Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10985 üzenetére
Esetleg Szlovákiában, Magyarországon nem minden esetben. Ráadásul a bérlés az jóval drágább is nálunk, mint a lízing és jellemzően azok bérelnek akik az elején nem lízingképesek aztán sokan bennragadnak a pénztemetőben. Egy átlag lízing az 600 euroval olcsóbb havonta, mint a bérlés, nálunk 20 bérelt kamion esetén 12000 euro/hó megy a levesbe a főni saját zsebe helyett.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11078 üzenetére
A tollcollect adatai alapján tachográfot nem ellenőrizhetnek. Korábban akartak, de valami jogi kifogás miatt ez az ötlet elbukott - pedig ez egyből bukás lenne sokaknak.
Amúgy az új autóknál is van lehetőség az okoskodásra. Tudok pár cégről ahol a vatta új Euro6-os Scaniákba is bekerólt az okosság. Igaz utána volt egy bukta Belgiumban ami mindjárt valami 14 000 euro lett, de így is megéri a cégnek.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11082 üzenetére
Persze, bukni lehet. Én telefonon végighallgattam ahogy a haverom megbukott a szlovén vámosnál majd 2000 euroért
Én csak azt mondom, hogy Németországban nem használhatják fel erre a tolcollect adatait, jogilag nem lehetséges, pedig ezzel kaszálhatnának.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #11207 üzenetére
Pár éve amikor tuningolták a Prága-Brno szakaszt volt hogy 2 parkoló is az átterelés másik oldalára esett. Akkoriban nem volt ritka, hogy éjszaka a kihajtókban a kihajtó sávon álltak a kamionok. Meg ezen túl a leállóban is sokszor 3-400 méter hosszan.
Azért ahhoz már ritka perverznek kell lenni szerintem<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A kijelölt Myto árusítóhelyen tudsz venni myto boxot, fel tudod tölteni azzal már csatangolhatsz mindenfelé majd visszafelé a határon lévő értékesítési ponton leadod.
itt megtalálsz minden infót:
https://www.emyto.sk/hu<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11232 üzenetére
Nincs olyan, hogy turbó fokozat.
Olyan van, hogy betesznek egy Y alágazást a kipufogócsőbe kapcsolható váltószeleppel és átkapcsolás után a gáz és a hang kikerüli a dobot ami miatt gyakorlatilag " open pipe/straight pipe" ként üzemel a kipufogórendszer.
Kapni ilyet autóhoz is és motorokhoz is.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11303 üzenetére
"2. Amikor beszált miért nem csinált 9ó pihenőt. ( ugyanis minket hoznak visznek). Ilyet akkor kell mint pl az ST22 Lacika autóval elutazik a kamionhoz, majd ott száll be. Erre 3000€ akart adni."
Ha hoznak-visznek azt is vissza kell írni készenlétnek és ha kifutsz a munkaidőből akkor bizony pihenőt kell húzni.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11321 üzenetére
Oké nem szépen fogalmaztam. Nyilván a kiutazást is csak manuálisan, utólag tudod visszaírni..
A te megint különleges eset vagy.. A telephelyre utaás nem visszaírás köteles tevékenység, de ha nem a telephelyen váltasz akkor a jármű ás a telephely közötti út az már visszaírás köteles. Kamelot sztoryját én úgy értelmezem, hogy nem telephelyen váltanak és ha nem ott van a váltás akkor visszaírás van oda és visszaúton is. Ha épp Komáromból Madridig viszik és az több mint 15 óra akkor pihenővel kell kezdenie...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11324 üzenetére
Az van, hogy eleve full butaság OUTtal rakodni, mert az OUT nem arra való. Másrészt ha berakod a kártyát akkor vissza kell írnod az odautat - meg az onnan hazautat is és ha nincs több idő akkor nem indulsz sehova.
"Itt kaját viszünk, nincs hülye fuvarszervezés."
De ez totálisan jó példája a a szar fuvarszervezésnek, meg a sok madárnak aki így is megcsinálja a munkát.
"Minek ütni pihenőt mikor előtte 7 napig pihrntél?"
Mert az odaúton nem pihentél? Meg mert ezt írja a jogszabály amiből te is levizsgázol 5 évente, bár a hozzászólásaid az elmúlt három évben nem pont ezt támadják alá.
"Nincs más opció! Iratok papírt"
Arról, hogy egy hétig a céges szálláson dekkoltál?
Komolyab mondom, már én érzem szarul magam, mert nem akarok egy kötekedő pöcs lenni ( pedig biztos így néz ki ) de olyan dolgokat hordasz néha össze ami mellett már nehéz elmenni szó nélkül
Ha visszaolvasol pár évet megtalálod, hogy mi is csaltunk orrba-szájba de mi legalább tudtuk mikor csinálunk hülyeséget. Te meg megszólod a mágnesezőket, mikor ugyanazt a hülyeséget csinálod te is csak pepitában....<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11349 üzenetére
A gyorsítás független a domborzatkövető tempomattól. Ha nem az volt, hogy valakit meg kell előzni a fizetőkapunál, mert feltart akkor én a Scaniában 15km/h felett visszanyomtam a tempomatot és felgyorsított magának.. Ha ultra energiatakarékosan akarsz közlekedni akkor a helyi lehetőségeket kihasználva óvatosan felgyorsítasz ( közben szopatod a többieket a pályán ) és felnyomod a tempomatot.
A hosszú távú pályázós fuvaroknál nincs akkor jelentőssége ennek, mert kevés a nulláról felgyorsítás, ha meg valami városi terítós vagy hegyi melód van akkor meg úgy is tökmindegy..
Ezek a tankönyvé kétharmad-gázpedál lenyomásos dolgok jók, csak baro miessze vannak a való élettől.
Az lng szerintem nem lesz befutó, túl komplikált. CNG-s kúthálózat van, illetve Európában viszonylag egyszerűen létesíthető CNG kút, autók mellett buszok is jelentős számban gurulnak CNG-s motorral.
Svájcban van már néhány hidrogénkút, kell a hidrogén cellás hibrideknek, most étt a héten forgalomban az első 7 hidrogéncellás Hyundai teherautó ( más eddig is volt ) és két nagy üzletlánc is hidrogénesre akarja cserélni a teherautóflottáját.A CNG-nek és a hidrogénnek is több jövőjét látom, mint az LNGnek.
KAMELOT:
"OUT ebben az esetven segíség neked, mert így a munkaidő 21:00---12:00 van. Inkább így csinálják minthogy kifussanak a munkaidőből. "Ugyanolyan segítség, mint a mágnes vagy a kapcsoló...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11352 üzenetére
Az a baj, hogy nem vagy tisztában az OUT jelentésével. Az OUT-ot mentes tevékenység végzésekor használhatod, pl billenccsel egész nap a bányában ( amikor nincs semmilyen közúti fuvarozás, ha van akkor nem lehet), forgalomba nem helyezett jármű esetén, nem 561-alá eső tevékenység végzése esetén, egyéb felmentés ( árvíz, fegyveres testület) esetén, 3,5t-s vonójárművel vontatmány nélküli közlekedésnél..
Telephelyen belül nem használhatod az OUT-ot és kártya nélkül sem vezethetsz OUTban, mert a rakodás az NEM MENTES TEVÉKENYSÉG. Ezért írtam, hogy ugyanaz a csalás, mintha mágneseznél.
Ezzel mondjuk út közben téged nem büntethetnek, de egy kontroll után kimehetnek telephelyellenőrzésre és ott a cégednek mindennel el kell tudnia számolnia, ha nem tud az egy nagyobb cégnél pár tízezer euró. Azért az ellenőrök sem hülyék, hogy ne vennék észre vasárnaponként a pár óra OUT-ot majd OUT ki, kártya be és go.. Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki a világon bekajálja?
Nem akarok tippeket adni:
aki már bent van betolja simán kártya nélkül a kocsikat rámpára, ha kell leáll, a végén nyomtat egy szalagot, az irodában lefénymásolja, a raktáros lebélyegzi, aláírja, a cég meg kijelöli a raktárost telephelyen belüli mozgásra és innentől minden kártya nélküli rakodás tiszta és védve van. Nyilván ugyanúgy illegális, mint az outos rakodás csak ezzel gyakorlatilag csak a helyszínen lehet lebukni, egyéb esetben nem és a cég is védve van.Az a baj, megint jött valami hülye aki kitalálta hogy az OUT az jó, a többiek meg bekajálták, mert mind átaludta a GKI-t.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Mcrazy #11366 üzenetére
Szerintem jelentős különbség van az EU/nem-Eu dolgok, de kelet és nyugat között is. Amíg nemzetköziztam apró stikliket mi is bevállaltunk, pl:
minimál túlsúlyt azt simán vittünk engedély nélkül, viszont a mi autóink erre voltak vizsgáztatva. Az én Scaniámnak 70t össztömegre volt eltérési engedélye, a pótkocsira már nem emlékszem, de asszem 52 tonnáig kaphattam úgy engedélyt, hogy nem vagyok sehol tengelyes ( úgy a legolcsóbb). Most ha 44 helyett 45 vagy 46 volt összben azzal nem foglalkoztunk, mert a 6 és 7 tengelyes szerelvényeknek ez nem volt gond. De azért ugyanezt bevállalni egy 40 tonnás, főleg retarder nélküli szerelvénnyel már picit másabb
Ha olyan helyre mentünk akkor ugyenezekre a szerelvényekre ki volt váltva az útvonalengedély..
Vagy épp én is elvittem a 45 lábas kontit kiváltott engedély nélkül, azzal meg már túlméretes voltam ( azt egyszer meg is kúrtak 2000 eurora),mert 16,5 méter helyett 17,4 volt a szerelvény ( nekem egy forintomba sem került).
Tök más az, ha ezt-azt picit megszegsz, de tisztában vagy azzal mit csinálsz, mint az ha ész nélkül csinálsz minden hülyeséget..
De azért mondjuk egy sok órás kiutazás után a f@szom se állna neki outban rakodni, hogy utána lenyomjak még 15 órát<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Mcrazy #11368 üzenetére
A lényeget a végére elfelejtettem. Magyarországon ezek elmennek, még sok esetben az EUban is. Itt Svájcban pl már nem. Itt minden apró hülyeségért ugrik a jogsi és úgy megcsekkeznek, hogy sírva fakadsz. Itt úgy kell dolgozni, ahogy a nagy könyvben meg van írva és nem éri meg ilyen bohóckodásokba belemenni, mert hamar hajléktalan leszel.
Egyik ismerősöm most költözik haza, mert korábban már volt eltiltása most meg egy elbambulás miatt ( falu végén beleszaladt a trafiba 90-nel) eltiltották két évre a vezetéstől és az sem biztos, hogy utána újra vizsgázhat.. ( nyilván ennek komoly előzménye volt korábban).
Amíg otthon és az EUban ilyen himi-humi büntetések lesznek addig marad az örök igazság, miszerint "amíg lószar is van addig lesz veréb is" . Kicsit ott is szigorítanának akkor ezek megszűnnének. A pénzbírság az nem segít, meg amíg ilyen OUT-os dolgokkal ki lehet bújni a bünti alól. Ha súlyos szabálysértésért instant eltiltás járna, akkor hamar ritkulna a szakma.
Dolgoztam én is olyan cégnél, ahol felvételkor megmondták, hogy mi a matek, ha elfogadod jöhetsz, ha nem akkor ez nem a te leendő munkahelyed. A góré úgy lomizza össze a korongos autókat, mert belföldön a 60 koron/két menetlevéltömb még mindig egyszerűbb és kisebb rizikó, mint a két kártya/márgnes/kapcsoló buli - 30+ autós cég..
Szerintem lehet a tűzzel játszani, és a kis szabálysértéseket alkalmanként el lehet játszani ( kis túlvezetés, nyomtatással; két heti vezetési idő stb.. ). De ilyen OUTban meló után műszakot tolni...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz peterattila #11370 üzenetére
Nincs drákói szigor, pont ez a baj.
Van egy rakás szabály, aminek a fele rossz. Van egy erre nem minden esetben alkalmas infrastruktúra és van a jóvanazúgy hozzállásAki most kezdő és az elején rendesen megtanul mindent ahogy kell, nem halgat az ilyen parkolói egyetemet végzett kollégákra akkor szerintem kezdőként most jobb dolgod lenne, mint 15 éve. Akkor még teljesen normális volt a simliskedés, most meg azért már a fuvarozócégek nagyobb része tisztán csinál mindent.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11399 üzenetére
Az átlag vontatón 315/60-70 -es gumik vannak. Az oldalankénti futófelület szélessége 630mm, a super-single abroncs esetében meg csak 495, ami nagyobb felületi nyomást eredményez és ez már önmagában kizárja a jobb fogyasztást szerintem
Keress rá az árára, egy ilyen super-single abroncs 500 000+Ft, míg egy sima 315-ös ugyananttól a gyártótól 160-200 000 max. Ha Hankookot veszel akkor azt mindjárt csak 100/db Egyszerűen drága, túl drága.
Másrészről egy defekt esetén hali, megállt az élet. Azért a duplakerekezésű húzó esetén egy defekttel még mozgóképes a jármű, ehhez sok esetben van pótkerék..Azok, akik szerződött partnerek és pótkerék nélkül járnak - pl Waberers - gáz esetén hívják a mentést és 315-ös Michelin gumit akármelyik gumistól leakasztasz Nyugat-Európában, na de 495-öst?
Ha dupla tankos kiszerelés helyett egy tankkal veszed a vontatót akkor spóroltál 600kg-t az áru javára... Az elmúlt 17 évben a félpótkocsik is annyit fejlődtek, hogy ma már csak közúti használatra tudsz venni olyan könnyített félpótokat amik akár egy tonnával könnyebbek, mint az elődök. Igazából ennek a guminak kb semmi előnye nincs, így ment a süllyesztőbe a többi bukott innováció mellé.
Azért a mézes-mázas innováció és a valóság az sokszor köszönő viszonyban sincs egymásban a logisztikában és a fuvarozásban.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11409 üzenetére
"2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be"
És már hány éve tudjuk, hogy az izolált körülmények és a közút olyan mocskosul messze vannak egymástól. Mert lehet a Rábaringen hozza a 2%-ot, de az M1-es aszfaltburkolata meg nem olyan, mint a Rábaringé...
Amíg nyergessel dolgoztam nálunk voltak Continental hiperszuper Eco gumik illetve voltak a klasszik Bridgestoneok. Tudod milyen, amikor szakadó esőben dombnak fölfelé az autópályán folyamatosan visszajelez a kipörgésgátló? Én szerencsére 70 tonnára vizsgáztatott szerelvényel jártam, így kimaradtam az ECO, üzemanyagtakarékos gumik bulijából, cska párszor vezettem ilyet de szerintem ultra nagy szopás. Nyáron, száraz időben, autópályán tökmindegy, ott tökéletes. Télen, Szlovéniában amikor már van két centi hó vagy épp a Tauernen át.. járjon vele a qrvaannya.
Amúgy ahova ezeket találták ki, ott van külön téli és nyárigumi szett, mindenki két garnitúrán gurul ( vannak ilyenek itt Svájcban is, pl tesómék cége). Ez aztán baromi környezetbarát...Nagyon nagyon sok dolgon lehet a fogyasztással spórolni, és sokkal többet mint a 2% a gumival. Nálunk 90km/h-ra rendelt autók voltak és a fuvaroknál is normális volt a haladós tempó. Tudod mivel spóroltak voltan legalább 15%-ot? Ha úgy szervezik a fuvarokat, hogy ne teligázzal kelljen mindenhol vágtatni, hanem legyne elég csak 78-cal és ehhez rendelnek autót. Garantált 15-20% üzemanyagmegtakarítás.
A videón nem cserél, csak felrak. Azért azt is megnéztem volna, amikor a 300 000km-t futott, felnire rágyógyult gumit simán szerelővassal leveszi, tuti szívott akkorát hogy öröm volt nézni
Ezt az abroncsot az előtt mutatták be, hogy én elkezdtem volna a fuvarozásban dolgozni. Eltelt majd 15 év, lassan nekem is megvan a 2 millió km, de közúton még egy ilyet sem láttam, pedig ha nem is mindenhol de azért néhány országban és parkolóban már megfordultam.
Észak-Amerika egy más világ. Ott a dobfék is népszerű, a fékezetlen A tengely is népszerű, az ABS nélküli pótkocsi is teljesen alap, a légrugózásról meg még nem is hallottak. Európában a pótkocsik már 30 éve 385-ös gumiokon gurulnak, az amcsiknál a nagyobb része még mindig duplakerekes 315-ösön ( vagyis ennek a helyi megfelelőjén). Felesleges az különböző kontinenseket összehasonlítani, mert a fuvarozásban brutálisak az eltérések. A távolkeleten pl még mindig népszerő a 16 és 24 hengeres szívódízel, nálunk meg...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #11414 üzenetére
"A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe."
Nem, én a nagyobb felületi nyomás miatt cska a fogyasztáscsökenést vetem el, nem az innovációs jellegét."Kenworth T610"
Ausztrál piacos jármű. Az teljesen más világ, leginkább azért mert ott már nagyon rég óta futnak párhuzamosan az európai és amerikai járművek. Sok esetben messze az amerikaiak előtt járnak.A többi amit felsoroltál az valamilyne módon köthető európai gyártóhoz ( Volvo, Daimler illetve a Paccar részéről a DAF ) és egyik sem idősebb 4 évesnél. Amikor a Volvo megpróbált komolyabban betörni az amerikai piacra, akkor elsőre neki sem sikerült. Az eladások növelése érdekében kénytelen volt a VNL-t Eaton Fuller váltóval és Cummins ISX motorral árulni, és kb mindent kidobtak belőle ami Európai. Se légrugózás, se fékezett A tengely, se ABS.
Amikor a Hunland behozta az USAból a VNL-t akkor nem tudták az EUban forgalomba helyezni. Kapott egy európai,fékezett FH első hidat, EBS-t egy FH16 6x4-ből és csak ez után sikerült honosítani Az USAban olyan a műszaki előírás, hogy ha rendelkezik a vontató megfelelő retarderrel ( a jakebrake is tökéletes) akkor nem szükséges a kormányzott tengelyt fékkel felszerelni, és így járnak 105-110km/h-val!
Nyilván az USAban sem állt le a fejlődés, csak nagyon nagyon sokáig semmilyen igény nem volt ezekre a technológiákra. Nálunk már vagy 30 éve van ABS minden nehéztehergépjárművön, sőt ADR-es járművökön már ROP/TROP is lassan 10+ éve, addig odaát az európai gyártók "térnyeréséig" ezzel a kutya nem foglalkozott. Most már viszik a Volvokat is D13-mal és D16-tal, I-Shifttel de korábban ezek senkinek nem kellettek.
Míg nálunk már 1991-ben a renault Magnumnál széria volt a légrugózású fülke, addig a nagy vízen túl máig nincs egy darab sem - pedig laprugózásnál és akkora tengelytávnál áldás lenne.
Ott nagyon nagyon sokáig jobban előtérbe került az egyszerűbb,olcsóbb, könnyebben fenntartható technika mint a drágábban fenntartható innovatív megoldások. Most már az új járműveket ott is tudod kérni minden földi jóval, de az amerikainaknál a haszonjárművek csereciklusa is teljesen más, mint nálunk így még mindig nagyon nagy a "mieinkhez képest buta" járművek aránya. Ez most nem azt jelenti, hogy megszólnám őket, vagy rossz lenne. Az ottani fuvarozásnak ez így megfelel, gazdaságosan nyomják, ő dolguk. Ott is lesznek majd még gondok, amikor kiderül hogy mégsem sikerült tökéletesen integrálni az EBS-t és karácsonyfa lesz a műszerfal, mint az IvecocbanA super-single abroncs kapcsán:
ezt nem én írom le, hanem a piac. Akármennyire is jó és innovatív valami, ha a piac számára nincs sok előnye és drága akkor sosem fog elterjedni. Ezer és egy ilyet láttunk már a történelemben, amikor teljesen király cuccok mentek a süllyesztőbe, mert...
A super-single abroncs nem új technológia, 17 éve mutatták be és 17 év alatt nem terjedt el. Szerinted mennyi idő kell neki, míg kiforrja magát? Még 17 év?Az meg, hogy mit mutatnak be egy techdemon, nem mérvadó. Nézd meg az új jármű bemutatókat: nagy fülke, full extra, bőr belső, minden kipipálva az extralistán.. aztán nézd meg, hogy veszik nagy tételben a kamionokat: full fapad.
Nekem az Euro6-os Scaniám mondhatni full-extra volt,hűtött-fűtött bőr, navi,adaptív tempomat, xenon... Haverom is kapott egy ilyet, kézi váltóval, manuál klímával ééésss a 124-es Scania halogén lámpatestjével!! Tudod miért? Mert ha a Xenon-t beküldi egy felverődő kavics akkor az egyből 300 000Ft-os kár, ha a másikat ahhoz meg 4500 forintért veszel lámpaburát a truckshopban. És ez a valóság, amit én sem akartam elhinni, de ez 2016-ban szempont volt egy 8 autós fuvarozónál! Na ehhez képest amit a techdemokon látsz az űrtechnika.
Amikor kötelezővé tette az Eu a collision warning systemet a kamionokra, akkor tudod mi volt az Actrosban alapáron? A radar és a figyelmezettő sípolás, de fékvezérlés már nem volt! Ismerek olyatm aki úgy vette meg a nettó 100 000 euros 3 tengelyes nehézvontató Actrost, hogy nem kérte bele azt az extra funkciót, hogy ez meg is állítsa az autót, mert plusz 1000 euro lett volna ( és akkor mindjárt lett volna adaptív tempomat is).
Szerinted ebben a fillérbaszó világban, majd pont az ilyen sokadlagos dolgokat fogják nyomni, mint a super-single abroncs? Mondom, én nem írom le, de 15 éve látom mi folyik a nemzetközi fuvarozásban. A belföldit meg inkább hagyjuk, mert ott aztán megy még mindig a vágott gumi meg a futózott gumi, mer ócsó.
Teljesen máshogy látja ezeket a dolgokat az ember kívülről, teljesen más al ogikus és a racionális kívülről mint belülről, amikor már átlátod a rendszert.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11421 üzenetére
Én használtam és tényleg mindent levisz. Egy kivétel van, amikor ez sem segít: amikor elforog a tőcsavar az agyban. Na az szívás
A nyomatékkulccsal igazából csak meglazítod az anyát, a szívás akkor jön ha nem volt már vagy két éve gumizva és tisztességesen be van rohadva a menet és csak küszködve bírod lehajtani az anyát. Szívtam már ilyennel, január közepén. Egy élmény volt...
Nálunk volt a kocsiban gyorscsatlakozós tömlő és nyomásmérős fújatópisztoly. Szóltam a főninek, amikor akciós volt a Lidlben a légkulcs hogy vegyen a kocsikba, kell hozzá egy 1/2"-ról 3/4-re alakító és mehet rá a 32-es dugókulcs.. Az egész megállt volna 12-15 000ft-ban, de akkor egy kerékcsere a póton max negyed óra. Áhh az nem volt jó, inkább fizették a mentésre ennek a többszörösét
Nem azt mondom, hogy élmény kereket cserélni az út szélén,de ha van hozzá minden akkor gyorsan meg van egyedül is.
csibe1:
Gumiztattam úgy a gumisnál, hogy a srácnak gumizógéppel sem akart lejönni a gumi a felniről. Na egy olyannál megnézném a fenti tagot két szerelővassal az út szélén<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Gabesz77 #11499 üzenetére
Mi nem tiszta a truckgate-tel? NEkem az már kimaradt, de ex-munkatársaimat meg tudom kérdezni.
HoTaZo: sehogy, ezeket nem arra találták ki. Egy vagy két autó a sparos átszállításokat végezte két raktár között, volt ami a Tesconak szállított ki és volt ami Lidlnek dolgozott. 4,5 órából az ország akármelyik pontját eléred ezekből a központokból, a saját boltoknál-áruházaknál van lehetőség pihenőzni. Ezek errefelé nem hetelős,terítős,gyűjtős munkára valók.
Cserefelépítmény esetény két ilyen szerelvénnyel megoldod 3 pótkocsis szerelvény munkáját, árban olcsóbb, kettővel kevesebb sofőr kell hozzá,a két vontató fenntartása olcsóbb mint a 3-é...
Otthon azért bukott el, mert odafent a döntéshozók is és a fuvarozási érdekképviseletek is nyaktól felfelé teljesen lemaradtak úgy 1978-ban. Nem tudták, de szerintem nem is akarták kijárni a súlykedvezményeket, ami miatt ezeknek az üzemeltetése irreálisan drága volt ( meg otthon leginkább illegálban tolták ).
Lehetőség van rá minden országban, hogy a belföldi szabályozás eltérjen az eurüpai egységes szabályozástól, így belföldi forgalomban különböző "kedvezményekhez" juthatnak a fuvarozók. Itthon 3 évvel ez előttig 40t/44t volt a max, ami még nem volt fizetős engedélyhez kötve. Ezek a 7 tengelyes szerelvények műszakilag 60-66 tonna közé esnek, de erre minden egyes útra hosszúságra is és túlsúlyra is engedélyt kellene kiváltani, ami borzalmasan drága ( az új rendszer 2017 után még ennél is rosszabb, mert ott időszakos engedélyt már csak 1 útvonalra adnak ki, országosat nem ). AZ MFCargonál kijárták, hogy kísérleti jelleggel kaptak éves,országos engedélyt a hosszúságra, viszont össztömegben maradtak 40 tonnában-be is csúszott néhány büntetés.
Ha kijártak volna egy szabálymódosítást, ami lehetővé tette volna az engedély nélküli 55-60tonnát akkor ezekből ma már legalább 20 lenne az utakon, mert volt néhány nagy cég akinek lett volna rá igénye.
Ugyanúgy pl 2017-ben és azóta sem tettek semmit a fuvarozók a belföldi súlykedvezmények eléréséért. A TSM mérlegek telepítésekor mindenki csak a miatt reklamált, hogy csökkentik a mérési toleranciát, senki még csak fel sem vetette, hogy a cserefelépítményhez hasonlóan engedélyezzék 6 tengelyre ( vagy adott esetben 5 tengelyre ) a 44 tonnát és akkor senkinek nem kellett volna parázni, hogy tengelyes lesz az autó... Mondjuk ehhez lassan a sima vontatókat 3 tengelyesre kellett volna cserélni, aztán arra meg annyi a hajlandóság mint korábban a tengelysúlymérő beéppíttetésére Ismerek néhány vállalkozót akik konténereznek. Nekik már 1998 óta lehetősűgük van ingyen a 44 tonnás engedélyre 6 tengelyes jármű esetén, soknak még ma sincs 3 tengelyes vontatója pedig nem ritkán 47-48t össztömegben járnak...Na ennyit a kis magyar valóságról
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A vezess.hu írásából:
>>ráadásul a semmilyen uniós előírások betartására nem kötelezhető, unión kívüli vállalkozásoknak kedveznek<<
Az unión kívüli cégek végezhetnek kabotázst? Nyomhatják az unión belüli nemzetközi fuvarokat? Mióta?>>Emellett foglalkozik az intelligens tachográffal is arra hivatkozva, hogy a korábbi, 2034-es bevezetési határidő 2024-re történő előrébb hozása ledolgozhatatlan versenyhátrányt okoz az uniós vállalkozások számára.<<
Miben is?
>>A magyar kereset kritizálja továbbá, hogy a Mobilitási Csomag új szabálya szerint a fuvarozóvállalkozásnak a nemzetközi fuvarozásban használt járműveit az elindulást követő nyolc héten belül vissza kell küldeniük abba a tagállamba, ahol a vállalkozás operatív központja található.<<
Jajj, hát megszakad a szívem értük.>>Veszélyben vannak a kisvállalkozók
Az ITM közleménye emlékeztet arra, hogy az ágazat több mint 6 százalékkal járul hozzá a magyar bruttó nemzeti össztermékhez. Ugyanakkor a hazai közúti áruszállítók 95 százaléka kis- és közepes vállalkozás, akiket aránytalan mértékben büntethetnek a 2022 februárjától alkalmazandó intézkedések.<<
Mert nyilván a kisvállakozók 4-6 heteznek, még véletlenül sem a Waberers, igaz?Ez megint a klasszikus " tátott szájjal futunk a faszerdőbe" c. mutatvány lesz. Ideje volt kicsit rendet tenni a nemzetközi fuvarozási piacon.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nincs jól beállítva az ülésed. Ha a derakad fáj akkor túl puhára van állítva a légrugó és nem jól vna belőve a deráktámasz. Ha a laposkád, vállad, nyakad akkor meg a háttámla felső része nem jó, nem egyenesen ülsz hanem kicsit görnyedsz előrefelé ( amit valszeg te sem veszel észre ahogy én sem vettem észre anno ).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11559 üzenetére
Miért ne küldhetné haza a kamiont és a sofőrt? Jól kell forgatni..
Nincs olyan, hogy Brüsszelben felküpnek és aláállnak, mert ezt a csomagot is közösen dolgozták ki és nem titkoltan azzal a céllal, hogy a keleti fuvarozókat visszaszorítsák a saját piacaik védelmében és teljesen igazuk is van.
Baromi nagy pénzek folynak ki a logisztikából azért, mert nagyon nagyon sokan nem tartják magukat a játékszabályokhoz.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11563 üzenetére
Gondolkozz kicsit rendszer szinten, és rugaszkodj el a kormánytól.
Van az alap AETR majd 561 > mindent normálisan szabályoztak
A nagy nyugati logisztikai cégek az Eu nyitás után elkezdték keletre szórni a melót, a nagy nyugati fuvarozók elkezdték nyitni a keleti fióktelepeket. Majd a keleti fuvarozók feltörtek és a tömeges megjelenésük miatt lenyomták a fuvardíjakat - de csak azt amit nekik fizetnek ki, rendszerszinten a logisztikai költségek nem csökkentek hanem nőttek,de ebből ki realizál hasznot?Azt kellene látnod, hogy egyik oldalról a szállítmányozásba és logisztikába jelentős lóvé dől be, a másik oldalon meg jóval kevesebb megy ki és a kettő közötti összeg az út közben elvész. Speditőrök, logisztikai cégek, multik.. Brutál mennyíségű pénzt vesznek ki a rendszerből, úgy hogy ezzel a saját országuk fuvarozási ágazatát gyengítik.
Ezt nem tudod máshogy visszafordítani, mit úgy ha bezárod a kiskapukat vagyis gyakorlatilag kiszopatod a kelet európai fuvarozókat - valahol jogosan. Magyarországon is jóval több teherautó és kamion van forgalomban, mint amennyire az országnak szüksége van ( aztán nézz meg egy Litvániát).
Azzal, hogy Kelet-Európa úgy kollektívan szarik az 561-re és az AETR-re azzal már valós problémát jelent a Nyugat-Európai fuvarozásban, arról meg ne is beszéljünk, amikor egy kelet európai kocsi nyugaton belföldezik hetekig, mint haverom csinálta Franciaországban Itt Svájcban is bukott nemrég az egyik legnagyobb szállítmányozó, a külföldi autóival nyomta a kabotázst belföldön - bele is szaladtak egy 2 millió frankos bírságba. Cska gondolj bele mekkora az eltérés: a német sofőr keres mondjuk 3000 eurót, a svájci anyacégnél meg 5000+ frankot havonta. Némi csalással autónként havi majd 2000 eurot kivettek a rendszerből ( és egy egy több száz autós cég.. ).
Ami a timon van az egy nagy vakítás. Ismerősömék Timoznak, mármint raknak fel fuvarokat. Megkapják valakitől, leveszik a hasznot és felrakják pár kattintással. Ha elviszik a fuvart akkor 5 perc alatt megkeresték a hasznot 0 kockázattal és befektetéssel ( mondjuk ők fuvaroznak is saját autókkal ). Ami a timora felkerül az sokszor már 2-3 speditőrön átment.. Ott ahol utoljára dolgoztma bele láttam sok mindenbe, megbízásokba is, anyagiakba is. Voltak olyan fuvarok amiket úgy vállaltunk be, hogy nekünk nettó buló lett volna a 140 000 euros szerelvénnyel, de a főnök lecsípett 100-150 eurot és továbbadta valakinek aki egy euro3-as lommal gurult ( csúcsidőben heti 8-10 fuvart is ). Gondolj bele, ha a másig fuvarozó direktben kapja akkor napi 1 fuvarral 2000+ euro bevétele lett volna a hónapban..
A 90 napos fizetési határidő szintén a keleti fuvarozók sara, addig vállaltak be minden sz@r-szemét feltételt, míg ez maradt. Ha lesz időm, majd megsajnálom őket.Jól forgatni lehet, a megbízói oldalról pedig leveszik a jó pénzt, csak ennek egy része elvész a rendszerben.
Az a baj, hogy ezt a rendszert belülről nem lehet szabályozni, nem lehet felszámolni a láncolatokat. Kívülről meg csak úgy, ha körbeszopatnak mindenkit. Most ez a rész következik az EUban.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11565 üzenetére
Ez nem teljesen igaz. Az 561 arról rendelkezik, hogy mit tarthatsz a fülkében és mivel nem írták bele ezért ebből kifolyólag a rendes heti pihenőidő nem tartható a fülkében.
(8) Ha a járművezető ezt választja, a napi pihenőidők és a csökkentett heti pihenőidők, melyekre a telephelytől távol kerül sor, a járműben is tarthatók, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik minden járművezető számára, és a jármű álló helyzetben van.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11567 üzenetére
Ugye te is érzed, hogy ez csak ilyen kiforgatás? A jogszabályban leírták mit tarthatsz a fülkében. Amit nem írtak ide bele, azt nem tarthatod a fülkében.
Előtte is foglalkoztak vele, cask nem vették túl komolyan amíg fejükre nem nőtt az egész. Magyarországon is rendszeresen büntettek e miatt már évekkel ez előtt.
#Miért csak azóta probléma ez, amióta a nyugatiaknak fájnak a keleti cégek?#
Az amcsik miért akkor kezdték el basztatni a kínaiakat, amikor azok már a fejükre nőttek? Azért temár büven vagy elég idős ahhoz, hogy tudd hogyan működik a világ. Amíg haszon van belőle addig elmegy, majd miután elkezd visszaütni a dolog utána tűzzel-vassal írtjuk. Minden területen ugyanez megy az egész Földön..
Eddig is lehetett volna máshogy, de gondolom se ember se akarás nem volt hogy máshogy legyen. Gyanítom most sem töltik kevesebben a 45-öst a fülkében, mint korábban
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11569 üzenetére
Itt Svájcban nincsenek letörve az árak és a bérek, normális körülmények vannak, van is fiatal kamionsofőr..
Ex-munkatársam augusztusban költözött haza Drezdába, most napi 9 órában nyomja a terítést Sprinterrel, a bruttó bére nem sokkal marad el hazajárós/terítős pótos és nyerges bérektől. Szerinted akkor mennyire vonzó a kamionos meló a maga összes nyűgjével?
A fuvar adok-veszeket nem tudod betiltani, nem lehetséges.
"Sokszor van, hogy gartneros fuvart viszünk."
Simán a Gartner alvállalkozói vagytok, nincs ebben semmi extra.<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ukrajnai háború
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Napelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs