Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
lol, azt hittem fake, de facebook oldalukon [link] tényleg kinn van:
Amcsi VW dealership teslát árul -
vicze
félisten
Sohaj...
Random kereskedő. Beszámoltak egy Tesla-t, így nyilván árulják is.
Mellesleg VW és Hyundai márkakereskedő.Tesla rajongók már nem tudnak máson pattogni?
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Oké, csak akkor elbeszélünk egymás mellett. Ez nekem egy tech világból átszivárgó tévképzetnek tűnik, hogy aki legtöbbet fejleszt annak lesznek a legjobbak az eladásai is, holott ha egy valamit megtanultak az autógyártók az elmúlt 15 évben az épp az, hogy a fejlesztések és jövedelmezőség között nagyon laza az összefüggés - vagy esetleg még ellentétes is. Más szemüvegen keresztül nézzük a dolgot - a Toyota nem azért lett a világ legnagyobb autógyártója és azért elégedettek a vevőik, mert olyan sokat fejlesztettek, hanem azért, mert olyan keveset.
-
Noukoum
veterán
válasz Feketelaszlo #53 üzenetére
Azokról az autógyártókról beszélsz akiknél éppen tart a süllyedés fázis. Lásd Toyota.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
MG hibrideket arulnak mindenhol. es ahogy kinez rendben van a minoseg is
----
mondjuk kezd a kereslet-kinalat talalkozni, ugy meg ha van raktar mar ki is lehet probalni az autot es kijon, hogy mit jelent az usability szempontbol a Model Ynal, hogy nincs a vezeto elott muszerfalegyseg. meg mindenre erintogombok mert az
olcsomenoonvezetesnel meg azert jon fel a tobbi marka is, siman egy sved fouton mar egy V90 is elnavigal kb magatol.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
azbest
félisten
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a gyűlölet lett vallás. Teljesen kimosta közösségi média már az emberek agyát simára. Bármilyen technológiai hírnél megjelenik egy keménymag, ami szerint minden rossz és nekik nem kell, másnak se kelljen. Erre még pluszban rátesznek újságírók kifejezetten uszító megfogalmazású írsásokkal, mert attól nő a látogatószám.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
ismerem az "érveket", igen, ez a köd lengi körül a teslát, és közben súlyos csend, vagy annál is rosszabb van a hiányosságokról. ezek hitviták, és a hatalmas véleményvezér birodalom, ami a tesla körül ügyködik, ezt sugallja. hogy dinoszaurusz vagy. hogy füstös. hogy nem ez a jövő. stb.
nem lesz nokia a toyotából, illetve a fenti véleményvezérek szemében már most is az, de ők is csak egy hangos, közhangulatot alakítócsoport.
ezt csak úgy iderakom (Ashok Elluswamy, a Tesla Autopilot fejlesztésvezetőjének (egy halálos AutoPilot-balesetben tett) vallomása):
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
azbest
félisten
Btw, a Canoo vanról is vannak újabb videók, amiről ph is írt másfél éve.
Lehet bennük potenciál, pláne, hogy us army, nasa és wallmart rendelésük már van. [link] [link]Persze ez is lutri erősen még, de ha megtolják az állami rendelések, akkor lehet kinövi magát. Lehet furán néz ki, de nagyon praktikusnak látszik. Sokaknak inkább ez kéne, mint ford f15 vagy cybertruk, bár nem is teljesen az a kategória.
-
es akkor ld az elozo kommentarom UXel kapcsolatban.
btw software engieneernek azert kene lennie legalabbis minimalis UX / HCI hatternek
egyebkent siman megneznem mi lenne, ha pl a Mercedesnel kiszednek a C classe sebessegmerojet a kormany mogul, mert az meno. egy Mini gen1nel ez oke, de az egy retegtermek volt
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
HÁZIGAZDA
nekem annyira fura látni, hogy instant igény van erre a techjézus szerepre.
nincs kormány a kocsiban? ú, azta, xxx. szd-i, köszönjük, elon! kivesszük a lidart is, mert nem kell? ú, a teszla ezt is tudja, köszönjük, elon!egy csomó ilyen állításuk forrása ők maguk, oszt kész.
de aztán lehet, hogy itt mindenki csődbe megy és elon a jövőbe vezeti az emberiséget... majd meglátjuk. szerintem nem és nem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
volt erre pelda, amikor gyokeresen alakult at az igeny az interfacekre par even belul. pl mobiltelefonoknal lattam ilyet, hogy 2014 korul az addig preferalt joystick eltunt az erintokepernyo miatt (vö chromecast 4Kn mai napig van, eltero felhasznalas miatt). csakhogy, egy telefont altalaban lenezve kezel az ember, lenezni egy pillanatra vs lenezni a kozepkonzolra idoben nem ugyanaz a kategoria. ez nem is fog valtozni, mert rajtunk embereken mulik.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
azbest
félisten
Az eredeti árcsökkentés téma kapcsán érdekes lehet még, hogy van egy model Y változat, amit hivatalosan még nem árulnak, nemrég meghívásos alapon kínálták már fel vevőknek, de valsz hamarosan az is rendelhető lesz.
2000$-val olcsóbb, mint a long range, model y awd standard ~279 mérfölddes hatótávval. Strukturális 4680 cellás. 35 mérfőlddel nagyobb, mint a régi standard range volt. [link]
-
HÁZIGAZDA
"Tesla's decision to offer a cheaper variant of the Model Y off a secret menu is something of a genius move, as it allows customers to purchase the electric vehicle at a price that better fits their budget."
nem kellett sokat várni a következő úú, köszönjük, elon, akarom mondani, something of a genius move körre!
(kösz a tippet, csóró vagyok az akciós modellhez is )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
vicze
félisten
Valamilyen megmagyarázhatatlan relytéj miatt amire már sok kutató nem tudott rájönni, 2020-ban visszaestek az auto eladások jelentős mértékben, miközben a Tesla eladási rekordokat dönt. Ezt hogy nem érted?
Az EV-k már az össz eladás 10%-kát teszik ki.
És a legjobb hogy az emberk nem állami szabályozások miatt veszik, hanem mert mindekinek van elfekvő 30millája EV-re.Amúgy itt megjegyezném, hogy a magyas kamatlábak miatt is visszaesés várható, mert új autót venni teljesen luxus cikk, és részletek jelentősen magasabbak most.
-
-
doooo
veterán
Mondjuk a Tesla meg Elon kapcsán elég ironikus a közösségi médiákat felhozni... meg a gyűlöletet, meg az agymosást, meg a kattintások hajszolását.
Az lenne a legjobb, ha a Tesla elszakadna Elontól.
Az nagyon jó lenne. A Teslának is (lásd ezen cikk témája), meg mindenki másnak is.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Wishfull thinkingnek hívják, ez a baromság megy évek óta. Nagyon szép álmok csk nincs köze a valósághoz.
Az EV és általánosan az autó piacot Kína vitte előre és tőlük függ a globális piac igen nagy hányada(50%).
A hagyományos gyártók mantra meg annyira fárasztó már, hogy őrület... Nincs olyan gyártó aki egyik nagyról a másikra kidobná az ablakon a ICE gyártást. Azt is szertem, hogy a VW gyárát ami 2x akkor mint egy "Giga factory" nyilván el van hallgatva mert nem illik a propagandába.
Az hogy a Tesla EV piaci aránya egyre csak csökken, megint csak nincs említve, mert jön a hagyományos gyártók mantra.
És még lehetne sorolni.
Majd egyszer azért számold ki, hogy évi 70millió EV-hez mennyi aksi kell és mennyi a gyártó kapacitás és leesik...
Az meg a másik, hogy a kocsi eladások nem csak a nyugatból állnak, ahol még csak csak van infrastruktúra. -
HÁZIGAZDA
na, egy az egyben felmondod az ev mekkák mantráját.
értem, hogy kaptál egy világmagyarázatot, ami ez, és még az is lehet, hogy így lesz. én annyit szeretnék csak mondani, hogy az biztos, hogy ha így lesz, ha nem így lesz, a tesla például - és nem egyedül - abban a legprofibb, hogy ezt a jövőképed eladja neked. ő ezt sales-eli, az autó szinte másodlagos. és az emberiséget a fenntartható jövőbe vezető, csodálatosan zseni elon piramisjátékos módjára építi a cégét.
te megvetted ezt a jövőképet. én elzavartam a sales-t. egyelőre itt tartunk, azt meg, hogy mi lesz tíz év múlva, meglátjuk tíz év múlva.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
de elonnak már lítiumbányája van, mindenki ki fog fogyni, de a tesla 5d sakkozik és 5 lépéssel előttük jár!
egyébként az van, hogy a tesla évi 1,5m autót gyárt most, és már most veszteséget termelt mindenhol, kivéve kínát. na viszont kínában hosszútávon nem neki fog teremni a babér, az nagyjából 101%.
de szerintem már európában is látszani fog a para már idén. most kipucolják az inventory-t a 20% árnyeséssel, utána meg nem győzedelmes szárnyalás következik évi 3m eladott és leszállított autóval, hanem... fogcsikorgatás.
na de majd a csak a chips-et elbíró semi és a cybertruck megmenti őket!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
nobeige
tag
Ez honnan jön neked, hogy veszteséges mindenhol, kivéve Kína? Sem a gyártást sem az értékesítést nem bontják régiókra a jelentésekben.
Az év végén tranzitban és készleten lévő mennyiség kb 1 heti gyártás. A helyenként enyhülő helyenként erősödő recesszióban sem nehéz ezt eladni. Az idei gyártás gyakorlatilag a most csökkentett áron megy eladásra, legalábbis kezdetben. Az ár év közben csökkenhet tovább vagy akár nőhet is, a kereslet és a költségek alakulásának függvényében.
Jelen pillanatban nincs más előrejelzés, mint a távlatilag átlagosan évi 50% gyártás növekedés, amiből valahol 2 milliós gyártás adódik 2023-ra.
Az austini és a berlini gyárakban 2022 végére, 2023 elejére várja a tesla a heti ötezres kapacitás elérését. Amennyiben ez teljesül, és van kereslet is, reális lehet az 1,8 - 2 millió körüli gyártás és értékesítés.
Nem értem, miért dobálózol itt 3 millióval.
-
HÁZIGAZDA
olyan nagy dobálózás az a 3m, ha jövőre már saját ígéretük szerint is az lesz a volumen? (egyszerűen megdupláztam az eddigi volument, példa gyanánt, mert hogy nem veszem természetesnek, hogy akár csak lineárisan skálázhatók bármeddig. sőt.)
és az oké egyébként, hogy egy autógyártó nem közöl régióra bontott adatokat se a gyártásról, se az értékesítésről? úgy értem, helyette van ez a "fektess a jövőbe, a teszla évekkel van mindenki előtt" világkép és ez így frankó, shut up and take my money, hol kell részvényt venni?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nobeige
tag
2024-re igen, de most még éppen csak eltelt 2 hét abból az évből, amelyikre 2 (kettő, dva, dos, two, II) millió nagyjából a terv. Úgyhogy igen, túlfűtött dobálózás számokkal.
Igen, OK egyébként, annyit és úgy adnak meg, amennyi az előírt minimum, vagy ha ha úgy gondolják, akkor akár többet is. Minden egyébre ott van a jelentéshez társuló levél a részvényeseknek, illetve a jelentés utáni kérdezz-felelek.
Ezek a komolyan vehető számok és előrejelzések.
Az ún. elemzők meg okoskodók meg kibicek meg tökmindegy mit dumálnak. Rövid távra részvényekben utazni szerencsejáték, hosszú távon meg mind meghalunk. -
HÁZIGAZDA
a hasamra ütve írtam, hogy a duplája sem fog már könnyen menni. nem írtam, hogy mindezt a 2023-as naptári/pénzügyi évre, hivatalos elemzésként nyújtom be a topikba, mert csak egy példa volt. némileg árnyékbox erre vetődni.
arra próbáltam célozni egyébként, hogy a tesla jellemzően jövőképet árul, piramisjáték rendszerben, és hát az ilyen "apróságok", mint régiókra bontott részletes kimutatások, előrejelzések például csak ne érdekelje a tisztelt usert, amikor arról a cégről van szó, aki a fenntartható jövőbe viszi az emberiséget, fenekestül felforgatva az elkényelmesedett mammut autógyártókat stb.
de kiszálltam, amúgy is csak egy tíz éves, kis akksis, 100e km-es renault zoéig jutottam bolygómentésileg.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
azbest
félisten
" a chips-et elbíró semi "
Szoktad nézni Thunderf00t videóit? [link] és el is hitted neki.
Fact check, nem olyan beton korlátok vannak rajta, amiről ő mesél.
10 foot Jersey concrete barriers *11 = 20 tonna körüli, nem pedig 6. Simán pariban van a diesel truckokkal. [link]
Egy diesel truck 10k-25k lbs, a semi 27k lbs körüli. Ha nem kell 500 mérföld hatótáv, lehet kevesebb akku modullal is használni.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
megint az van, hogy a tesla az egész témát megspórolhatná, ha kiadná a specifikációkat, valamint transzparens módon tesztelne. ehelyett feltölt mindenféle videót, aztán lehet találgatni. tudom, hogy ez is a "zseniális marketing, elon!" kategória, de izé.
semi ügyben végtelenül szkeptikus vagyok, majd meggyőznek a tények, ha lesznek. például valódi, komoly rakománnyal furikázó kamionok az utakon. model 3/y legalább tényleg van, látható.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
vicze
félisten
A 2017-ben behazudott és 5évvel később se megvalósult dolgok gondolom nem számítanak, csak, hogy 1 valami nem stimmel a videóban és bele lehet kötni?
"PepsiCo’s new Semis can haul Frito-Lay food products for around 425 miles (684 km), but for heavier loads of sodas, the trucks will do shorter trips of around 100 miles (160 km)", O’Connell said.
Annyit a fact checkingről... De biztos a vásárló is rosszul tudja.
-
vicze
félisten
Igen sok cég van már amúgy aki EV kamiont csinál, de azért túlnyomó többségben csak last mile-on van értelme, autópályán ugyan úgy nem hatékony és ott már most látszik, hogy hidrogénes lesz a "nyerő"(feltéve, hogy létezni fog).
-
HÁZIGAZDA
na, ha már fsd:
https://www.reuters.com/technology/tesla-video-promoting-self-driving-was-staged-engineer-testifies-2023-01-17/oops.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Graphics
Jómunkásember
Szerintem nagyvonalakban, aki autós körökben mozog tudja, hogy az MG kínai.
Ezzel újat nem mondtál.
Viszont ez elérhető, tudnak belőle szállítani rövid határidővel, bemegyek, lerakom a pénzt, és kijövök az autóval kb.
Nem azt mondom, hogy rohadt sokad adnak el belőle, de pl. Kecskemét környékén elég rendesen megszaporodtak az MG ZS-sek.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Füleske
addikt
-
Graphics
Jómunkásember
Ebben nem tudom mi volt a félrebeszélés.
De itt fizikailag elérhető autók vannak, nem várólisták. Készletről.
Ő felhozta, én folytattam. Szerintem beszélgetünk, nem kell támadólag fellépni.Nyugalom , a hosszú élet ritka.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Füleske
addikt
Én: "a kínaiak meg még inkább csak otthon árulnak" (EV - t)
proci985: "MG hibrideket arulnak mindenhol. es ahogy kinez rendben van a minoseg is"Ez így a totális félrebeszélés, amit Te folytattál. Mit szeretnél azzal mondani, hogy MG ZS - t árulnak itthon készletről is?
[ Szerkesztve ]
-
-
azbest
félisten
Az említett videóban az 1 valami, ami nem stimmel, az a tartalma. Szándékosan hamis állításokat fogalmaz meg rendszeresen, ez a csatornájának a koncepciója, csak most már más csatornák videóit is másolja leleplezés ügyben, mert nem tud minden napra újabb muskos összeesküvést kitalálni.
A kontextus nélküli idézgetássel az a probléma, hogy kihagytad belőle, hogy 500 mérföldes hatótávúakról beszél ő is. S hogy ha lesz kisebb hatótávú változat, akkor olyat vesznek.
A hatótáv és a logisztikailag optimális távolság nem ugyanazt jelenti. A nehéz árut közelebb viszik a boltokhoz, több helyen megállnak, a könnyű árut meg csak regionális központokba viszik vele. Onnan más járművel terítik viszik tovább a boltokba. A chipsz terítése kisebb járművekkel jobb lehet. Vagy arra gondoltál, hogy chipset csak 645 kmenként lehet kapni, míg vizet 160kmenként?#94 Parci lassan valami eredményt is felmutathatna már a DoJ, mert már évek óta benne van a hírekben a vizsgálódása. Az NHTSA is folyton vizsgálódik, de eddig nem nagyon sikerült elmarasztalnia a Teslát. Mondjuk a vizsgálódás a feladatuk, ez a szervezetek célja.
Bár a DoJ néha furákat tud vizsgálni, például nehezményezte valaki, hogy a SpaceX nem vesz fel külföldieket és ez diszkrimináció [link] . Gondolom azóta meglett az eredménye: az hogy tilos felvennie külföldit. DoD ITAR miatt. de kivizsgálták, mert mindent ki kell vizsgálniuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 9400 16GB DDR4 240GB SSD RTX 2070 8GB Rampage Shiva ZALMAN 500W