-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Meg a téligumi lamelláinak az a szerepük, hogy kapaszkodjanak. És ők kapaszkodnak hóba, jégbe, sárba, vízbe, száraz aszfaltba, stb.
Aszondja hogy ...deformálódó kerék-merev pályatest, és még hogy a hajtott kerék esetén negatív a slip. És a szétnyíló-összezáródó lamellák növelik a slip mértékét, és megpróbálnak nagyobb nyíróerőt kifejteni az útra. Nagyobb a gördülési ellenállás is. Ergo nagyobb az összveszteségNekem is rosszabbul(többet) fogyaszt a télivel, pedig a téli 195, a nyári 205, és a téli picit keményebbre is van fújva.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #27563 üzenetére
Nincs ezzel probléma, az Osram már a dobozaira is ráteszi, hogy a növelt fényerejűek rövidebb élettartamúak. A növelt élettartamúak fényereje meg némileg csökkentett.
Nekem a gyári fingomnincsmilyenmárka 5 éve és 100 000 km óta van benne, eddig még az egész autóban csak a helyzetjelzőket kellett kicserélni. Klíma hőszabályzója úgy 2 hónapig sötét volt, de egyszercsak megjavult, pedig ezen már izgultam. Műszerfal fényerőszabályzója dettó, de az csak 2 hétig volt sötét. Ezek mondjuk csak kontakt problémák inkább.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #27651 üzenetére
Zagyvaróna-Cered. Az pár éve volt felújítva, és még bőven jó..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboy93 #27708 üzenetére
Buktatók szoktak néha lenni:
- Nem tudod felemelni az autót / nincs akna ami fölé állhatsz
- Nem férni hozzá alul az olajszűrőhöz, nem tudsz ráfogni kézzel/lánccal/szalaggal/stb. Leszedni se könnyű olyankor, feltenni meg még rosszabb
- Nem tudod a fenti okokból nyomatékra húzni a szűrőt (ha hozzáférni, akkor a jelölésekkel és némi finom erővel ez megoldható)A leeresztés és betöltés tulajdonképp semmi extra. Kell még egy megfelelő olajleeresztő csavar alátét, nem szabad elfelejteni megolajozni előre a szűrő gumitömítését, és kell némi rutin, hogy hova tedd az olajteknő alá a megfelelő űrméretű nyitott, vagy nagy tölcsérrel használható edényt. Meg kell a megfelelő nyomaték a leeresztő visszahúzásakor.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #27713 üzenetére
Renault-hoz való szűrőt olvastam, ott azt írja, hogy úgy érzésre kézzel kell meghúzni. De Hondánál nem gondolom, hogy hülyeségből írják rá a konkrét értéket. Úgy se eresztenie, se megszakadnia nem kell, mégha túl is van biztosítva, és/vagy a szerelők rutinból tudják már meghúzni. De ha magamnak csinálnám, én is nyomatékkulccsal húznám, elsőre egész biztos. Illetve ha van stabil fej megfogni a süllyesztett szűrőt is, akkor minimum a jelölésre.
Sajnos R18A-nál eléggé szar helyre tették, így semmivel nem tudtuk leszedni, anélkül meg kár próbálkozni az egész cserével. Nekem majd be kell szerezni a hozzá való kulcsot, vagy találni egy normális szerelőt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #27726 üzenetére
Arra gondol szerintem, hogy nem javasolják a 6-7 foknál nagyobb hőmérsékletkülönbséget. Ami mondjuk felfelé szerintem már gáz, mert 37 fokos kinti hőmérsékletnél ha te bent 30 fokot tartasz, akkor még ugyanúgy meleged lesz, csak nem annyira mint kint. De mivel a kocsi egy óriási üvegház, a 30 fok is 35-nek tűnhet, és a 25 is 30-nak. Ha viszont emiatt a hideget magadra irányítod, akkor meg megfázol. Mert sokan azt felejtik el, hogy nem magukat kell hűteni, hanem a levegőt. Én maximum 1 percig engedem magamra(nagyjából ennyi alatt hűlnek át a légcsatornák is, meg a hőcserélő), és utána már kifejezetten zavar, és elirányítom az ablakok felé.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na jónapot mivoltakérdés?
7 gen származását passzolom, de 8G-nél és 9G-nél már 3/5d angol, 4d török. Az angoloknál a munkásvédelmi, szakszervezeti stb. törvények és jogok sokkal erősebbek, mint holmi TS16949, ezért amazok előbbrevalók, mint a minőségirányítás. Szóval majd ők megcsinálják jól, nekik holmi japánok ne mondják meg hogy csinálják.
Hakansükürék még nem ennyire öntudatosak az olcsó multinacionális (rabszolga)munkaerőpiacon, így jobban rájuk lehet kényszeríteni az elvárt minőségért való tevékenységet, bármennyire is más az elképzelés.
Továbbá az sem utolsó, hogy a HUM beszerzési forrásai (ellátási lánca) teljesen mások mint a HTAS-é (utóbbiban valószínűleg több a japán vagy minőségügyileg kompetensebb cég). Így legtöbbször a beszállítók is, és azok minőségirányításának megkövetelése is kicsit más képet mutat. Az pedig, hogy a HUM egyik fő alkatrészbeszerzője a HT, semmit nem jelent, ami a kiváló minőséget illeti.
Így összességében mind az összeszerelés minősége, mind az alkatrészekhez felhasznált anyagok minősége, mind az alkatrészek minősége különböző (lehet).
8G-ből ültem a céges 5D-ben, vezettem is, meg van 4D saját, de sosem cserélném le a sedant. 100k alatt semmi nem kopott/tört/pattant el, a majdnem kezdettől nyikorgó kuplung és az állva tekerésnél kattogó toronycsapágy kivételével még rendellenes dolog se nagyon volt (kis mizéria a motorban, de azt nem fognám technikai problémára, inkább volt kosz/használati mód miatti probléma)
9G-t nem ismerem.Ja, szóval igen, lentről fel angol, török, japán. Általánosítás, bár vannak kivételek.
Na de most mi volt a kérdés?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #27803 üzenetére
"Szóval, a 7gen Civicben a motortartókat milyenre érdemes cserélni?"
Nyilván a nőstényeket bakokra
No miután ezen túllendültünk, bár nemtom milyen kuplungod van, nekem akkor kecskésedett meg, mikor kicsit túlcsúsztattam, és amíg a felülete ismét egyenletes nem lett, addig akár gázzal, akár anélkül indultam, mindig rángatott.
A Honda nyilván nem gyárt gumit, jobb esetben koreából, vagy a fülöpszigetekről, talán thaiföldről, rosszabb esetben kínából szerzik be fillérekért a gumi alkatrészeket. Illetve van még kiskapu, mert japánban is van azért gumigyár, és a leglágyabb, legfinomabb minőségű, és/vagy nagy precizitásigényű NR+CR gumikat ők maguknak legyártják, de tippem szerint a bakok inkább S80 vagy afölötti EPDM vagy más nagyobb keménységű anyagból vannak, és technológiailag kisebb precizitású öntőszerszámot igényelnek, akkor meg korea-kína hogy olcsó legyen.
Ha cserélik, mindet cseréljék újra, egyszerre.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #27811 üzenetére
Nekem a balfaszul általam túlpirított (gyári) kuplung miatt volt pár 100 km-en át, hogy 1-ben induláskor úgy megrázta a kocsi elejét, hogy a százasok pattogtak a tárolóban, és minden más is a kesztyűtartóban. Nekem meg a fogam kocogott tőle össze az ülésben. Aztán kikopott belőle.
(8G 4D)
De nekem ez biztos nem bak miatt volt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #27839 üzenetére
A Stanley-ben mikor voltam, azt mondta az egyik termelésvezető, hogy autógyártól függ, hogy milyen típusú lámpát kérnek adott modellhez. Van aki kéri az UV elleni keveréket, van aki nem. Így az egyik esetben olyan alapanyagból fröccsöntenek, aminek az UV-állósága kifejezetten jó, másik esetben olyanból, ami átlagos(tehát nem jó). Nyilván utóbbi olcsóbb. Karcállóságuk kiinduláskor hasonló, csak ugye az UV hatására a búra anyaga különösen a felülete megváltozik, és a kopásállósága lecsökken, onnantól meg szinte a nekirepülő szúnyog is megkarcolja, nem beszélve az automata mosókról, vagy akár az otthoni mosásról is, ha nem bő vízzel öblítjük le róla a sarat. Az meg ugye megint egy kérdés, hogy mellé még meg is sárgul és egyúttal mattul.
Amit én látok, hogy pl. a G Astrák búrája valami botrány. Aki napon parkolja a kocsit, az 3 éven belül totál kuka. Szinte alig látok olyat ezekből, ami jó, és ugye a karc ellen a polír valamit javít, de a sárgulást, és az anyagában mattulást nem oldja meg.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #27968 üzenetére
Civic is gyári, City is gyári.
Sőt, minden gyári rajtukAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28016 üzenetére
8gen civic fórum
Sok sok hasznos infóval, tapasztalattal.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
4 nap alatt napi 2x 86 km
35,7 literValaki számolja már ki, mert nincs előttem számológép..
Win: Köszi
Na, szóval most ennyi. Mielőtt lepapásoznak, város 55-60, dinamikus haladásokkal, országút 95-100, más nem volt most. Ja, gyorsítószakaszok 150-160 (110-re), és nem kevés előzés, mert sajnos sok muszájból vezető és félős sofőr is van. Egyszóval ha nem mind a sokszáz km-t üveghangon teszem meg, hanem ritmusosan, dinamikusan, akkor ez ennyi. Több várossal max 6. De ha agyonkínzom, ütömvágom, és mindenhol sebességtúllépek, mindenkit le akarok túrni, akkor sem megy 6,2 fölé átlagban. De ezeket miért tenném, nekem a 90 helyett 100-al krúzolás is élvezet, nemcsak a 6000-7200 tartomány[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na mutatok érdekeset. Annyira nem az, de kicsit azért
Honda Civic 2008; 1.8 ES sedan (R18A2, i-VTEC, 140 Le, 5,6 - 6,4 l/100km) gyári kipufogója
nyilván látszik a csalás, de inkább az az érdekes, ami a csőben van. Az egy szép egyenletes koromréteg, ami gyakorlatilag 0 km-es kora óta jelen van.Honda City 2006; 1,3 ES sedan (L13A1, i-DSI, 84 Le, 4,7 - 5,2 l/100km) gyári kipufogója
és ennek a csőnek a belseje
gyakorlatilag fémtiszta, csak a kívülről beverődő por látszik benneElőbbinél ez a VTEC már nem a teljesítményre van kihegyezve, hanem a fogyasztásoptimalizálásra, de azért megy, ha kell, viszont relatíve nem fogyaszt sokat.
Utóbbinál a változtatható gyújtásvezérlés a hengerenkénti két gyertyával abszolút az alacsony károsanyag kibocsátás ÉS az alacsony fogyasztás céljából készült.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz runner 125 #28448 üzenetére
Nem nagyon érdekel a forma, ha a fogyasztásmérő 4,6-ot mutat, és ez valós is A csomagtartó 500 liter, az ülés síkba a padlóba hajtható, vagy függőlegesbe, és úgy összerakva az egész autó, hogy nagyon fasza divatos dizájnos kategóriatársai közelébe se nagyon jöhetnek. Nagyon szerethető.
Általában kezdetektől ezt az egyetlen hibát tudták felróni neki(forma), pláne akik normálisan hosszabb távon arra használták, amire való. Vezettem már vagy 15 féle autót, de alig találtam kezesebb, egyszerűbb, könnyen vezethetőbbet.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz runner 125 #28470 üzenetére
8G 4D-ben gyárilag alul semmi nincs, így én ragasztottam rá matricát. A gyári visszaverő a lámpatestben nagyon jó, de túl magasan van. Minél alacsonyabban van valami, annál könnyebben megvilágítja a hátulról jövő. Csak matrica, olyan, mint ami az út széli jelzőoszlopokon van.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Civic 8G 4D tulajok: a vészvillogó gombjában van világítás?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28531 üzenetére
A miénk 2008-as gyártású (november talán), tehát a 2006-os legelső verzióhoz képest "javított" verzió.
Alapvető, észrevehető különbségek: módosított tengelykapcsoló(nem keményedik fel 50k km után), széria VSA, apró szoftveres változtatás az ECU-ben. És ezek szerint elhagyott vészvillogó lámpa.Ugyanis a céges 2006-os gyártású verziósban még világított. Erre most jöttem rá, mikor régi céges utazások esti fotóit nézegettem. Abban határozottan, de nem zavaróan világít pirosan a gomb. Majd este dobok fel fotót.
Egyébként gyanús is volt, hogy nekem miért nem, hiszen évtizedek óta minden autóban világít, naná, hogy a könnyebb megtalálhatóság miatt. Ebben viszont kezdetektől nem világít, tehát nem hiszem hogy kiégés/kontakthiba. Viszont EMIATT szétszedetni a műszerfalat...
Asszem rákeresek hondaparts-ban is, egyáltalán jelzi-e alkatrészként.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #28532 üzenetére
Aha, remek. Assyként van jelezve, tehát nem jelzi külön az izzót/világítást.
"4 PFKL533456 SWITCH ASSY., HAZARD £38.47 (€43.86) ($63.86) "
Ráadásul a 2006-os modellhez is ugyanezt a cikkszámot dobja. Valami itt nagyon nem okés.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #28533 üzenetére
Úgy látom más fórumokon is előjött a probléma, de nincs megoldás, csak csere régi/eredeti/JDM gombra. Ami viszont szereléssel jár, amit viszont én elkerülnék, mert nincs kedvem szétszedetni emiatt a műszerfalat, hogy utána csak szarabbul legyen összerakva. De azért ennek a hátteréről megkérdezném a Honda azon döntéshozóját, aki szerint eddig kellett, most már nem kell hogy az világítson...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28679 üzenetére
Nekem nem, de apámnak igen
A régi karburátoros és Euro 4 előtti motoros autók idejéről származó beidegződéseket le kell vetkőzni. Azoknál egyszerre nyomtad ki a kuplungot, és engedted fel a gázt váltásnál. Az újabbaknál előbb el kell engedni a gázt, és csak utána kinyomni a kuplungot.
Ráadásul ha felengeded a gázt, nem azonnal esik vissza a fordulat. Ezt is bele kell kalkulálni.Megszokás kérdése. Kb. minden 100. váltásnál, főleg ha sietek, nekem is magasan marad, vagy felpörög, de azért, mert gyorsabban váltok, mint ahogy az elektronika lereagálja a gázelvételt(mint amennyivel még előbb kéne elvennem a gázt). Amúgy nem. Sőt, leginkább igyekszem olyan lassan váltani, hogy pont akkor engedjem rá a kuplungot, amikor a következő fokozat megfelelő fordulatára esik a fordulatszám. Úgy nincs rántás, nincs megtorpanás, kicsit olyan, mint egy jól beállított automata. Ez is gyakorlás kérdése.
Próbáld ki, hogy direkt előbb engedd fel a gázt, és csak akkor indítsd a kuplungkinyomást, mikor a jobb lábad már teljesen felemelted.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28685 üzenetére
Mivel gyanítom nálad is egyben van síkban a rádió előlap, és nem ilyen süllyesztett, mint a képen, valószínűleg nem lesz jó hozzá.
De még a fejegységek sem azonosak az USA/EU modelleknél. A miénk Alpine, az övék Clarion. Mondjuk a navi ott is Alpine.
Persze ha a 13-as panelt is kicseréled hozzá...[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #28702 üzenetére
Nekem az a HB3 van benne, amit Hakan Sükür 2008-ban beletett. 100 000 km után még mindig jobban látok vele, mint a volt céges Passat lencsés xenonjával, A Touran szintén lencsés supermegagiga akármijével, a Passat CC lencsés xenonjával, egyedül a Tiguan lencséje volt xenonra normálisan megcsinálva, ami már felvette vele a versenyt. Nemtom kinek a gyártmánya, de azért már tartaléknak vettem a kesztyűtartóba 1-1 pár Hellát sima mezei nemgigamegaultra HB3/HB4-ből.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #28709 üzenetére
VW Passat 2.0 PDTDI, DE, xenon, gyenge
VW Touran 1.9 PDTDI, DE, xenon, nagyon rossz
Nissan Primera 1.8, FF, xenon, átlagos
Honda Civic 1.8 Sport 5D, FF, xenon, átlagos
Honda Civic 1.8 ES 4D, FF, halogén, jó
Suzuki Swift III 1.2, FF, halogén, átlagos
Honda Civic 1.5 4D, FF, halogén, átlagos
Suzuki SX4 1.6, FF, halogén, átlagos
VW Tiguan 2.0 CRTDI, DE, xenon, jó
VW Passat CC 2.0 CRTDI, DE, xenon, átlagosA fenti céges autókat vezettem már éjszaka, az összes xenonos gyári.
típus, lámpatest, "izzó" típusa, vélemény (nem csak az enyém, de egyező)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #28718 üzenetére
Nincs fényereje, nem látsz vele sötétben, kivilágítatlan főúton homályosnak érzed, mintha hályogos lenne a szemed. Mint amikor álmodban nem látsz rendesen. Ez a színhőmérséklete ellenére sem teszi biztonságossá. Se messzire, se közelre nincs rendes fénysűrűsége.
Égőcserék sem oldották meg a problémát, beállítás nem segített. Egyszerűen rossz konstrukció.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28723 üzenetére
Ja, de a keresőjüket ne használd, be kell menni, mondani mit kérsz, és úgy tudnak adni, a webshop meg szar, nem is ismeri a 4 ajtós 8gent De kb. a webshopok 99%-a nem ismeri a 4 ajtós 8gent. Az nincs is. Olyan autó nem létezik.
Juteszembe: gépkönyvben nem nézted? Ott elvileg minden izzó le van írva. Vagy ittAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #28730 üzenetére
A saját típusnak megfelelő hondaparts oldalt tedd könyvjelzőbe, és ott elvileg majdnem minden alkatrészt meg tudsz nézni külön, és a listában meg sokszor vannak egyéb infók is. Ha alkatrész/beépítés/elhelyezés/rögzítés kérdés merül fel, ott meg tudod nézni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen