb földútra térünk és csúszkálnak a kerekek. Általában egy alkalommal 40-50km-t szoktunk tekerni 3-4 óra alatt kisebb pihenőkkel (kilátó, tavak).
Indulás előtt kicsit meg szoktam mozgatni magam nyújtással és kis felső test bemelegítéssel, de úgy látszik nem elég. Visszakapcsolok 2 fokozatba, de úgy se bírom elkezd szúrni a combom és alig bírok tekerni, de ha állva tekerek az még rosszabb úgy hamarabb kifáradok és még emelkedő sincs. Ilyenkor nagyon rossz, hogy nem bírom tartani a tempót a haverokkal, (capriolo monitor, magellan polaris) nekik csak első teleszkóp van, nekem meg egy sima 26-os monti.
Van erre valami jó ötletetek? -
siti
őstag
válasz ludsimon #19975 üzenetére
ebayen van. kb 4000Ft. (posta megdobja nagyon)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
ludsimon
veterán
Azt látom megtaláltam én is.
De az baromi drága...
Először megvárom mit mond rá hány km-ig használható.Mert lehet Ő a tartósságot arra érti, hogy megy heti 50 km-t és tartós.
Nekem jó lenne ha nem kéne 600-800 km-ig újrakenni.Manitou:
3300 Forint, és az ami fent van nem Ceramic (ez valami új fejlesztés).
Ebayen is 3300HUF és ceramic.Semmi infót nem találtam, Magyarországon ez egy teljesen ismeretlen termék.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Jamby18
senior tag
Eagl3 És ez ellen mit tudok tenni? Napi 1-2 L folyadékot iszok, vagy várjak míg ezektől a túrázásoktól jobb lesz a vérkeringés? És még azon lepődtem meg, hogy mióta tekerünk nem volt izomlázam, csak max fáradtabb voltam. 2004-ben egy Debrecen-Hajdúsámson túrától másnap alig tudtam reggel lábra állni
venember83
rétisün Tavaly nyáron írtam ide, akkor végül abban maradt a dolog, hogy vízszintes legyen a kormánnyal, és beállítottam úgy. De nyilván jobb lenne egy zselés vagy nem tudom.
-
rétisün
veterán
válasz Jamby18 #19994 üzenetére
"hogy vízszintes legyen a kormánnyal"
a nyereg legyen vízszintes, ne lejtsen se előre (akkor folyton le akarsz csúszni, és elfárad a kezed, hogy megtartsd magad) se hátra (ez meg csak kényelmetlen)
a magasságát viszont nem a kormányhoz kell mérni, hanem a pedálhoz. nézz meg pl. egy outit, mennyivel magsabban van a nyereg, mint a kormány, főleg az alsó része. legyen majdnem teljesen kinyújtottan a lábad a pedál alsó állásában.
ha alacsony a nyereg, az (kis túlzással) olyan, mintha guggolva akarnál menni, ha túl magas, akkor meg nem tudsz elég erőt kifejteni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Bagira01
veterán
válasz Jamby18 #19985 üzenetére
Szerintem ez egyénfüggő. Én pld minden nyáron tök lepukkanva megyek biciklitúrázni az osztrákokhoz, napi 80-90km-t szoktunk menni, és semmi bajom nincs tőle, még csak izomláz se. Nem sportolok semmit, és biciklizni is évente csak ebbe az 1 hétbe szoktam.
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
hoffman_
nagyúr
.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
eddie1978
senior tag
#19954: bike-components.de Mást is rendeltem, így belefért onnan.
#19968: Pontosan nem néztem mennyit megy el, de 500 körül még semmi baja nem volt szerintem. Ezen a képen van benne kb 1000km. Ebből 600-700 tavalyi kinti tekerés, illetve a maradék bent görgő és egy 55km kint. Szerintem nem vészes. Mint a neve is mutatja WET, kicsit folyékony marad, de nem lucskos. A görgőzés elején lett újrakenve és letörölve, de lemosva akkor nem volt. Az majd most lesz esedékes.
Ja és nagyon csendesen fut a lánc, míg a wax azért zajosabb jóval. Mindez országúti bringára vonatkozik. Montim nincsen, de oda lehet jobb a Ceramic WAX az oldaluk szerint.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- 7320 2-in-1 27% 13" FHD+ IPS érintő i7-1180G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- LG 27QP88D-P Dual Ergo Monitor Szett!2x27"/IPS/2560x1440/HDR/Type-C/Dual Ergo Kar/
- Raspberry Pi Zero W (v1.1) + 16Gb Sandisk UHC microSD
- Latitude 5290 2-in-1 12.3" FHD IPS érintő i5-8250U 8GB 256GB ujjlolv 4G LTE gar
- X13 Gen1 27% 13.3" FHD IPS érintő Ryzen 7 PRO 4750U 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest