Aktív témák

  • _Toka_

    senior tag

    válasz robisz #3655 üzenetére

    ... a gond akkor van amikor a kártya kevesebb fps-t bír a monitor
    frekvenciájánál... pl. csak 25-35-öt... Na ilyen esetekben a vsync bekapcsolása
    további 5-10 fps esést jelent és ez az amit nem igazán értek...


    Ha a példádban szereplő 60 Hz van beállítva a kijelződhöz, az annyit jelent, hogy pontosan minden 1/60 mp-ben jelenít meg egy teljes képet.
    Ha egy 3D-s alkalmazás a példádban szereplő 25-35 fps-t produkál, az annyit jelent, hogy mp-nként átlag 25-35 képet tud a kártyád ott produkálni.
    Ha ki van kapcsolva a vsync, akkor a kártya az aktuálisan beállított függőleges képernyőfrekiktől függetlenül folyamatosan rendereli a megjelenítendő képeket. Tehát előfordulhat, hogy - míg a képernyő ''újrarajzolásra'' kerül - a felső kb. fél kép még az előző renderelés eredményét, az alsó már az újabbat tartalmazza, azaz csíkos.
    Ha azonban be van kapcsolva a vsync, akkor addig a GPU nem kezd bele az újabb kép renderelésébe, míg az teljes egészében ki nem kerül a képernyőre.

    Tehát a példánál maradva:
    kb. 1/25 mp-nként renderelt kép előáll.
    pontosan 1/60 mp-nként képfrissítés.

    Nézzük 1/60 mp-nként:
    1/60 mp: nincs renderelt kép, hisz 1/60<1/25 (kimegy az előzően előállt)
    2/60 mp: még mindig nincs, hisz 1/30<1/25 (ua.)
    3/60 mp: végre előállt egy kép, de már elég rég (1/20>1/25), a proci most nem renderel újat.(új kép kerül ki)
    ... stb.
    És ezt még fokozhatja az, hogy a 25-ös fps érték azt jelenti, hogy egy renderelt kép nem az előbb levezetett minden 1/25 mp-ben készül el, csak annyit tudunk, hogy 1 mp alatt 25 készül.

    Látható, hogy csak abban az esetben nem lenne fps esés, ha pontosan minden 1/60 mp-ben készülne el egy renderelt kép.

    Ebből adódik a vsync bekapcsolásakor látható fps esés.

Aktív témák