Új hozzászólás Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ZrogNV #21460 üzenetére

    Ööö, én kizárólag az indulófeszültség miatt linkeltem a tesztet, mert az a része a motorok szórásától eltekintve biztosan objektív. Hangerő és légszállítás esetében már nem mindegy a felhasznált mérési módszer, és döntő különbséget okozhat az előre felállított mérési szabályok eltérő szigorúságú betartása.

    A 4,7V indító feszültség nem lesz probléma 5V-nál?
    Valószínűleg nem. Ha felpörög, akkor utána már nem okoz problémát, akkor van baj, ha nem pörög fel, csak próbálkozik. Szerintem a 0,2-0,3 voltnyi ráadás elég a gyártásbeli szórás kiküszöbölésére.

    HollywoodBoy: Valahogy úgy vettem ki az eddigiek alapján, hogy jobban ajánljátok a PWM alapú szabályzást. Ennek mi az oka?
    Ha választhatsz, akkor a PWM-es megoldás szerencsésebb tud lenni, mert ott a ventilátor szabályozza saját magát 12 voltból a kérésnek (= PWM jel) megfelelően, és nem te szabályozod azzal, hogy kisebb feszültséget adsz neki.

    A helyedben én a 3 pines változatot választanám, mert így három helyről kapsz vissza fordulatszám-infót, és (ha az alaplap támogatja), akkor eltérő profillal is tudod a három ventilátort szabályozni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Új hozzászólás Aktív témák