Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Az összefoglaló átalakul, fontosabb infók a hajtás alatt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
negyven2
veterán
válasz #81556480 #89424 üzenetére
Azért már korábban is problémás volt az, hogy ennyi stúdiót és embert normálisan koordináljanak (aki ugye szerte voltak a világban), és a mostani helyezett alatt ez méginkább problémás. Egész egyszerűen nem tudsz (vagy inkább érdemes) "végtelen" embert rápakolni egy-egy projectre, mert annyival nem fog csökkenni a fejlesztési idő (a kiadási költség annál inkább, és itt nem az a gond, hogy nincs rá pénz, hanem az, hogy megéri-e 5 év alatt lefejleszteni $1 milliárdért egy játékot, ha meg lehet csinálni pl. 8-10 év alatt $500 millióból).
Ugye hivatalos adatok nincsnek de becslések szerint az RDR2 8 éves fejlesztése (1000 ember dolgozott rajta ez idő alatt összesen), olyan 380-550 millió dollárba került (de van olyan becslés is, ami szerint közel van az egy milliárdhoz. Na ennél egy GTA V biztos, hogy több lesz. 104%, hogy dolgoznak rajta, a kérdés, hogy a Development Hell mennyi nyomja rá a bélyegét az egészre. Ugye ezeket már úgy tervezik, hogy teljesen kihasználja mostani konzolok által adott lehetőségeket. Pluszban valószínűleg, maradtak a saját RAGE motornál, amit hozzá kell igazitani a modern technológiák adta lehetőségekhez (az UE5 techdemóban lévő dolgokat ők is meg tudják oldani, csak azt ki kell találni hozzá).
Pluszban ha híhetünk a szivárogtatásoknak, a Rockstar megpróbálja ezt a játékot crunch-ok nélkül megcsinálni ami meg azt jelenti, hogy az eddigi akár 120 munkaóra helyet megpróbálnak heti 40-ben dolgozni. illetve még ott van az is amit már írtam, hogy sok helyen egyes fejlesztők a saját "safe space"-et féltve nem mindent vállának el, vagy nem úgy ahogy a vezetés akarja (a már említett példa amikor nem voltak hajlandók valami inide játékba konföderációs zászlót "rajzolni", mert a sértette a világnézetüket... de olvastam olyat is, hogy lövöldözős játék esetében probléma volt az is, ha fehérként feketét, vagy más rasszt lehetet lelőni benne /// mert a rasszisták ezzel fognak gyakorolni!). De szerencsére ezek még nagyon elenyésző kivételek, amikről csak azért hallani, mert felkapja egy-két ebben érdekelt média platform.
Gawamatsu: $420 millióba került eddig az a játék, de ezt az összeget azért árnyalja az, hogy lényegében mindenki a fejlesztés elő napja óta láthatja a fejlesztés menetét, és ebben az összegben benn van minden amit rá kellet költeni egy 0-ról induló csapattal, és 0-ról induló játékra. Szemben más játékokkal ezen dolgok nagy része már eleve rendelkezésre áll, másrészt a legtöbb esetben te csak fejlesztés, de inkább a megjelenére látsz rá. Ekkor vagy közölnek egy összeget, vagy nem. Az SC esetében igazából azt látom problémának, hogy mivel folyamosan nő a bevétel, így folyamatosan nő a lehetőségek és az elvárok is vele szemeben.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
Új hozzászólás Aktív témák
Topik szabályok:
- Videoteszt Milyen vasat rakjak a GTA V alá?
- iPhone 15 Pro 128GB FEHÉR TITÁN MAKULÁTLAN
- iPhone 14 128GB Lila Független Mint Az Új/1-3 hónap gar./Akku 92%/p3826
- minigép/ i5 6500T 35W/ Dell 3050 micro/ garancia/ ingyen foxpost
- Új Modell Apple Watch Ultra 2 49mm Black/2025.09.21 Apple Gar./p3825/
- Cisco SG200-50 smart switch - 48+2 portos Gigabites
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest