Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz
zsolt19900 #6208 üzenetére
Nálunk minden kocsin van tolatókamera ( igaz itt most csak teherautók vannak), meglepően kevés gond van a koszolódással és a minőség is . Ha nincs extrém rossz idő, akkor heti egyszer elég megtörölni a kamerát.
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz
Somatom #6506 üzenetére
A maga az alváz nem tudom elbírna-e 90 tonnát. A konténeres pótkocsikat 34-35 tonnával teszteltük, azt még károsodás nélkül bírta, de a két és félszeresénél már érdekesen nézne ki szerintem. Nem tudom nálad a mozgópadló adná fel hamarabb, vagy kettétörne a pótkocsi. Ha egyszerre löknénk bele a 90 köbméter vizet akkor gyanús hogy utóbbi
Egy közepes oldalfalú billencs pótkocsi célszerűbb lenne erre a mókára
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A Magnum és a túlméret egy képen, az azért kicsit erős
(mondom úgy, hogy én szerettem Magnummal dolgozni)
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A héten történt ceglédberceli balesethez mit szóltok?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #6571 üzenetére
A mágnes az EEV-s autókig mindenre jó. EEVtől felfelé pedig be lehet építeni kapcsolót és más okosságokat. Ismerek olyan céget ahol új Euro6-os autók vannak és mindegyikben benne van a kapcsoló. Igaz volt hogy 20 000 euróba került Belgiumban a bukta, de akkor is használják ugyanúgy, mint előtte.
Tudok olyan cégről ahol úgy dolgoznak, hogy a magyar határig kártya nélkül OUTra kapcsolva mennek és a határtól indul a buli.
Olyanról is tudok, ahol a négykezes járaton a két sofőrnél 4 kártya van ( lehet úgy értelmezték, hogy kezenként egy
).
Ami ennél is elszomorítóbb, hogy rengeteg buszon is csalnak, ott viszont a biztosító nem tudja kifizetni az árukárt, ha beborítod az árokba.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Somatom #6573 üzenetére
Madarat mindig lehet találni. Ismerek egy céget ahol nyomják a mágnesezést. Minden sofőr kapott egy laptopot netezésre és filmnézésre. Meg kaptak minden laptophoz egy origi diagnosztikai eszközt, hogy a mágnesezés után betárolódó erőátviteli hibát és egyéb hibákat ki tudják törölni, így kontrollnál nehezebben buknak meg.
Mindezt ha jól tudom napi 12 000Ft-ért nyomják - nemzetközibenAzért legyünk őszinték: ebben a szakmában sok a buta és könnyen megvezethető ember, akiket ki is használnak. Ők meg persze asszisztálnak ehhez.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Sok autónál, ha nincs sebességjel a váltó felől akkor nincs sebességhatárolás sem. Az euro5-ös Volvok ilyenkor fordulatszámot limitálnak, ha elég hosszú a difi akkor megy akkor is 90-et. Sok más autónál ( pl DAF, Scania ) ilyenkor amit bír, gond nélkül bele lehet hajtani a hosszú difiseket a 160km/h-ba
Mindezek ellenére én nagyon kevés autóval találkoztam, amik sík úton is simán tudták a 100 vagy a feletti tempót ( mágneses, megkulcsolt kocsik azok mondjuk mind ). Akik déli irányban járnak, Olaszország, Spanyolország azoknál rendszeres hogy okoskodnak a tachográf illesztésnél vagy feljebb van programozva a határoló 93-95km/h környékére és akkor abban az irányban nagyon lehet haladni ( 90km/h-nál az olasz belföldes 25 éves Iveco Turbostar is gond nélkül állva hagy a pályán
).
Ha lejtőn gurul az más, ott sokan elengedik, de sik úton a 100 vagy a feletti tempó az azért elég ritka - szerencsére.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
Ez a pótkocsi emelgetés akkor a legfaszább, amikor a talaj véletlenül nem tök egyenes, az áru rosszul van felrakva és rögzítve valamint daru helyett kalmárral rakják és a gépkezelőnek sietni kell mert meg van csúszva a terminál. Láttam már olyan LKW Walteres pótot amit félreborítottak a Bilken - egyik fele a vagonon volt, a másik meg a levegőben/földön.
Így daruval semmi izgalom nincs benne<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Az nem is arra van kitalálva
Somatom
A mi kényelmünkért eddig belefért volna sok tarálynál, sílónál, billencsnél stb a nagy fülke, azt mégsem vette senki, pedig a Scanianak és a Volvonak volt hosszú fülkéje.
Maga az elgondolás amúgy nem hülyeség, nagy fülkében lehetne engedélyezni a 45-öst, de akkor már a hosszon túl módosítani kellene a tengelyterhelést is vagy a tengelyek számát, mert egy nagy fülke az legalább -500 kiló rakomány és ettől csődbe menne mindenki<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #6734 üzenetére
Vagy ha megszabott távolságon belül közlekedhetnek csak ( ami biztosan belefér a 10 órába) így mehetnek raktártól-raktárig
Amúgy is, minek a mostaniakat bővíteni? Hát esténként annyi üres hely vna a parkolókban, hogy simán tudnak keresztben parkolni, nem ?<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A DAF reagál közlekedési táblákra, út menti kerítésekre és az alagútban a vasalásra is. Nagyon sokszor van indokolatlan vészfékezés. A Scaniával ilyen gondom nem volt.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Somatom #6965 üzenetére
Nekünk sajnos rendszeresen. Lucern környékén van egy alagút, ott rendszeresen satufékez akkor is ha nincs forgalom, gondolom valamelyik beépített, nem beburkolt vasanyag megzavarja.
Zürichbe jártam úgy, hogy ballagtam az utcán, mellettem az építési terület hegesztett hálóval elzárva ( párhuzamosan az utcával ), szemben senki és satufék. Olyan is volt, hogy az út kanyarodott balra és a szemben lévő terelőnyilas tábláktól megijedt és vészfék.
Ha előttem átmennek keresztbe, vagy elém sorolnak akkor normálisan lassít ez is, de nagyon sok hamis riasztást és vészfékezést produkál a DAF rendszere amiket nem a közlekedés többi résztvevője okoz
Esőbben a Scania adaptív tempomatja teljesen jól működött, a DAF rendszere hevesebb esőben már kiírja, hogy korlátozott működés..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Vannak dolgok amiket én eddig sem csináltam meg és ezután sem fogok. Pl sosem dolgoztam ponyvással és nem is akarok, de nem is jelentkezek ponyvás céghez dolgozni ..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Dexar007 #6994 üzenetére
Az a baj az ilyen végletes állításokkal, hogy nélkülöz mindenféle kis minimális rálátást. Sajnos ma a média is ezzel van tele, még az elfogadhatóbb minőségű hírportálok is írnak olyan agyatlan baromságot sokszor, hogy fájdalmas.
Ilyen ez a "digitális raktár" és a robotkamion is. Akik napi szinten ezekben dolgoznak egy minimális ésszel és nyitottsággal hamar átlátják mi az amit ki lehet váltani robotokkal és mi az amit nem. Ez az amazonos videó csodálatos, kár hogy az nincs rajta milyen kívülről, amikor a szlovákiai amazon raktárnál 3-4 napot várnak a bookolt időre érkező kamionok az út szélén, mert a raktár egy rakat sz@r. Persze a rendszer egy kis része valóban bámulatos és csodálatos, a nagy egész meg, hát azt jobb elfelejteni
Hasonló automata raktár már több mint 10 éve megy a bécsi Henkelben is, igaz nem ez a csilivili kivitel, de élőben mégis király látvány ahogy az önműködő "targoncák" rohangálnak a regálok között és dobálják a szalagra a raklapos cuccot. Ezek a dolgok ekkora raktárakban működnek, de nem az összes raktár ekkora. Ennek a rendszernek borzasztóan magas bekerülési költsége van aminek a megtérüléséhez nagyon nagyon nagy 7/24-es forgalom és munkaóra kiváltás kell. Gondolod a világ összes raktára ilyen? Gondolod az a miskolci nagyker ahol a gázos targonca kopott gumiját újravágják csere helyett az fog tudni ilyenbe pénzt rakni?
Ugyanez a helyzet a robotkamionokkal is, bizonyos egyszerű munkák kiváltására - amivel az amcsik is próbálkoznak - baromi jó, tényleg oda az lenne az egyik legjobb. Svájcban tudod mit csinálnak az igazán nagy raktárak? A központi gyűjtős árút és a nagy gyárak tömegtermékeit VONATON viszik A-ból B-be. Míg otthon a spar bicskei és üllői raktára közötti áttárolást megoldják napi 15 kamionnal, addig itt a coop és a migros raktárai között menetrendszerinti tehervonatok járnak. Itt nem a kamionsofőrt váltják ki, hanem (ahol lehetséges) az egész közúti közlekedést. Hát akkor itt egy ország, ahol még el sem terjedtek az önvezető kamionok, de már el is buktak
A pont-pont közötti gyors és rugalmas áruforgalmat Európában jellemzően kamionokkal vagy cserefelépítményekkel oldják meg. A németeknél ez utóbbi nagyon pörög, de a gyorsposta, csomagküldés meg néhány raktár áttárolása nálunk is ezzel megy. Gyors, hatékony. Svájcban az éjszakai kamionstop alatt a posta,coop,migros,railcare,planzer stb vonattal hordja ezeket keresztül az országon, ez egy működő modell. Az mondjuk igaz, hogy Németország éjszakai cserefelépítményes forgalmát kb lehetetlen lenne vasútra terelni, ott ezt ki lehet váltani automata kamionnal.
A többi forgalmat viszont sajnos nem tudod. Egyrészt mert olyan bonyolult a munkavégzés, hogy MI-vel nem megvalósítható, másrészt mert olyan real time skilleket igényel, amit az életben nem fogsz tudni leprogramozni harmadrészt az infrastruktúra egyszerűen nem alkalmas erre.Biztosan emlékszel arra az esetre, amikor nemrég volt az Egyesült Államokban egy baleset egy önvezető módra kapcsolt Teslaval, ami belegangolt az autópálya elágazás közepén lévő szalagkorlátba majd kiégett. Egy másik Tesla tulaj hamar megfejtette mi okozta a balesetet és feltolta youtubera, érdekes és tanulságos videó:
[youtube]Egy nem rendesen felfestett forgalomtól elválasztott terület, egy hiányzó vonal és reccs. Sajnos még a leggazdagabb és legfejlettebb országokban is előfordulnak felfestési hibák, kopások ( főleg a betonos szakaszokon) amik nem okoznak balesetet, mert minket nem csak egy vonal vezet. Mi komplett teret látunk, látjuk az eseményeket, értjük az összefüggéseket ez alapján hozunk döntéseket. Az önvezető autók teljesen más inputtal dolgoznak, ACC radarja, GPS,lane guard stb.. de ezek csak a teljes valóság egy részét adják, közel sem az egészet. Ideális esetben ahol minden input paraméter tökéletes és zavarmentes ott nincs gond, de ilyen utak nincsenek. Míg a robotizált forgalomhoz szükséges az utak tökéletes ( mondjuk minimum 85%-os) felfestése, pontos GPS jel stb stb.. addig a parasztoknak kirakod a besorolás rendje táblát egy útépítésben és a 15 méter széles fekete aszfalton 0 egyéb jelöléssel normálisan fog menni a forgalom 3 sávon
A tökéletes vagy ahhoz közeli 100%-os úthálózati lefedettségű jelölés az meg utópia, olyan sokba kerülne évente háromszor átfesteni a hálózatot, hogy már ez bukóba vinné az összes autópályát.Nagyon sok olyan szituáció van ahol a vezetők tudat alatt úgy hoznak döntést, hogy észre sem veszik hogy dönteniük kellett. Ezeket önvezető módban mindet le kell programozni, ott minden felmerülő problémára kell lenni egy válasznak, máskülönben biztonsági/vészmód és megállunk. Elsőre baromi egyszerű ez, hogy fogjuk és megyünk aztán vezet a robot mint a repülőn vagy a vonaton, csak közúton ez nem egészen ugyanúgy működik. A metrónál az AVR biztosítja a külső információellátást és kontrollt), a vonatoknál például az LZB ( már ahol van ), repülésnél meg olyan nagyok a térközök amire beállnak a gépek, hogy ott alapból kicsi a kockázat plusz ott van mellé az ATC és az ADS-B. Ezekhez képes a közút egy teljesen más világ és itt nincs külső kontroll, irányítás itt egy gép van és azoknak a döntései. Egy repülőgép navigációs számítógépe és az ILS-es leszállást vezérlő egység számítási kapacitása gyanítom sok sok tíz nagyságrenddel kisebb,mint egy önvezető kamion vezérlésének számítási igénye, főleg azért mert az előbbinél csak a külső bejövő jelekre/utasításokra kell reagálni egy függvény szerint, míg utóbbinál magadnak kell előállítani a külső jeleket, azokat feldolgozni stb..
Az önvezető/önműködő eszközöknek egyrészt gazdasági oldalon is komoly gátjai vannak másrészt infrastrukturálisan is olyan nagyok az igények amiket nagyon nagyon sokáig biztosan nem fognak tudni biztosítani mindenhol, amíg ez nincs meg addig csak álom a önvezető eszközök tömeges munkába állása és igazából a közúti közlekedésnél eddig még mindig csak a pont-pont forgalomról beszéltünk. Képzeld el egy belvárosi csomagfutár munkáját, aki napi 60 címet visz ki, sokat fel az emeletre, irodaházakba. Próbáld már meg helyettesíteni önvezető sprinterrel, ami fel is viszi a hatodikra a csomagot
Vagy egy belvárosi áruterítő teherautót helyettesítsünk, nem fog menni. Ahhoz hogy az összes felmerülő problémát kiváltsuk, ahhoz olyan gyökeres változásokra van szükség a mindennapi életben és a logisztikában, hogy lehet ez az életben nem következik be. Ezeknek a változásoknak olyan forrásigényük van, amit az emberek sosem fognak beletolni a rendszerbe. Persze az Amazon, a Henkel meg a többiek megcsinálták nagyban, de a kicsiknek sosem fogja megérni. Lehet önvezető kamionnal hordani a gyűjtőt két raktár között, csak autópályán. Vannak raktárak amik nem közvetlen autópályák mellé épültek,ahol nem ugyanazok az útügyi előírások érvényesek, ahol pl nem tudsz jobbra kis ívben sávból-sávba kanyarodni mert akkor a pótkocsi lebont mindent. Ez egy embernek nem gond, ő már előre látja, de a gép? Persze meg lehet jelölni a kereszteződést a térképen, de a honnan-hova kanyarodunk az függ a közlekedés többi résztvevőjétől is, meg a parkoló autóktól, a kirakott kukákról meg a csatornázásról. Azt vagy bejön, vagy nem
Persze lehet azt is csinálni, hogy a racionális dolgokat és tényeket ignoráljuk és azt mondjuk hogy mindenki félti a majommunkáját. Aztán egy másik topicban felterjeszthetjük Hitlert Nobel-békedíjra is akár..
Egy érdekes dolog ehhez: a fejlesztők már egy ideje próbálkoznak Európában egy olyan wifi jellegű rendszert összehozni, amivel megoldható hogy az egymás mögött közlekedő kamionok csatlakozzanak egymáshoz és ezzel a rendszerrel valamint az ACC-vel biztonságosan tudjanak konvojozni. Történik egy baleset a konvoj előtt, a konvoj biztonságosan meg fog állni, az első önvezető autó a torlódást észlelve mondjuk 5-10 méterre áll meg az akadály mögött. Ez egy baromi jó dolog. Aztán lapozzunk vissza pár hozzászólást és nézzük meg a legutóbbi bolognai baleset videóját. Miután megvolt a csatt és kigyulladt a tartály hány ember vezette autós ment közel a balesethez? 0 Most gondoljunk bele, ha a tartályba belerohanó kamion mögött megáll 5 méterre egy egész konvoj.. Na ezt programozd le öcsém
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Dexar007 #6998 üzenetére
A "wifis" rendszer egy adatkommunikációs rendszer a KAMIONOK között, nem az útra építik ki b@szod
,es otthonrol iranyitom a kamiont..vagy a robot iranyitja,es en kozbeavatkozok ha kell
És az összes felelősség is a tied, úgy is hogy akár több ezer kilométerre vagy onnan. Nyilván ez működne és ennek megalkotnák a jogi hátterét..
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz
thEndeR #7033 üzenetére
Szerintem itt én vagyok az egyetlen aki TomTom-ot használ. Nekem TomTom Go Professional 6250-em van, lifetime frissítéssel. Sajnos ez az egyik legdrágább elérhető opció a navigációk közül, de eddig nálam bevált. 2-3 havonta érkeznek a frissítések, a TMCje nagyon jó, ki kerüli a dugókat - amikor van rá lehetőség - a saját simkártya miatt nem kell neki netet osztani. Viszont ez 130-150 000Ft közötti áron kapható, Maga a készülék nagyon jó, de hogy reálisan megér-e ennyit az jó kérdés.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #7095 üzenetére
Haverom volt tavaly. Hááát ő durván horkolt meg igazából fuldoklott a légzéskimaradás miatt. Majd 180 másodperc volt a leghosszabb légzéskimaradása, amit mértek az alvásvizsgálaton. Csodálkoztak is, hogy ez még él?
Kapott egy ilyen kompresszoros lélegeztetőgépet, sokkal kipihentebb és agyilag sem teljesen saláta már
Megkérdezem ő hogy és hol csinálta.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #7108 üzenetére
Nem frissítettem még, szeptember végéig marad akkora tervezem a hazaszállítást. Egyik haverom fél éve rágja a fülem, hogy ne adjam el, megveszi ő, meglátjuk mi lesz belőle.
Betegre nem keressük magunkat szerintem, amennyire én belelátok a szerint a kamionosok sem. Ha már van 3 hónap munkaviszonyod ( nyilván 6+ az jobb ) akkor a mi fizetésünkkel kb 10-12 milláig vagyunk hitelképesek,így szinte bele lehet ugrani bármibe amit nem szégyell az ember.Én a Mondeot dolgozni járósnak vettem, van mellette egy Volvom is otthon, még egyszer ekkora hulladékot biztosan nem veszek, még ST-t sem
Én egyelőre valami olcsóbb autót keresek, nem akarok sokat rádobni a Mondeo árára. Szeptember 1-től a munkahelyem közelségébe költözök, így a bejárást bringával fogom megoldani, szal valami boltba járós kell, ócón Egyelőre nem akarok komolyabban autóra költeni, egyrészt mert felesleges, úgy is csak a garázsban állna másrészt a költözés,bútorvásárlás meg a többi hülyeség elvisz elég sok lóvét.
Amúgy a munkatársaim jelentős része 2-5 éves Audival, BMWvel, Mercedessel, Megane RS-sel és hasonlókkal jár - ők nem sajnálták a havi 140-180 000-ret kiadni lízingre, igaz nekik nincs is ilyen nickjük a PHn<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
Ha Magyarországon dolgozol akkor ott minimál alapbér + adómentes juttatásokból tevődik össze a fizetésed - általában. Két hét alatt keresel nemzetköziben mondjuk 250 000-ret, betegszabin meg kapsz mondjuk 45 000-ret két hétre. Persze erre fel lehet készülni, nem ettől fog csődbe menni az ember. Egy ilyen műtét után néhány napig enni sem tudsz és folyamatosan fájdalomcsillapítón élsz, ez picit már nagyobb visszatartó erő
Itt Svájcban ez máshogy működik, ezt még annyira nem látom át, de annyit sejtek hogy nem itt kint fogom megcsináltatni, hanem otthon magánklinikán. Itt teljesen más a TB rendszer, picit zsebbenyúlósabbak a dolgok.
Somatom: nekem régen orrsövény ferdülésem volt, amit egy pici uszodai baleset szinte teljes lezáródássá fokozott, majd jöttek a plusz kilók. Akkoriban az én torkom is el akarták vágni, mert a lakás túlvégén sem lehetett tőlem aludni. Aztán beugrottam egy orrműtétre és ez a része elmúlt, már cska elszórva horkolok, viszont akkor legalább hangosan
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha nem ingyen kell akkor ott egy rakás cég akik világszerte ebből élnek: DHL,TNT,GLS stb stb.. online el lehet intézni mindent, a futár kimegy érte házhoz és három nap múlva átveszed.
Mint írták, a kamionok oda mennek ahova küldik őket, legtöbbször sem idő nincs ilyenre(vezetési és munkaidő) és az útdíj sem ad sok mozgásteret - ez itthon majdnem 100Ft/km, egy kisebb kitérő költségén neked elhozzák házig a cuccot.Ilyesmiben az itt lévők 99,99%-ban ha akarnának sem tudnának segíteni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Más a két gumi terhelési indexe. A 315/70-es gumiknál általában 152/154(vagy nagyobb is), a 385/65-nél ez 158. A 152-es index 2x3550kg-ot jelöl a kormányzott esetében, a 158 2x4250kg-ot. A normál autók kormányzott tengelyei 7000-7500kg közötti terhelhetőségűek, erre elég a 152-es indexű gumi is, viszont vannak magasabb teherbírású tengelyek aminél ez csak akkor kihasználható ha olyan gumi is kerül rá - máshogy le sem lehet(ne) arra a súlyra vizsgáztatni az autót. Míg egy sima 4x2-es vonatónál csak akkor van gáz, ha brutálisan tengelyesre rakják az autót a 6x2-eseknél már olyan olyan eset is előfordulhat, hogy indulássegítő funkcióval kis sebességig fel tudod venni a bogis tengely ami miatt a kormányzottra is jóval nagyobb terhelés jut.
Ez volt a műszaki oldala. Valójában az esetek 90%-ában azért teszik rá, mert jobban néz ki vele az autó - nyomvályús úton meg szopsz vele
Vontatókon a harmadik tengely azért van, mert a vontatóknak nagyobb a megengedett össztömegük. A 2 tengelyes vontató 18 tonna lehet, a 3 tengelyes már 18 és 26 tonna között lehet valamennyi ( amennyire épült és vizsgázott). Vagy azért van segédtengely, mert a járműszerelvény műszakilag 44 tonna lehet és ez a legegyszerűbb megoldás( pl Egyesült Királyság, Hollandia stb..), vagy azért mert a rakomány jellege olyan, hogy gyakran lenne tengelytúlsúlyos a vonató ( pl konténer és tartály esetén) vagy azért mert a járműszerelvény megengedett össztömege több mint a normális 40/44 tonna. Van egy olyan általános előírás, hogy a járműszerelvény tömegének 25%-a a hajtott tengelyre ( tengelycsoportra ) kell hogy essen. 1db 11,5 tonnás hajtott tengellyel a 46 tonna az elméleti felső határ ( belföldön ki lehet bulizni asszem 50 tonnáig). A két tengelyes csoport már 15-19 tonna lehet és utóbbival már el lehet menni 76 tonna szerelvényössztömegig.
Nálunk a 6x2-es vontatók egyáltalán nem voltak elterjedtek, viszont a tengelysúly mérés és a nemzetközi ellenőrzések miatt pl a konténereseknél már kifejezetten gyakoriak ( az enyém is ilyen volt ) pedig ez egyáltalán nem rossz megoldás. Ha megnézel egy sima billencset ott van műszakilag [7,5t+11,5t]+ [a három tengely a póton 24t], ezzel szemben egy bogis vontatónál és két tengelyes pótkocsinál [7,5t+7,5t+11,5t]+ [2 tengely a póton19t ]. Ezt ömlesztett rakodásnál sokkal nehezebben fogod tengelyesre rakni és a két tengelyes pótkocsi alól a tengely is később fog kiszakadni, amikor agyig rakva sarkon fordítod. Ha meg a pótkocsit esetleg dupla kerekes tengellyel és talajkormányzott B tengellyel rendeled akkor meg..
Lehet ezt variálni, nagyon sok esetben jobb lehetőségek is vannak mint a 2 tengelyes vontató 3 tengelyes pótkocsival, csak mi épp ennél ragadtunk le.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
Ajándékok #8123 üzenetére
A szélességgel nincs gond - általában, leszámítva egy két kanyart. A magasság már problémás, mert a konténerszállítók High Cube konténerekkel 4-4,05m-métertől indulnak és van ami simán eléri a 4,15m-t is. Egy sima csuklósbusz nem hiszem, hogy magasabb, mint 3,4-3,5m.
HoTaZo: köszönöm
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz
#27070592 #8149 üzenetére
Ha toldozás-foltozás helyett alapjaiban változtatnák meg és egyszerűsítenék az 561-et, amiben mondjuk az amerikai HoS-hez hasonlóan magasabb lenne az engedélyezett napi vezetési lehetőség, akkor simán elérhető lenne, hogy átlagosan 10-15%-kal több autó legyen úton, és már ennyi helyet is nyertünk a parkolókban. ( nyilván csak hét közben)
<tRucKdriFteR>