-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
Kornel #43782 üzenetére
Ugye néha szoktam írni, hogy télies 4S-t használok évek óta télinek; mert szerintem csak az tud elég biztonságos lenni télre. Mindig van fagy októberben, utána mindig van még huszonx fok, akárcsak februárban is.
[Off]DEJVID: Elhiszem hogy szerinted így áll szépen szer nted és tetszik, majd meglátid hogy áll (nekem nem tetszik ha nincs egészsés húsa/íve a guminak; kb úgy ahogy a legtöbb gyár fotón is van).
Nem tudom milyen autó, milyen erős, mire használod; majd meglátod milyen, de szerintem most baltázod el a rugózást, így látatlanban (szerintem amire ekkora átmérőjű gumi kell, annak sima futóműve van, nem széles nehéz kerékre méretezett).[/Off][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz
Kornel #43795 üzenetére
Elvileg ha dolgozik, akkor villog egy sárga felkiálltójel a műszerfalon. Viszont egy gombnyomással kikapcsolható.
Amúgy meg kinek mi. Nekem nincs semmi bajom a Suzukival, de sosem választanám egy Honda ellenében. Viszont Japánt szeretjük. Így a Suzukit is.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Kornel #43810 üzenetére
Ez csak azért furcsa, mert a Honda pont arról híres, hogy az egyik legjobb vezetési élményt nyújtja. Én még sosem tapasztaltam, hogy elvenné a gázt. Eleve a VSA rendszer kanyarban max egyes kerekek esetében csökkenti a sebességet, hogy be tudd venni a kanyart. De ezt jól is csinálja. Én pont azért szeretem, mert ritkán avatkozik közbe. De ezt máshol is olvastam. Na mindegy. Erősen offtopic ez itt, úgyhogy abbahagyom.
-
Akos1994
aktív tag
válasz
Kornel #43862 üzenetére
Kornel, Qru: Köszi, Nokian Weatherproof esetleg? Annó WRD4-estől még a kabrión oda meg vissza voltam. a weatherproofot ADAC '18-as tesztjén ez hozták ki a legjobbnak hó/latyak-ra, a száraz alig két tizeddel rosszabb. Annyi hogy tényleg inkább téli lenne, (ha épp nincs covid) járok síelni évi egyszer, meg volt már rá példa hogy télen elmentünk Boszniába "nyaralni" hegyeken keresztül, tehát vagyok olyan hülye (a dolgot nehezítve) hogy azért találkozik hóval a gumi, ha minimálissal is. Tényleg a téli teljesítmény a lényeg, a nyári annyira számít, hogy ne menjen tönkre a nyári aszfalton. Ennek ellenére azért tisztában vagyok vele, hogy soha sem lesz olyan mint egy téli, és így is fogom kezelni.
-
TommyY2
tag
válasz
Kornel #44014 üzenetére
Köszönöm, ez egy értelmes magyarázat volt (én is gondoltam ezekre, csak nem értek hozzá és eddig bárkit kérdeztem, senki nem mondta ki egyértelműen). Valóban GLX-es, hasonlóan az S-Cross gépkocsinkhoz, azért van azon is 17"-os kerék, de annak a mérete legalább megegyezeik a 16"-os kerékével (érdekes módon szélességre is, 215).
A Splash ahhoz képest, hogy 1.2-es, nagyon erős kis autó. Soha egyik autónknál se volt még ilyen jelenség, hogy indulásnál is kipörög néha a kerék (mind a téli, mind a 185-ös nyári, pedig normálisan hajtjuk), valamint fékezésnél is hamarabb megcsúszik (lehet, hogy túl jól fog a fék? Egyébként nem fog rosszul).
Eddig a csúszást a rossz minőségű gumiknak tudtam be, de akkor más miatt van.
Köszönöm még egyszer, most már minden világos (ezek után most már tudatosan is betartom a szabályokat
).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Kornel #44222 üzenetére
Érdekelne a döntési mechanizmusod mert elég alapos vagy tapasztalataim szerint
Nálam is könnyen lehet hogy megy a suzuki, főleg az irreálisan magas használtautó árak csábítanak... De ezt nem tudom hol lehetne erről eszecserélni, itt biztosan nem (sima autós topikban? privátban?) Pár havonta azért nálad is változnak a célpontok ahogy észrevettem (ahogy nálam is szoktak).
-
válasz
Kornel #44462 üzenetére
Én vettem egy szettet - 3 db OK volt, egyet nem lehetett rendesen kiegyensúlyozni (a normál bolti ár ~2/3-ért). Eladásra szánt autóra ment, de még egyszer nem vennék.
Gyári selejt, nem gariban kukázott. Ez csak utólag derült ki, előtte kamuzott a gazfickó.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz
Kornel #44501 üzenetére
Remélem nekik sem idegen ez a fajta ügylet és lekapcsolják őket.. A használt gumi businesst se igazán értem. Ok, hogy sokan kevés pénzből gazdálkodnak, de a jó használt sem olcsó, mert ami olcsó, az rendszerint életveszélyes is. Ördögi kör.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
válasz
Kornel #44708 üzenetére
Elnézést, 2020-as volt.
2019-ben viszont elég közel voltak egymáshoz, az egyetlen Matador teszt:
19th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 16th +5 M 88.76%
Wet Braking 19th +6.3 M 88.02%21st: Matador MP 62 All Weather Evo
Matador MP 62 All Weather Evo
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 27th +6.6 M 85.68%
Wet Braking 16th +5.3 M 89.73%Nyugodtan lehet mondani, hogy egy kategória, viszont biztos, hogy nem futnak el 90.000 km-t
Kleber eredményei:
2020 Tyre Tests
8th: 2020 Auto Bild All Season Tyre Test (205/55 R16)
14th: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
12th: 2019 Summer and All Season Tyre Test (205/55 R16)
19th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)
2018 Tyre Tests
11th: 2018 27 All Season Tyre Shootout (195/65 R15)
2017 Tyre Tests
4th: 2017 All Season Tyre Test (205/55 R16)
2016 Tyre Tests
3rd: 2016 AutoBild All Season Tyre Test (205/55 R16)[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz
Kornel #44883 üzenetére
Én se használtam még soha 4 évszakosat. Régen mindig minőségibb gumikat vettem (Continemtal, Nokian), az utóbbi években viszont a szerelőm tukmált rám mindig Ő általa preferált (gondolom, a legtöbb haszonnal járó) gumikat (pl. nyári Falken, téli Momo).
Csak érdekesség képpen, az S-Cross gépkocsimon vadi új Momo W-2 téli gumi van (ugyancsak a szerelőm által legjobbnak tartott). Tegnap a városban (+3 ˚C, nedves aszfalt) hirtelen fékezésnél alig birtam megállni az ABS-sel.
Sajnos nincs viszonyitási alapom, tehát nem tudom, hogy "minőségibb" gumival mi lett volna, de soha többé nem beszélnek rá olyanra, aminek papiron rossz a tapadása (a Momo csak "E" kategóriás, sajnos korábban nem értettem hozzá).
Ha tudnám, hogy el lehetne adni aránylag jó áron, azonnal lecserélném, bár igy se fog maradni 1-2 évnél tovább, aztán megy a szemétbe (mint a 3 éves MOMO W-1 a Splash kocsinkról is, mivel már tavaly is életveszélyes volt, mint utólag megtudtam a feleségemtől). Sajnos későn eszméltem fel, dehát valahol meg kell fizetni a tanulópénzt.A Scenic kocsinkra (nagyon keveset megyünk vele) idén lesz esedékes mind a nyári, mind a téli gumi csere, akkor majd kifaggatlak benneteket. A 4 évszakost az alu felnire tenném (a téli 185, a nyári meg 195 széles volt), viszont ártnat neki a téli só?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
válasz
Kornel #44897 üzenetére
A felniket, gyári Continental TPMS szeleppel nem adom el.
A 3 éves Momo W-1 alig kopott gumikat is otthagytam a gumisnál, lehet, hogy valamelyik szerelő fel is használta, vagy eladta.
Azért az S-Cross más kategória, ki tenne egy 6 milliós autóra rossz minőségű gumikat?
Én se vettem volna meg, ha a gumis nem erre esküszik (én a legjobb tapadásút kértem). Azt mondta, olasz gumi, a legjobb a piacon (versenyautókra is gyártanak gumit és felnit).
Aztán, ha el is adnám, kivel "szúrjak" ki?
TommyY