-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz chopin42 #22132 üzenetére
Persze, értem, de ha a bolt egyszer nem áll jogviszonyban a fogyasztóval, akkor milyen kötelessége van a fogyasztó irányába?
Mivel a termék eladásra került, a vásárloskori eredeti vásárlót illető jogok átszálltak a használt terméket vevőre (ezt a PTK írja elő, automatikusan történik, tehát még adásvételi sem kell hozzá). Így felé jótállásra szavatosságra köteleztett az Alza. Punktum. Legalábbis magánszemély eredeti vevő esetén mindenképp, céges eredeti vevőnel lehet szopó, ott csak 24 hónap szavatosságot, és ennek első 6 havában automatikusan feltételezett gyári hibát (lényegében 6 hónap jótállásnak megfelelő jogokat) lehet örökölni automatikusan, az ettől eltérő továbbira tehet kitételt a forgalmazó. Emiatt már sokadszorra nem értem ezt a nincsenek jogviszonyban dolgot. De, vannak, a Gipsz Jakab kezében levő, már az ő tulajdonában levő termékre jótállási és szavatossági kötelezettsége van az Alzának. Szerződésben nem állnak.
Meg amúgy honnan tudhatnák, hogy pl nem lopott?
Jótállási kötelezettség teljesítése szempontjából totálisan idifferens, hogy lopott. Eladta az Alza? Igen. Megkapta érte a pénzt és keresett rajta? Igen. Jótállással szavatossággal tartozik emiatt valaki felé? Igen. Kurvamindegy az Alza szempontjából (hiszen nem ők szerelik meg a terméket a két kis kezükkel, hanem csak eljuttatják a gyártó szakszervizébe meg vissza), hogy ki ez a személy? Igen. Akkormeg?
Mellesleg én alapból baromságnak tartom ezt az egész garancia-jótállás-szavatosság fogalomzavart, főleg azt a részét, ahol kikötik a gyártók, hogy nem átvihető máshoz.
A jótállásból és szavatosságból eredő jogokat NEM érintő kitételeket tehet csak az eladó, a jog által biztosított dolgktól a fogyasztó hátrányára eltérő kitételek automatikusan semmisek. Mivel azonban egy 500e Ft-os fényképezőgépre is -jelenleg- jog szerint egyetlen nyomorult év kötelező jótállás jár, ha a gyártó azt mondja, hogy én további 4 évet adok, de csak az eredeti vevőnekl, a jog szerin megteheti.Ezért nem az értékesítőket, hanem a kedves jogalkotókat kell szapulni (de ez most pont nem jó példa, hiszen januártól már 3 év jár majd rá, önként adott 5 évesnek a Bauhaus ugrik be sok barkácsgépre adnak ilyet, ez nem tudom átszáll-e, majd elolvasom, van tőlük garjegyem).
Mégis mi a szarért számít hogy a legyártott fos kinél döglik be?
Ezt a mondatot akkor most alkalmazd légy szíves a fenti Alzás történetnél is. Mert pont ez a lényege a dolgonak. hogy mindegy kéne legyen, de az Alza kiskirályt játszik.
Nem mindegy, hogy gipsz jakabnál döglött be a híres neves 10 év garis tápjuk 3 hónap után, vagy katlan karcsinál?
3 hónap után mindegy, a fent írtak alapján kötelező jótállás hatálya alatt van a termék, csak annak lejárta utáni időre tehet ilyen kitételt a forgalmazó, tehát 3 hónapos korában még továbbértékesítés esetén is él az 1 év kötelező jótállás, bárkinél is van a termék és bárki is adja le (magánszemélyek esetén természetesen).
-
asdf_
veterán
válasz umfrider #22127 üzenetére
Tehát jól értem, tudathasadásost játszik az Edigital? Garis hiba jelentkeztekor lepattint a g**be, menjél csak a gyártói szervizhez, az gyorsabb, aztán amikor a gyártói szerviz nem gyorsabb és tetülassú (es nem mellesleg nem tesze eleget annak aminek kellene, lévén nekik csomagolás nélkül is be kellett volna tudni szálítaniuk a saját szervizükbe a TV-t, így tehát most, visszaúton ugyanúgy meg kéne tudniuk oldani anélkü, tehát lényegtelen, hogy nem ért még oda a rendelt csomagolás, hozzák a TV-t és kész, a plusz csomagolás árát meg buktadl), akkor meg de hát miért nem hozánk fordult, és miért nem rajtunk keresztül gariztatott? Tudnak élni...
Ha megvan, hogy mikor kontaktoltál velük (email, telefon), én rákérdeznék, hogy baszkikáim, én nálatok jelentkeztem, olvassátok el, halgassátok vissza, TI MONDTÁTOK, hogy menjek a gyártói szervizhez.
-
asdf_
veterán
'szér nincs az ilyen pántolva?
-
asdf_
veterán
válasz Indian74 #22201 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
4. §
(1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Indian74 #22203 üzenetére
Ez azt jelenti magyarul, hogy ha a termék elromlott és jótállás keretében szeretnéd megjavíttatni, akkor ehhez neked a jótállási jeggyel kell rendelkezzél. Nem jótállási jeggyel ÉS számlával, hanem csak a jótállásival. Ergo át kell vennük és meg kell javítaniuk a számla nélkül is. A számlát pedig nem tehetik a javítás feltételéül, lévén a jogszabályban írtaknál szigorúbb feltételeik nem tehetnek, bármiylen ilyen kikötés automatikusan semmis.
Másold be nekik amit az előzőben írtam, kiemelésseé együtt, meg írd mögé, hogy a jogszabály szerint a jótállási jegy elegendő, így nem tehetik a javítás feltételéül a számlát, így lesznek szívesek átvenni a terméket és megjavítani.
-
asdf_
veterán
Nem lehet garvesztes, mert a jótállás a vásárlástól számított 12 hónapon keresztül megvonhatatlanul él, a jótállásra kötelezett anyitt tehet mindösszesen, hogy amennyiben a jelzett hiba nem gyártási hiba, hanem nem rendeltetéssszerű használéat következménye, és ezt bizonyítani is tudja, akkor a jelzett hiba tekintetében elutasithatja a jótállási igényt.
Tehát amennyiben a samu azt gondolja, hogy a sw-es baszakodás eredmélnye a nem működő bekapcsológomb, akkor szépen szétszedi a kéeszüléket, belerak egy másikat, és ha azzal sem kapcsol be, akkor a júzer valóban szétszoftverelte a telefonját, ez így az ellenpróbával bizonytást is nyert, es lehet menni panaszra a sóhivatalba, mert alaptalan. Amennyiben azonban a rootolás és akozott, hogy a bekapcsológomb nem működik niincs ok okozati összefüggés, addig lopénisz a seggükbe és javítani kötelesek.
Analógia: autógyártó előírja, hogy chiptuning esetlén megvonja a garit. A féléves autódat te meg chiptuningoltad, majd egyszercsak elromlott csomagtartó gázrugója. Ugye, hogy mekkora baromság llenne össtefüggésbe hozzni a kettőt és a chiptuning miatt elutasítani a gázrugó cseréjét? Pedig itt most pont ez történik. -
asdf_
veterán
Ilyenkor az a helyzet, hogy besétálsz a Telenorhoz (mivel tőlük vetted, ők a jótállásra köteleztettek), leadod a készüléket, mellé tájéloztatásul a szerviz papírját is, amit adtak az elutasítót, és jelzed, hogy a jótállási igényed elutasítása alaptalan és jogszerűtlen volt, és mivel tőlük vetted, és jogilag velük tudsz szkanderozni, így most ezt teszed ,leadod náluk, és előre jelzed, hogy amennyiben ők is elutasítanák máris találkoztok a békéltető testületnél. A hibajelenséget pedig kb. tollbamondod és csak olyan leadási papírt irsz alá, amin szerepel, hogy a készüléket a szakszervizben leadtad, mely a javítást visszautasította, véleményed szerint annak rootolása nem lehet alap a meghibásodott bekapcsológomb javítására/cseréjére vonatkozó igényednek, így a készülék javítását kéred.
-
asdf_
veterán
Hiába írja, először van a jogszabály, és utána, alatta a Samsung jótállási feltételek. A jogszabály az erősebb.
Nem mellesleg, egy gipszjakab logout írása nem mérvadó az ügyben, nulla jogi relevanciával rendelkezik, Itt a samu jótállási jegy, ezen mutass ilyet légy oly kedves (panaszosunk meg a sajátján, mert lehet, hogy nem ezt a szürkét kapta, hanem Telenoros sajátot, vagy ennek Telenoros vátozatát).[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Itt csak két apró probléma van:
- a vásárlók könyvének szabadon hozzáférhetőnek kell lennie és akkor írsz bele, amikor akarsz
- jegyzőkönyvet a fogyasztó jótállási igényéről meg kötelező felvenni (kötelező adattartalommal).Viszont, ha az átvételi lapon (amely megfelelő adattartalom esetén azt hiszem talán kiválthatja a jegyzőkönyvet) nem szerepel tollbamondva, amit te szóban elmondtál, hanem csak annyi, hogy bekapcsológomb-hiba, akkor szerintem csak megszivattad magad két hétre, simán csak elmegy majd a szervizbe, majd visszapattan a knox flag miatt.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz zolisx4 #22251 üzenetére
Garancia nincs, nem létezik.
Fogyasztóknak egy ilyen kártyára 1 év kötelező jótállást ír elő a jogszabály.
Ezt (és az egyéb fogyasztót megillető jogokat) nem kapja meg az E.V., mivel nem fogyasztó, neki csak 2 év szavatosság jár (aminek első 6 hónapjában feltételezve van a gyári hiba, a maradék időben a vevőnek kell ezt bizonyítania).
Jellemzően számtechboltok nem foglalkoznak a vevő fogyasztó/nem fogyasztó státuszával, ugyanazt kapja mindkettő, kivéve, ha a gyártói jótállási jegyén a gyártó megkülönbözteti a két vevőtípust (pl. HP). -
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #22260 üzenetére
Vótmá
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #22266 üzenetére
De, de arra is emlékszem, hogy ugyanezt már megírtam neki.
-
asdf_
veterán
Nem várnék a válaszra, békéltető, mire hozzájuk jutsz negjön a válasz is és így nem vesztesz időt (Indian74 dettó). Remélem az első átvétel után használtad a telefont, és leadáskor vetted ki a SIM-et és az orruk előtt kapcsoltad ki, így a logokban látszik, hogy aznap még használtad a telefont..
-
asdf_
veterán
válasz Indian74 #22273 üzenetére
És mi lenne, ha azt írnád, amit már tanácsoltunk kétszer is, hogy jogszabály alapján jótállási igény jótállási jeggyel érvényesíthető, emiatt nem tehetik a jótállás intézésének feltételéül a számla/blokk bemutatását (és idézed a jogszabályt, valamint azt a részt is, amely szerint a 151/2003-ban írtalktól a fogyasztó hátrányára történő bármilyen eltérés -így a blokk/számlakérése- semmis).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Azért kíváncsi vagyok, hogy ennek a tényleges eredménye mi lesz. Mert oké, hogy a kis Magyarország előírja a nagy Asus-nak meg MSI-nek, meg LG-nek meg egyebeknek, hogy akkor mostantól 30 napon belüli ügyintézés, meg mellékesen a 150e felettire 2 év, a 250e felettre meg 3 év a kötelező, én elég nagyot csodálkoznék, ha ettől hirtelen úgy felpörögne a garis ügyintézés időileg, mint a ringlispil (asszem a háztartási gépesben volt valaki, aki hűtő- vagy mosógéphez 3 hét alatt időpontot sem kapott, hogy kijöjjön a szerelő megnézni, nemhogy meg is javítsa azt). Sokkal inkább az lesz ebből szerintem, hogy az elején a kiskerek beszopnak majd egy rakás terméket, aztán ennek örömére gyorsan át is áraznak majd mindent.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #22318 üzenetére
Örök példám lesz ez a 3 éves gari kapcsán:
képzeld el, hogy egy számtech kisbolt vagy. A nagykerben az alábbi termékeket az alábbi garival kapod:
alaplap 1+2
proci 1+2
vga 1+2
mem 1+2
ssd 1+2
ház lényegtelen
táp 1+xEbből összeépítesz az ügyfél kívánságára egy számítógépet, aminek az ára 251e Ft lesz, emiatt 3 év teljes garit kell adnod a komplett gépre. Tehát mindenre benne. Sőt, ha háromszor meghibásodik, az egész gépet (!!!) ki kell cserélned (a két és feledik évben sok szerencsét hozzá, amikor az alkotórészek fele már nem is kapható, tehát pénz vissza lesz belőle). Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a +2 év korlátozott jótállás helyett a teli, jogszabály szerinti, valamint a 3 hiba utáni csere adását a a semmiből (hiszen ezt magára az alkatrlészekre nem kapod meg) ingyen fogja a kisker odaadni a vevőnek, miközben ezek teljesítése a kisker számára azért egy szemmel igen jól látható összegbe is fájhat egy meghibásodás esetén (a ne tessék szart árulni dolgot engedjük el, mert hibátlan termék nincs, a legnevesebb gyártó legdrágább termékéből is van hibás darab).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Gyuri27 #22321 üzenetére
A kisker az épitett géppel nem szopik.
De, szopik, mert ugyanazt (proci, mem, háttértár) tartalmazó épített gép és a brandes gép között igen jelentős árkülönbség van, amit a magyar piacon, ahol a vevő szexualizálja a forintot, nem lehet eladni, lakossági vevő nem vesz brandes gépet (de még KKV sem).
Az hogy a vevő megvesz egy halom cuccot és azt össze dobják neki az nem egybe/komplett gép.
M'ár hogyne lenne az, számítógép egy darab, az lesz a számlán és zárójelben/megjegyzésben a konfig leírása.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz fricz19 #22323 üzenetére
Igen, csak ha papíron alkatrészenként adja el, a valóságban meg egy összeszerelt számítógépet ad át az ügyfélnek, az tudod meddig lehet eljátszani? Az első garis esetig, amíg a boltot fel nem nyomják (és meg nem büntetik), hogy szándékosan a jótálllási kötelezettség alóli kibúvás miatt számlázott alkatrészenként. Ez kb. ugyanolyan színlelt szerződés, mint amikor bejársz dolgozni valahova napi 8 órában, széked, asztalod, névjegykártyád van, aztán közben egyéni vállalkozóként számlázol a foglalkoztató felé.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz fricz19 #22325 üzenetére
Azért nem volt gond még ebből, mert eddig nem volt olyan szabály, hogy 251e ft értékű árú alkatrészei egyesével 1 év, egyben viszont 3 év. Most majd lesz. Így gond is.
Amennyiben alkatrészeket rendelnek egy szolgáltatás keretein belül (gépszerelés) nem látom a gondot.
Én igen, mert az még mindig "színlelt szerződés" lesz. Nem az van a pípron, mint ami történt. Az ügyfél számítógépet venni jött be a boltba, és számítógépet vett, nem pedig 8 alktarészt + összeszerelési szolgáltatást.
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #22361 üzenetére
pedig egy SSD-n még javítani sincs mit, azonnali cserének kellene lennie.
Nem lehet azonnali csere, mert a kisker nem nyithatja fel a dobozt, nem nézheti meg, hogy , egy kettétört nyákot rakott-e a kedves vevő egy új házba vagy mittudomén. Kisker szemre megvizsgálja, ha okés beveszi, utána leadja a nagykernek, az is szemre megvizsgálja, ha okés beveszi, az viszi tovább a beszállítóhoz, az is szemre megnézi, ha okés átveszi, aztán egyszercsak, mint a répamesénél, a legvégén áll valaki, aki a tudás és annak birtokában van, hogy ki is nyithatja a terméket, na majd Ő dönt arról, hogy mi lesz az SSD-del, és ez az egész majd ugyanígy visszapörög. Amíg az illetékeselvtárs rá nem mondta az áment, addig a közte és közted levő min kettő, max végtelen résztvevőn kivül senki nem vállalja be saját szakállra, hogy csak úgy kicseréli neked a terméket. Nem mellesleg, mivel amit vásároltál, az a kamuzott 3 meg 5 év gari helyett valójában 1+2 és 1+4 év garis volt, így simán lehet, hogy a kisker nem egy zsírújat kap vissza a leadott termék helyett, hanem egy ugyan újat (de akár másik, kurrens típusból!), de olyat, aminek a gariidejének lejárata hozzá van igazítva ahhoz, amikor az eredeti termék garija lejárt volna (nem, az önként vállalt gari ideje alatt nem feltétlenül indul újra a gari csere esetén). Namost ezt sem vállalja be természetesen saját szakállra senki, hogy te elszáguldasz egy zsírúj SSD-vel a leadáskor, a kisker meg visszakap egyet, amin a gyári nyilvántartás szerint még van 9 hónap gari, ezt meg nyilván kenhetné a hajára, mert el nem tudja adni senkinek.
Pontosan ezért van az, hogy leadod, és amikor a TIEDNEK a cseredarabja megérkezik, akkor AZT kapod vissza és nem pedig azonnal egy random zsírúj SSD-t a polcról.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #22368 üzenetére
Ez oké, csak míg ez korábban maximum 1-2 hét alatt lezajlott, jelenleg a vírusra hivatkozva már több hónapot vesz igénybe.
Ilyet, vagy hasonlót ír az összes futárszolgálat weboldala, sajnos tervezhetetlen a nemzetközi küldeményezés, minden korábbi időgarancia vállalását felfüggesztették a cégek és a posták, elviszik, de odaér amikor odaér, ennyit vállalnak jelenleg csak.
Suspension of Service Guarantee
Effective March 26, 2020 and until further notice, we have suspended the UPS Service Guarantee (also referred to as the UPS Money Back Guarantee) for all shipments from any origin to any destination.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz RAiN91 #22377 üzenetére
Nem visszavenniük kell, hanem a nyomást megszüntetni. Ezt természetesen csak abban az esetben, ha a nyomás oka gyártási hiba, azaz valahol olyan helyen, ahol nem kéne, valami anyagtöbblet van és ez okozza a kényelmetlen viseletet. Ha amiatt nyom, mert az ismerősöd nem megfelelő méretet vásárolt (és ezt személyesen tette, nem pedig online), az ígyjárás.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz KSparrow #22390 üzenetére
Fontos, hogy az idén tavaszi alaplapcsere az mikor történt, a vásárlástól számított 1 éven belül vagy kívül. Ha belül, majd pedig ezután cserélték augusztusban az egész készüléket, akkor jelenelg augusztustól élő, teljesen újraindult 1+1 (esetleg 2) év jótállásod van. Ez persze nem boldogít, csak ez a legjobb pozíció, amiből ki lehet indulni.
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #22428 üzenetére
De könyörgöm, most már a telefonok 99%-ában -sajnos- beéíptett akkumulátor van. Tehát ha csak a telefonra vonatkozna az 1 év kötelező jótállás, akkor az vonatkozna az akksira is, lévén az a telefonban magában van, a külön akkumulátor lényegében értelmezhetetlen már.
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #22430 üzenetére
Ettől függetlenül voltak olyan telefonjaim, amelyeknél még azt is megszabták, hogy nem csak hogy a tartozékokra (pl. headszet, akksi) 6 hó a garancia, de még a kijelzőre is csak 12 hó, a telefonra meg 24 hó.
Jó, ez már kb. tuti valami szürke szemetet áruló boltigaris nepper, ilyen hülyeséget gyártó nem ír garjegyre. Hogy a szürkeimportos áfacsalt cuccal hogyan ügyeskednek gari terén (is), az ne legyyen már mérce, meg hivatkozási alap.
-
asdf_
veterán
válasz appleGjuice #22446 üzenetére
Amennyiben a vásárlás és a meghibásodás között nem telt el egy év, akkor a 4 hónappal meghosszabbodott a készülék jótállása azon részek tekintetében, melyet a javítás érintett (de csak az első év kötelező jótállás, ha mondjuk 5 évvel tolták, annak a vége jellemzően nem módosul).
151/2003.
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.PTK
XXIV. Fejezet
Hibás teljesítés
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.A továbbihoz legalább év hónapok ismerete szükséges a fenti dátumokból.
-
asdf_
veterán
válasz anderledani #22457 üzenetére
Szerintem a Sasmung ügyfélszolgálattal kell kontaktolni. Már ha volt egyáltalán papíros Samsung garjegyed. A Samu SSD-kből elég sok a szürkeimportos,így ez nem alapvetés.
De a vásárlás helyén lenne a legcélszerűbb, mert akkor egyenesen oda kerül, ahonnan jött.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz anderledani #22459 üzenetére
Ha szürke, akkor szerintem elhajtanak a p-ba, de kérdezd meg tőlük. Ha használtan veszel valamit, amihez nincs se számla se garjegy, akkor lelkiekben arra kell felkészülni, hogy ahhoz gari sincs, egy másodpercnyi sem, legfeljebb pozitívan csalódsz. De milért akarsz használtan SSD-t venni, amikor majdnem all time low-n vannak az újak árai?
-
asdf_
veterán
Szerintem meg hibás teljesítés, a saját trehányságuk miatt hibásan visszaküldött terméket küldtek ki újra, és meglepetés, most sem működik jól. (névre szólt a régi garjegy?, mert akkor még befigyel egy adatvédelmi incidens ). Egyértelműen ők idézték elő a helyzetet, miattuk szükséges a visszaszállítás, igy állják is csak ennek költségét.
-
asdf_
veterán
válasz Pornstar #22501 üzenetére
Ha kaptál papíron 3 év garit (remélem van másolat róla, az eredetit gondolom leadtad), akkor utólag nem lehet észbekapni, hogy jaaa, neked csak 1 év jár, akkor vásárláskor olyan papírt kellett volna adni. Anno köttetett egy szerződés, a jótállási jegy tartalma ezen szerződés egy eleme, utólagosan hasraütésre nem lehet módosítani rajta.
A gyártó amúgy pont leszarja, hogy magánszemély vagy cég a vevő, mindenki megkapja az x+y évet. Ez az 1 évezés vélhetően a céges számlán veszünk egy tonna VGA-t, bitcoint hajtunk vele 0/24-ben, majd amikor elfekszik, akkor legarizatjuk ellenszerre próbált lenni anno gondolom. -
asdf_
veterán
Én igazából azt a részét nem értem, hogy egy autókereskedésben fél misi egy LOL összeg, mit kell ezen szarozni, meg szivatni a vevőt?
-
asdf_
veterán
válasz Hegyirabló #22538 üzenetére
A mikor lesz itt a fő kérdés. És a mennyibe fog ez kerülni pedig a második.
-
asdf_
veterán
válasz Brekecs #22541 üzenetére
Kérd csak vissza a 3400-at is, ez gondolom postaköltség lenne, amit viszont nekik kéne állniuk, lévén te nem elálltál a vásárlástól, hanem ők hibásan teljesítettek, igy minden költség őket terhel. Ha nem adják, nyugodtan (sőt, mindenképp) jelentsd be a hatóságnál. Már csak amiatt is, hogy később mást ne kúrjanak át ugyanígy.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz MaxxDamage #22553 üzenetére
Lényegtelen, mert neked kellene független szakértővel bizonyítanod, azt meg úgysem fogsz, mert nem rentábilis. Ha kaptál LG jótállási jegyet a termékhez (ha esetleg megvan még a doboz, és rajta van, hogy forgalmazó: LG Magyarország), akkor van 1 év jótállásod. Ha nincs ilyened, akkor valószínű ígyjárás lesz (az LG ügyifogyinak viszont nem azt kellett volna válaszolnia, hogy 1 vagy 2 év van a tarmékre, hanem hogy az adott terméket -IMEI alapján- egyáltalán ők hozták-e forgalomba az országban).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Én mondjuk ha velem szórakoznának indikátorral, akkor kérném, hogy ugyan, bizonyítsák már, hogy amikor a készüléket vettem és nekem átadásra került, akkor ez az indikátor már nem volt elszíneződve. Mert az, hogy most el van, az egy dolog, de sokat nem ér (az első egy évben legalábbis). No meg ugye a páraindikátor elszíneződése és a meghibásodás között kell valami ok okozati összefüggésnek lenni, csak maga az a tény, hogy rózsaszín lett, az szerintem lópénisz.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz AsakuraDave #22573 üzenetére
Jelezd, hogy mégsem állsz el, mert jog szerint nekik az elállásodról való értesüléstől számított 14 napon belül vissza kell küldeniük apénzedet. Ergo ha jogkövetőek, akkor az eszköz visszaérkezése nélkül is visszaküldik a zsetont. Így te meg majd utalhatod vissza, és még rádverihetk a fölösleges utalás költségét is.
-
asdf_
veterán
válasz AsakuraDave #22583 üzenetére
Szerintem ilyen nincs. A pénz visszafizetése csak a termék beérkezése és bevizsgálása után történik.
Nem kell megkapnia, nem kell tudnia megvizsgálni. Ha már úton van futár/posta által, és mondjuk utolsó naposak, mert a végére hagytad a visszaküldést, akkor hiába nincs ott az áru, vissza kell küldeniük a zsetont. Aztán hogy megteszik-e vagy sem, az más kérdées.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Epson EcoTank L3250 nyomtató!
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
- Macbook Pro 15 2018 16/512 Radeon Pro 560X
- Lenovo ThinkPad P53s i7-8565U 8x4.6Ghz/32Gb DDR4/512SSD/Nvidia P520/15,6" Workstation Laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest