- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
-
nikkel111
csendes tag
válasz Bobrooney #19051 üzenetére
Saját hangtesztet nem tudok küldeni két okból
1./ Sajnos még nem vagyok azon a szinten hogy publikus legyen
2./ Pc-n vsthostból játszom és eddig még nem sikerült normális felvételt készítenem. Komolyabb daw-ban meg nem vagyok otthon ...Az ironstone honlapján van fent [hangminta]
Nos ez értelemszerűen haladó-profi szakik által készitett demó, a megfelelő effektezéssel.Azt azért gondolom nem kell mondani hogy csak magában effekt nélkül nem lesz meg a megfelelő hangzás ...
Nagyon sokat keresgéltem míg sikerült a megfelelő vst effektet megtalálni a shadows hangzáshoz és végül [ezzel]
meg az ironstone gold pickup konfiggal sikerült az eddigi legjobb shadows hangzást elérnem.[ Szerkesztve ]
-
Bobrooney
senior tag
Skacok valahol olvastam hogy stratocasternél nem nyerő ha a tremoló teljesen ráfekszik a tesre.
Ez valóban gáz, és érdemes lenne lebegőre állítani? Tremolókar nincs bent mert nem használom. -
Zoli133
őstag
Nos év végén így elfogott a vágy, hogy egy rendes akusztikus gitár is be lehetne szerezni. (a gondolat megvan ,de azért még kérdéses a dolog).
Nos amit eddig találtam és balkezes az Ibanez PF15L-NT és Cort AD880 LH. Nagyjából árban is ennyit szánnék rá. Vélemények a típusokról esetleg más amit érdemes megnézni?"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Neuler
csendes tag
Sziasztok. Akusztikus gitárra nézek kápót, mert amim van az klasszikus gitárhoz való (amin teljesen egyenes a fogólap, akusztikus/elektromos meg kissé ívelt) így az nem jó.
Ezt néztem ki: [link]
Tökéletes lenne mert gyorsan fel- és levehető, de nem tudom mennyire szorítja le rendesen a húrokat. Van aki esetleg ismeri? (árban is ez felelne meg max. és jó lenne ez a gyorsan fel/levehető kialakítás)Más: Az akusztikus gitárhoz javaslom nézd meg melyik van jobb anyagokból, majd próbáld ki őket valahol. kipróbálás nélkül szerintem nem lehet reálisan dönteni. Az Ibanez meg a Cort is nagyobb márka. Ajánlottam volna azt amihez én jutottam hozzá az elmúlt hetekben (epiphne aj 220sce mert kegyetlenül jó), de nincs belőle balkezes....
-
Eastman
őstag
válasz Bobrooney #19058 üzenetére
Pont jókor kérdezed, mert én épp' az ellenkezőt tapasztaltam. Eddig (őszig) 11-es húrral és testre fektetett tremolóblokkal használtam. Volt sustain rendesen és mindenki aki ölbe vette dicsérte a gitárt. Aztán októberben tettem egy próbát vele és 10-es húrral és lebegő tremolóval egészen egyszerűen megszűnt a dögös hangzása ugyan annak a gitárnak. Erőtlen lett. (De lehet, hogy csak nekem nem jön be a „csilingelő” Stratocaster sound.)
11-esnél vékonyabb húrral szerintem nem szólal meg a Strató, azzal kezd el „dolgozni” a fa. LP-re pl. teljesen jó a 10-es.
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Zoli133
őstag
válasz Neuler #19060 üzenetére
A terv mindképp a kipróbálás, bár elektromos gitár is vakon kellett végül vennem mert nem volt próbadarab sehol, azokból amit kinéztem. (szerencsére baromi elégedett vagyok vele).
Igazából a kérdés, azért volt, hátha van valamelyiknek valami nagy hibája, de akkor igyekszem megnézni őket valahol."It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Zoli133
őstag
válasz Zoli133 #19065 üzenetére
Megnéztem ma egy két helyet, az ibanez pf15 kiesett a buliból. A fedlap nem tömör és nem is annyira jó minőségű.
Ellenben próbáltam egy Sigma SI-DM-1STL-t ami ugyan kilóg az eredeti keretből, de kézben fogva nagyon kényelmes, meggyőző hangszernek tűnt. Gondolkozom, hogy kibővítsem e addig a keretet vagy maradjak a cort ad-880-nál ami már bevált sokaknak (sajnos ezt nem volt lehetőségem kipróbálni.)"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Neuler
csendes tag
válasz Neuler #19062 üzenetére
Esetleg valaki tudna tippet adni a kápó problémámra ,hogy melyik lenne a jobb? Köszönöm.
Akusztikus gitár: itt tényleg számít a fa milyensége. Én is ezért választottam olyat aminek tömör fenyő fedlapja van. (De azért összehasonlítottam a fender CD60CE-vel biztos ami biztos.. )
Mindkét gitár jó amit néztél. Ki kéne őket próbálni, ha van rá lehetőséged. A specifikációjukat most nem bogarásztam át. -
Neuler
csendes tag
válasz brickm #19068 üzenetére
Persze, tudom.. de közel sem annyit (szerintem) mint egy akusztikus hangszernél. Elektromos gityón a hangszedők veszik fel a jelet közvetlen a húróktól, elektroakusztikuson a húrlábban (húrláb és fedlap között) van a hangszedő, így az a test rezgését jobban felveszi, akusztikuson pedig maga a test adja csak a hangot, nincs semmi elektronika meg cifrázás. Egyébként ha valakinek van valami tudományosabb jellegű cikke arról ,hogy a fa elektromos gitárok esetén hogyan befolyásolja a hangot szívesen elolvasom, de jelenlegi álláspontom szerint csak kicsit befolyásolja hisz a hangszedőket nagyon nem érdekli milyen fára vannak csavarozva (lásd. pl. Steve Vai áttetsző plexi gitárja (az anyagában nem vagyok biztos)). Nyilván a húrok rezgésén kicsit módosít de szerintem az a kicsit ténylegesen kicsi.
Egyéb: Beállítottam a klasszikus gitáromat... a fene se tudja mióta van meg ,de amióta megvan azóta zavart ,hogy magasan vannak a húrok (túl magasan). Rászántam magam kivettem a nyerget és szépen lecsiszoltam. Az eredmény pedig: alacsonyabb húrok, könnyebb játszhatóság, jó intonáció.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli133
őstag
válasz Neuler #19067 üzenetére
Igen, ezért is húzok most a sigma felé, igazából már 90%, hogy az lesz, már tömör a fedlap, tényleg kényelmes, jó érzés volt játszani rajta, pár nap múlva megnézem megint ha ismét olyan jó el is hozom, évek távlatában az a pár ezer forint többlet úgy se fog számítani.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Neuler
csendes tag
válasz Bobrooney #19071 üzenetére
Kösz a tippet, ez kicsit meghaladja azt amit á szánok (igazából 1000-el több majdnem), de meggondolom. Még amiket linkeltem azokat nézegettem ,abból is inkább az ibanez. Lehet kicsit túlmisztifikálom a kápó témát... végül is mindegy milyen, csak rendesen szorítsa le a húrokat oszt kész
-
félisten
-
Neuler
csendes tag
válasz Plazmacucci #19073 üzenetére
Nem azt írtam ,hogy nem számít a fa, hanem azt ,hogy szerintem keveset.
Egyébként nehéz így összehasonlítani őket, ha a straton ugyanazok a hangszedők lennének és ugyanaz a húrkészlet, ugyanaz az elektronika és ugyanaz a fix húrláb akkor lenne értelme összehasonlítani, de ilyen strat meg nincs => persze ,hogy nem ugyan olyan a hangjuk. -
Ataxia
tag
Üdv
Elektromos gitárom bundozásához és elektronika cseréjéhez keresek megfelelő hangszerészszakembert nyíregyházán illetve megyén belül.
Esetleg, ha valaki tudna nekem ajánlani valakit megköszönöm. -
brickm
őstag
válasz Neuler #19069 üzenetére
"Elektromos gityón a hangszedők veszik fel a jelet közvetlen a húróktól, "
Dehogy...
A fa milyensége, az üregek mérete, a hangszedő felfüggesztése stb, nagyban befolyásolja a kialakult jelet.
Az egy dolog, hogy maga a szedő milyen elven működik, ha kiveszed a gitár testéből és a húrok túloldalán függeszted fel, teljesen más hangképet ad.
Tüntesd el az üreget a szedő körül, illetve szüntesd meg a felfüggesztésében lévő mozgási lehetőségeket. Teljesen más hangja lesz...
Hiába teszel egy gretsch filtertron-t egy telecasterbe, megse közelíti a hangot, amit az eredeti hangszerben ad.
Vagy hiába teszel egy burstbuckert egy stratba... nem lesz les paul hangja soha.
Illetve a lespaulba is hiába teszel fender single coilt.A gitár fáit amikor összetáblásítják gyakorlatilag hangolják a gitárt. Nézd meg a lespault, tömör vaskos mahagóni, ami a sötét telt mély hangokat adja, egy marha kemény csilingelő hangú jávor toppal, illetve rózsafa fogólappal van felfényesítve.
Ha ezeket leveszed róla egy tompa mély hangú hangszert kapsz.
Ha fogsz egy kőris testet és megfurkálod, könnítéseket teszel bele, elveszti a sustaint a test...A pickuppal annyit tudsz variálni,hogyha túl sok a magas a testben, a potmétereket 250kOhmosra(vagy kisebbre) választod, ami csillapít a magas hangokon, illetve olyan hangszedőt teszel bele, aminek mindkét tekercse magas menetszámú, nagy impedanciával rendelkezik, így veszít a magas tartományából.
De ha a testben nincs mély hang...azt sehogy nem fogsz hangszedővel bele tenni. -
brickm
őstag
válasz Neuler #19069 üzenetére
Közben tovább olvastam, amit írtál, mert amit leírtam azt az idézett rész után le kellett írnom.
SZóval olvasnál róla.
Eddig ezt nem olvastam, most guglliztam rá:
[link]Ő gyakorlatilag alá is támasztotta amit eddig ecseteltem, gondolom neki konkrét bizonyítékai is vannak az elméleti részen kívül az igazára.
Én megelégszem azzal, hogy gitár és hangszedő építéseim során tapasztaltam mire képes némi idegen anyag egy gitár testben. akkor is ha az csak 3köbcenti mindössze."Józan belátással máris látható, hogy a gitár minden eleme befolyásolja a végeredményt."
"H.A. - Ezek szerint te is azt állítod, hogy a különböző fáknak különböző hatása van a gitár elektromos hangjára? Van tapasztalatod ilyen, vagy ehhez hasonló kísérletekről?
SZ.S. - Persze hogy van hatása a különféle fáknak és ez nem mítosz és hit kérdése, hanem hallom és ez élő tapasztalat. Az elektromos gitár is ugyanolyan rezgő struktúra, mint az akusztikus, csupán a tömör fa másféle formáns rezonanciákat más arányban ad a húrrezgéshez, mint az akusztikus üreggel rendelkező hangszertest."
[ Szerkesztve ]
-
Neuler
csendes tag
válasz brickm #19078 üzenetére
Valami cikket tudnátok dobni ezzel kapcsolatban ahol kimutatják?
Nem egyértelmű nekem hogy hol van az a pont ahol a fa "hangja" belekerül az egész jelbe.
A húr indukálja a jelet a hangszedőben. Az számít ,hogy milyen távolságra van a hangszedő a húrtól, milyen a tekercselés, milyen a húr stb. de a fa szerintem csak úgy számíthat ha valahogy a húrok rezgési tulajdonságain módosít, egyébként lehetetlen, hisz ez nem piezo hangszedő, hogy a test rezgését vegye fel.Most nézem ,hogy amíg ezt begépeltem bedobtál még 1 hsz-t .. gyors vagy.. xD
Köszönöm a linket, nemsokára át is vizslatom.(Jelezném mindeközben ,hogy azt soha nem állítottam ,hogy nincs hatása hangra, de azt igen ,hogy szerintem nagyon kevés, de mindjárt utánaolvasok)
ÚJ: oké megvan abban amit idéztél, a húrrezgést módosítja a fa. Arra majd keresek valamit ,hogy milyen mértékben, biztos van valami grafikon vagy % erre is.... mert szeretem a számadatokat..
[ Szerkesztve ]
-
brickm
őstag
válasz Neuler #19080 üzenetére
"ha valahogy a húrok rezgési tulajdonságain módosít, "
Basszus, szerinted nem módosít rajta, hogy egy fa marha tömör, vagy lengébb kötésű, esetleg, hogy üregek vannak benne, vagy sem?
Ha ezt nem látod át, szerintem kár tudományosabban belemenned, ez egyértelmű.Ha kalapáccsal ráb szol egyet egy vascsőre és meghallgatod milyen, majd megfogod egy kezeddel és úgy is ráb szol és meghallgatod, hogy milyen...
Akkor te nagyban befolyásoltad a füled, vagy a cső anyagát? Nem...
de azzal, hogy a gitár testét teljesen más fákból alakítod ki, teljesen más tulajdonságokkal, meg teljesen más környezetben helyezed el azt az egységet, ami fizikai rezgésből elektromos jelet alkot, az szerinted miért befolyásolja kevésbé a rezgés milyenségét? -
Neuler
csendes tag
válasz Neuler #19080 üzenetére
Idézet: "H.A. - Én magam is azon az állásponton vagyok, hogy minden beleszól a gitár hangjába, legyen az akusztikus, vagy elektromos, csak a mértéke tér el.
Sz.S. - Pontosan így van. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a hangszerkészítésnek ősi hagyománya van, a fák természetének ismerete egy hangszerkészítőnél évtizedek alatt finomodik arra a szintre, amelyen dolgozik. Évszázados tapasztalatok szólnak a különféle fafajták rezgési tulajdonságairól. A tömör testű elektromos gitár hangszínére, vagy hangjára ható fafajták jellemzői fontosak, de a mértékük igen csekély. Sokkal nagyobb mértékben hatnak egyéb, más jellemzők, mint például a hangszedő fajtája, mágnese, helyzete, a húrláb anyaga, tömege, a felhasznált erősítő előerősítőjének hangformáló hatása, a végerősítő hangkaraktere, és legvégül a hangszóró hatása. És itt még nem is beszéltünk a rendszerben fellépő nem kívánatos torzításokról, amik oly mértékben összeadódnak, amit ha kivennénk nem ismernénk meg a gitár hangját.
Nagyon fontos látni azt a tendenciát, hogy a fogyasztói társadalomban egy termék eladásának érdekében a legvégsőkig is elmennek, azaz a hazugság is marketing elemmé vált. A mai világban a marketing mérge mindent áthat, így a hangszer és a gitárgyártást is. Kihasználják, hogy az átlagos fogyasztó mindent elhisz, és egy meggyőző retorikával egy dolognak az ellenkezőjét is el lehet hitetni. Ez a melegágya a ködösítésnek és a misztifikálásnak. Egyes cégek ezt a jelenséget, mint marketing eszközt céltudatosan használják, hogy így nagyobb profitot tudjanak nyerni egy-egy hangszerből, ami sok esetben már nem is funkcionál hangszerként, de küllemében egy díszes igényes gitárt idéz."Ezt elolvasva tovább sem vagyok meggyőzve arról ,hogy olyan nagyon sokat számít. (A kiemelt részek azt írják amit én.)
[ Szerkesztve ]
-
Neuler
csendes tag
válasz brickm #19081 üzenetére
"Basszus, szerinted nem módosít rajta, hogy egy fa marha tömör, vagy lengébb kötésű, esetleg, hogy üregek vannak benne, vagy sem?.":
Szerintem nem azt írtam ,hogy nem módosít rajta de nem írom le 1000-szer mert olvasni (felteszem) mindenki tud (de ,de mégis leírom: mindig azt írtam ,hogy szerintem keveset/nagyon keveset módosít rajta (pontosan valahol e kettő közöttre lőném be)). Mivel nem találtam azt a pontot ahol belekerül a jelbe azt írtam hogy szerintem hol lehet az a pont (amit a kissé ellentmondásos cikked alátámasztott (ellentmondásos mert nézd meg az általad kiragadott idézetet meg amit én másoltam ki, nem teljes ellentét de a fa rezgésmódosításának mértékében erősen eltér)).Ilyen módon azért nem kéne kiforgatni amiket írok, mert visszajövök és látom ,hogy nem azt írtam, vagy egész mondatokat idézz.
"Ha ezt nem látod át, szerintem kár tudományosabban belemenned, ez egyértelmű." : Gondolom érzed te is ,hogy ez afféle enyhe sértegetés. Szerintem nem ide való. Másfelől nekem az kevés ,hogy valaki valamire azt mondja/írja egyértelmű. (Nesze semmi, fogd meg jól tipikus esete.)
A csöves példa tényleg vicces (a vulgáris szavakat kivéve ,amiket nyilván azért szótagol? ,választ el space mert az oldal szerkesztői/üzemeltetői nem szeretnék a tiltólistán lévő szavakat viszontlátni, ahogy mások sem feltétlen).
Egy gond van vele ,hogy ez inkább akusztikus hangszerekre lehetne valamiféle példa.Remélem ez a hsz. nem sértő számodra.
(Tudom, valahol a "témába vág" és az "off topic" között van, így inkább ezt most "off topic"-ba sorolnám.)
[ Szerkesztve ]
-
kizul
tag
válasz Neuler #19083 üzenetére
"nekem az kevés ,hogy valaki valamire azt mondja/írja egyértelmű."
Menj be egy nagyobb választékú hangszerboltba és próbálj ki jó sok gitárt. Még teljesen azonos modellek között sincsen két teljesen egyforma hangú gitár, ahogy két ugyanolyan fa sincsen. Vagy pl próbálj ki egy Les Paul Customot(mahagóni top), meg egy Standardot (jávortop). A Custom egy sokkal sötétebb, mélyebb tónusú hangszer. Valami pozdorja vacakba akármilyen hangszedőt, húrlábat beletehetsz, a hangkitartás nulla, a gitár nem rezonál, döglött hangú marad.
-
Mathiask
senior tag
válasz Neuler #19080 üzenetére
"Az számít ,hogy milyen távolságra van a hangszedő a húrtól, milyen a tekercselés, milyen a húr stb. de a fa szerintem csak úgy számíthat ha valahogy a húrok rezgési tulajdonságain módosít, egyébként lehetetlen, hisz ez nem piezo hangszedő, hogy a test rezgését vegye fel."
Nem tudom a test rezgése mennyire "rezgeti vissza" a húrt, de az is lehet még szerintem, hogy a test rezgése miatt változik a hangszedő-húr távolság, mivel a hangszedő a testhez van rögzítve és ha az rezeg akkor a szedő is. Illetve szerintem, de ez is csak tipp, lehet magánál a hangindításnál(sokak szerint a tranziensek a legfontosabb dolgok az érzékelt hang szempontjából) is számít a fa.(ugye hogy veszi át, hogy tudja átvenni a rezgést.)
Más kérdés, hogy ezeknek a rezgéseknek a nagysága hogy viszonyul a húr rezgésének nagyságához. Meg hogy mennyire számít mondjuk az erősítő a kapott hangzásban, az ugye elég összetett jószág.
Persze minden számít a kapott hang szempontjából, de én se tenném a fa fontosságát pl a hangszedő, vagy az erősítő fölé. Nyilván akkor jó hang ha minden komponens jó, köztük a fa is. Meg az a fa is amiből a hangláda van. (gondolom kevesebbet számít mivel a hangszóró jóval nagyobb erővel szól, de számít az is) -
Neuler
csendes tag
A kettőben a gibson weblapja szerint más hangszedők (gondolom ezen felül más "háttérelektronika") van. Innen kezdve már nem összehasonlítható úgy ahogy szeretném.
Linkek:
LP Custom
LP StandardMathiask: Köszönöm a választ, van benne valami. Nekem nem jutott eszembe ,hogy módosulhat a hangszedő-húr távolság, de elképzelhető ,hogy így van. (+ egyet értek)
-
Aucor
senior tag
-
brickm
őstag
válasz Neuler #19083 üzenetére
Figyelj, egyáltalán nem sértésnek szántam amit és ahogy írtam. Ha neked így jött le elnézést. A szótaggal elválasztott szavakat sem azért írtam,hogy denagson beszóljak neked.
Szóval semmi rosszindulat nem volt bennem,se harag,se semmi amikor írtam.Legyen ahogy gondolod,a hangszedő befolyásolja a hangképet, a fa csak elenyészően szól bele...
-
kizul
tag
válasz Neuler #19087 üzenetére
A mostani Customok egyébként szintén jávor toposak, a régiekre gondoltam meg az RI-kre. A historic reissuekban egyébként teljesen ugyanazok az elektronikák.
De úgysem lehet neked megmagyarázni
Még mindíg azt mondom, hogy a füledre hagyatkozzál, és ne ezekre az elméletekre, de mindegy... -
Neuler
csendes tag
Pár link amit találtam a témában:
Első --> ez merészebb kicsit mint én, azt mondja a fa egyáltalán nem számít.Itt hasonló vita alakult ki, de van sok információ: LINK
Egyetemi kutatás eredménye: LINK
(Rákerestem, létező egyetem... az ilyeneket elsőre mindig fenntartással kezelem ,hogy "ilyen olyan egyetem kutatása.."... )Még egy link: LiNkK
Utolsó: Lnk
Itt mindenhol az olvasható, hogy nem igazán számít a fa.... (csak kicsit)
De én többet ezzel kapcsolatban nem írok, szerintem így együttesen összeszedtünk minden fontos infót a témában
[ Szerkesztve ]
-
bigrob
őstag
Neuler tömeges lincseléséről elterelve a témát
Milyen erősítőt ajánlanátok ~75.000 környékén?
Nézelődtem Marshall téren, valvestate széria avt100 kombót találtam. Amit nem értek, hogy a sima fej avt100 is ugyanilyen árban megy, ha nem többért..Valaki játszadozott már ilyen erősítőn? Esetleg mit ajánlanátok helyette? Szedjek össze még egy kis dellát és vegyek fejet és ládát?
Előre is köszönöm
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
HUTCHDB
nagyúr
Üdv Urak!
Segítséget szeretnék kérni.
"Adott" egy 15 éves kamasz, aki mindenbe belekap, kipróbál, ismerkedik, és most éppen olvasta, látta, bulinak érzi a gitár dolgot, és most egy "bármilyen" jó lenne neki, hogy kipróbálja, tanuljon, elmondhassa, hogy éppen ez is volt neki...
Karácsonyi ajándék lenne, hogy a kedvében járjunk, de a határ véges, mivel nem egyke, hanem még van két tesó.
Szóval szerintem, még ő sem tudja, hogy akar-e ezzel később foglalkozni vagy sem, vagy 3 x 4,5 perc után ott eszi a fene a sarokban...
Ennek függvényében jó lenne egy olcsó, akár hasznalt, (10.000,-forint körül) de még is elfogadható minőségű, és első körben a fentiekben részletezett célokra való "kitárszerűség"...
Minden tippet, meghallgatok!" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Neuler
csendes tag
válasz HUTCHDB #19094 üzenetére
Kezdetnek én inkább visszakérdeznék ,hogy milyen zenéket hallgat?
Ez azért lehet fontos, mert kamasz.. Emlékszem én is félreraktam mindig a klasszikus gitáromat, mert nem olyan zenéket hallgattam amivel összeegyeztethető lett volna a hangzása, viszont már örülök annak a pár évnek amit azon gyakoroltam (zenesuli 1-2 év + magántanár kb. 1,5 év).Klasszikus gitár: Nylon húrok, illetve a mélyebb húrokat fémspirál burkol. ez nem bántja annyira az ujjakat, de inkább klasszikus jellegű zenéhez ajánlott, akkordokat szerintem kicsit nehezebb lefogni a széles nyak miatt.
Akusztikus ("western gitár"): Fém húrok, keskenyebb nyak, ércesebb hang. Sok rockzenekar használja akusztikus feldolgozásaikban, szerintem szinten mindenhol jelen van. A hangok lefogása véleményem szerint ezen a legfájdalmasabb mert jó vastag fémhúrok vannak rajta.
Elektromos gitár: Ez erősítő nélkül nem szólal meg... (illetve jó esetben kicsit igen, és azt relative tisztán teszi, de akkor is nagyon halk). Fém húrokkal rendelkezik, de általában vékonyabbak mint az akusztikus gitáron. Nem árt hozzá egy elfogadható effektpedál, amivel a hangzást be lehet állítani.
Ez nem segítség tudom, legfeljebb annyiban ,hogy segít a típust leszűkíteni (ez egy nagyon felületes összefoglaló.. )
Egy rossz hangszer viszont elveheti a kedvét. Ránéztem a kínálatra, akad használt gitár 10-15000 között is ,de nem tudom mennyire érdemes ilyennel foglalkozni. Az én kezdőgitárom egy klasszikus Hora Laura Nylon volt (még mindig megvan).
Egyébként majd megszokja az ujja az akusztikus (western gitárt), de én lehet azt a kategóriát választanám, az ott leírtak miatt. (+ ott nem kell erősítő stb.)
-
nap
addikt
válasz Neuler #19092 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy minél jobb valakinek a füle, annál többet számít a fa anyaga és kidolgozása.
Egy átlagos hallású ember még azt sem mondja meg, hogy szimpla vagy dupla hangszedő szól.
De az a csóka is idióta, aki nekiállt bizonygatni, hogy semmit sem befolyásol a faanyag.browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
-
Neuler
csendes tag
válasz HUTCHDB #19097 üzenetére
Avicii, David guetta, most ez a kettő jutott eszembe, amit esetleg hallgathat és ezekben van akusztikus ("western gitár"). Vannak úgynevezett csomagok is (gitár+tok+pengetők+heveder+hangoló -->legtöbb csíptetős ami jobb) vagy gitár "pakkok" úgy 30 000-nél kezdődik, de ott van Ibanez meg Cort is, hogy milyenek passz....nem ismerem őket. SX szett van egy, asszem a DG1k, de az is 30 000 min. (úgy értem itthon van belőle) az nem egy rossz gitár, de SX-nél nagy a minőségbeli szórás, amit kifogtunk az szerintem egy átlagon felüli darab.
Akárhogy is nézem 10 000 körül nincs semmi. (Főleg nem olyan ami mint hangszer (természetesen mint gitár hangszer.. ) mielőtt valaki belekötne) működne). -
HUTCHDB
nagyúr
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen