Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz reactor #1248 üzenetére

    Jó lenne látni a jótállási jegyet, hogy mit írtak rá. Ha még egy éven belül lennél, akkor a 151/2003. (XI.22.) Korm. rendelet 4.§ (1) szerint, igaz lenne rád, hogy a jótállási igényed a jótállási jeggyel érvényesíthető.

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
    (2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

    Tehát elvileg nem kell hozzá a számla. Azonban 1 éven túl a vállalt jótállási feltételek az irányadóak. Illetve ha szavatossági igényről van szó, akkor ahhoz a számla megléte egyértelműen szükséges

    49/2003. (VII.30.) GKM rendelet
    2.§ Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

    A jótállási jegyen egyébként szerepelnie kell a forgalmazónak, aki a jótállásra kötelezett, tehát a kijavítási, vagy kicserélési igénnyel is nála kell élned. De a számla hiánya azért elég nagy probléma. Ha átutalással történt a kifizetés, akkor próbálkozz a bankodnál erről bizonylatot szerezni. Illetve megpróbálhatod megkérni a céget, hogy keressék elő az általad kifizetett bizonylat náluk levő részét. De innentől az ő jóindulatukra vagy kénytelen hagyatkozni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák