Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8172 üzenetére
Te is 120km/h-val jársz ABS nélküli szerelvénnyel?
Szerintem - és lehet a legtöbben nem értenek velem egyet - az egyik fő probléma a fuvarozásban az 561. A sofőrök minimum fele meg sem tanulja, mert feleslegesen túl van bonyolítva. Szerintem jobb lenne átállni egy olyan 24 órás ciklusos rendszerre amiben minden nap kötelező 10 ( vagy 11 óra a pihenő), 14 (13) óra a maximális munkaidő, a vezetés meg max 10-11 óra.
Ha vezetsz nem tudsz kalapácsolni, ha kalápácsolsz nem tudsz ennyi vezetni, és mindenkinek minden nap normálisabb pihenőt kellene tartania.Most simán vezethetsz egymás után kétszer 10 órát úgy hogy közte csak egy 9-es pihenő van. Akkor menne ez úgy is ha 10 van közte, nem?
Egy ilyen rendszerrel haladósabbá lehetne tenni a fuvarozás egy részét, illetve valamelyest kipihentebbek is lennénk. Amikor én nemzetköziztem és végeztem a nappal, akkor csináltam vacsorát,közben neteztem vagy újságot olvastam, ébredés után elmentem zuhanyozni.. a 9-es pihenpbe mindjárt nem fér csak 7 óra alvás - pedig nálam az első 13 órával nincs gond..
#camelfer: hány éve ismerjük a forgalom nagyságát és hány éve tudjuk hogy néhány országban duplázni máshol négyszerezni kellene a parkolók számát? Szerinted mikor fog ez megtörténni?
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
Én tudtam mi ez, csak most ültem géphez. Műszaki oktatáson is van róla egy ábra - egyszer
Valamennyire ismernie kell a sofőrnek a technikát, úgy tudja kihozni belőle a maximumot. Mondjuk pont nem kell tudni mennyire kell hézagolni a lökőrudat a Scania DC13-ban, de na..
Nettó hülyeség ilyenre alapozni. Nem autószerelőt keresnek, hanem sofőrt.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #8199 üzenetére
Az USA 50 államában azért elég egységes a gazdasági helyzet,valszeg nincs a különböző államok között 2-3-4szeres fizetés és fuvardíj különbség. A mi uniónk sem lenne rossz, ha a keleti régió a gazdasági felzárkózáson és a jövedelmi olló csökkentésén fáradozna..
fesii:
Egyrészt vicc hogy milyen pénzekért dolgoztat némelyik cég. Másrészt azt valahogy senki nem vizsgálja hogy ugyanazért a munkáért miért kap egy x rendszamos 2euro/km egy y rendszamos 1,4-et. Harmadrészt hiába kapnák meg holnaptól a 2-őt keleti suttyo banda cégek zsebre tennék
Persze, hogy nem vizsgálják mivel ez alapjában véve gazdaságélénkítés - igaz nem itt hanem ott. Ha a keletiek is "direktben" kapnák a fuvarokat nem 2-3-5 közvetítőn keresztül akkor.. Egyszer régen sikerült fél füllel végighallgatnom egy ajánlattételt és fuvarvállalást. A megbízó a néhány telefonért és az emailezésért 50%-ot rakott zsebre - Magyarországon, belföldön.
A fuvarozásban túl sok a felesleges, közbeeső éhes száj.. Ezzel tisztában vannak nyugaton is, de amíg az ő "kereskedőik/üzletkötőik" tesznek zsebre némi irodai munkával kilométerenként 30-60 centet ( és itt az eszközök bekerülési költsége kevesebb, mint kilométerenként 0,00001 cent ) addig pont leszarják. Egyszerűbb hagyni a rendszert termelni és a többiekre mutogatni.A mostani szociális szabályozás egy rakat szar. Semmi komoly változás, ugyanaz a hányás mint régen csak más színű papírba van csomagolva. Ez a szabályozás nem a szakmaiságról, érdek képviseletről vagy bármi fuvarozáshoz köthető dologról szól.. valami hülye kitalálta és végigverte az európai parlamenten. Egy olyan, akinek életében nem volt semmi köze a fuvarozáshoz...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Valszeg arra, hogy kezdő vagy. Azért ne felejtsd el, hogy mint minden szakmában itt is a gyakorlat ér kincset, nem a papír. A Waberers biztosítja a betanulás lehetőségét valami "magasan kvalifikált" kollégával abból később te profitálsz. Nyilván a másik oldalon állva te sem tapsolnál annak, hogy egy embert "kitanítasz" majd fél év múlva lelép a konkurenciához.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A sofőrök munkáját meghatározó jogszabályok lehetővé teszik a műszak jelentős elcsúszását. Ha hétfőn reggel 8kor kezdesz az nem jelenti hogy pénteken is reggel 8kor fogsz kezdeni.
Nemzetköziben elég általános a vasárnap 22:00-s indulás.Sajnos az éjszakai vezetés és nappali alvás is a sofőrmunka része/velejárója, főleg a nemzetközi fuvarozásé. Ha ezt nem tudod elfogadni, számodra nem megfelelő akkor ez nem lesz a te munkád. Azt senki nem fogja garantálni, hogy csak nappal tudsz majd dolgozni.
Vannak csak nappal dolgozó áruterítős melók, ott megoldható hogy minden nap éjjel alszol, minden nap otthon csak ez forintra váltva jóval kevesebbet is jelent.
Ezeket a dolgokat az előtt kellene mindenkinek átgondolni, mielőtt belevág egy jó néhány százezer forintos tanfolyamba. Ez a munka sem mindenkinek való, nem is mindenki alkalmas rá, nem vagyunk egyformák.
A GKI-t/ADR-t sok helyen most is átvállalják a hűségért cserébe. A betanítás egy érdekes dolog. Nulla rutinnal neki mernél esni a nagyvilágnak egy 50 milliós szerelvénnyel, ahol kisebb amatőr hibák esetén is repkednek a forintban 7 jegyé kárszámlák, csekkek? A magyar jogi helyzet miatt ha pl gondatlanságból totálkárra törsz egy szerelvényt áruval együtt akkor azt nem tudják rajtad behajtani, de nem hogy ezt még a járulékok károkat sem. Egy gyakorlattal rendelkező, felkészült, rutinos sofőrnek nagyon nagy előnye van egy kezdővel szemben és a gyakorlatot csak út közben tudod megszerezni.
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
Csak én használok TomTomot?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8315 üzenetére
Azért az kicsit erős, hogy Svájcban nincs forgalom, bár lehet én látom máshogy, mivel itt dolgozom
Reggeli csúcsban az összes autópálya káosz, stau stau hátán. A délutániban szintén.A mellé még ott vannak a felújítások, mint pl a Gubrist felújítása amit Somatom is említett. Az 7/24-ben stauIde Genf 240km, ezt simán lehet 4 órával számolni csúcsidőben.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8340 üzenetére
Szlovákiában olcsóbb a fa és sok esetben egy tél kevesebbre jön ki fából mint gázból. Több embert ismerek aki vissza állt a vegyes tüzelésre - nyilván ennek is megvannak a saját korlátai, van ahol nettó hülyeség. Zemplénben is divat a szlovák fa, pedig akad erdő..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8349 üzenetére
Pont a lényeget felejtetted ki: ez nem általános kamion, hanem valami "cserefelépítményes teherautócska". Gyártelepen belül, ipari parkban két pont között, raktártól-raktárig,gyártól raktárig, egységrakományoknál használható ahogy az önvezető kamion.
A fuvarozás többi ágazatában ezek nem jók semmire, arra az egyre viszont nagyon jók. Ezek nem a 7-8 részrakós gyűjtőző kamionok munkáját akarják ezekkel kiváltani, hanem mondjuk a postás cserefelépítményesekét..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8363 üzenetére
Autópályán mennek..
Amíg konténereztem nálunk ki volt adva utasításba, hogy csőgáz. Üres konténerrel is 90-nel mentünk illetve rakottal is amikor már 46-50tonna volt a szerelvény összben. A sima R450 Topline Scaniáink éves átlaga az alapjárat levonása után 25 liter alatt maradt ( alapjárattal valami 25,2-3 körül volt). Az én 3 tengelyesemet elég elbaszottul rendelték, amikor tudták akkor a 3 tengelyes vontatót küldték a 34 tonnás konténerért, az én éves átlagom 31 liter volt. Viszont nálam rendszeres volt 6 tengelyen a 45-50 tonna összgördülő
A 7 tengelyes R500-akat ( 6x2-es R500 + 4 tengelyes félpótkocsi ) amikor utoljára néztem 27,5 körüli átlaggal gurultak.
Nálam a Koper-Rédics-Győr-Nagyigmánd hegyvölgy/pálya/országút szakaszokon volt 37-38 liter a fogyasztásom 48-50 tonnában, csőgázzal ( mondjuk ilyenkor már nem repült az R490 ).
Nálunk egy ideig kísérleteztek a vontatókkal, a Scania R450 és a 450-es Actros nagyon elverte fogyasztásban a 440-es TGX-eket és az 500-as Volvokat (meg a 105.460-at is, de a régebbi technika, ahhoz felesleges hasonlítani). Az Iveco sosem volt arról híres, hogy keveset enne, ezen nem kell csodálkozni
A fogyasztás nálunk sem volt fontos, mert mindig sietni kellett, meg 45 tonna felett már hülyeség a fogyasztást nézni. Volt olyan, hogy próbaképp a 7 tengelyes szerelvényre felraktunk 40 tonnát ( szabályosan, útvonalengedéllyel). Gyakorlatilag egy komplett rakott nyerges súlya volt a rakomány egy 17 tonnás szerelvényen...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Én a hét hátralévő részét betegszabadságon töltöm
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8378 üzenetére
Túl jól sikerült a múlt heti motorozás és megfáztam. Vagyis annak indult azt' lett belőle valami összfegyvernemi baktériumfertőzéses csapás (orrtól-tüdőig). Annyira nem vészes amúgy, csak ezek a zöld izék ne jönnének fel
A héten már nem dolgozok, hétfő meg megint ünnep..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8522 üzenetére
Előre is no offense,de
Nekem tetszik a szerénységed. 5 nap alatt megtanítod azt amit mások hónapokig/évekig tanulnak, mindezt alig pár éves rutinnal és mindezt úgy hogy ha jól emlékszel pár hónapja itt a fórumban hallottál először valami alap dologról.. (valszeg ez összevág az okosított GKI vizsgával is).
Hát azt kell hogy mondjam, én fejet hajtok. Nekem ezek nem mennének, főleg nem ennyi idő alatt
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ugyanolyan, mint egy pótos 40 tonnással.
Csak érdekessék:
ezzel kapcsolatban volt egy vitám pár éve egy cégvezetővel. Volt egy 3 tengelyes Scania teherautójuk, korrekt hirdetésben normális pénzt kínáltak nemzetköziben. C+E kategóriás sofőrt kerestek, mert később tervben volt a (tandem)pótkocsi vásárlás is.Viszont itt volt alapbér,napidíj + 100 000Ft bónusz, ami akkor járt ha 90% feletti a fleet értékelése. A cég fizette a Scaniánál a fleet szerinti vezetés képzését, tesztvezetést mindent. Mondták is hogy faszán működik a dolog, mert a sofőrjük mindig hozza 90% felett.
Itt vetettem fel, hogy bizonyos esetekben teljesen máshogy kell vezetni egy teherautót, mint egy pótkocsis vagy nyerges járműszerelvényt. Sokszor találkoztam a kocsijukkal Szlovéniában, jártak arra is. Szóló teherautónál simán rákúrod a retardert és tökmindegy eső,hó,száraz út simán lejösz a hegyről. Próbáld meg ugyanezt télen agyig rakott tandemnél. Nem kizárt hogy hegyről lefelé beelőz a pótkocsi Nyilván ilyen esetben ki kell kapcsolni az automata retardert viszont ez úgy elbassza a fékezés értékelését a Scaniánál, hogy onnantól esélyed sincs 75% felé vinni és akkor ugrott a fizuból 40 000.
Ezt tök korrekten és normálisan és ennél jóval részletesebben felvázoltam a tulajnak, a fizikai oldalával, a jármű fleet értékelési módszertanával, mindennel hogy ez:
-vagy balesetveszélyes
-vagy lehúzás a sofőr feléNem sikerült megértenie, szerinte ami most is működik az működni fog akkor is
Szóval ugyanúgy kell vezetni, de azért nem árt ésszel
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8634 üzenetére
Túl nagy a lábad, 30 liter az rengeteg
ON:
Szerintem mindenkinek mástól akad ki a hülyeségmérő. Én a Scaniát szerettem, vezetés szempontjából jó volt, átgondolt,normális megoldásokkal szerelik, szerintem sofőrbarát. A rakodási lehetőségek, a kihúzhatós ágy bla bla, hát kinek hogy jön be. Nem mondom, hogy rossz volt, de sokaknak nem tetszik ez a megoldás.
Egyébként ez felszereltség függő is. Az R-ben pl a jobb oldalon volt asztal, nekem légrugós jobb ülésem volt amivel frankó volt. A nem légrugóssal már annyira nem frankó, túl magas, kényelmetlen rajta gépelni. Az irattároló kicsit átgondolatlan volt.Az XF105-öt pl utáltam, az egy kényelmetlen hulladék volt, tele olcsó és szar megoldásokkal. Most DAF LF-fel dolgozok, hát ez is egy rakat sz@r. Műszakilag, ergonómiailag egy nulla, rossz megoldások tömkelegével - de legalább olcsó.
Dolgoztam nemrég egy napot egy nagyfülkés, motoralagutas CF-fel. Na az viszont meglepően kényelmes volt és kategóriákkal színvonalasabb masina volt, mint az LF - bár az árcimke is más.Szerintem a DAF a műszaki hulladék kategória, de pl az XF nagy fülkéjéből minimális képzelőerővel és ráfordítással egy hotelt lehetne csinálni akkora helyen. Hát ők nem akarnak, maradnak olcsók
Az is érdekes, hogy a Volvo korábban maga volt az etalon aztán az FH4-re már kifulladtak és egy rakat szar megoldást alkalmaznak ők is. Ez a két akksis-négy akksis dolog meg.. a többieknek miért nem kell? Miért van az, hogy egy akármilyen MAN,SCANIA,IVECO,DAF akármi elmegy 2db 225-ös akkuval, a Volvoba meg 4 kell Még mindig nem sikerült megoldaniuk a töltési anomáliát amit featureként eladtak a kocsikkal?
Amikor hozzánk megjöttek az új S500-azok akkor épp céget váltottam. Lett volna lehetőségem két hétig dolgozni vele, de meghagytam az új autó örömét a kollégáimnak. Én nem ragaszkodtam volna ennyire a sík padlóhoz,szerintem a kis alagutas megoldás nem volt rossz. Az új beltér az a régi ráncfelvarrása, szerintem nem rossz. A vizes kályha és beépített állóklíma szintén jó és mindkettő frankón is működik, ahogy a kollégáktól hallottam. És nem kell bikázni reggelente. A szabadonfutüs retarder is jó, bár talán picit lassabban reagál mint a régi. Mondjuk ezt pont ekqrta a Scania, mert valami öntési hiba volt a retarderháznál, az összeset visszahívták olajfolyás miatti cserére.
Amúgy szerintem nagyon nem kell csodálkozni a minőségbeli különbségeken. Egy új Stralis az 64 000 euro környéke, egy közepesen felszerelt DAF,MAN,Volvo 75-80 000 között van. Egy normálisan felszerelt S500 az 90 000 euro környéke,a mi 3 tengelyes Scaniáink 110 000 euroba kerültek ( ugyanilyen felszereltséggel a 3 tengelyes Actros ugyanennyi, az FH500 pedig valami 102 000 euro). Valszeg egy 65 000 euros autó árából nem fog annyi menni fejlesztésre, mint egy 90 000 euroséból.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8648 üzenetére
Ezt gondold át egy kicsit. Mikor mennyi a tengelynyomás és a fékhatás tengelyterhelés függvényében? Fogyasztáűsban is számít - bár ha a céget nem érdekli Egy két tengelyes rakott teherautó is 18 tonna..
A "nagy a lábad" az poén volt, csak úgy látszik nem ismerted. Nálunk a 450-es Scaniák éves átlagja 25 liter volt, az én 490-esemé 30-31 de én 6 tengelyes voltam és javarészt 50 tonna összben gurultam.Az új S500-ak, amik már 7 tengelyesek azok is elmennek 28 literrel.Na ezekhez képest a 30 szerintem sok.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #8702 üzenetére
Ha emlékszel még a fehér Magnumomra, az normál /70-es gumikon futott és normál nyereg volt rajta. Volt két másik Magnumunk amin magasított nyereg volt és /80-as gumik. Nyilván mindkét munkatársam úgy akasztotta le a rakott pótokat is, hogy felemelte őket az égbe, az enyém meg nem érte fel. Bár volt kurbli, a lassú fokozat nem mindegyik póton működött
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Komolyan úgy gondolom, hogy ha nagyobb a tapadásod akkor hamarabb megállsz. Vagy gondolod egy 24 tonnás 3 tengelyes teherautó fékútja hosszabb, mint egy 24 tonnás bogis nyergesé? Felvett bogival a pótkocsin a két tengely max 16 lehet, de legyen mondjuk 15 tonna, az 7,5 tonna/ tengely. Ugyanez 3 tengelyen már csak 5tonna/tengely. Szerinted melyik esetben lesz nagyobb a tapadás? Melyik esetben fog hamarabb dolgozni az ABS mert csúszáshatárra kerülnek a kerekek? Hiába van nagyobb fékteljesítménye a 6db féknek, mint a 4-nek ha nem tudod levinni a talajra...
Felvett bogi esetény változik a tengelytáv, így változik a jármű súlyeloszlása is. Felvett A tengellyel a húzón is magasabb a tengelyterhelés, mint lerakott A tengellyel.
Szóval ja, én úgy gondolom, hogy ugyanakkora úton vagy hamarabb megállsz felvett bogival. Igaz lehet tévedek,akkor viszont szerencse, hogy én nem adom át a tudásomat pár hét alatt másnak
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8711 üzenetére
Hát illik bogi vezérlő kapcsolóval rendelni a vontatót és akkor nincs gond - mondjuk ez Magyarországon luxus. Aki erre nem költ az baxxa meg az anyját és ne rinyáljon a fogyasztás miatt.
#KAMELOT: a nagyobb tapadási felülethez kisebb felületi terhelés jut. Próbáld ki a cipőddel a padlón mikor könnyebb húzni: ha rendesen lenyomod a talpát vagy ha kevésbé.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent.
Ezt nem is vitattam szerintem.Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett.
Nem igazán értem, hogy ezt hogy kellene érteniPersze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.Olyan sem írtam, hogy elpattogna a pótkocsi,bár az ABS mentes korszakban láttam olyat is igaz az valami sima platós félpót volt de elpattogott 'csába, pedig volt az is 4-5 tonna üresen. Az ABS/EBS/TROP-os konténerszasszé is simán elpattog, pedig az is 4,9 tonna ha jól emlékszem. Nem tudom ez a pattogás hogy jött ide, egyáltalán nem ez a lényeg.
#Somatom:
Zsidók! Zsidók mindenhol
Megnéztem a Reisch honlapján, a "basic equipmentben" csak EBS 2S/2M van. A "special equipmentben" viszont ott vannak a rendelhető extrák, többek között EBS-szel távolról vezérelhető első és hátsó bogi. Lehetett volna nektek is, csak nem rendelték meg. Gondolom a legolcsóbb megoldást keresték...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8718 üzenetére
Nálunk a konténereseknél rendszeres volt a túlsúly és a tengelytúlsúly. Szerinted hány kocsiban volt tengelysúlymérő? Nálunk a cégnél volt asszem mindegyikben, de a többieknél elvétve találtál csak egyet-egyet.
Én azon röhögtem, hogy a legtöbben - nem cska a sofőrök, a fuvarozók sem - nem tudták, hogy is tengelyes a szerelvényük. Amikor jöttek a mérlegek akkor sorba elkezdték venni a 3 tengelyes vontatókat, mert most majd királyak leszünk. Aztán jött a pofára esés, mert a pótkocsin a tengelycsoport 24 helyett 27,5 tonna volt
Úgy veszem észre kevés a jó és mászakilag hozzáértő szakmai vezető. Nem cska a kis cégeknél, de még a közepes cégeknél is, vagy említhetném a napocskát is, a konténeres részleg műszaki oldalról ott is elég felkészületlen volt. Amikor jöttek a mérlegek meg a TSM akkor kezdett kiderülni, hogy igazából ezeknek fingjuk sincs arról mit csinálnak, csak felveszik a kontit és viszik a címre.
Nemrég volt egy kisebb vitám facebbokon a grand tours ügyvezető igazgatójával, aki telesírta a facebookot, hogy szarok a törvények mert megkúrták őket az emeletes Setrával.. Aztán a végére kiderült, hogy tavaly már kaptak két szatyor figyelmeztetést a tesztidőszak alatt, hogy kurvára tengelyesek a buszaik, de ennek ellnére ugyanúgy megrendelték az új mittudomén 150 milliós emeletes Setrákat és ugyanúgy hordják a beszélő élőállatot nyaralni, hogy tengelyes vagy túlsúlyos a busz. És ez megy 20 éve
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8720 üzenetére
Erről megoszlanak a vélemények. Jók az erősített motorfékek( legalábbis a VEB és a JakeBrake, az MAN féle bubu az inkább csak vicc ),ha nem hegyi terepen hajtod a kocsit, ha nem vagy állandóan 40 tonna, ha a fuvar nem úgy van szervezve hogy ki kell taposni a lelkét illetve ha a sofőr rendelkezik a megfelelő hozzáállással és képzettséggel amivel tud hatékonyan fékezni ezzel is.
Ha ezek valamelyike nincs meg akkor kincs az (automata)retarder. Nálam a Scaniánál 300 000km futáson 10% volt a gépen a fékbetét kopás. Nem csak azért volt jó, mert spóroltak a fékszervízzel, hanem bátran 90km/h-val neki mertem menni a Kozina-Koper közötti 25km-es lejtőnek és hideg fékkel értem az aljára 50t össztömegben. Ott bármikor, bármi törnénik és bele kell állni a fékbe akkor én 100%-os fékhatással indulok. 15-16 km után a retarder nélküliek meg... Ez baromi nagy előny, ha a biztonságról és a magas átlagsebességről van szó.
Otthon ez sem túl gyakori. Az a baj, hogy otthon valahogy begyepesedtek fejben a fuvarozók, egy sablon szerelvény van és másra gondolni sem mernek. nyergesnél ez sima 4x2-es traktor 3 tengelyes póttal. Olyan, hogy 6x2-es vonató 2 tengelyes póttal? Áhh, az eretnekség, merg még a végén nem tengelyes az eleje. Nagy raksúlyos szűk/szar helyen közlekedő félpótoknál talajkormányzott C tengely? Áhh. Inkább szakadjon ki amikor belekúrják a billencse a 35 tonna felmart aszfaltot ( haveromék így dolgoztak). Retarder?
Mindenből a legolcsóbbat...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ott volt a saját példám, 300 000km, az erősebb retarderrel és a fékek 90%-osak voltak - új kora óta én hajtottma a kocsit.
Kipróbálták ugyanerre a munkára ( 3tengelyes Scania helyett/mellett) a 440-es 2 tengelyes TGX-et, retarder nélkül. Azon túl, hogy picsamód túlsúlyos volt a húzó ( 12,5-13t ), nagy súllyal nem bírta a lejtőket. A Bubu pillangószelepe simán leszakadt és behullott a kipufogódibba majd fék generál következett - 250 000km-nél.Nekem Xenon volt a Scaniában, haveromnak a 124-es/első gen R-es lámpával rendelték az új euro6-os Scaniaát: azt a lámpát nem lopják a románok és ha beugrik egy kavics akkor csak 9000rá az üveg a truck shopban
A belföldes vonalról meg ne is beszéljünk, mert ott veszedelmes dolgok voltak amikor még ott dolgoztam...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A rámpára állás minden kezdőnek nehéz. Valszeg ezért mert senki nem tanulja meg hogy kell csinálni, hogy praktikus. Sokan még nagyon nagy területeken is balfaszkodnak - ahogy én is balfaszkodtam az elején - mert nem tudják a tutit.
A legjobb megoldás mindig az, hogy rámpára állás előtt felméred a terepet. Van a rámpa és az előtte rendelkezésre álló hely. Ha van bőven hely akkor egyszerűen elhúzod a rámpa előtt keresztbe majd eléfordítod és úgy állsz meg, hogy a szerelvény egyenes legyen (a lehető legkisebb törésszög legyen a vontató és a pót között) a rámpa meg mögötted legyen. Onnantól csak egyenesen kell hátrafelé menni és minimálisat korrigálni.
Sokan ilyen baszom nagy több hektáros raktárparkban is, ahol van 100 méter a rámpa előtt 20 méteren tolatgatnak 90 fokban alá szedett vontatóval. Úgy is lehet, csak nem célszerű
Ha fejben átgondolod a dolgot előtte, a lehetőségekhez képest kihúzod a rámpa elé, az sem gond ha mész egy félkört és a másik oldalról tekered a rámpa elé, ahogy a hely kiadja. Egy idő után rááll az ember szeme erre.
Sokan pár méteren próbálják meg igazgatni a pótkocsit - nyilván nem megy csak szívás van vele - ha van hely ki kell húzni a tökföldig és akkor kevesebb alászedéssel lehet 30-40-50 centit arrébb rakni a végét. Nyilván vannak helyek ahol nincs hely és csúnyán szopsz, de azért ma már az esetek jó 80% nem ilyen.
Pár hete volt itt ilyen oldtimer traktor találkozó és ott volt egy sátor, negyed hektáros terepasztallal... durván állat volt. Ott egy 6-7 éves kissrác próbálkozott egy távirányításos tandempótor traktorral a billentőhelyhez tolatni és neki sem ment 5-6 percig pedig hely volt. Neki is elmondtam ezt, megmutattam hogy menjen egy kört, van hely és utána csak egyenesen hátra. Másodjára betolatott.
Az a baj, hogy ezeket nem tanítják illetve sok más lényeges dolgot sem, sok haszontalant meg igen.. Anno az én E kategóriás oktatóm is világ életében buszsofőr volt, megvolt az oktatói vizsgája de egy percet nem dolgozott pótos vagy nyerges szerelvénnyel, hogy tanította volna meg a dolgokat?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ugyanez van a DAFnál is, sokszor még "teknősbékára" kapcsolva is. Hulladékok. A Scaniaban van - ha rendelsz - manőverező mód, oda kapcsolva előre és hátra is óvatosan lehet menni, nem kuplungol össze-vissza, frankón jól működik. Szomorú, hogy ez kell a munkához, de feláras extra...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nekem meg korlátlan netem van Svájcban trollollolloo
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #9195 üzenetére
"ha nagyon-nagyon nincs más lehetőség"
Ha már megvan az egzisztenciális háttér, család stb és még nehezen váltós típus is az ember úgy nyilván nem szívesen lép le/költözik máshova.
Én két hét/hétvége/két hét/hétvége periódusban dolgoztam otthon és pár év után tele szaladt vele a zacsi. Náha becsúszott 3 hetes szakasz is..
Én már nem nagyon bírtam tovább ezt így, aztán pont egy olyna szakaszban amikor épp nem kötődtem senkihez jött egy lehetőség és leléptem. Nem az a lényeg, hogy mennyit keresek mert az mindig az adott országban kell vizsgálni, az a lényeg hogy napi átlag 10-11 óra munkával(99%-ban csak hétköznap), minden nap és hétvégén otthon alvással normálisan meg tudok élni és van időm is élni.
Nem volt könnyű, pont családiház vásárlásban voltam benne amikor jött a telefon haveromtól, hogy MOST van lehetőség, ha érdekel. Igencsak gondolkodtam és mérlegelni kellett, hogyan döntsek. Otthon maradok, veszem a házat és még pár év mókuskerék vagy azt ott elengedem, lelépek és máshol folytatom.
Most már fogom a fejem, hogy az anyémért nem 10 évvel korábban... Nyilván ez nem opció mindenkinek, nem vagyunk egyformák, nem egyformák a körülmények. De ilyen 3 hétre a f@xom se ülne be, még akkor sem ha nem hajtós. A 2hét meg a belföld pénzben már kevesebb, a napi melós belföld meg még kevesebb, pedig az lenne az igazi ha már ez utóbbiból tisztességesen meg lehetne élni. Nekem ezt kellett mérlegelni. Én már nem akartam 2-3 heteket fülkében tölteni, a helyi belföldes meló alig-alig akad Zemplénben és még szarul is fizet.. Bizonyos esetekben a költözés a legjobb opció, nyilván sok esetben meg ezt kizárt. Nem egyszerű ez sajnos.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz sityupityu #9221 üzenetére
Mostanság kicsit kevés a gyártókapacitás otthon vagy mi és külföldön gyártatja az NKH. Vagy valami ilyesmit láttam facebookon nemrég.
Somatom: ez esetben nem. Ahogy pár Wabis ismerősömtől hallottam elég lazán szervezték a fuvarokat, vol hogy csak 8-9000km-t mentek egy hónap alatt. A pletyka szerint vissza szeretnék tornászni 11 000 felé az autónkénti futást, hogy jobb legyen az eredmény. Ha megvan akkor elég kevesebb kocsi is és lehet leépíteni Pletyka, nem tudom mennyi a valóságalapja, lehet semmi.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nevetünk, nevetünk pedig egyáltalán nem hülyeség. A gyártók minden járműnél mérik a légellenállást és pl az új Scaniák esetében a napellenző okozta többletet már százalékban mérik. Az új Actros kamerás tükrének felülete az tizede sincs a hagyományoshoz képest, holttere meg egyáltalán nincs - ami mondjuk az MP4 tükreíről igencsak nem mondható el, mert azok egy fél csuklósbuszt kitakarnak.
Nem techdemó, jön a többi gyártónál is idővel.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #9279 üzenetére
Aztá nah megnézed a tahográfos,561-es videóját akkor gyakorlatilag rádöbbensz, hogy teljesen fogalmatlan, összehord mindenféle hülyeséget. Röhögtek is rajta az interneten rendesen :D
Aztán az ilyen lesz vállalkozó, ahh ugyan
A pénzügyekről szóló videóját nem láttam - mondjuk a többit sem - de ismerőseim, többek között fuvarozók, cégtulajdonosok látták és többen egybehangzóan állították hogy amit ott levetít az nettó hülyeség.
Magát a brandépítést becsülöm, nem kis munka, azt jól csinálta. Bennem az vált ki ellenszenvet, hogy a mai világban egyre többen építenek brandet és a fele az tök hülye ahhoz amit csinál, eltorzítja a valóságot stb..<tRucKdriFteR>