Új hozzászólás Aktív témák
-
ttoth
tag
Na jó, de ha olvastat, és látja, hogy szemüveg nélkül nem megy, akkor úgy adja az igazolást, hogy ''alkalmas, megfelelő szemüveggel''. Megkérdezi, hogy milyen típusú, ha azt mondod, hogy normál és nem a hivatásos, akkor olyan igazolást ad, jelzem a hivatásos alkalmassági drágább és bonyolultabb is. Nem tudom, mit nem tudhat meg a válaszokból... Érdekes dolog ez
Űűű, de szép eketárcsa!
-
jerry311
nagyúr
Mégegyszer leírom, a PAV-nak nem célja (soha nem is volt) megállapítani, hogy fizikailag képes-e uralni valaki a járművet. Erre ott vannak a vezetéstechnikai képzések.
A PAV elsősorban arra koncentrál, hogy kellőképpen gyors-e a reakció és mennyire hajlamos belemenni a vizsgázó a bizonytalan helyzetekbe. -
lsc
nagyúr
Hali
"Bármelyik forma1-es versenyző kis túlzással félkézzel, bekötött szemmel többet tud az autóvezetésről mint bármelyikünk". Ezt Nakajima be is mutatta a legutóbbi futamon.
"És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon...."Az ember "nagyvonalakban" már 2000 éve változatlan, a reflexei valakinek jobbak v. rosszabbak.Ezt el lehet dönteni egy ilyen vizsgálattal is/igaz egy Ferrari kormányt jobb lenne markolászni /
"Nem csak azért mert általában betartom a szabályokat, de ahol lehet menni ott tolom neki."
Előzőleg azt írtad hogy nem mentél bele" kihaénnem" helyzetekbe, akkor a gyorshajtás nem az?[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Az előbbiből kimaradt:"A nyugati országokban meg azért kulturáltabb a közlekedés mert van aki ellenőrizzen. Lásd magyar autósok ausztriában mikor az itthoni stílusban kezdtek el közlekedni. Hamar odalett párszáz euró. Mert van rendőr az úton és nem csak darabra vannak ott.".Nos, ebben egyetértünk.
Az élet kegyetlen .
-
Shadowfax
addikt
A pav-ról: én gyerekkoromban láttam egy magyar filmet (már nem tudom a címét), de arról szólt hogy egy buszvezető balesetet okozott és páv-ra küldték. A film valamikor a 60-as években játszódott. És a benne mutatott vizsgálati eszközök a mai napig használatban vannak. Pld egy trabant kormányos "szimulátoron" egy pöttyöt kellett egy végigvezetni egy kék monitoron. Ezt a gépet is a 2000-es évek közepén használják. Kb 40 éves. Ugye nem változott semmi az elmúlt 40 évben az útjainkon....
Akkor itt álljunk meg egy szóra.
A '60-as években még nem volt PÁV, az csak 1978-tól van. Az a műszer, amiről beszélsz (útvonalkövető szimulátor) pedig 1975-80 között fejlesztették ki, de manapság már nem nagyon használják, mert 2004 óta egy ún. ART2020 fantázianevű vizsgálóberendezéssel teszteleik a jónépet, amit osztrákok fejlesztettek ki, s az EU-ban több helyen használnak közlekedéspszichológiai vizsgálatokhoz (Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország, stb.) Ennyit akkor a 40 évről meg az elavult vizsgálatokról. -
Shadowfax
addikt
Már korábban írták a többiek: attól mert egy gépen Trabant-kormány van, vagy x éves, még pontosan képes mérni a közlekedéshez elengedhetetlen pszichés jellemzőket. A lényeg, hogy valid és megbízható eljárás legyen, megfelelően sztenderdizált eljárással, nemde? Lehet egy hiperszuper szimulátor is, amit tegnap készítettek, de ha nincs bizonyítottan közvetlen kapcsolat a teszteken mért eredmény a közúti közlekedésben tanúsított vezetési, magatartási hibákkal, akkor egy kalap szart sem ér.
Ha figyelmesen elolvasod a hszemet, akkor láthatod, hogy már pár éve az EU-ban is több helyen használatos modern tesztgépet használják a PAV-nal is (jelenleg PAV I és II-nél is), a PAV III és IV kategóriára pedig akkor terjesztik ki, ha lesz több gép... (jelenleg 15 van).
Ismerősöd nyilván azért ment PAV IV-re, mert 5-ször megbukott az elméleti vagy gyakorlati vizsgán... Érthető, ha tök frusztrált volt, s szar élménynek élte meg, de azért nem mindig a külső körülményekben kellene keresni a hibát. (Tudom, ez Mo-on nem divat...)
Csak az állam szedi be a pénz érte.
Hehe, ez vicces. Egy PAV-vizsga kb 8400 Ft, egy jogsi letétele meg minimum 100e forint, a háziorvos meg 10e-ért pecsétel... -
Sipi
addikt
PÁV = PályaAlkalmassági Vizsgálat. A nevében is benne van: ebben az esetben nem az a feladata, hogy tudsz-e vezetni, hanem ki lehet-e engedni a forgalomba veszélyes járművel. Pszichésen alkalmas-e az illető a munkára, vagy helyből tarkonlövendő.
Egy veszélyesebb munkakörbe három dolog kell: az adott gépek ismerete, kezelési ismerete (ezt adja a jogsi), testi alkalmasság (szintén, az orvosi vizsga része), illetve pszicho-alkalmasság (PÁV). A MÁV-nál is van ilyen, anélkül nem vesznek fel. Gondolom, mégsem várod el a hallás-, látás-, reflex-vizsgálatot végző dokitól, hogy tudjon sínt rakni meg mozdonyt vezetni...
Ergo: minek kéne tudnia vezetni egy kezelőnek, ha egyszer nem azt nézi, tudsz-e vezetni? Sőt: minek kell XXI. századi csodamasina egy hallásvizsgálathoz, ha azt ugyanúgy elvégzi egy 50 éves orosz csoda?
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
Kell az a PÁV, hidd el.
Menj el, csináld meg (páv1-et ;) ) aztán mondd, hogy nem tesztelik le az odafigyelésed, és a refelxeidet
az a legjobb, amikor a balfüledben mély hang, jobb kézzel fehér gomb, bal lábbal bal pedál, közben két gomb világít a képernyőn, és nyomd meg a kezelőpulton az ugyanolyan színűeket. Mindezt 1sec alatt, mert folytatódik tovább, teljesen random
Mondjuk nekem elsőre meglett az 1, de nagyon brutális. Nekem tetszettja, igen, egy jótanács aki megy picológushoz pávnál.
Bajszos, és szakállas embereket NE válaszd, mert megbuktatnak[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Shadowfax
addikt
Ja, hogy a Sofőrök műsorokon tájékozódsz? Gratula. Igaz, hogy megfizetett színészek vannak, az egész csak egy brazil szappanopera, de csak higgyél benne.
Csak egy kérdésem lenne: ezt írtad:
Én a tanpályára szavazok továbbra is.Az elmebetegeket és a személyiségzavarosokat is a rántópadon kívánod kiszűrni?!!
Ja, s a rántópadon egy "edzés" min. 18e Ft. -
Sipi
addikt
Tényleg ilyen értetlen vagy, vagy egyszerűen csak szeretsz oktalanul kötekedni? Direkt állítasz hülyeségeket? Siklasz el a tények felett?
Sosem találkoztál még a valós életben pszichésen zavart emberrel? Az is elég, ha simán másokat okolsz valamiért, eszedbe nem jutna, hogy te is hibás lehetsz. Ha sosem kérdőjelezed meg önnön tökéletességedet - elég veszélyes sofőr az ilyen, hiszen a KRESZ-t is megszegheti, igaza van, a másik barom miatt kell így tennie.
Csak azért kérdem, mert nemrég előadott itt valaki egy vérverejtékes sztorit, meghatót, igazságtalant, amelyben a világ fordult hősünk ellen. Mivel neki igaza van, mindenki más hülye, ez megingathatatlan tény. Kevertél belé pár valótlanságot, hogy jobban passzoljon a világképedhez, s azóta is fújod a sajátodat.
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
Shadowfax
addikt
Én úgy tudom ők a Lipóton vannak...
A Lipótot bezárták. Az elmebetegek egyrésze az utcára került.
A személyiségzavarosok meg sose kerülnek ilyen intézménybe, mivel ők úgy érzik, velük nincs semmi probléma, csak a társadalommal van.
Pszichiáter ismerősöm szerint minden 3. ember személyiségzavaros Mo-on (ez lehet nárcisztikus, vagy kényszeres személyiségzavar is, de akár a társadalomra legsúlyosabb fajta, az antiszociális szem.zavar, azaz a pszichopátia...)
Ha a PÁV-ot eltöröljük, s a rántópadon megfelelt pszichopaták lesznek kamion-, meg mentősofőrök, mi lesz itt?Halkan megjegyzem, hogy a magyar kamionsofőrök évtizedek óta a legbiztonságosabb kamionosok egész Európában (utána lehet nézni). Valamire csak jó az a PAV, nemde?
Igaz, hogy megfizetett színészek vannak,
Igen valóban látszik játékon kívül mind a forma 1ben indul jövőre
Arra céloztam, hogy megfizetett emberek, megfizetett szöveggel. Ki tudja, mi igaz abból, amit mondanak. Meg a műsor csak akkor érdekes, ha kellően bénák.Ja, s mégegy: a balesetek 90%-át nem ezek a bénázók okozzák, hanem a KRESZ szabályait be nem tartók (legyen ez gyorshajtás, ittas vezetés vagy akár a kanyarodási szabályok be nem tartása). Pusztán tehát az, hogy valakinek jók a reflexei a rántópadon, nem biztosítja azt, hogy nem fog balesetezni... (Nem a szar reflexei miatt, hanem az agyatlansága miatt...)
-
Sipi
addikt
Elsiklasz pl. afelett, hogy egy megrendezett valóság-show-t állítasz be valós világnak. Mikor rámutattak erre, kikerülted a témát, elsikáltad valami mellébeszéddel.
Az eredeti felvetésed is hülyeség, a magyarázataid pedig...
Kihagytad egy komplett korábbi hsz-emet, ahol, ha válaszolnál a feltett kérdésekre, nem tudnál többé ragaszkodni az állításaidhoz, mert nem lennének igazak.Nem írtam, hogy oktalanul közlekedsz.
A jelenlegiu vezetés-oktatásban kellene tanpálya is. Ez igaz. De itt nem erről van szó, hanem a speciális vezetési feladatok kiegészítő vizsgálatáról. Ahol nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy hiába technikás sofőr valaki, nem biztos, hogy alkaélmas a melóra! Egy baromi nyugis ember, akit semmi nem dühít, bírja a monotómiát, alkatilag szuper metróvezető lehet. Buszra már nem biztos, hogy alkalmas, mert ott túl sok inger éri, amit fene tudja, hogy tud feldolgozni. (Van, aki a sok ingertől kikapcsol.)
Egybként írhatnám azt is, hogy nem lennél jó mentő-sofőr, pont amiatt, amiket itt írsz. Egyáltalán nem vagy hajlandó vitába szállni, meghallgatni az érveket. Ha nem tudsz mit kezdeni vele, átugrod, illetve kiragadsz részleteket.Akkor megkérdem még egyszer:
1. A pilótaképzőben a leendő pilóták alkalmasságát vizsgáló orvosnak milyen vizsgára van szüksége? Boeing? Cessna? Vagy elég az ejtőernyős is, hiszen sosem vezet gépet? Te írtál ilyet, hogy kell neki vizsga! A nehézgépjármű-alkalmassági is csak egy pályaalkalmassági, azt írtad, az ottani vizsgálat-vezetőnek is kell jogi. Akkor ide is kell pilóta-alkalmassági.
2. Miért állítasz olyat, hogy nem találkoztál még pszichésen zavart emberrel? Vagy tényleg tévén nőttél fel, és azt hiszed, ezek borzas hajú, nyáladzó idióták? Honnan mersz ilyet állítani, holott _nem_igaz_? Nekem is van személyiségzavarom, de ez valószínűleg nem befolyásol negatív módon a vezetésben. (Ettől függetlenül em vagyok jó sofőr.) És neked is van, még ha nem is hiszed.
Sipi
Mont-joie! Saint Denis! Je trépasse si je faiblis!
-
Shadowfax
addikt
De a pav az más. Itt speciálisan a közúti közlekedésre alkalmasságot vizsgálják. Azért az alkalmasságot megállapítónak nem csak gyalogosként kéne résztvennie a közlekedésben.
Oké. Akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba: a Rendkívüli Alkalmasságvizsgálati Osztályon (ahol a haverod volt) MINDKÉT pszichológusnak van B-kategóriás jogosítványa, s vezet is. Ők hozzák a döntést, nem az asszisztensek. PONT.A MALÉV-nál dolgozó pszichológusnak pedig nincs pilóta-engedélye. Mégis meg tudja állapítani, rendelkezik-e a pilóta-jelölt mindazokkal a pszichés jellemzőkkel, amik a biztonságos repülőgép-vezetéshez szükségesek. Ennyi.
-
Ha nem akarsz pav-ot, nem csinálsz. Ha szerinted hülyeség, akkor keresd fel a területileg illetékes országgyűlési képviselődet, hogy kezdeményezzen törvénymódosítást, vagy írj a közlekedési minisztériumnak, akárhogy is hívják most.
Még egy dolog: Sipi korábban nem oktalan közlekedést, hanem oktalan kötekedést írt. Olvass figyelmesebben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowfax
addikt
Shadowfax:
2000-ben a végső értékelést végzőnek nem volt B kategoriás jogosítványa.100%, hogy volt. Az életemet teszem rá. Az ismerősöd nagy felháborodásában összekeverte a személyeket...
Arról próbáltam kifejteni a véleményem, hogy új jogosítvány megszerzésénél pav kéne vagy tanpálya.
Akár mindkettő lehet. A tanpálya is nagyon hasznos dolog, minden 5. évben kellene menni mindenkinek, nemcsak a jogsi megszerzésekor.
De hivatásos sofőr ne legyen, akinek ugyan jók a reflexei, s ezt bebizonyítja a vezetéstechnikai tanpályán, de amúgy egy pszichopata állat, stimmt?
Azt hiszem ebben megegyezésre jutottunk. -
jerry311
nagyúr
Xenonnál mindenképpen szakszerviz. Ha kicsit is el van baszva, akkor már nem ott dja a fényt, ahol kell. Ha a fényforrás nem a tükör megfelelő helyén van, akkor mindenhova világít a lámpa, csak oda nem ahova kellene. Ezért utálja mindenki, az utólagosan beépített kínai szarokat.
-
DigitXT
félisten
És miért nem ezzel kezdted? Akkor nincs USA, és egyéb kivételek...
Btw. ha az USÁ-ban néhány óra alatt* lerakod a jogsit, akkor vezethetsz, csak
éppen nem az itteni jogsid alapján, hanem az ottani... *: Olvastam erről valamit,
hogy nem túl komoly ott a tanfolyam, de lehet, hogy ez is csak urban legend.jerry311: ha már száz szónak végére akarunk járni, akkor az vezethet külföldön, aki az adott országban elfogadott vezetői engedéllyel rendelkezik. Az, hogy a mienk 18 éves korig még nem az, nem jelenti azt, hogy adott országban megszerzett engedély sem az, ld. az OFF rész. Vagy rosszul látom. De mindegy, aki itthon tanul vezetni, annak magyarországi vezetői engedélye lesz (amúgy is vannak különbségek az EU-ban másban is, pl. a motoros jogsi kérdése, stb.).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mindannyian ugyanazt magyarázzuk, de ha már "überprecízek" akarunk lenni, akkor nem attól lesz igazságunk, hogy kimondjuk, a téma lezárva. De legalább most már akárki erre jár, végre tényleg el tudja dönteni, hogy mi az igazság, és nagy nehezen, közös erővel felszámoltuk azt az urban legendet, amiből ez az egész kiindult. (Aztán három HSZ-ben megmondtuk a frankót - lassan egy hete -, csak később kezdtek vele egyesek ezzel kötözködni. Szerk: ill. megírni különféle tapasztalataikat, hogy hol, mennyire "nem nézték" a rendőrök, stb. Önmagában ez persze nem baj, csak ha éppen nézik, akkor van kakukk. De ha a külföldi jogszabályokat is beidéznéd, megtudnánk, van-e ennek alapja...)
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Annyi fölös tábla van kint ,hogy ha mind összeszednék akkor még akár abból a pénzből amit a méh-ből kapnának érte meglehetne normálisan csináltatni az utakat.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Motoros topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dömpingárakkal rúgja rá az ajtót a magyar piacra a BYD
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen