-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy milyen törvényi előirás van a gariztatásnál, hogy hány napon belül kell értesíteni a vevőt, hogy csere/javítás lesz. (alaplapról van szó) És a bolt kötelessége-e értesíteni, vagy a vevőnek kell érdeklődnie? Illetve maximálisan hány napig lehet a vevő ''dolog'' nélkül. És nap vagy munkanap?
Előre is kösznöm!ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
válasz luciferc #924 üzenetére
Köszönöm a válaszotokat!
Konkrétan múlthét kedden adtam le szervízbe az alaplapomat, és miután akkor nem próbálták ki, hogy tényleg hibás-, azt mondták, hogy csütörtök-pének fele hívjam fel őket. Pénteken felhívtam őket, és azt mondták, hogy még nem próbálták ki, és hogy hívjam őket jövőhét szerdán (azaz ma). A jogi szövegből azt veszem ki, hogy akkor már ott hibáztak, hogy nekem kellett őket megkeresnem ill. hogy 3 napon belül se tudtak semmit se mondani. Mi tehetek, ha ma felhívom őket és még mindig semmi?, bírósággal fenyegetőzzek? Illetve kérhetek-e azonnali cserét? (még árulják ugyanezt az alaplapot)
Elolvastam az előző hsz-edet, de szerettem volna hallani vmi törvénybe lefektetett dolgot.
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
válasz luciferc #927 üzenetére
No felhívtam őket. Elismerik a gart, sőt már el is küldték az alaplapomat a gyártónak/nagykernek, de nincs jelenleg ilyen alaplapjuk: p5b deluxe wifi, csak wifi nélküli és rám akart tukmálni egy olyat, amit én nem fogadtam el. Jeleztem, hogy amennyiben nem megoldható a csere, abban az esetben vételár visszafizetést szeretnék. Erre ő: az nem lehetséges, csak levásárlás; de holnap még felhívja a beszerzőket, hogy tudnak-e szerezni wifi-set. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy nem kötelezhetnek levásárlásra, így ha nem tudnak szerezni, kénytelenek lesznek fizetni.
Egyébként ilyenkor köteles vagyok x napot várni a cserére? (pl. ha azt mondja, hogy a jövőhéten fognak kapni ilyen alaplapot)ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
A boltban normálisak voltak, de hogy nekem kellett őket többször is felhívni, az már kevésbé szimpatikus. És az sem szimpatikus, hogy a vételár visszafizetés említésekor azt mondta a szervízes, hogy az nem lehetséges. Természetesen megnézem, hogy érdemes-e náluk levásárolni, vagy olcsóbban kapok-e máshol alaplapot.
Egyébként tudnátok idézni egy olyan törvényt, amiben a pénzvisszafizetés lehetősége van leírva?, megköszönném!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
Az mennyit befolyásol (vételár visszakapás szempontjából), hogy az alaplap átadásakor készítet jegyzőkönyvbe a
''A fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény: javítás vagy csere''
ill.
''A kifogás rendezésének módja: javítás vagy csere''
szerepel? Egyébként ezeket én írtam a jegyzőkönyvbe, mert a szervízes a kérdésemre (hogy mit írjak ide) ezeket mondta.
Mellesleg megnéztem a bolt árlistáját, és minden alaplap olcsóbb, mint az általam vásárolt alaplap vételára, így nem tudom, hogy hogy gondolták a levásárlást...
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
válasz ROBERTOH #928 üzenetére
Ma reggel nyitás után bementem a bolt szervízébe. Beszéltek a beszerzővel, de nem tudnak szerezni p5b deluxe wifi-t, mert állítólag már nem gyártanak ilyet, csak sima deluxe-ot. Felajánlottak nekem egy sima deluxe-ot, amit nem fogadtam el, mivel kevesebbet tud, mint az enyim, és mindig is kevesebbe került. Majd ez után ''rendességből'' felajánlották, hogy adnak egy p5k-e-t helyette. Előszőr még ráfizetést akartak kérni tőlem, majd miután tájékoztattam az ide vonatkozó törvényről, már 1 az 1-be odaadta volna az alaplapomért, de mondtam neki, hogy ez így nem lesz jó, mert még így is több mint 7000Ft-al kevesebb értékben ad cserét, mint a vételár volt. Mondtam neki, hogy ha a fenmaradó összeget levásárolhatom pl. dvd-re, cd-re, akkor az is megfelelő nekem. Erre azt mondta, hogy örüljek, hogy az ''elavult'' alaplapom helyett kapok egy ''új, modernebbet''. Mondtam neki, hogy ha nem tudják ugyanolyanra kicserélni, akkor a vételárat szeretném visszakapni, de erről hallani se akart. Azt mondta, hogy megpróbálnak a 30 napon belül szerezni egy ''elfekvő készletből'' p5b deluxe wifi-t.
Tehát a lényeg: rendkívűl ügyfélbarátok és törvénykövetők.
Az volna a kérdésem a jogász kollégákhoz, hogy törvényes-e az, hogy az alaplapot nem lehet javítani, jelenleg cserélni se tudják és mégsem adják vissza a vételárat? Törvényes-e, hogy már a 6. munkanapon tisztában voltak ezzel, és mégis a 30 napot ki akarják használni, hogy találjanak nekem egy ugyanolyan alaplapot, mint az eredeti? Köteles vagyok-e ez esetben a 30 napot megvárni?
Előre is köszönöm a segítséget!ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
válasz szeva000 #938 üzenetére
Amennyiben nem lehet javítani és cserélni sem tudják, kötelesek a vételárat visszafizetni, kivéve, ha meg tudnak veled állapodni, hogy a vételárat levásárold. Természetesen ha nem akarod levásárolni, akkor nem kötelezhetnk rá. A 3 hónap jócskán meghaladja a törvényben előírt maximális 30 napot, így nyugodtan megmondhatod nekik, hogy amennyiben nem fizetik vissza a vételárat, abban az esetben bepereled őket!
Még mindig szeretnék választ kapni az előző hsz-em végén feltett kérdésekre.ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
Nekem vagy a lap kell, vagy a vételár, de miután nem tudnak beszerezni ilyen alaplapot, ezért a vételárat szeretném visszakapni. Belementem volna a vételár levásárlásába is, de ők nem mentek bele. Pont két hete adtam le hozzájuk az alaplapomat, így ha jól számolom, ez a 9. munkanap (hétvégét: amikor nyitva vannak és augusztus 20-át nem beleszámolva).
Ariadne: tudsz valamit javasolni, hogy mit tegyek? Az üzletvezető megkeresése telefonon bírósági per megemlítésével vajon előrébbmozdíthatja az ügyemet? Rögzítve van vmi törvényben, hogy amennyiben sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, abban az esetben azonnal vissza kell fizetni a vételárat? Tudsz esetleg vmi megoldást ingyenes jogi képviseletre? (mondjuk alapítvány küld ügyvédet, vagy ''szociális alapon'' történő ügyvédkérés stb.)
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de szeretnék minél felkészültebb lenni, minden eshetőségre!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
Nagyon köszönöm a válaszod!
Azért gondoltam telefonos megkeresésre, mert lutri lenne, hogy ha bemegyek, akkor ott találom-e az üzletvezetőt... ;és gondoltam, hogy előbb beszélek az üzletvezetővel, mert lehet hogy nem is tud az ügyemről és ha tájékoztatom, akkor jogszerű eljárásra utasítja a beosztotjait...
Békéltető testülethez való fordulásnak a gyakorlatban mennyi értelme van? Gondolok itt arra, hogy ha egy cég még a vételár levásárlásába sem megy bele, akkor nem valószínű, hogy a békéltető testület döntését önmagukra nézve kötelezőnek tekintenék...
Egyébként, ha perre kerülne sor, kb. mennyibe kerülne egy ügyvéd megfizetése? És kb. mennyi időn belül szoktak ítéletet hozni?ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
''Talán pont abban az üzletben egy élelmes egyén rendőrt hívott, amikor nem akartak jegyzőkönyvet felvenni, akik ki is jöttek, ijedtükben meg is oldódott a dolog.''
Pontosan milyen ''címszóval'' hívta ki a rendőröket? A jegyzőkönyv másolatát oda kell adniuk -ugye?
Azthiszem jövőhét szerdán bemegyek hozzájuk, -akkor telik le a 15 munkanap, -és megbeszélem velük a dolgokat.ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
No lezárult az ügyem
Ma bementem a céghez, hogy ha szükséges, akkor kiverjem a balhét, és meglepő módon kicserélték az alaplapomat egy ugyanolyanra. Természetesen nem tájékoztattak arról, hogy érkezett ilyen a boltba, és mehetek az új alaplapért, de nem kezdtem el balhézni. Örülök, hogy végre van alaplapom, igaz az ügyintézés során 3x szegtek meg törvényt...
Még1x köszönöm mindenkinek a jogi tanácsadást, nagyon sokat segített! Remélem hogy a boltosok is olvassák ezt a topicot és a továbbiakban már törvényszerűen járnak el! (a remény hal meg utoljára )
Üdv!ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
válasz ROBERTOH #971 üzenetére
Sajnos mégsem zárult le az ügyem.
Az alaplap amit adtak ugyanúgy nem működik, és ugyanaz a hibája mint az előzőnek. Olyan mintha ugyanazt adták volna vissza egy másik dobozban. Hétfőn visszamegyek a boltba. Miután 3 munkanapon belül viszem vissza és nem tudják azonnal cserélni, vissza kell hogy adják a vételárat.
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek az ingerült beírásomért!Nevetséges, amit ma Magyarországon fogyasztóvédelemnek hívnak! Rövid időn belül két számítógépes alkatrészt is kénytelen voltam/vagyok gariztatni, és mindkettőnél húzták a cserét, mint a rétestésztát, pedig mindkét helyen elismerték, hogy rossz, a nagyker is elismerte, és azt is, hogy nem lehet javítani, mégis az első helyen pár nap híján 1 hónap alatt cserélték ki az eszközt (rengetek telefonhívás, és többszöri személyes megjelenés hatására), míg a másik -jelenlegi- helyen is ugyanezt csinálják. Mikor ezt szóvátettem, akkor hivatkoztak a 15 napra, hogy "törekedni kell rá", de nem előírás. Felhívtam a fogyasztóvédelmet, és tényleg. Megkérdeztem, hogy akkor lényegében addig húzzák a cserét, amíg akarják?: a válasz "Igen!" volt.
Most felteszem a kérdést: szerintetek van fogyasztóvédelem Magyarországon? Mert szerintem mindenkit véd a fogyasztóvédelmi törvény, csak a fogyasztót nem!!
A legviccesebb, hogy a második boltban van készleten ugyanolyan eszköz, mint ami nekem meghibásodott, mégsem cserélik ki, hanem a nagykerre várnak, és jogilag nem is tehetek semmit!Hát ez a véleményem.
Üdv!
ez a kedvenc aláírásom
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...