-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTI-Totya
tag
válasz xcbiker #10049 üzenetére
Ugye, hogy nem elbaszva lett, csak faxom türelmetlen meg mindent azonnal........
Na az autószerelés nem ilyen..........(ez nem egy fostalicska binyigli amit tekersz oszt júúúúúúj de jóóóóóóó, guruuuuul..............)
150-nél tolok egy negyediket és a lehúzott ablakon dobom neked a fehér zsepit, hogy töröld szemed, szád.
-
xcbiker
addikt
válasz VTI-Totya #10051 üzenetére
Ok hogy nem eb.va lett, ezt sejtettem is, de azért az általad lefostalicska bringához is kell némi szakértelem, hogy jól be legyen állítva. Ne összevissza váltogasson.
Tény hogy egy autó motorja bonyolultabb, de nem is egy kategóriáról beszélünk.Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
orbano
félisten
válasz Integra #10048 üzenetére
dízel? az l300-nál is 8000-et kell cserélni. a dízel az ilyen. kitolhatod 10ezerre, de hosszútávon nem tesz jót a kocsinak. ne a benzines motorokból indulj ki, ezekbe sűrűbb, erősebb olaj kell a nagyobb igénybevétel miatt, pont ezért hamarabb is degradálódnak. apám egyszer hagyta benne 10e-ig, elég retekül nézett már ki akkor. pedig ha valaki, akkor ő aztán kíméli a kocsit.
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10041 üzenetére
Mi történik 3500-as fordulaton egy (közúti forgalomban)0 km-nyit járt motor esetében, ami 2000 esetén nem? Nagyobb a súrlódás? Jobban szorulnak a gyűrűk? Jobban melegszik? (1-2 másodperc alatt kétlem) Vagy még mindig az a helyzet, hogy nagy fémdarabkák törnek le a dugattyúból, hengerfalból, gyűrűből, tengelyekből, és ezek magasabb fordulaton károsítják a súrlódó alkatrészek felületét?
Részemről károsabbnak tartom a nagyon alacsony fordulaton kövér gáz megoldást, nagyobb terhelést kap ettől a motor, mint a határozott, nyomatékban erős tartományban határozottabb gyorsítástól, és még a 'kézikönyv' is említi, hogy a túlzottan magas, és a túlzottan alacsony fordulatszámot is javasolt elkerülni. Természetesen én sem gondolom hogy 7000-en kell húzatni állandóan, de szerintem benzines esetén bejáratáskor is a nyomatékgörbe középső harmadát bátran lehet használni, ha nem is tartós haladásra, de gyorsításokra mindenesetre.
Számtalan véleményt olvastam szak- és kevésbé szakértőktől is, és számomra sem egyértelmű hogy akkor igen vagy nem. Ezért úgy gondolom, hogy a megoldás a kettő között van, vagyis nem feltétlenül bejáratás szükséges, de a fokozatosságot betartva a mai motoroknál meglévő gyártási technológia miatt is a 'bejáratási' idő szerintem arányosan lerövidíthető. Hozzám azok a vélemények állnak közelebb, amelyek a fokozatosan történő, egyre nagyobb terhelést, időnként 1-1 erősebb rövid kihúzatást(nem tiltásig persze), és az átlagos vezetést preferálják az első 1000-1500 km-en.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
orbano
félisten
válasz BlacKSouL #10056 üzenetére
3500-ös fordulaton pontosan 1.75-ször jobban kopik a motor, mint 2000-esen Hogy néha felpörgeted a motort, annak sok kára nincs, de haszna sem. Szerintem valahol itt kezdődik a vajákolás része a motorbejáratásnak.
A kövér gáz (nem eszetlen padló, de azért egy dinamikusabb vezetési stílus, nem az alapjáraton felgyorsítós) pedig azért kell, hogy jobb legyen a motor kenése (dúsabb keverék)." a mai motoroknál meglévő gyártási technológia miatt is "
ma úgyanúgy marnak a marógépek, mint 20 éve. esetleg még szarabbul is, mert ugye a költségcsökkentés...Az áltagos vezetést meg addig tartaném, amíg az első olajat le nem cserélik (ez nem tudom ?e km, gondolom nem sok). Az elsőben azért még rengeteg a szmötyi, amit nem biztos, hogy a szűrő megfog, én tuti nem erőltetném vele a száguldozást. Még ha túlzás is, baja tuti nem lesz tőle a kocsinak, ha kíméled
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz !Overdose! #10058 üzenetére
benzines turbo? nem valami terep fiszfaszt vettek az apjának? abban meg ugye a benzines a LOL
A vér nem válik VAZZE!™
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10057 üzenetére
Akkor viszont bejáratáshoz elég lenne az 1000-es fordulat is, mert ott pont 0,5x annyira kopik mint 2000-en? A kövér gáz stimmel, csak nálam annyit jelent, hogy 2000 alatt(de 1500 alá nem engedem) max negyed gázt nyomok, 2000-től meg fél vagy 3/4, helyzettől függően, és aztán 3500-4000 környékén váltok.
Majdnem hónapra pontosan 20 éve vettük a Ladánkat. Ha annak a motorját is ugyanúgy marták volna mint a mostaniakét, akkor a mai motorok is kb úgy fogyasztanának, annyit teljesítenének, és annyira lennének környezetkímélőek mint azok voltak. Én is japán cégnek, autóiparban dolgozom, tudom hogy hol van 1-1 tűrésezés nagyságrendileg manapság. És a költségcsökkentés csak egy dolog.
Az olaj meg olyan, hogy van aki 1000 km-nél lecseréli, van aki kivárja az 5000-et, van aki 10000-ig rá se figyel, miközben a szervizek hol ezt, hol azt mondják. Nekünk ennél azt mondták, hogy az első kb 1000 km-en megehet annyi olajat, amennyi már meglátszik a pálcán is, de ez majd megáll. Hát egyelőre semmi csökkenés. Azt is mondták, hogy ha nagyon fogyna, ne cseréltessük, hanem csak töltsük után. És hogy gyárilag 0W20-as olaj van benne, pont azért, hogy az első 1-2000 km-en az általános vezetési körülmények között mintegy automatikusan bejáratódjon vele a motor. Aztán az első csere mehet mondjuk 5000-nél.Lehet hogy nem úgy tűnik, de én is a 'bejáratás' híve vagyok, csak szerintem az általad leírtnál határozottabb tempóval és dinamizmussal. Én is hosszútávra szeretném a kocsit(Lada 18 évig volt meg) de én nem tartom logikusnak, hogy mondjuk 1000 km után bármi baja legyen ha 2000, de akár 4000 fölé pörgetem néha. Mert akkor már csak azt nem értem, hogy hogy lehet ~600 - 2000 tartományban használni az autót. Illetve lehet, csak nekem ilyen alacsonyan ha kövér gázt nyomok akkor morog, hörög, kelletlenkedik. Másrészt ha 2-ben kihúzom 2000-ig, akkor 3.-ba téve valahol 1000 körül lesz a fordulat, az meg szerintem haladásra nem nagyon jó, gyorsításra pláne.
Benzinesről beszélünk ugye?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
orbano
félisten
válasz BlacKSouL #10061 üzenetére
"Ha annak a motorját is ugyanúgy marták volna mint a mostaniakét, akkor a mai motorok is kb úgy fogyasztanának, annyit teljesítenének, és annyira lennének környezetkímélőek mint azok voltak"
Semmi köze a megmunkáláshoz, a keverékképzés és a szelepvezérlés javult azóta jelentősen. A henger, a dugattyúk kialakítása nem változott szinte semmit. leszámítva a tsparkok, mert az korszakalkotó esetleg egy-két újabb, ellenállóbb ötvözetet kitalálhattak a hengerfalhoz és a gyűrűhöz, de hogy egy mostani eszterga, vagy maró ugyanúgy vágja a fémet, mint a 20 évvel ezelőtti párja, az hót biztosÉn 1500-ra váltok vissza (1.5 ils), onnantól ad elfogadható nyomatákot a motor, az alá, ilyen 1200 köré csak akkor váltok, ha araszolás van. ezalatt már nem fogyaszt jól, csak erőlködik.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
orbano
félisten
válasz Winner_hun #10063 üzenetére
mindig kopik a motor hidegindításnál lehet, hogy jobban. de azt hiszem a motor 99,99999%-ban nem ebben az állapotban üzemel, tehát még ha ezerszer is jobban kopik akkor, min egyébként, nem lesz számottevő hatása a motorra. ami számít az az átlagos fordulatszám és a kenés minősége. ez egyszerű matek.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Integra
titán
válasz Winner_hun #10063 üzenetére
ezért kell hozzá híg, gyorsan felmelegedő olaj.
és ideális esetben télen garázs....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Winner_hun #10067 üzenetére
a mi klímánkban nem nagoyn kell ezzel foglalkozni.
intibe pl megy 10w-40 vagy 10w-60, de az összes nagy teljesítményű vasba is ebből a kettőből megy leginkább
a civicekbe 0w-40 megy, de a mitsuba is ugyanez megy.
szóval nem kell túlmisztifikálni szerintem, itt nincsen azért seggrepesztő hideg...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Winner_hun #10069 üzenetére
azt hozzá tenném, hogy nálunk. más 5 vagy 10w-40 olajat rak a civicekbe.
nekünk nincsen vti civic, ezek 1.4 és 1.6-os autók, de azokba tökéletes...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
xcbiker
addikt
Ez normális? [link]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
orbano
félisten
-
orbano
félisten
válasz Integra #10068 üzenetére
amit Winner kolléga linkelt, az azt mondja, hogy a vékonyabb olajokkal jobban jársz utcai használaton. nálunk meg igenis szar az idő, 10 fokon és 0 fokon is sűrű az olaj a motornak, de még 40 fokon is. a 0w-40 meg pont hogy egy hidegen vékony olaj. egyébként kíváncsi lennék egy 0w-30-ra a civicbe. elég sokat jár hidegen a kocsim, télen talán többet is, mint bemelegedve. csak kérdés mennyire kopottak a csapágyaim.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Integra
titán
válasz orbano #10076 üzenetére
egyikben anno volt shell 0w-30, szallerbeckben 17 rugóért öntötték bele a mocskok...
6gen 3d 1.4i civic - mobli-1 0w-40 supersyn portection formula
6gen 5d 1.6ils civic - mobli-1 0w-40 supersyn portection formula
1gen mitsu outlander turbo - mobli-1 0w-40 supersyn portection formula
5gen 4d 1.6 esi - castrol 5w-40 magnatec (de lehet, hogy 10w-40 volt)
dc2 - castrol edge 10w-60
az intibe max motul 10w-40 v300-at tennék a castrol helyett. de 20e ft a 4 liter olajért úgy, hogy megyek kb vele egész évben talán 5-8e km-t, mivel motorozom orrvérzésig. tök felesleges.
a te autódban most milyen olaj van? én a mobil-1-et bátran merem ajánlani ha a hengerfalad és a gyűrűk tökéletes állapotban vannak, és jó áron lehet beszerezni.
vagy ha éppen akciósba van motul 6100 x-cess 10w-40 vagy hasonló máraka beli tesója.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
xcbiker
addikt
Ha tud valaki ilyesmiket jó állapotban, akkor érdekelhet:
1db komplett d16z6-os hengerfej (esi)
1db obd1-es vagy egy obd2-es gyújtáselosztó
1db p28-as ecu
1db d16y8-as motorvezérlő kábelkötegNotebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Winner_hun
félisten
A kipufugónak járó, meleg motornál van valamilyen jellegzetes szaga?
Előre megvettem a nyulványra a merevítőt (vagy mi a neve)
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
orbano
félisten
válasz Winner_hun #10082 üzenetére
vigyázz, mert ha nagyon dús a keverék, rászoksz a szipuzásra
A vér nem válik VAZZE!™
-
Integra
titán
ez jó lenne
aztán el lehetne felejteni a fék probléma kérdést egy életre...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
SeQ
csendes tag
a crx foumon nektek nem szokott olyan gondotok lenni hogy nem tudtok bejelentkezni?
Nekem most az a bánatom hogy látom hogy kaptam egy levelet, de amint rákattintok, visszatölti a főoldalt.. és megint jelentkezhetek be.. hozzászolni hozzátudok.. de az üzeneteimet nem tudom megnézni ..--> Nincs múltad. A jelenben élni a legjobb út ahhoz, hogy legyen jövőd is.
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
vinci vti turbo-ja..
kicsit jó
ja és a blokkban még mindig a gyári belső cucc van!![ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
xcbiker
addikt
Egész jónak tűnik: [link]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
zolynet
addikt
válasz xcbiker #10097 üzenetére
hááát ez vagy nagyon igaz vagy nagyon nagy kamu:
"Az autó egy éve van nálam,elötte egy mozgássérült uriember tulajdonában volt."amúgy nagyon fullos állapotban van első ránézésre
árra vagyok nagyon kíváncsi, sztem hétfőn melóhelyről felhívom a kíváncsiság kedvéért[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik