Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
"esett" ? Inkább csökkentette a gyártó.
Örülni kéne neki, nem pedig ezt is negatív színezettel tálalni. már hónapok óta téma, hogy kb egyedülálló módon a tesla profittal, méghozzá elég magas profittal tudja adni az elektromos kocsikat a folyamatos gyártási optimalizálás miatt. Így tud miből engedni.Ahogy fut fel egyere jobban a termelés és még olcsóbb lesz egy autóra jutó költség, úgy tudnak egyre jobb árakat hozni, ha a körülmények is ezt igénylik. Az egész iparág megdöccent a 2023 előtti negatív hangulat miatt, új tax credit rendszer jött usában és kínában is, hát igazodtak hozzá. Rekord forgalmuk lesz darabszámban év elején.
Ha valaki éppen jókor vásárolt részvényt a január eleji hisztériában, akkor már 20% pluszban van.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Aki hosszútávú befektető (2020 októbere előtt vett), annak pluszban van. De majd meglátjuk 1-2 év múlva hol lesz. Végülis lehet inkább meg kéne köszönnöm a hisztériakeltőknek, hogy lehetőséget adtak két évvel korábbi áron vásárlásra
Amúgy a tesla kapcsán többet adok ilyen emberek szavára, mint Sandy Munro [link]
Az akku gyártás kapcsán nem látok értelmes kimutatást, hogy mennyi saját gyártás és mennyi panasonic / catl. De úgy látom a saját gyártósorok is kezdenek felpörögni [link] és az erőmű üzletágnak külön megafactory-t építettek [link] és már toboroztak oda embereket. Berlinben úgy olvasom, hogy akadályozzák a gyártást.
-
azbest
félisten
válasz Feketelaszlo #32 üzenetére
A model y structural battery pack és a gigapresses öntőprés használata azért túlmutat ezen. Plusz olcsóbb kiasautó alap fejlesztése is folyik már. Emellett semi és cybertruck gyártás - utóbbihoz most üzemelik be két helyen a 9k tonnás öntőprést valószínűleg.
Szintén Munrót idézve: a tesla nagyságrendekkel gyorsabban iterálja a fejlesztéseket. A hagyományos gyártók egy gyártósort sok évente változtoztatnak, ha egyáltalán valaha változtatnak rajta. Attól, hogy külsőre nem változnak sokat a teslák még a body panelek alatt hatalmas változtatások történtek. Munróék is már vagy három különböző model 3-at szétszedtek, ha jól emlékszem.
A modularitásban teljesen igazad van, de nem az alváz, hanem a motorok és inverterek kapcsán megy ez durván a teslának. Másrészt nem azt jelenti, hogy ugyanazt teszik be, hanem egymással kombinálható megoldásaik vannak. A bekerülő alkatrészek pedig iteratíven fejlődnek, nem csak pár évente megjelenő teljesen más szériában változnak.
A régi gyártóknál már az nagy szó, hogy nem csak beépítenek elektromotoros központi hajtást a benzines kaszniba, hanem tényleg van már skateboardra épülő, eleve elektromosnak tervezett megoldásuk.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nagyon meglepő lenne, ezeket nem tudom milyen szakértők jósolják. Gyakorlatilag minden üzletágban most kezd beérni a fejlesztések gyümölcse és indulnak be az újabb üzemek. Többet és olcsóbban gyártanak.
Ez a twitteres gyűlöletkampány csak ideiglenesen tudja rángatni a részvényárfolyamokat, elmúlik és a befektetőket végső soron az eredmények érdeklik. Aki pedig belülről is látja a cégeket, azok szerint sosem mentek még olyan jól, mint most.
Manapság mindenki annyira érzi, hogy mit kéne csinálni és ezzel megél a tőzsdén vagy az influenszer médiavilágban, de végső soron azért mégis kell az, aki termelő munkát végez és eredményt tesz le az asztalra, mert anélkül a bohócoknak sem lesz miből bevétele.
Nagyon furcsa ez az átlagember frusztráció, amit kivált belőlük Musk léte. Nagy a kontraszt és sokan nem tudják feldolgozni, hogy nem különlegesek. Muskot szerintem Mr Goodenough-hoz lehetne hasonlítani [link] , aki szintén sok területen megreformálta a világot, csak az ő idejében még nem volt közösségi média
Munro meg nem hülye, hogy vesztes lóra fogadjon. Minél több sztorizását hallom, annál inkább leesik az állam, hogy ki ez az ember. Ő azok közé tartozik, akitől a Nasa, Ford, Boeing és sok más cég kér tanácsot máig. Csak két évvel ezelőttig ő sem volt aktív az interneten. Ez is egy érdekes beszélgetés, sokféle cégről, Joe Justice is érdekes figurának tűnik [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
teslám nekem is akkor lesz, ha nagyon bejönnek a részvények és jogosítvány nélkül lehet utazni bennük Fact-checként én a kézzelfogható, már létező dolgokat nézem, ami már megvalósult.
A csávóban tényleg van némi asperger meg hasonlók... vannak fura megnyilvánulásai és biztosan trenírozzák hogyan kell emberekkel kommunikálni. Egyik régebbi kollégám is hasonló, olyan aki egy vita bizonyítására egy hétvégén megírt egy javascript enginet, de ugyanaz az ember egy üzleti tárgyaláson a "van-e bárkinek bármilyen kérdése" felvetést szó szerint vette és teljesen témától irreleváns olyan kérdést tett fel, amitől megfagyott a teremben a levegő. Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.
Egyébként Musknak most minden teslás tweetjét előbb egy céges ügyvéddel jóvá kell hagyatnia. A 2018as SEC egyezség miatt. Most próbálja semmissé tetetni ezt az amcsi alkotmányra hivastkozva, hogy ne korlátozzák a szólásszabadságát [link] . Mert az egyezségbe úgy ment bele, hogy kvázi megfenyegették, hogy ha nem fogadja el, akkor tönkreteszik a Tesltát a bankok az akkori befektetéseik megvonásával. [link]
#39 kchris78
egy sör mellett egy pubban négyszemközt. De nem egy üzleti tárgyaláson. Egy kifejezetten kényes, személyes témát, a két cég dolgozói előtt.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
lol, azt hittem fake, de facebook oldalukon [link] tényleg kinn van:
Amcsi VW dealership teslát árul -
azbest
félisten
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a gyűlölet lett vallás. Teljesen kimosta közösségi média már az emberek agyát simára. Bármilyen technológiai hírnél megjelenik egy keménymag, ami szerint minden rossz és nekik nem kell, másnak se kelljen. Erre még pluszban rátesznek újságírók kifejezetten uszító megfogalmazású írsásokkal, mert attól nő a látogatószám.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Btw, a Canoo vanról is vannak újabb videók, amiről ph is írt másfél éve.
Lehet bennük potenciál, pláne, hogy us army, nasa és wallmart rendelésük már van. [link] [link]Persze ez is lutri erősen még, de ha megtolják az állami rendelések, akkor lehet kinövi magát. Lehet furán néz ki, de nagyon praktikusnak látszik. Sokaknak inkább ez kéne, mint ford f15 vagy cybertruk, bár nem is teljesen az a kategória.
-
azbest
félisten
Az eredeti árcsökkentés téma kapcsán érdekes lehet még, hogy van egy model Y változat, amit hivatalosan még nem árulnak, nemrég meghívásos alapon kínálták már fel vevőknek, de valsz hamarosan az is rendelhető lesz.
2000$-val olcsóbb, mint a long range, model y awd standard ~279 mérfölddes hatótávval. Strukturális 4680 cellás. 35 mérfőlddel nagyobb, mint a régi standard range volt. [link]
-
azbest
félisten
" a chips-et elbíró semi "
Szoktad nézni Thunderf00t videóit? [link] és el is hitted neki.
Fact check, nem olyan beton korlátok vannak rajta, amiről ő mesél.
10 foot Jersey concrete barriers *11 = 20 tonna körüli, nem pedig 6. Simán pariban van a diesel truckokkal. [link]
Egy diesel truck 10k-25k lbs, a semi 27k lbs körüli. Ha nem kell 500 mérföld hatótáv, lehet kevesebb akku modullal is használni.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Az említett videóban az 1 valami, ami nem stimmel, az a tartalma. Szándékosan hamis állításokat fogalmaz meg rendszeresen, ez a csatornájának a koncepciója, csak most már más csatornák videóit is másolja leleplezés ügyben, mert nem tud minden napra újabb muskos összeesküvést kitalálni.
A kontextus nélküli idézgetássel az a probléma, hogy kihagytad belőle, hogy 500 mérföldes hatótávúakról beszél ő is. S hogy ha lesz kisebb hatótávú változat, akkor olyat vesznek.
A hatótáv és a logisztikailag optimális távolság nem ugyanazt jelenti. A nehéz árut közelebb viszik a boltokhoz, több helyen megállnak, a könnyű árut meg csak regionális központokba viszik vele. Onnan más járművel terítik viszik tovább a boltokba. A chipsz terítése kisebb járművekkel jobb lehet. Vagy arra gondoltál, hogy chipset csak 645 kmenként lehet kapni, míg vizet 160kmenként?#94 Parci lassan valami eredményt is felmutathatna már a DoJ, mert már évek óta benne van a hírekben a vizsgálódása. Az NHTSA is folyton vizsgálódik, de eddig nem nagyon sikerült elmarasztalnia a Teslát. Mondjuk a vizsgálódás a feladatuk, ez a szervezetek célja.
Bár a DoJ néha furákat tud vizsgálni, például nehezményezte valaki, hogy a SpaceX nem vesz fel külföldieket és ez diszkrimináció [link] . Gondolom azóta meglett az eredménye: az hogy tilos felvennie külföldit. DoD ITAR miatt. de kivizsgálták, mert mindent ki kell vizsgálniuk. -
azbest
félisten
Az általad linkelt oldalon van az is. Azt meg hogy képes 500 mérföldet a legálisan maximális 82k lbs össztömeggel megtenni, azt demonstrálták.A sokat emlegetett interjút a Reuters készítette vele? Azt hiszem akkor ez az:
Ha ez valami videó interjú volt eredetileg, akkor ha megtalálja valaki szívesen megnézném. Szörnyűek ezek az összevagdosott idézetekből álló írások, amikor felváltva vágnak bele hol egyik, hol másik ember mondataiból részletekt.
A másik idézetből, amit a "O'Connell said that a 425-mile (684-km) trip carrying Frito-Lay products brings the Semi's battery down to roughly 20%, and recharging it takes around 35 to 45 minutes."
Szerintem az következhet, hogy nem töltik 100%-ra, mert a gyorstöltés 70%-ig írja 30 perc alatt a töltést. És lassabb az utolsó töltési szakasz, ha teljesen fel akarnák tolni, a spec szerint.
[ Szerkesztve ]