Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz Feketelaszlo #32 üzenetére
A model y structural battery pack és a gigapresses öntőprés használata azért túlmutat ezen. Plusz olcsóbb kiasautó alap fejlesztése is folyik már. Emellett semi és cybertruck gyártás - utóbbihoz most üzemelik be két helyen a 9k tonnás öntőprést valószínűleg.
Szintén Munrót idézve: a tesla nagyságrendekkel gyorsabban iterálja a fejlesztéseket. A hagyományos gyártók egy gyártósort sok évente változtoztatnak, ha egyáltalán valaha változtatnak rajta. Attól, hogy külsőre nem változnak sokat a teslák még a body panelek alatt hatalmas változtatások történtek. Munróék is már vagy három különböző model 3-at szétszedtek, ha jól emlékszem.
A modularitásban teljesen igazad van, de nem az alváz, hanem a motorok és inverterek kapcsán megy ez durván a teslának. Másrészt nem azt jelenti, hogy ugyanazt teszik be, hanem egymással kombinálható megoldásaik vannak. A bekerülő alkatrészek pedig iteratíven fejlődnek, nem csak pár évente megjelenő teljesen más szériában változnak.
A régi gyártóknál már az nagy szó, hogy nem csak beépítenek elektromotoros központi hajtást a benzines kaszniba, hanem tényleg van már skateboardra épülő, eleve elektromosnak tervezett megoldásuk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Hobby elektronika
- Azonnali játékos kérdések órája
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Apple notebookok
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Rise of the Ronin (PS5)
- További aktív témák...