- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- EAFC 24
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
- PlayStation 5
- Diablo IV
- EA Sports WRC '23
-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz nimfas #12923 üzenetére
A rendelt összeg és a haszonkulcs teljesen más tészta....lehet valami 5 m ft is ha a gyártó + a szállítás + 5 kéz alatt megy át , hogy megkapd és aki odaadja az áll a sor végén és azé a legkevesebb haszon.
Ezt kell megérteni, hogy a termék ár lényegtelen, Nem a bolt kaszál.
-
Attix82
őstag
Törekedés 15 nap azt jelenti, hogy a lehető leghamarabb küldje a megfelelő szerviznek a terméket. És ha 15 nap elteltével se juttatta el, akkor nem törekedett és pénz jár vissza.
Viszont 5. jutott oda és 10. ért a szervizbe ami mondhatni törekedtek a leggyorsabban.
Szerintem jövő héten már meglesz a javítás vagy a csere. (3 hét)
-
Attix82
őstag
válasz fausto #12944 üzenetére
Üdv.
Ha ugyan arról a hibáról van szó 3x javíthatják, után már jogod van nem kérni. Fogyasztóvédelemnek szólhatsz, és akkor ők szólnak az üzletnek, hogy ez már kényelmetlennek minősül. Az üzlet biztos megoldja rögtön ezt a helyzetet mert senki se szeret kekeckedni
Légy türelemmel, ahogy írtam fentebb is az üzletek csak egy kapcsolat az ügyfél és a szervizek / gyártok között.
Amúgy 1 éven belül vagy? Ha igen, akkor a fentebb dolgok az érvényesek, ha 1 évvel öregebb, akkor már lehetnek korlátozások mint pl akármennyi javítás, és még törekedniük se kell 15 napra.
-
Attix82
őstag
válasz fausto #12948 üzenetére
Képtelenség lenne , mivel ha alkatrészre van szükség annak a logisztikája lehet pár hét is.
TE beadod az üzletnek, rá 3-5 napra megérkezik a szervizbe, ott megnézik 4-6 nap múlva...(mivel annyi hibás termék fut be egyszerre, hogy sorszámozzák)....aztán ha megjavítható rögtön akkor kész, visszajuttatás 1 hét.
Ha kell valami máris csúszik a javítási idő.
Tehát ha minden gördülékenyen megy 2-3 hét.
-
Attix82
őstag
Ki viseli a költségeket?
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a jogszabályváltozások után is a kötelezettet (vállalkozást) terhelik, azaz az eladót. Az új PTK. viszont azt is kimondja, hogy a teher megoszlik a felek közt, ha a vásárló elmulasztotta karbantartási kötelezettségét, és tudott arról, hogy ezt meg kell tennie.
Itt karbantartásról nem lehet szó.
A 10Kgos dolog azt jelenti, hogy a cégnek kell megoldania az elszállítást. És nem az eladónak.
Ugye itt 2 dolog van.
1. Az üzletnek van futárgaranciája, Ő intézi a szállítást a saját cégén keresztül.
2. Az ügyfél küldi fel de aztán a számla bemutatásával az üzlet kifizeti neki azt az összeget amibe került a vevőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Fogyasztóvédelemmel és a Békéltetővel is kapcsolatba léptem ez ügyben. NFH oldalán is fent van.
Vidéki kiszállítás esetén jótállás keretén belül érvényes. Ha helyi városi kiszállítással történt , akkor csak arra vonatkozik. Ha viszont személyesen lett átvéve már nem érvényes akárhova is kerül a termék.
Vagyis aki kiírja, hogy a visszajuttatást az ügyfélnek kell, az nem jogszerűtlen. Viszont ha bemutatja a szállításról készült számlát, az üzletnek ki kell fizetnie (persze ha kiszállítással kérte a rendelést) . (Ha bebizonyosodik ,hogy garanciás ügyről van szó, azzal már bizonyítja, hogy a termék már megvételkor is hibás volt)
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
3 munkanapos cseregarancia mindenképpen az üzlethez szól. Jótállás keretén belül ami 10k felett van 1 év, az üzletnek kell állnia. (ha jogos a panasz)
Ez történhet úgy, hogy Te saját pénzeden adod fel és számla alapján a garancia után az üzlet átutalja az összeget, vagy az üzlet saját maga gondoskodik az elvitelről.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Asus így javítja a termékeket. Csak a VGA panelt cseréli és a régiről a hűtőt átrakja. Ezzel együtt természetesen a garancia is újra indul. (cserének minősül, gyári szám változik)
A hibás panel meg megy vissza a gyárba, ahol megjavítják és azt fogják egy újra javítandó VGAba rakni.
Lényeg, hogy a típus marad továbbiakba is + a gari is újra indul ami 3 év jó esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13220 üzenetére
Amúgy mi a hiba jelenség?
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13222 üzenetére
Fogyasztóvédelem semmit nem tud tenni, max odaszól. A békéltető viheti bíróságra ha nincs megegyezés.
Javaslatom egy békéltetővel beszélni és majd Ő beszél velük az ügyedben.
Tableteknél volt ilyen, hogy mintha nyomkodnád. Ott az egész érintőképernyő csere megoldotta.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13224 üzenetére
Neten találtál esetleg ennél a típusnál jellemző hibát? Mert ha sűrűn elfordul, akkor ezt a típust ne erőltesd.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13232 üzenetére
Nem lesz olyan könnyű mivel jogszabályba nincs javítási mennyiségre korlát. Viszont ők hátha tudnak hatni az Asusra , hogy szedjék már össze magukat.
-
Attix82
őstag
válasz axioma #13255 üzenetére
A gond ezzel, hogy meg elállás se lehetséges mivel nem jött létre a két fél között a szerződéskötés. Ami abból áll, hogy írásba (emailen) kap az ember egy megrendelőt, amin minden fontos információ rajta v an.
Egy Skype nem tekinthető semmilyen formában szerződéskötésnek.
Jogileg még elállás sem lehet.
-
Attix82
őstag
válasz Biznisz Elek #13291 üzenetére
"Attol hogy automata kuldi azt hogy megerkezett a neten rendelt cucc az akkor is egy visszaigazolas"
Automatikus visszaigazolás csak egy igénybejelentő, hogy Te olyat szeretnél. Nem szerződéskötés.
Szerződéskötésnek az üzlet által küldött megrendelő, vagy az átvételkor kiállított számla minősül.
-
Attix82
őstag
Épp rendelek egy átalakítót és ezt látom a rendelési menetbe. Érdekes.
Személyes átvétel ingyenesen üzleteinkben (ÁSZF 4.5 alapján - Bolti átvétel esetén megrendelése foglalásnak minősül, átvételkor válik szerződéssé, így nem vonatkozik rá a 14 napos elállási jog)
4.5 Személyes átvételkor élhetek-e a vásárlás utáni 14 napon belül elállás jogával?
Ha szaküzletünk egyikében személyesen veszi át a terméket, abban az esetben erre nincs lehetősége, ugyanis egyrészt vásárlás előtt személyesen is meg tud győződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, így a döntéshozatalhoz szükséges jogai nem korlátozottak; illetve internetes megrendelése nem minősül vásárlásnak, csupán foglalás, ami alapján megrendeljük Önnek a terméket és azt üzletünkben személyesen megvásárolhatja.
-
Attix82
őstag
Mikor tekinthető létrejöttnek a szerződés?
A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.
Automatikus emailükbe ez van:
Ez egy visszaigazoló e-mail, melyet rendszerünk automatikusan küld a rendelés beérkezéséről és feldolgozásáról.
Ezen levél a telefonos vagy emailes egyeztetésig kizárólag tájékoztató jellegű, nem minősül árajánlatnak, illetve szerződésnek sem.Vagyis ha Ők visszagazolnak, hogy oké a buli, onnantól kezdve bármit mondhatnak / írhatnak.
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13405 üzenetére
1 évig a bolttal állsz szerződésbe. Utána már nem lehet rajta követelni semmit.
Ha 1 éven belül vagy még, akkor én az üzlettel venném fel a kapcsolatot, hogy XY laptop már 4x van javításra leadva a szerviznek. Megadni azok elérhetőségét és munkalapszámot, hogy tegyenek már valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz optikus #13421 üzenetére
Ez a panaszkönyves dolog semmire se jó, felesleges ezzel hergelni az üzletet. Ha normálisan áll hozzá az ügyfél a bolthoz / szervizhez , akkor ők is úgy fognak.
Nagyon jó példa a közlekedésbe ha valami szabálysértés történik (pl indexelés nélkül bemegy eléd), rádudálsz, akkor a csóka rád lesz dühös és még fékez is előtted. Sajnos 95%ba ez a magyar mentalitás.
Higgadt, normális hangnembe többet tud elérni az ember.
Sok olyan eset van nálam is, hogy vasárnap hív, hogy tönkrement a termék. Mondom nyugodtan hozza be és intézem az ügyét, de neki sürgős....elteik 1 hét és még mindig nem hozta be.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz CartmanPie #13425 üzenetére
Fogyasztóvédelem se tud mit kezdeni, csak jelzi nekik a panaszodat. Én mindenképpen az üzleten keresztül hatnák a szervizre.
-
Attix82
őstag
Jótállás keretén belül az üzletnek kell bizonyítani szakvéleménnyel mi is történhetett a kijelzővel. Ha a végeredményt nem fogadod el, akkor csináltatsz egy szakvéleményt (nem olcsó) Ha nem tudtok megegyezni, akkor bíróság lesz, és majd az eldönti.
Csak abba kell belegondolni, hogy az üzlet nem látta mit is csináltál a kijelzővel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Apple notebookok
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Parfüm topik
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen