Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz
Somatom #14174 üzenetére
Így van.
Továbbá a véleményem az - még ha a szakmát csak kóstolgató alkalmi sofőr vagyok is - hogy a sofőröknek nem azon kellene agyalni, hogy hogyan hozzam össze az OUT-ot, hogy ne büntessen meg a rendőr.
Van 15 óra munkaidő. Rengeteg. Ne azon agyaljunk már, hogy hogyan lehet még több bőrt lehúzni az emberről, amiben önként és dalolva részt vállal és matekol, hogy hogyan hozzam ki a rakodást OUT-al.Ott van az a rengeteg munkaóra, belefér ami belefér, kész. Ha a sofőr önhibáján kívül nem jön ki a lépés, akkor nem jön ki. Másnap is van nap.
(kivétel azért gondolom van, pl ha mondjuk a 3-4 hetes kintlét után hazafelé pont nem adja ki, akkor...)
De ezt, hogy rakodni OUT-ban a szememben az önkéntes rabszolgasors felvállalása. Keresztapámat is megkérték rá. Igent mondott egyszer, majd kétszer, majd háromszor. Utána már nem is kérdezték, hanem úgy szervezik a fuvarjait, hogy számolnak az OUT-al és televerik a napját címekkel, hisz úgyis OUT-ol. Egészségére...
Lehet rosszul látom a dolgokat, mert nem vagyok teljesen a szakmában, de amennyit meg tudok belőle ítélni és a saját értékrendemet is belevinni, az alapján nekem ez a véleményem.Aztán persze lehet koppannék a véleményemmel, ha ez lenne a főállásom, nem tudom mi a mindennapi valóság. (De azért kétlem, hogy minden cég "követeli" az OUT-ot).
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Somatom #14205 üzenetére
Szerintem a munkaidőt ha vezetéssel töltöd akkor hiába nulláz a tachográf. Azt nem tudom, hogy mi van az egyéb munkákkal, ha mondjuk fele munkaidődben nem vezetsz. Mondjuk vezetsz 4.5-öt megállsz rakodni, de mondjuk hat órát rakodnak és ezt egy héten minden nap csinálod. Így a vezetési időd alacsony lesz, de egyéb munkaidő, ha a rakodásnál jelen kell lenned mindig.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14199 üzenetére
A naptári hét az hétfőtől vasárnapig tart. Az hogy te szerdán kezdesz, az a te dolgod. Következő hét vasárnapig 90 óra a max, és pihi. Ezt szeretik keverni az emberek. Az hogy a munkaheted szerdán indul, nem borítja fel a rendszert.
A munkahéten lehet három kilences pihenőd. A tízórás vezetés meg naptári hetes leosztásba van. A 90 órás összes vezetés meg kétheti leosztásban. Nem két munkaheti!, hanem két naptári hetesben.
A példád szerint vezettél szerdától keddig. Vasárnap éjféltől már a másik héthez vezetsz. A hétfő és kedd már a második heti vezetésedhez íródik. Ha hétfőn kedden kilences pihenőt csinálsz, és utána 24es pihit, megint van három kilences rövidített pihid.
Kicsit kusza, csak a munkaheted ne keverd a naptári héttel. Két külön dolog.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14208 üzenetére
90 plusz a harmadik hét hétfő kedd. Az már a harmadik naptári hét! Lehet hogy egy munkahétben lesz a második hetivel, de külön számolod!
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14210 üzenetére
Ezt beszéld meg a szabályt hozó idiótákkal. Még sose keltem úgy hétfőn a kamionba, hogy de jól kipihentem magam a hétvégén. Szerintem egyáltalán nem pihentető a fülkében alvás.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14226 üzenetére
Megvigyázott, nemdohányzó, patika állapotú, és természetesen családias hangulatú a cég is!
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Zolás
addikt
-
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14409 üzenetére
Ami nem hús, az köret! Remélem ez elég kimerítő válasz volt erre a kérdésre.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
SidCorky
senior tag
válasz
Somatom #14416 üzenetére
Egyelőre csak backup, hogy váratlan helyzetben legyen egy képesítés, amihez lehet nyúlni, ha kell, de egyébként érdekel is ez a kamionozósdi, már gimi óta. Ha meglesz minden papír, meglátjuk.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
Qtya123
őstag
válasz
Somatom #14419 üzenetére
Én ezért örülök nagyon, hogy csinálhatom ezt beugrósként másodállásban.
Ha beüt bármi sz@rság, vagy egyszerűen eljutunk oda, hogy nem éri meg itthon élni (itt nem is feltétlen anyagiakra gondolok, hanem arra, hogy mikor kap az ember végleges agyf@szt a kreténségtől), akkor azonnal tud lépni az ember és be tudom írni, hogy van gyakorlatom.
Angol nagyon megy, német egy kicsit, de felhozható. Szerintem jó B terv a kamionos jogsi, ha ég a ház.
Mondjuk ha már mindenképp elköltöznénk itthonról, akkor szívem szerint nem osztrák/német lenne a cél, hanem inkább Hollandiában élnék. Ott nem tudom mi a helyzet kamionsofőr terén.Ha meg kontinenst kellene váltani, akkor Ausztrália, vagy Kanada. De ott meg hiába nem gond a nyelv, nem az van, hogy csak bepattan az ember a kamionba, hanem mindenféle képzés kell, úgy tudom.
[ Szerkesztve ]
-
SidCorky
senior tag
válasz
Somatom #14419 üzenetére
Főleg ezért sem akarom az E-ig húzni a GKI-t, legyen meg már a C mellé, hátha találok valami belföldes céget, ahol tudnék néha dolgozni meló mellett, mondjuk hétvégente. Én is jobban örülnék neki, ha nem rögtön kamionban kellene rutint szereznem, főleg, hogy még a B-vel is alig vezettem saját autó híján, amit Pesten értelmetlennek tartok, csak azért meg nem tartanék fent egyet, hogy rutint szerezzek. Inkább a car sharinget választom, alkalmanként autózni az kedvezőbb, de arra meg még nyárig várnom kell, mert 1 éves jogsi a feltétel a regisztrációhoz.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
Qtya123
őstag
válasz
Somatom #14430 üzenetére
Egyik helyen 4 napig ücsörögsz és drága, de nincs vizsga, meg szimulátorra legyen párod stb.
A másik helyen nem kell 4 napig ülni és olcsóbb jóval (50ezer lesz nekem az egész), de ugyanúgy szórakozol az időpont egyeztetés, vizsga, etitan végignyomkodás, szimulátor és társaival, ami szintén nem 1 nap ügyintézés.
Magyarán szopni kell mindenképpen valahogy.
Gondoltam, hogy összeboronálom a busszal, hogy ne 2 külön kártya miatt kelljen 2 alkalommal vizsgázni, de letettem róla, 2026ig jó még a busz gki-m, nem fogok most ezért 50e helyett 114e Ft-ot fizetni.
Csak utána meg megint rossz lesz, mert 2026-ban lejárt a busz, abból levizsgázom, de utána 2027-ben meg mehetek a c+e gkira megint.Amúgy kicsit olyan ez, mintha 5 évente le kellene újra vizsgázom, hogy érvényes maradjon a diplomám.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz
Somatom #14440 üzenetére
Nyitni is kellett volna, de szerintem ha nincs hibád a kártyán le se fogják sz@rni.
Viszont a határos országkódos baromságra kíváncsi leszek, ha belefutok egy kontrollba, hogy honnan fogja tudni, hol adtam be az adott országkódokat.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
válasz
Somatom #14442 üzenetére
Jajj, csak tudják megoldani! Úgy drukkolok nekik!
Na, ma én is 2x zártam pl. Legurultam a felrakómhoz, mert nem láttam parkolót az út mentén. Mondta, hogy holnap reggel (9-kor /spanyol
/ ) jön ébreszteni, ott aludhatok. Műszak zár.
Nézem, hogy az út közvetlen a fejem magasságában, tőlem 2m-re...
Láttam egy Mercadót jöttemben, mellette parkoló kamionokkal.
Odafelé, egy parkolós Shellt is észrevettem. Akkor hajrá, irány a bolt! Műszak nyit, bolt, tankolás, parkolás, műszak zár. Ennyi.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz
Somatom #14445 üzenetére
Én meg 5 év után ma reggel spaniztam Stuttgart mellett a cement gyárban. Vissza tértek az emlékek. Nem nekem való ez
Utána megnézten Fernpass-t, hogy sielnek az emberek. Most Stams-ban a cég előtt állok már lerakva. Innen 10km rakok krumplit aztán Bregenz elé viszem valami üzletbe. Holnap délután meg visszaakasztom a pótom este rakodás kenyerek. Traumás dolgok léptek fel nálam, hogy nem frigó van mögöttemV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz
Somatom #14445 üzenetére
Azért érdekelne, hogy hova jársz boltba? Múltkor Lyonnál álltam meg egy Carrefour parkolójában, de nem szívesen ismételném meg.
Most Bordeaux, Orléans, Troyes, Reims, Semécourt, Luxembourg, Koblenz lesz az irány. Nekem jobban tetszett volna a Nancy, Metz vonal, ott Woippynál mentem volna az Auchanba, de így Semécourtnál megyek. Ezeket jól ismerem, tudom, hogy hol tudok parkolni gond nélkül.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz
Somatom #14447 üzenetére
Nem mit lehet, hanem kötelező!!!
22 paletta (25t) cement zsákokat vittem oldalfalas ponyvással.
Spani + csúszásgátló + élvédő (nagy). Utolsó nekem nem volt így palettákat tettek a tetejére.HoTaZo: Lauterbourg-nál határon ott lehet a Carrefour-nál parkolni. Régen mindig ott álltam meg.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
válasz
Somatom #14468 üzenetére
Még mindig többet keres nálunk mint otthon. persze izlések és pofonok kérdése. Én se a lóvé miatt mentem oda. A feleségem a gyerekek mind itt vannak. Nekem csak ők vannak. Nekem ők a világ.
“Ha Rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak, ha másutt élsz, élj úgy, ahogy ott élnek”
-
KAMELOT
titán
válasz
Somatom #14472 üzenetére
Ja tudom. Végre 3 sávos lesz. Biztos lesz ott pár új nagy parkoló, ahogy a A6-on is csináltak 2 újat, igaz nem nagyok, de legalább van. Ezeken a szakaszokon csak néha átutazóban vagyok. A3 azon szakaszát is inkább kikerülöm napközben lefelé a A7-en és úgy megyek Nürnberg felé. Franc fog ott állni a dugóban.
Sajnos a németek többsége nem vállik meg a földjétől, ezért is nehéz az építés és főleg a parkolók kiépítése.
Nürnberg - Passau között van 2 autohof meg pár ilyen kis parkoló. Ott nem igazán lehet megállni. Suben meg fullig tele minden nap!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz
Somatom #14481 üzenetére
Tulaj és sofőr feléről is kompromisszum kéne. Le kéne ülni beszélni. Sajnos egyik / másik fél hibbant, így nem csoda, hogy nincs nekik sofőrjük.
Motivációs rendszer is kéne, családias hangulat stb. Ezek hiányában inkább adja el a céget és csináljon mást.1 hete volt egy német videó, ahol a német cégtulajdonos beszélt. Nafta ára, sofőr hiány vagy éppen ha felvesz valakit akkor meg összetöri a kamiont. Tulaj feléről is kinek kell ilyen gond.
Azt mondta bedobta a kulcsot vége.
Kamionozás az nagy felelősség. Kamion + pótkocsi + áru. Sokan csak a pénzt látják benne a felelősséget meg nem ismerik.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán