-
GAMEPOD.hu
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
denesdr
addikt
válasz BBéci #170331 üzenetére
Igen, a legtöbb esetben egy szobai félvezetős erősítő nagyobb kimeneti teljesítménnyel rendelkezik 4 Ohmon mint 8 Ohmon, de az említett végfok ajánlott impedanciaterhelése 6-8 Ohm, ezt részben akkor szokták így megadni, amikor az erősítő kimenő teljesítménye alacsonyabb impedancián (pl 4 Ohm) visszaesik.
VoidXs:
Milyen belső ellenállásra gondolsz? A hangfalé? Mert az nem ellenállás, hanem impedancia. DC ellenállása persze van egy hangsugárzónak is, de nem tudom ki akarna egyenáramot küldeni rá.
Szerk.: bocs, úgy látom valami más belső ellenállásra gondolsz![ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz VoidXs #170342 üzenetére
Az eltérő teljesítménycsúcsok különböző hangsugárzók meghajtásakor könnyen betudhatók a hangsugárzó impedancia- és elektromos fázismenetének a kombinációja miatt. Egyszerűen a tápegység is ki tud fi..ani, pedig a kimenő teljesítmény még el sem éri a névleges értéket, mert könnyen lehet, hogy a hanganyagnak épp ott van a csúcs hangnyomása, ahol a hangsugárzó impedanciája viszonylag nagy mértékben reaktív (meredek elektromos fázisszög) és nem pedig rezisztív, amivel a gyárban mérték az erősítőt.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz VoidXs #170345 üzenetére
Én ilyesmire gondoltam, itt az erősítők impedanciatűrő képességét mérik, jól látszik a kettő közti különbség, hiába a drágább erősítő a hatalmas toroid trafója meg A/B osztály, reaktívabb terhelésnél elhasal (persze még így is van benne kajak bőven), a másik egy D osztályú, kapcsolóüzemű táppal. Persze mindkét fajtát meg lehet jól, vagy kevésbé jó is csinálni, nem ez a lényeg, hanem a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
-
denesdr
addikt
-
denesdr
addikt
-
denesdr
addikt
Az amerikai Stereophile 89,6dB-es érzékenységet mért az alábbi Klipsch dobozra, aminek a gyártó által megadott értéke egyébként 96dB, a Klipsch átlagos szobai érzékenységet ad meg (a szobai visszaverődések miatti erősítés végett), amivel végülis önmagában nem lenne gond, csak ugye a többi gyártó meg nem ezt adja meg általában, hanem a süketszobai érzékenységet.
[link][ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz mettek #170420 üzenetére
Azért az a majdnem 90dB erzékenység még mindig elég magas a te esetedben (mégha nem is 96dB), a Quadralok meg lehet, hogy valóban komolyabb erősítést igényelnek mint egy átlagos AVR, személyes tapasztalatom ilyen téren nincs velük.
Meg ugye a Quadral csúcsdobozait említetted, hogy jó hangjuk volt a bemutatóteremben, feltételezem neked meg nem az volt otthon.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Dagidög #170424 üzenetére
Nyilván nem minden pro szub egyforma, ahogy Tamoo is írja, 30Hz körüli hangolású pro szub teljesen jó otthonra, egy ilyennel 30Hz alá is lemegy a használható tartomány szobában, meg a mellbevágás amúgysem 20Hz körül van, hanem 50Hz fölött. Jó példa a nemrégiben emlegetett RCF S 8028 II vagy 8018 II. Egyébként ezek utánépíthetők, ha valakinek van kedve hozzá és spórolni szeretne. A hangszórójuk kapható kisker forgalomban, aztán kell hozzá egy hangszórónként 150-200 literes doboz 30Hz-re hangolva és kész, na meg egy jó erősítő.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Ha 30Hz-re hangolod akkor egy 30Hz körüli Fs-ű (tipikus 18" pro) méllyel a legjobban megközelíthető vagy elérhető a legjobb impulzusválasz-mélyátvitel arányú reflexhangolás, az SBB4. Ha az ilyen doboz slot portja mondjuk 3 részre van osztva és ezek közül 1-et lezárunk, akkor kb 25-26Hz lesz a tuning és így is lehet használni a dobozt, ha az igényeknek (vagy az akusztikának) így jobban megfelel.
De persze lehet egyből is 25Hz-re is belőni, egyéni döntés kérdése.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Megnő igen, ezért kell a lehető legnagyobb keresztmetszetűre tervezni a portot.
De nagyon mély hangoláshoz sokszor amúgy is a keresztmetszetet kell csökkenteni, mert különben nagyon hosszú lenne a port és rezonálna magasabb frekvencián is, szóval kb ugyan ott vagy.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Khaosz55 #170465 üzenetére
Nyilván hangerő függő is a dolog, én személy szerint például nem tudom elviselni úgy a filmnézést, hogy a párbeszédeknek olyan hangerejük van mintha kiabálnának egymással a színészek, szóljon az bármilyen alacsony torzítású és magas hangminőségű hangrendszeren. Egy-egy demonstráció erejéig oké, de pár perc után már nem esik jól, legalábbis nekem, más nem tudom hogy van ezzel.
-
denesdr
addikt
JBL HDI-4500 center teszt. Amiért duplán érdekes lehet ez a teszt, az doboz elvi felépítése, ami megegyezik a nagy, sokhangszórós 2.5 utas Klipschekével, nyilván biztos lennének eltérések, de jó látni, hogyan is viselkedik egy ilyen megoldású centersugárzó: [link]
-
denesdr
addikt
válasz ada19 #170491 üzenetére
Igen, valami ilyesmi. Kíváncsi lennék milyen váltást alkalmaznak a magas és a mélyközepek között. Ha nem D'appolito váltást használnak, akkor lehet, hogy még lehetne javítani a horizontális terítésen, bár így is viszonylag jónak mondható azért, bár értelemszerűen össze sem vethető a vertikális terítéssel (fektetett helyzeről beszélek természetesen).
Érdekes, hogy inkább a mélyek és a mélyközepek közt alakul ki nagyobb lobing, ez valószínűleg a 2.5 utas kialakítás miatt van, mert ilyen esetben a mélyközepek alul ugye nincsenek vágva, így a mélyek is lankás váltási görbével csatlakoznak, ezért szélesebb spektrumban alakulhat ki kioltás, ezen egy 3 utas váltás sokat segíthetne, de akkor a mélysávra csak 2 hangszóró maradna a 4 helyett, plusz a váltó is bonyolultabb és költségesebb lenne. Ja meg persze a közepeknek sem ártana külön belső kamra, leválasztva a mélyektől. Jól látszik, hogy ez így már egy drágább terméket feltételezne, már csak a megnövekedett gyártási költségek miatt is, és nem minden szempontból adna jobb hangot.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Hangváltót nem találni kell, hanem készíteni mérés alapján a beépített hangszórókhoz, szólj, ha ilyesmire lenne szükséged. 6" és 8" hifi hangszórókból ajánlani tudom a Peerless HDS Nomex szériát, ha nagyon jó, de nem drága hangszórókat szeretnél, pl 830875 és 830869, a drágább Phonar dobozokba szerelik ezeket, hogy mást ne mondjak. A 8"-ből vettem nemrég 4db-ot, 220 Euro volt postával.[link]
Tamoo:
A reflexes pro mélyeim közeltéri impulzusválasza portátvitel nélkül, tuning 34Hz, próbáltam olyasmi felosztású grafikont belőni mint a tiéd. Hátha VoidXs tud adni valami tanácsot. Egyébként most lenne időm szabadtérem mérni, csak nagyon fúj kint a szél.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Uhh, bocs félreolvastam . Ha bármi kérdésed lenne hangváltóval kapcsolatban, írj nyugodtan. Igazából 90dB feletti érzékenységű 6"-8" hangszórókat csak pro vonalon fogsz főleg találni, itt a mélyátvitel lesz visszafogottabb (nem fog olyan mélyre menni) egy hifi hangszóróhoz képest, cserébe magasabb az érzékenység és a hatásfok, de ha amúgy is szubbal használod, akkor nem gond a pro mélyátvitele.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Mikisys #170517 üzenetére
Ez az ábra az MTM elrendezést akarja vizualizálni hagyományos és az eredeti D'Appolito váltással. Jól látszik belőle, hogy a egy hagyományos Linkwitz-Riley váltással egy erős main-lobe alakul ki a magas tengelyén, míg egy 18dB/oktávos váltással sokkal jobb a helyzet a mélyközepek irányába elmozdulva, viszont egy kombinált 12dB/oktáv-18dB/oktáv váltással meg egységesebb lesz a lesugárzás minimális eltéréssel a fő tengelyirányú átvitelhez viszonyítva is.
Itt most pontos akusztikus váltási görbékről kell beszélni, meghatározott Q értékkel, különben nem működik a dolog.
Továbbá szerintem Joseph D'Appolito mintha annak idején nem számolt volna a mélyközép és magashangszóró eltérő direktivitásával és emiatt nem tud 100%-ban működni az elmélete és talán ezért is hagyott fel vele, de ez csak feltételezés részemről. Viszont, ha tölcséres magasat használunk (mint pl Klipsch vagy JBL), akkor jóval közelebb van egymáshoz a hangszórók direktivitása (legalábbis a váltási ponton) és talán jobban tud működni valóságban a D'Appolito elv, tehát egy vízszintesen elhelyezett MTM center is jó vízszintes lesugárzással tudna rendelkezni, cserébe egy kicsit gyengébb a hatásfoka a sugárzónak, mert nem 6dB-es erősítés van a váltási ponton, de ez nem vészes hatásfok csökkenés, meg csk viszonylag kis spektrumot érint.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Mikisys #170518 üzenetére
Egy régi tapasztalat alapján: "Ami a hangsugárzó impedanciamenetét javítja, az egyúttal a frekvenciamenetét is javítja".
Azért ez így önmagában nagyon nem igaz. Ehhez vizsgálni kell a körülményeket, anélkül ilyet kijelenteni nem lehet. Eleve mit jelent az, hogy javítjuk az impedanciamenetet? A mai févezetős erősítőknek szinte teljesen mindegy, hogy milyen az impedanciamenet, mivel a saját kimeneti impedanciájuk gyakorlatilag 0. Ráadásul itt a szubok kapcsán senkit sem érdekel az impedanciamenet, mert kizárólag aktív váltások vannak félvezetős erősítőkkel.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz denesdr #170521 üzenetére
Annyit pontosítanék, hogy a kevesebb mint 6dB váltási pont erősítés csak a fő tengelyen mért átvitelre érvényes, ez a kis hiány off-axisban vissza tud jönni, mivel nem egy viszonylag szűk main-lobe van.
Na jó, ígérem leállok mára, nem akarom ilyen félszáraz dolgokkal telifloodolni a topikot.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Megfelelően DSP-zve teljesen jó lehet abban a szobában, de lehet, hogy DSP nélkül is. Amúgy eleve a váltás is DSP-vel van megoldva, szóval nem nehéz szobára szabni.
Mondjuk igaz, hogy nem kis részét elfoglalja a szobának, meg a színvilág is elég egyéni, de hát na, a tulajanak pont ez tetszett. -
denesdr
addikt
Ma délelőtt nem fújt a szél, úgyhogy kivittem az egyik dobozt az udvarra impulzusválaszt méricskélni. Csak a mélysugárzó szólt, a zöld grafikon a reflex üzemmód, a kék pedig lezárt portokkal, amit szerintem nevezhetünk zárt üzemnek. A két mérés körülményei egyébként megyegyeztek.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
denesdr
addikt
válasz python1 #170562 üzenetére
Értem amit mondasz, de mivel eleve reflexesnek lett építve, ezért abban az üzemmódban kellett volna jobb eredményeket produkálni a logikád szerint, de ahogy látszik a zárt doboz a jobb az impulzuszválasz alapján.
A reflexes viszont egyértelműen jobb torzítási értékeket mutat, ahogy írod is, ez nem is kérdés. -
denesdr
addikt
válasz VoidXs #170568 üzenetére
REW-ben tudok lowpass-t rakni rá?
Én értékeltem jobbnak a zártat a fenti eredmények alapján, de látszik, hogy nem vagyok még elég járatos az impulzusválasz kiértékelésében, elkerülte a figyelmemet amiről írtál az előbb, ezt figyelembe véve fordult át most nálam az eredmény a reflex javára. -
denesdr
addikt
-
denesdr
addikt
válasz Rp526 #170590 üzenetére
A floor bounce függ a hallgatási pozíciótól és a hangforrás és visszaverő felület közti távolságtól.
Itt egy jó kalkulátor hozzá: [link]
Egyébként nem biztos, hogy a f.b. okozta az utózengés megnövekedését az esetemben, de a frekvenciaátvitelben (enyhe gödör) egyértelműen az látszott. Ja és ha már itt tartunk, akkor van ceiling bounce meg wall bounce is egy szobában, ráadásul többszörösen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen