-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PRDZsolesz
aktív tag
válasz Declare #7344 üzenetére
Ha a felni szélessége megegyezik, akkor elképzelhető, hogy ha felrakod az ET44-est, akkor a gumi bele fog érni a kerékjáratban valamibe, vagy pedig ki fog lógni oldalt, ami ugye szabályellenes. Érdemes a gyári méreteknél maradni, vagy a felni szélességével lehet még játszani.
-
Kornel
veterán
válasz Declare #7502 üzenetére
nekem ettől a flakon liqui moly-tol ugy elhalkult, hogy össze se lehet hasonlitani...
mondjuk szerencsére osztrák kocsi, biztos, hogy eddig is jó üzemanyag ment bele, lehet én is csak MM-t rakok bele majd, az legalább osztrák(#7508) Declare: elvileg nem lágyabb, hanem a nagyobb sebességindexűnek az oldalfala merevebb.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz Declare #7508 üzenetére
Azért a sebességindex teljes terhelésre és viszonylag folyamatos sebességre van megadva. Azaz, ha meggurítod +5 km/ó-val még nem fog kipukkanni.
Egy nagyobb "tudású" gumi simán lehet olcsóbb, ha úgy jönnek ki a gyártási költségei (pl nagyobb mennyiség fogy belőle)....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #7508 üzenetére
Nagyobb tételben gyártják a magasabb indexest (a legtöbb autó ma már azért megfutja a 200-at a városi kocsikat leszámítva de azokra meg kisebb gumi kell) amit meg nagyobb tételben tudnak eladni/gyártani az fajlagosan olcsóbb előállítani is.
A sebesség indexek között meg nem a keverék lágysága a különbség, hanem a mintázatban van különbség. Nagyobb vízelvezető csatornák vannak benne. Minnél nagyobb sebességel haladsz annál több "vizet vesz" fel a gumi amit el kell tudnia hatékonyan vezetnie hogy ne ússzon fel a kocsi.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #7580 üzenetére
Még véletlenül se adjanak összehasonlítható adatokat...
Én is ezért hajlok amúgy inkább egy keményebb keverékű túra abroncsra mint sem sport abroncsra. 4wd-nél amúgy sem olyan lényeg, ahhoz meg hogy kelljen ilyen rendszer alá a sport gumi meg egyszerűen nem elég erős az autóm.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #7584 üzenetére
A régire.
FSL akkor kell csak ha sokat parkolsz padka mellé/járdára ha javarészt pályázol és/vagy tudsz parkolni normálisan akkor feleselges. Sebességindexből elég a H-s bőven.
mod: Ha hiszel a tesztnek akkor Primacy 3. A kopásállóságon kívül semmi nem szól a ES+ mellett ha megnézed a ponttáblázatot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz Declare #7588 üzenetére
Nekem van Energy Saver+-om, nyugodt sofőr vagyok, nem nagyon keresem a határokat, főleg nem vizes úton, de feltűnt, hogy amikor egy-egy lámpától tempósabban indultam vizes úton, akkor könnyen elforgott. Volt Primacy HP-s autónk is (nyilván nem ugyanaz mint a Primacy 3), az sokkal jobban viselkedett.
Én most erősen gondolkodom, hogy váltsak-e, igazából egy szezon még benne van az Energy Saverekben, lehet, hogy inkább egy futóműfelújításra nevezek be a 200 ezer km-es szülinap alkalmából, és majd jövőre veszek új gumikat.
-
AMD Power
titán
-
AMD Power
titán
válasz Declare #7606 üzenetére
Értem én. Most mint írtam lehet ,hogy ismerős tudna ilyen Toyo gumikat, újonnan nagyker áron. Az biztos jobb választás lenne. De ha nem lesz marad a használt. Amúgy ezt irja a hasznaltgumik.com oldala.
Minőség
A honlapon található gumiabroncsok és felnik nyugat Európából származnak és a termék mindegyike többszöri ellenőrzésen esik át eladás előtt.
A gumiabroncsokat a raktárunkba történő beszállítást követően átvizsgáljuk, osztályozzuk, és több ponton mérjük a profilmélységet. Csak sérülés és egyéb hibáktól mentes terméket kínálunk eladásra.
A profilmélység esetében az összes abroncsot több ponton mérjük és a kapott adatokat pontosan közöljük. A közzétett értékektől az abroncs bármely pontján max +/- 0,5mm eltérés lehetséges.
Csak sérülés és egyéb hibáktól mentes terméket kínálunk eladásra. Szakszerű defektjavítás egyes abroncsokon előfordulhat.Garancia
A vásárlást követően minden használt termékre a felszerelésig, de legkésőbb 7 napig érvényes visszavásárlási garanciát adunk, amennyiben a terméken hiba vagy sérülés tapasztalható (pl.szálszakadás).
A visszavásárlási garancia a termék árának teljes visszafizetésére és az általunk szervezett oda-vissza szállítás költségeire vonatkozik, azonban a kapcsolódó esetleges utánvét díj, szerelési és egyéb költségek térítésére nem.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz Declare #7611 üzenetére
Ennyi! Egyenlőre B tervnek jó lesz. Meg mondjuk csak is úgy venném meg ,hogy ők ott egyből fel is raknák. Kedvezményesen persze.
Az oldalukra logikusan meg azt írnak , írhatnak amit akarnak. De nem hinném ,hogy kamu lenne. Elég nagy "cégnek" tűnnek ezek.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
veterán
válasz Declare #7632 üzenetére
Minden gumit, minden autón érdemes forgatni a tengelyek között (j.e.->j.h. és b.e.->b.h.; illetve fordítva, de bal oldalit ne forgass össze jobb oldalival). Én kb. 22-25 ezret megyek egy évben, így szezonon belül nem forgatom, csak a következő évben.
A 10 e. km-mel abszolút biztosra mész, otthon is meg tudod csinálni, max. 30 perc - egy emelő és egy kerékkulcs kell hozzá. Centríroztatni meg akkor kell szvsz amikor ráz, felesleges 10 e. km-ként.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #7635 üzenetére
Nem csak a mintán múlik hanem a keverék keménységén/lágyságán is. Egy keresztbordákkal erősebben tagolt gumi jobban/gyorsabban kopik mint egy keresztbordákkal kevéssé tagolt.
Azt kell figyelembe venni, hogy mire veszed az adott gumit (városba, autópályára, terepre, esőbe/szárazra). Ennek megfelelően mintázatú és keverékű gumit kell választani.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #7638 üzenetére
Az optimális guminyomás terhelés és sebesség függő is. Tehát érdemes a gyári ajánlást betartani, hogy ne kopjon félre a gumi. Ha túl van fújva ugye a közepe jobban kopik ha meg lapos akkor a szélei. Ráadásul a felfüggesztésnek/csilapításnak sem tesz jót egy nagyon túlfújt vagy lapos gumi mert torzítja a geometriáját.
Sok tényezős dolog ez. Mindazonáltal tudni kell, hogy a gyári értékek "hideg" gumis értékek (általában +15 C fokos hőmérséklet mellett értendőek). Mivel a gázok sűrűsége függ a hőmérsékletüktől ezért nem mindegy, hogy hány fokos guminál nézed meg a nyomást.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Declare #7690 üzenetére
Bennem is vannak kételyek, várom a független összehasonlító teszteket.
Gondolom a 94 € az a hivatalos listaár, ennek lehet a közelében a P3 listaára is. Hol vetted 65-ért, reifen.de (Delticom)?
Sokaknak hamarabb elöregszik a gumija, minthogy elkopna. Apámnak 6 éves az autója, van benne 40-45 ezer km (és dízel!), alig kopott a nyári és a téli, max 2-3 év és kuka, mert felkeményedik. Hóesésben elő sem veszi az autót - jobb is (70 éves).
Gondolj bele, egy Energy Saver simán elmegy 100 k. km-t, az átlagos sofőrnél csak nyári használatban 10-12 év lenne.
A gumisok nem fogják szeretni
@TaaT: reméljük, Neked is csinálnak majd 18"-ban , a honlap szerint idén tavasszal 195/65R15 és 205/55R16-ban hozzák ki.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Declare #7730 üzenetére
Várom is ,hogy mit fog visszaírni a srác ,hogy melyik Infinity lenne olcsón a nagykerből... ha ez a Ecosis akkor rácsapok.
Lásd Yokohama BluEarth , Semperit Comfort-Life 2 , Kumho KH27 Ecowing ES 01 mögöttük van.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
IreN!CuS
őstag
válasz Declare #7814 üzenetére
Én nem is arra gondoltam ,hogy faster than light-ban tolom majd mert az adott gumi sportosabb.
Pont azon van szerintem a lényeg amit te is írsz " A sportosabb gumival stabilabb az autó kanyarokban " régen rossz ha azon múlik egy kanyar ,hogy mennyire sportos a gumid...mennyivel bír többet el egy kanyarban...a kevésbé sportoshoz képest.
5 éves kopott michelin energy saver -el is tudtam olyan kanyarsebességet aminél még jobb gumival sem mennék bele többel elvből ( a kanyarba ) ( Megyeri híd utáni első lehajtó ~105 ha esetleg jársz arra tudhatod )
Én így gondolom , lehet rosszul gondolom , tessék meggyőzni
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
bazsimano
őstag
-
bazsimano
őstag
-
bazsimano
őstag
válasz Declare #7857 üzenetére
a 7 itt a felni szelesseget jelenti. agyatmero az mas. mi az autod pontos tipusa?
motor? a szerint ki lehet keresni.
a felninek meg szinten van egy masik merete...ha ide bedobod a hirdetest akkor meg tudjuk nezni. azaz inkabb a hozzaertok, de lehet hogy kis keresgelessel en is rataloloket szam az mas. ET szam az a felni kerékagyra való felfekvési síkja, és függőleges felezési síkja közti távolságot jelenti milliméterben...
itt egy kis leiras. http://t3-tuning.hu/t3_felnik.pdf[ Szerkesztve ]
-
-
bazsimano
őstag
válasz Declare #7863 üzenetére
hat ha te megtalaltad az astranak az agymeretet akkor rendben
dezentnek a meretet en itt talaltamna nmost nekem tamadtak kerdeseim a sajat autom kerekagymere miatt most neki allok es megkeresem.
mert lehet, hogy nekem is 65os?
hozzaertok mondhatjak astra h caravan z16xer ...addig en is keresgelek[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Micro Four Thirds
- Elektromos autók - motorok
- Politika
- Tüzi: Geek-hatarozo
- Automobilista 2
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...