-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
"Azt hittem, hogy már megoldották ezt a ReFrame dolgot."
Hogyan oldották volna meg? A hardvert már nem lehet megváltoztatni. Az UVD/UVD+ motoroknak ez a korlátuk.
Attól, hogy egy emberkénél valami ismeretlen okból kifolyólag nem működött a VMR9 Renderless, még nem instabil az egész. 100 emberből egy valakinél nem megy, míg a többinél vígan szalad.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz arpi145 #14714 üzenetére
Így már jobb, köszi!
A helyzet sajnos az, hogy nálad legfeljebb a 720p filmem mennének, azok közül is csak a kisebb bitrátásak, mivel a videokártya alkalmatlan DXVA használatára, így a CPU-ra marad minden számolás. A 720p filmeknél valószínűleg majd ki kell kapcsold a deblocking funkciót az akadás elkerülése végett!
Ha máshogy talán nem is, de a CoreAVC kodekkel biztos , hogy menni fognak a 720p filmek.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Szóval azt mondod, hogy elméletileg szoftveresen megoldható lenne az, hogy a Radeon HD 2000/3000 széria is gond nélkül vigye az extrém magas ReFrame értékű videókat is?
Én eddig azt hittem, hogy ez az UVD/UVD+ motor miatt van, hogy hardveresen nem képes rá.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz arpi145 #14725 üzenetére
Van egy MediaInfo nevű kis progi, ami egyébként teljesen freeware, az minden részletes információt elárul az adott videóról!
Amúgy nincs konkrét határ bitrátát illetően, de szerintem 5-6 Mbps-ig nem lesz probléma (ezeknél már lehet, hogy kelleni fog a CoreAVC). Ezt ki kell tapasztalnod. Amúgy ha kikapcsolod a deblocking-ot és a CoreAVC-t alkalmazod, akkor magasabb bitrátájú videókkal sem lesz gond, na persze a proci ekkor is maxon fog tekerni.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Visormail #14728 üzenetére
Ha be van kapcsolva a D3D Full Screen, akkor a "gpu memória ürítések kivárása" opció felesleges, legalábbis az én tapasztalataim szerint. Egyébként D3D Full Screen alatt nálam is volt egy érdekes vékony csík a kép alján, amit nem tudok megmagyarázni. MPCHC alatt nem valami fényes a D3D Full Screen, legalábbis számomra nem, többek között ezért is használom inkább a PotPlayer-t.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Visormail #14734 üzenetére
Csak érdeklődésképpen: van valami különleges oka annak, hogy 64 bites WinXP-t használsz? Ha az aláírásodban szereplő gépről van szó, akkor mindenképp Windows 7 az ajánlott op.rendszer. Ha WinXP-hez ragaszkodsz, akkor meg 32 bitest kéne használj, mivel a 64 bites WinXP támogatása gyakorlatilag egyenlő a nullával. Win7-el csak jól, illetve jobban járhatsz, főleg multimédia téren!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Visormail #14736 üzenetére
stevve kolléga már elmondta a lényeget: Multimédia szempontból a Win7 a legfejlettebb és legjobb op.rendszer. Az OK, hogy jelenleg elégedett vagy az x64-es WinXP-vel, de ne lepődj meg azon, ha semmilyen driver és szoftver sem fog megfelelően működni, már ha egyáltalán lesznek ilyenek, ami megint nem túl valószínű. Ahogy stevve kolléga is mondta, mi csak sok fejfájástól szeretnénk megóvni téged, ezért mondogatjuk a Win7-et!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz WonderCSabo #14764 üzenetére
Igen? Melyik verziótól kezdődően? Hol kell keresni?
Azért kérdem, mert én még tényleg nem láttam ilyet és a 1.3.2268-as build-nél nem találok ilyen beállításokat.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz WonderCSabo #14768 üzenetére
Ja megvan, kösz. Amúgy ezek az opciók csak és kizárólag VMR9 Windowed módban működnek, oda is van írva. Vagyis itt nálam kiesik, hiszen ebben a módban nincs DXVA támogatás.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz spiritex #14773 üzenetére
WonderCSabo-t annyival egészíteném ki, hogy nálam az asztali gépen DXVA nélkül meg vagyok lőve, ugyanis az AthlonXP nem bír önmagával a HD videókkal, viszont a DXVA mellett még az 1080p sem probléma számára.
Szóval a DXVA manapság nálam abszolút alapkövetelmény.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Mindenképp ajánlom figyelmedbe a Splash Pro nevű progit. Ebben van egy Motion nevű technológia, ami szintén egy interpolációs eljárás, ami 60p módban is képes üzemelni. Na persze nem tökéletes, de a judder-t tökéletesen eltünteti, nekem például nagyon bejött. Ha már kipróbáltad ezt a progit, akkor természetesen tárgytalan. A szoftver hátránya, hogy sajna csak fizetős verzióban van jelen a Motion funkció, de ingyenes 30 napos próbaverzió belőle. A Motion, vagyis az interpolációs eljárása teljesen a CPU-t dolgoztatja, de a film dekódolását természetesen az UVD/VP egység végzi. A 60p módhoz természetesen elkél egy izmosabb CPU, 720p felbontáshoz mindenképp ajánlott egy Dual-Core proci, míg 1080p-hez már egy Quad-Core proci.
Remélem a Mirillis csapata majd átvált OpenCL-re, akkor majd egy gyenge proci mellett is lehet 60p módot használni akár 1080p felbontás mellett is.Amúgy az FFDShow interpolációs megoldása is 60p módban képes üzemelni?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Ki akartam próbálni a te módszered, de nálam valamiért sehogy sem hajlandó használni a MPCHC az FFDShow video dekóderét. A DXVA-s verziót még hajlandó használni, de a simát nem, pedig pont az kéne a teszteléshez, na mindegy. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy simább lenne a lejátszás, mint a Splash Pro 60p módjában. A 60 FPS-nél hogy lehet "folyékonyabb", simább?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Igen, tudom hogy hogyan kell külső filtert alkalmazni és pont ezért írtam, hogy nem hajlandó használni, hiába rakom be a külsők közé "Prefer" beállítással, vagy hiába tiltom le a belsőket, akkor meg a MS DTV dekódert használja.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Na sikerült, végre használja az FFDShow-t. A következő hibaüzenet jelenik meg a videólejátszás alatt:
"Script error: there is no function named 'SetMTMode'(ffdshow_filter_avisynth_script_line 2)"
A script valamiért nem működik. Mit jelent a fenti hibaüzenet?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Ez OK, csakhogy a cikkben szereplő egyik kritikus fájl nem található. A "Multithreaded plugin for AVISynth" nevű ZIP fájl törölve lett, rossz a link. Ezt honnan tudnám letölteni?
Emiatt nincs avisynth.dll fájlom csak ffavisynth.dll amit ugye az FFDShow rakott fel.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Ja köszi.
Na végre sikerült összehozni, vagyis működésre bírni. Amit észrevettem, hogy a cikkben közölt script mindössze megduplázza a framerate-et, vagyis mondhatni, hogy 48p módba kapcsol. Több jelenetnél is megfigyelhető, hogy ez nem annyira folyékony, mint a 60p mód, ezért kipróbáltam azt, hogy a num értéket 60-ra állítottam. Ez azonban hibának bizonyult, mivel ekkor diavetítésbe vált az egész. Az eredeti kód sem rossz, tényleg működik az interpolálás, de nekem több sebből is vérzik ez a megoldás. Egyrészt nekem a Splash Pro jobban tetszik, mivel ott van 60p mód, ami miatt még jobb valamelyest a helyzet. Ez főleg lassú kameramozgásoknál van így. A script azonban mintha pontosabban dolgozna, vagyis kevesebb képhibát generál. Itt bejön a képletbe még az is, hogy a scriptes megoldás esetében nincs DXVA, ráadásul 1,2 GB-ot megzabál a MPCHC a lejátszás alatt. Splash PRO Ezzel szemben DXVA mellett használja a 60p módot klasszisokkal kevesebb memóriahasználat mellett.
Még egy megjegyzés: az általad említett cikk azt írja, hogy a Renderer-t állítsuk Haali-ra. Nos, ez felesleges, mivel EVR Custom alatt is működik a script, ahol jóval élesebb képet kapunk, ráadásul itt shadereket is lehet még használni.
Elméletileg a WinDVD és a PowerDVD is támogatja az interpolálást. Ezekkel van valakinek valami tapasztalata?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Kipróbáltam a 15025-ös hsz-ben közölt scriptedet. Működik, de használhatatlan nálam, mivel szinte végig 100%-on tekeri a Core i3-370M procit (4 szálon!) és emiatt szinte sehol sem tud 60 FPS-t produkálni, sőt mi több, sok helyen szaggat emiatt! Ez így nagyon nem éri meg nekem, számomra elfogadhatatlan. A Splash Pro 30-40%-os CPU használattal tud folyamatosan 60 FPS-t produkálni, igaz egy picit gyengébb képminőséggel, de nekem ez belefér.
Amúgy mi ez a Smooth Video Projekt pontosan? Megnéztem a hivatalos oldalt és ott azt írják, hogy ott már elvileg a GPU is besegít a számolásba.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Ezt tudtam, írták a cikkben is, hogy 5,8 helyett 5,4 legyen, rögtön így is csináltam. Amúgy az a kár, hogy nem írják le konkrétan, hogy melyik parancs mit csinál. A "SetMTMode(2,4)" miért jobb, mint az 5,4? Mit csinál a többi sor, illetve érték? Ha ezeket mind tudnám, talán lényegesen tudnék javítani a scripten, hogy nálam sokkal jobban fusson.
A 2,4-nel sem javult a helyzet 60 FPS-nél. Egyelőre nálam marad a Splash Pro.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"Esetleg meg valami ?"
Ha már így rákérdeztél, ja: magyar nyelvű, esetleg egy közérthetőbb leírás is van esetleg?
"mert nem nagyon olvasgatsz"
Mert nincs rá időm.
15060:
"Ertelemszeruen a 32bites verzio a 32 bites oprendszerekhez kell, 64 bites pedig a 64 bites rendszerekhez."Ez így ebben a formában nem igaz, mivel a 32 bites progiknak is kifogástalanul kell működniük 64 bites OS-en. Én is 32 bites progikat használok nagyrészt 64 bites OS-en.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Az AC3 Filter nem kell, azt blokkold! Minden belső szűrő legyen aktiválva, azaz bepipálva és ne tegyél be külső szűrőket! A napokban frissült a stabil ág 1.5.2-re, próbáld meg azzal!
Videó-kimenet VMR9 Renderless vagy EVR Custom operációs rendszertől függően. DirectX 9 legyen telepítve!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Sziasztok! Egy gyors kérdésem volna, pontosabban egyfajta megerősítést kérnék. Adott egy videó a következő tulajdonságokkal:
Format : MPEG Video
Format version : Version 2
Format profile : Main@High
Format settings, BVOP : Yes
Format settings, Matrix : Custom
Codec ID : 2
Duration : 1h 17mn
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 17.7 Mbps
Nominal bit rate : 80.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 29.970 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Interlaced
Scan order : Top Field First
Compression mode : Lossy
Bits/(Pixel*Frame) : 0.285
Stream size : 9.60 GiB (88%)Mivel MPEG-2 kodekkel készült, így gondolom semmilyen videokártyának nem okoz gondot a DXVA mód ennél az anyagnál. Abban nem vagyok biztos, hogy az MPEG-2 bitstream HD felbontásnál is érvényes-e vagy sem. A kérdés tehát, hogy egy Radeon 3450-es képes gyorsítani a fentebb taglalt videót?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Hogy érted, hogy rárakni egy deinterlace eljárást? Ha csak "simán" elindítom az MPCHC-ben, akkor nem lesz jó? Úgy értem, az MPCHC elvileg alkalmaz automatikusan deinterlace eljárást. Az is jó lenne, ha a shaderek közül a "deinterlace (blend)" nevűt kapcsolnám be?
Ha jól értelmezem a válaszod, akkor gond nélkül mennie kéne a 3450-es Radeonon DXVA mellett. Ez a lényeg, ennek örülök.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Rendben, pénteken majd kiderül, hogy a kis 3450-es bírni fogja-e. Előtte még meg tudom nézni, hogy az 5470-es hogy bírja. Ez utóbbinál már 512 MB GDDR3 fedélzeti memória van, míg a 3450-nél 256 MB-nyi DDR2 áll rendelkezésre, nem tudom, hogy ez mennyiben fogja befolyásolni a dolgot. Valószínűsítem, hogy az 5470-es sokkal szebben fogja vinni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz huskydog17 #15120 üzenetére
Kipróbáltam a notimon az 5470-es Radeonnal. A videó gond nélkül megy (MPCHC 1.5.0.2827-es verzió), de néhány érdekességre figyelmes lettem. Először is a lejátszó alapértelmezetten mindig a CPU-s MPEG-2 dekódolót aktiválja. Ha ez elől kiveszem a pipát a belső filtereknél, csak akkor használja a DXVA változatát. A lejátszás közben ugyan kiírja, hogy DXVA, de amit nem értek, hogy a CPU terhelés semmivel nem csökkent, ugyanannyi maradt, mint a CPU-s verziónál. Nagyon remélem, hogy az asztalinál nem így lesz, mert az AthlonXP nem bírná el finoman fogalmazva.
A másik dolog, hogy a CPU-s dekódoló alkalmazásakor automatikusan aktivál egy deinterlace eljárást, viszont DXVA módban nem, így ez utóbbinál bekapcsoltam a blend-et a shaderek közül. Képminőségre ugyanolyannak tűnik mindkét mód, bár az is igaz, hogy egy 15,6 colos notin nem igazán lehet leszűrni ezt egy FullHD videónál.A Splash Pro sajnos csúnyán elhasalt itt, mert hiába van bekapcsolva az automatikus deinterlacing, egyszerűen mintha nem használná, ugyanis bűn ronda a kép, nagyon csíkos.
PuMbA: egy kérdésem még volna: mivel MPEG-2 kodekről van szó, így elvileg a nagyon régi videokártyák is képesek itt a gyorsításra. Jól látom vagy HD anyagnál már más a helyzet?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz huskydog17 #15142 üzenetére
A tesztelgetés alatt rájöttem, hogy a MPCHC DXVA-s MPEG-2 dekódere eszméletlen bugos, szinte használhatatlan, míg a sima, vagyis a CPU-s verzió teljesen jól teszi a dolgát. Most már legalább értem, hogy alapból miért a CPU-s verziót aktiválja a lejátszó.
Tud valaki jó minőségű MPEG-2 dekódert, ami képes DXVA módban üzemelni? Itt a PureVideo sajnos kiesik, mivel ha jól tudom, az csak NVIDIA kártyákon működik.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
A régi gépemen, amelyben a 3450-es kártya van, nincs Catalyst telepítve, de akkor majd pótolom. Amúgy miért jó az, ha a CCC deinterlace funkcióját manuálisan vector adaptive-ra állítom? Az automatikus mód nem jó?
Gondolom a legfrissebb PowerDVD kodekre gondolsz, majd teszek vele egy próbát.Szóval az UVD/UVD+ egységek meg vannak lőve MPEG-2 terén. Húh de meg fog utálni engem a kis 3450-esem.
Amúgy MPEG-2 téren szerintem sokkal jobban járnék a GeForce 7600 GS kártyámmal, ott tudnám alkalmazni a PureVideo dekódert, ami elég profi MPEG-2 dekóder. Ekkor viszont a H.264 bitstream lenne oda, ördögi kör ez.A Resizer-nél a Bicubic -0.75 és a -1.00 között van valami érdemleges különbség?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Tehát azt mondod, hogy a Bicubic -1.00 nem ad szebb képminőséget, mint a -0.60? Erőforrásigényben mekkora a különbség a kettő között? A Resizer-nek CPU vagy GPU erő kell? Bocs az esetleg hülye kérdésekért, de ezekkel nem vagyok tisztában és nagyon érdekelne.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz huskydog17 #15120 üzenetére
Na, hosszú (több órás) kísérletezgetés folytattam az asztali gépen, hogy megnézzem, hogy a Radeon 3450-es hogy birkózik meg a korábban említett, FullHD felbontású MPEG-2 videóval. A teszt során rengeteg (legalább fél tucat) dekódert kipróbáltam. A nyertes dekóder az ATI DVD Video Decoder lett, ami Cyberlink alapokon nyugszik. Gyakorlatilag ezzel sikerült a leginkább nézhetővé tenni a filmet, ez használta ki legjobban a kis GPU-t. Na most a grafikus processzor kihasználtsága a videó indítását követően shaderek nélkül alapból 60% körül mozgott. Mivel DXVA módban nincs deinterlacing, így be kellett kapcsolnom a blend eljárást. Ekkor a GPU 80% környékére kapcsolt és itt volt a határ, ugyanis ha még egy shader-t aktiváltam, akkor már bizony nem volt folyamatos a film, na persze aktivált blend-el sem tökéletes, de nézhető és ritkán van framedrop, látható framedrop ilyenkor gyakorlatilag nincs. Ezek után utált csak meg igazán a kártya, ugyanis a blend mellé még egy sharpen-t is rádobtam. Ezzel a GPU használat állandó jelleggel 100% közelében volt, egyszóval elértem a 3450-es határát.
A többi dekóder messze nem tudott eddig eljutni, azok általában már shader-ek nélkül is csúnyán szaggattak, volt olyan is, amely nem volt képes DXVA módba kapcsolni annak ellenére, hogy támogatja. A PowerDVD dekódere abszolút nem működött, nem adott képet, ami valószínűleg a DXVA2 támogatás miatt. Én WinXP-n teszteltem és ott csak DXVA1 van. A Resizer minden esetben Bilinear értéken volt, ezt meg se mertem változtatni már .
Érdekesség továbbá, hogy a DXVA ellenére az AthlonXP állandó jelleggel 40-50%-os terhelést kapott. A MPCHC mellett a Daum PotPlayer-el is próbálkoztam, de ott a külső dekóderek ellenére sem volt hajlandó DXVA módba kapcsolni, így az végleg kiesett.
Összegezve tehát a Radeon HD 3450-es az ATI DVD Video Decoder-t alkalmazva képes FullHD felbontású MPEG-2 videók dekódolására, de a shadereket gyakorlatilag el lehet felejteni.
Megérte a fáradozást, már csak a látvány miatt is, ugyanis ez a HDTV felvétel klasszisokkal szebb, mint az eredeti DVD verzió, főleg a 22 colos monitoron.
Gondoltam megosztom veletek ezeket a tapasztalatokat, hátha egyszer valakinek jól jönnek ezek az infók.PuMbA: kösz az infókat, az 5470-es Radeon bírja az 1.00-t is.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Hogy miért nem működött, azt én is szeretném tudni, az ATi Tray Tools-ban beállítottam az Vector Adaptive-ot, azután pedig az automata módot, de egyik sem működött (jól), ugyanis nagyon csíkos volt a kép. Amint bekapcsoltam a shadereknél a blend-et, megjavult a kép, már nem volt csíkos.
A lényeg, hogy nagyon nagy jelentősége nincs, ugyanis ezt a videót biztos, hogy nem fogom a 3450-el nézni.
Amúgy még annyi kérdésem volna, hogy mi a különbség a különböző deinterlace eljárások között? Gondolok itt az általad is említett Vector Adaptive-ra, Motion Adaptive, Bob stb.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Kösz a leírást! A váltott-soros képalkotás fogalmával eddig is tisztában voltam, csak a deinterlacing eljárásokkal nem. Amúgy egy kicsit tovább kísérletezgettem:
Ezúttal a Radeon HD 5470-et dolgoztattam meg, itt is érdekes dolgok történtek. A MPCHC saját (szoftveres) MPEG-2 dekódere csak és kizárólag blend alatt ad normális képet, minden más eljárás esetén bűn ronda, mintha víz alatt lennénk.
A Cyberlink PowerDVD10 és az ATI DVD Decoder ugyanúgy Bob esetén ad jó képet, bár e kettőnél csak Bob és Weave van. A meglepő azonban az, hogy mindkettő esetén csúnyán bugos a DXVA mód, ugyanis még UVD 2.2 motorral is és a nagyon alacsony CPU terhelés ellenére is csúnya framedrop jelenségek fordultak elő. Amint kikapcsoltam a DXVA-t, a framedrop megszűnt függetlenül attól, hogy az Aero ki volt-e kapcsolva vagy sem.
További érdekesség, hogy annak ellenére, hogy mindkettő automatikusan a Bob eljárást alkalmazta (helyesen), az ATI változat 30 FPS-t jelzett, míg a PowerDVD10 dekóder 60 FPS-t DXVA módban. Szoftveres dekódolás esetén mindkettő 30 FPS-el ment.Ezzel annyit szeretnék csak mondani, hogy a deinterlacing hatékonysága nagyon nagy mértékben függ a dekódertől! Jelenleg a legjobbnak titulált PowerDVD dekódere is nagyon rossz DXVA téren! Most már legalább tudom, hogy MPEG-2 videót nem érdemes DXVA módban lejátszani.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
-
huskydog17
addikt
válasz stevve #15223 üzenetére
Kipróbáltam én is a korábban említett FullHD felbontású, 1080i videót az 1.10-es verzióval és gond nélkül viszi. Egyedül a Motion-t nem érdemes bekapcsolni, mert akkor csíkozódik a kép, de a másik két képjavítót nyugodtan lehet használni és baromi sokat dob a látványon. A Splash Pro amúgy teljesen saját dekóderrel dolgozik tudomásom szerint és mára az egyik legjobb lejátszóvá nőtte ki magát. A videó alatt amúgy természetesen használja a GPU-t és a CPU-t sose engedte 10% fölé.
(Amúgy megjelent az 1.11-es kiadása is már.)Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Visormail #15227 üzenetére
Nem az a szomorú, hogy a DVD-Video struktúrát nem ismeri a Pro verzió, hanem az, hogy a "Coming Soon" felirat már több, mint fél éve ott van és még mindig nincs kész.
Jakuu: ezt honnan tudod ennyire biztosra? Hol találtál erről információt? Amúgy gondolom itt a Motion funkcióra gondolsz.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
huskydog17
addikt
Ennyi? Ez a hibajelenség magából a technológiából (interpolálás) fakad, vagyis ez nem a szoftver hibája. Lehet, hogy egy másik algoritmussal valamicskét javulna a helyzet, de tökéletes interpolál nem létezik, hibátlan képminőséget az alkalmazásakor ne várj!
Sorolnád a többit problémát? (Talán tudunk itt segíteni.)Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Miféle magyarázkodást? Én csak tudni szerettem volna, hogy milyen problémáid vannak a Splash Pro-val.
Igen, az AViSynth-es megoldás nem tökéletes, képhibák előfordulnak, ahogy a Splash Pro-ban is.
Én nem kötözködni szerettem volna, hanem konkrét megnevezéseket a problémákra.Jó, ha az interpolálást meg lehet oldani képhiba nélkül, akkor tudsz rá példát mondani? Vagyis tudsz olyan eljárást (akár drága TV-k esetében) ami nem okoz képhibát? Én eddig úgy tudtam, hogy maga a technológia (60p mód) alapból magában hordozza a képhiba jelenséget, mint problémát, amin újabb és újabb algoritmusokkal lehet javítani, de megszüntetni teljesen nem lehet. Valaki javítson ki ha tévedek!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Isten hozott az interpolálás világában!
Azért szaggat, illetve fagy le a videó, mert az interpoláláshoz nagyon nagy CPU erő szükséges. A te videód egy elég magas bitrátájú Full HD anyag, így nem csoda, hogy még az a négy maggal ellátott Core i7-870-es is megfekszik tőle. Amúgy úgy állítottad be, hogy 8 szálon fusson a szoftver?
Tégy egy próbát a Splash Pro nevű szoftverrel, abban alapból be van építve egy ilyen funkció Motion néven. Azt kapcsold be és állítsd maximális értékre, azaz 60p módba. Itt már valószínűleg sokkal jobb lesz a helyzet, mivel a Splash Pro sokkal kevesebb erőforrást igényel interpolálás esetén, mint az AVi Synth-es megoldás. A Splash Pro-ból már elérhető az 1.11-es kiadás és természetesen van 30 napos próbaverzió.Minél nagyobb egy videó felbontása és/vagy bitrátája, annál drasztikusabban emelkedik a szükséges CPU számítási igény.
Remélhetőleg a jövőben a frame interpolation-t a többi erősen számítás igényes post process-el együtt majd sikerül átemelni OpenCL-re, az fantasztikus volna!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz gabor128 #15243 üzenetére
Hmmm...pontosan ugyanilyen kártya van az én asztali gépemben is, pontosan ugyanez a modell, beleértve a gyártót is. Ehhez a 10.4-es Catalyst a legjobb driver, legalábbis nálam az a legstabilabb.
Esetleg tégy egy próbát a PotPlayer-el és ott kapcsold a Full Screen Exclusive módot. Ezt egyébként MPCHC-nál is lehet aktiválni (D3D Fullscreen). Ha DXVA mellett megy a film, akkor az a 60%-os CPU terhelés kegyetlen sok!
Az én 2,0 GHz-en ketyegő AthlonXP procim DXVA mellett 10-15% körül mozog még Full HD esetén is. Szerintem nálad nem aktív a DXVA, mert ahogy mondtad, a 720p jól megy, gondolom ezt erőből lenyomja a CPU. Az 1080p viszont már túl nagy falat neki és mivel az UVD nem dolgozik, így a film szaggat.
A MPCHC-nál minden belső kodek legyen aktiválva, úgy mennie kell a DXVA-nak!Jakuu: nem, a VGA miatt gond nélkül mennie kell nála még a Full HD anyagnak is!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz gabor128 #15248 üzenetére
Szerintem nálad a Catalyst-al lesz baj. Azt írtad, hogy 2008-as dátumot ír, az bizony valóban eléggé régi. Frissebb driver letöltésekor nagyon ügyelj rá, hogy a Hotfix verziót szedd le, ugyanis csak az jó az AGP kártyákhoz! Még egyszer mondom: először mindenképp tégy egy próbát a 10.4-es változattal, azzal mennie kell!
Innen rengeteg régebbi Catalystot lehet letölteni csak figyelj, hogy a termék kiválasztásnál AGP-s verziót adjál meg. A csomag nevében amúgy benne is van, hogy Hotfix, szóval eltéveszteni nehezen lehet.
Alapértelmezetten mennie kell a DXVA-nak, nem kell semmit bepipálni a Control Centerben.
Még egy fontos dolog: DirectX 9 Runtime Environment aktualizálva van?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz gabor128 #15250 üzenetére
Jaj elnézést, lehagytam a linket, ez volna az!
Örülök, hogy összejött, az a 8-15% már sokkal jobb!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Lényegében azbest kolléga sok okosságot mondott, de azért pontosítanék:
A Radeon HD 2000 széria tartalmazza az UVD egység első generációs verzióját. A Radeon HD 3000 széria az úgynevezett UVD+ egységet kapta meg, amely néhány kiterjesztést kapott. Az UVD és UVD+ motorokkal az a legnagyobb probléma, hogy a Flash Player sajnos nem tud velük mit kezdeni, vagyis nem alkalmazható ezeknél a hardveres gyorsítás Flash (pl. YouTube)alatt. A másik, ami nálam már sokszor felütötte a fejét, hogy a neten sajnos olykor találni olyan videókat, melyeket sz*rul enkódoltak, pontosabban túl nagy Reframe értékkel. Ezeknél a nem szabványos videóknál az UVD és UVD+ egységek elhasalnak, míg az UVD 2-nek nem probléma.
Mondjuk azt viszont nem értem, hogy azbest kolléga miért írta azt, hogy az első UVD motorokat nem támogatja a Win7. Azokkal is gond nélkül megy a DXVA Win7 alatt.
Én megértem, hogy nem akarsz ennyit költeni régi gépre. Esetleg nézz szét a használt HD 4000-sek piacán.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz azbest #15285 üzenetére
Ja értem, hogy az MS dekóderre gondoltál, az más. Amúgy az is támogatja a sima UVD/UVD+ egységeket, ezt az általad linkelt dokumentum is jól bizonyítja.
Amúgy én sose használom az MS dekóderét, csak a MPCHC sajátját. Azért a Splash Pro-t is sokszor beizzítom.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Filmvilág
- Vírusirtó topic
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs