Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Feketelaszlo #32 üzenetére

    A model y structural battery pack és a gigapresses öntőprés használata azért túlmutat ezen. Plusz olcsóbb kiasautó alap fejlesztése is folyik már. Emellett semi és cybertruck gyártás - utóbbihoz most üzemelik be két helyen a 9k tonnás öntőprést valószínűleg.

    Szintén Munrót idézve: a tesla nagyságrendekkel gyorsabban iterálja a fejlesztéseket. A hagyományos gyártók egy gyártósort sok évente változtoztatnak, ha egyáltalán valaha változtatnak rajta. Attól, hogy külsőre nem változnak sokat a teslák még a body panelek alatt hatalmas változtatások történtek. Munróék is már vagy három különböző model 3-at szétszedtek, ha jól emlékszem.

    A modularitásban teljesen igazad van, de nem az alváz, hanem a motorok és inverterek kapcsán megy ez durván a teslának. Másrészt nem azt jelenti, hogy ugyanazt teszik be, hanem egymással kombinálható megoldásaik vannak. A bekerülő alkatrészek pedig iteratíven fejlődnek, nem csak pár évente megjelenő teljesen más szériában változnak.

    A régi gyártóknál már az nagy szó, hogy nem csak beépítenek elektromotoros központi hajtást a benzines kaszniba, hanem tényleg van már skateboardra épülő, eleve elektromosnak tervezett megoldásuk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák