- Xbox Series X|S
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
- EAFC 24
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- PlayStation 5
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Test Drive Unlimited 2
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1673 üzenetére
Jah, a sok alacsony fülkés autóval... Dolgozzanak ők vele
Miért mindenki a nagy cégeket célozza meg? Mert ott látszólag minden jó és király. Mert ők sokat ígérnek, vannak új autók.. Aki egyszer-kétszer megégette magát kis céggel, az kétszer is meggondolja hova megy tovább. ( most ezzel nem azt akarom mondani, hogy pl a Waberer"s jó cég lenne, de sok kis szarrágó cégnél jobb )
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
"A magyar álláspont szerint kérdéses, hogy az év elején bevezetett szabályozás összeegyeztethető-e az Európai Unió egységes belső piaci politikájával, a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a tisztességes verseny elveivel."
Mert az ugye összeegyeztethető a tisztességes versennyel, hogy úgy jutnak árelőnyhöz a kelet-európai fuvarozók, hogy harmad annyit fizetnek, mint a nyugati társaik, annak a 2/3-át is feketén vagy járulékmentesen, műszakilag sokszor alkalmatlan technikával illetve nem ritkán az 561 teljes figyelmen kívül hagyásával..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Azért akad épp utánpótlás, nem ezzel van a gond. A probléma az hasonló, mint a többi ágazatban. A magasabb képzettségű, terhelhetőbb, multifunkcionálisabb, több nyelven beszélő és a szakmájukhoz értő egyedek már kivándoroltak, vagy eljutottak egy olyan céghez, ami a képességeiket és a szaktudásukat kellően honorálja. Sajnos minőségi gépjárművezető képzés nincs, aki érdemi tudást tudna átadni, az már a fellegekben van, ahova csak kihalással lehet bekerülni...
A többi gépjárművezető meg... LaciCRM ismeri azt az elég nagy létszámmal bíró facebookos kamionos csoportot, ahol én is szoktam trollkodni. Egy mezei kresz kérdésen elbukik a hozzászólásoknál 300-400 hivatásos, aktív nehéz tehergépkocsi vezető. Na itt van a gond. Ilyennek van tele a szakma, meg fillérbaszó vállalkozókkal. Mégis mi motiválná a leendő utódokat? A korongdobálás? A hulladék autók és pótkocsik? A fizetés egyszerűen szar, elvárás a szalás a büntetés meg a fizetés többszöröse. Egy bepalizott kezdő egy rossz húzással évekre adóssá teheti magát, csak azért mert dolgozott... Nem csoda , hogy nincs elég utód sem darabszámban sem minőségben
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1752 üzenetére
Nem különleges ez, az összes konténeresnek ilyennek kellene lennie. Unióban egységesen meg van határozva '96 óta, hogy a konténeres szerelvények lehetnek 44 tonnásak. Mivel 5 tengelynél biztosan tengelyes vagy minimum a húzón, ezért úgy határoztak anno, hogy abban az esetben lehet 44 tonna a konténeres szerelvény, ha háromtengelyes vontató húzza a pótkocsit. Csak erre általában sz@rnak mindenhol, aztán tavaly nyáron volt pislogás, amikor a rendőrök kivittek Arnoldsteinnál mérlegre és 43880 kg voltam. xD
Tengelyszám korlátozás most is van, szóló járműnél asszem 5 tengely fölött, szerelvénynél 6 tengely fölött már útvonal engedélyt kell kérni - ebben nem vagyok biztos, rákeresni meg lusta vagyok.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Lassan mindenhol ellenőrzés lesz. Úgy tűnik szépen lassan besokalltak a nyugati országok a keletiek piaci magatartásától.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Az ösztönöz csalásra, hogy kapsz 22Ft-ot km-enként és mindent betartva 13 000km-nél többet nem nagyon tudsz menni egy hónapban, ez 286 000Ft. Ha két kártyával vagy havi 60 koronggal mész, akkor mindjárt lehet ebből 400 000 is. Érted már?
Meg mi van akkor, ha odakint állsz és 4 napot vársz egy felrakóra? Akkor 4 napig nem kerestél semmit. Hétvégén kint állsz, akkor szintén..ezeket valamikor be kell hozni, ah nem akarsz éhen halni és nagyon sokan be is hozzák a kiesést.Az egyik előző munkahelyemen minket fordulóra fizettek belföldön. Helyben szabályosan megvolt a napi 2-3 akár 4 kör is, ez 12-20 000/nap. De volt lehetőséged többet menni, akkor határ a csillagos ég.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1792 üzenetére
Hol az igazság? Dolgoztam olyan belföldes cégnél, ahol gyakorlatilag el sem hagytam Pest megyét és megvolt a nettó 300. - és majdnem teljesen tiszta is voltam. Ahhoz képest sokan kiszúrják a nemzetközis sofőrök szemét 250 000-rel, szánalom...
Az igazság valahol lenne, hogy egyszerűen nem megy el senki dolgozni, amíg nem alapbér+napidíjat kap. Akkor is meg kell csinálni a munkát, de kiszámíthatóan és tisztességesen ki lesz fizetve mindenki.
Mielőtt megkaptam az új Scaniat nekem is nyafogtak, hogy azzal legalább 10 000km-t kell gurulni. Akkor megmondtam a főnökömnek, hogy beszélje meg a fuvarszervezőmmel, hogy úgy adja a fuvart, hogy tudjak annyit menni. A fuvarszervező és a főnököm ugyanaz az ember, úgyhogy itt gyorsan vége is lett a megbeszélésnek<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Mondok erre egy jó hazai példát: SPAR. Behívnak lerakodni, beállsz rámpára majd odatolják az elektromos békát, hogy le kell szedned magadnak. Előtte persze aláírsz egy nyilatkozatot, hogy van rá képesítésed, tisztában vagy a biztonsági szabályokkal bla bla bla. Ha nem írod alá akkor nem kapsz elektromos békát, adnak egy kézi békát és lehet nekiesni a motyónak. Ha RedBull-t vittél és alacsonyabb a pót, mint a rámpa akkor rábaszcsiztál, mert egy raklap egy tonna és igazán élvezetes emelkedőn felhúzni.
Ha valami balhé van, pl átgurulsz valaki lábán, akkor a Spar levédi magát a nyilatkozattal, te meg szívsz..A jó munka-rossz munkához is tudok példát írni, bár én nem jártam soha ponyvással. Hűtőnél van olyan fuvar a raktárban megrakják 33 raklap cuccal a pótot, elviszed mondjuk a Tescohoz ott leszedik, átveszik, visszarakják a csereraklapot és mehetsz a dolgodra. Hozzá sem kell nyúlnod az áruhoz.
És van olyan is, amikor a vevő ( például most megint Spar ) úgy kéri az árut: 1 raklap 1 tétel és egy szavatossági idő. Rövid szavatossági idejű hűtött élelmiszerből nem nagy divat homogén, egész raklapokat rendelni, nem ritka, hogy a 33 raklapnyi helyre felkerül 180-190 tétel. Te bemész a raktárba leszeded magadnak, majd szétpakolod a 180 tételt 180 raklapra. Csináltam ilyet, jó kis sport nekiesni 19 tonna sajtnak és 3,5 órát pakolászni a +2 fokos raktárban...A másik kedvenc melóm az volt, amikor hűtős póttal jártam Albertirsára és Csányba ásványvízért. Rolóponyvás pótot egy normális targoncával max 15 perc alatt megraknak 30 raklap vízzel. Hűtős pótnál lehet fent békázni a közel 800 kilós raklapot. Ez még önmagában nem is baj ( gép leenged, pót felemel.. ), de amíg a ponyva oldal irányban enged, ha nem feszíted le rendesen, addig a fix oldalfal már nem. A szénsavmentes és az enyhe ásványvízből normálisan befér egymás mellé három raklappal, a dús már nem. Azzal mocskos nagy szopás megrakni egy pótkocsit, főleg nyáron amikor meg is vannak duzzadva a flakonok..
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A konténeres az jó, ha nem vagy egy idegbeteg fajta. Azt tényleg csak felrakják meg leveszik. Viszont a konténer nem csak termináltól terminálig utazik kamionon. A konténer meg és kirakodás már khm. Az esetek többségében a konténerben kartonos áru van raklap nélkül, aminek a be- és kirakodása emberi erővel történik. Egy ilyen 3-4000 kartonos móka eltart 3-4-5-6 óráig, csak a rakodás.
De olyan is van - mint amilyen a reggeli lesz - hogy megrakják a kontit 15 perc alatt és 3-6 órát várok a vámpapírokra. Ezt azért nem mindenki bírja cérnával, nem vagyunk egyformák. Én elvagyok, filmezek, alszok, netezek, de van aki megbolondul a várakozástól.A tartályos melók nem rosszak és is arra pályázok, de én csak ADR-re pályázok. A tartályos cumót általában várják, ritka amikor várni kell, mert még nincs elég hely a lefejtéshez. Tartányos ADR-nél be kell tartani mindent, egyben van az autó, nincs okosság és a fizetés is korrekt általában.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Háát nem tudom hány ADR vizsgán voltál eddig, de már láttam olyat elhasalni ADR vizsgán aki ADR-rel dolgozik 20 éve. Röhögtem is rendesen, csak úgy hullottak az "apuk"
Okosított vizsgán tényleg nem nagy szám az ADR, viszont rendes szabályos vizsgára fel kell ám készülni tisztességesen. És nem csak a vizsgára. Az ADR-t azért nem szeretik a legtöbben, mert a nyitott sárga tábla vonzza a hatóságot. Mozgalmasabb időszakban nyugodtan lehet számolni heti 1 full kontrollt és ha valami nem oké, akkor ott nagyon vastagon fog a toll. Amíg sima gépjárművezetőként legfeljebb 800 000 forintig büntethetnek, addig ADRnél 25 000 euroig és persze a többivel ellentétben az ADR-es büntik halmozhatók. Itt egy hibás bejegyzés a fuvarokmányon vagy a helyes szállítási megnevezés hiánya is 6 jegyű csekket vonz maga után. Hiányzó védőfelszerelés és kötelező tartozékok 150 000Ft - darabonként
Sokkal macerásabb, mint mondjuk egy élelmiszer tartályos meló, cserébe a pénz jobb szokott lenni és az okosság kizárva. Ha pl beraksz egy rakott ADR-es tartályt valahol az árokba és kifolyik a cumó az akár 1-3 év letöltendő, ha ezt mágnessel, hamis kártyával stb. túlvezetve csinálod akkor néhány országban ezt elkönyvelik szándékosságnak és onnantól 3-8 év letöltendő jár érte.
Minél keletebben vagyunk annál bátrabbak az emberek, de nyugatra senki nem küld sz@r autót veszélyes árúval. Amíg hűtőnél, ponyvánál sokan bevállalják hogy kisebb-nagyobb műszaki hibával csalingáznak össze-vissza Európában, addig itt ez kizárt.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hogy felpörgött a topik. Már csak az a hóhányó Bombagyáros kellene ide, de megint valahol a rénszarvasok között lopja a napot...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1885 üzenetére
Ezt a %-os rendszert sosem értettem. Miben függ egy sofőrtől az autó által megkeresett összeg?
Nálam volt olyan tavaly, hogy a góré összebalhézott a megbízóval és 5 napot álltam - szerencsére nyáron és a tengerparton - próbálta volna meg nem kifizetni a napidíjat...
A km díjról nem tudok pontosat, de kamionon szoktak riogatni ilyen 23-29 forintokkal, akkor gondolom egy 12 tonnáson biztosan nincs ennyi.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
( kellene már egy rendes kamera )
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Én mondhatni végigjártam a ranglétrát: 3.5t > 7,5t>18t> majd tandem és nyerges. Sok előnye van, van idő beletanulni a "szakmába".
Én kis autóval kezdtem, ment a hústerítés ezerrel, belváros, külváros,vidék és ahogy nőttek az autók úgy változott a munka, úgy szorultam ki egyre inkább a sűrűn lakott részekről, de az alapok meg voltak és mire eljutottam a nyergesig már csak arra kellett figyelni, hogy hova fordulok, mert a munka többi része már be volt gyakorolva.
Nagyon sok olyan kollégát láttam már aki személyautóról ült nemzetközi nyergesre és amikor kapott egy belföldi fuvart akkor a szállítólevelek és a rakodási lista után majd sírva fakadt és azt sem tudta merre van arccal.A másik ami érdeke,s hogy én is viszonylag hulladék autókkal dolgoztam az első időkben. Nem volt ritka, hogy szerelni kellett vagy valamennyire összetákolni, hogy haza juss vele.. ( fú de utáltam )
Önmagában a nagy autók vezetését elsajátítani nem nagy dolog, csak gyakorlat kérdése. A szakmához tartozó többi ismeret elsajátításához viszont jó alapot ad, ha fokozatosan megy felfelé az ember. Bár ez lehet csak az én véleményem.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1936 üzenetére
Ez a jobbra hátra dolog nagyon autófüggő. A mostani Scanian nem lehet állítani a nagy látószögű tükröket így ezzel nem lehet akkorát alászedni. A Magnumon viszont frankón be volt lőve a jobbos nagy látószögű tükör, 60-70 fokot alátekertél még láttad a pótkocsi végét, na annak lehetett rúgni jobbra hátra is
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1947 üzenetére
Nem mindenkinek van megfelelő kvalitása és nem mindenki áll a sarkára egyből. nekem is van egy barátom, ő ilyen 230-250 között kap nemzetköziben és nem vált. Mondjuk ő ahogy megáll, már a westing előtt rántja a sörös doboz nyitóját..
Sok helyen a szükség nagy úr..<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #1949 üzenetére
Azért ehhez tegyük hozzá, hogy ahol normálisak a munkakörülmények és a fizetés ott általában alacsony a fluktuáció. Ahol meg magas, annak oda van.
Én is jó vagyok példának: a rosseb sem akart nemzetközizni. Megvolt a nettó 300+ és szinte el sem hagytam Pest megyét. Pedig lett volna jobban fizető jobb munka, de én nem akarok világot látni.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- World of Tanks - OFF topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs