-
GAMEPOD.hu
Üdv a Fűnyíró topikban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #410 üzenetére
Primitív motorok ezek, a hajtórúd szétszórja az olajat a forgattyúházban, ennyi a kenés, sem furatok az olajnak, sem szivattyú, nem hiszem, hogy nagy kárt lehetne tenni ha fejre állítod, max belefolyik az olaj a hengerbe. Nyilván így nem kell megpróbálni beindítani, kiveszed a gyertyát, előre döntöd (amíg nincs bent az új olaj) aztán párszor megpörgeted. Ami meg bent marad, az elég indítás után (szép kis füstje lesz).
Kaszára: én ilyen hajlított szárút soha nem vennék, nincs benne rendes acél tengely csak egy bowden, komolyabb munkára alkalmatlan (igaz nem írtad mire kell meg mennyiért). Amit tudok ajánlani ilyen kis fűkaszában, az a Husqvarna 323R. Nagyon strapabíró, masszív, megbízható gép. Nekem a szétszedhetős szárú változata van de még nádat is vágtam vele amikor a szükség úgy hozta. Volt munkahelyemen is használtak ilyet ipari szinten! és nagyon sokáig bírta. Most már 323R-II van a boltokban de talán nagyon azt sem butították le.
Stihlnél ahogy néztem, ezek a kis kaszák mind 4-MIX motorosak, műanyag alkatrészek a motorban, nekem nem kéne, mondom ezt úgy, hogy szerintem a régebbi Stihl nagykaszák (FS 350,400,450, 550) brutál jó gépek és iszonyat mit kibírnak.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #412 üzenetére
Valódi rezgéscsillapítást csak a komolyabb gépeknél kapsz mindkét oldalon de az már a 200k kategória.
Mi volt a lombfúvó pontos típusa? 125BVx-nél kezdődik náluk a normális lombfúvó. Hozzáteszem én mindig komolyabb felhasználásra értem amiket írok, lehet hogy egy otthoni kertbe ezek az olcsóbb gépek is bőven jók. Dolgoztam egy pár órát egyszer egy McCulloch lombfúvóval de az elég gagyi volt, nem is fújt, lassan is pörgött fel, olcsó sorjás műanyagok, ugye az is Husqvarna.
Fűkaszát fűrésszel összehasonlítani nem fair dolog.
Összességében egyébként régebben mindkét márka minőséget gyártott mindegyik szegmensben, ma már ezt igazából csak a középkategóriától felfelé kapod meg. Az alsó kategóriás gépeiken már mindegyik gyártó spórol.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #414 üzenetére
Azért az túlzás, hogy a Husqvarna vacak lenne. Vacak amit az obiban, teszkóban meg hasonló helyeken kapsz 25k-ért fűkasza címszó alatt. A 323-as Husqvarnát azért mertem ajánlani mert van vele személyes tapasztalatom, ami elég pozitív. Kicsit valóban ráz de ezek szerintem mind ilyenek, eleve a 2 ütemű motor nem a sima járásáról híres. Ami neked van fűrész, valószínűleg a fogantyú a végein vastag rugókkal van rögzítve így az csillapít a rezgéseken. A Stihl az ilyesmikben jobb általában, ergonómia, kényelem náluk nagyobb szerepet játszik (persze meg is kérik a felárát). Ezeket a kisebb Stihl kaszákat nem ismerem, lehet, hogy jók, nem tudom. Stihl damilfejeket én jobban preferálom de mindkettőhöz lehet kapni külön mindent, nem kell cserélni az egészet ha valami elkopott.
125BVx: Én rosszat nem tudok róluk mondani, van a környezetemben három is, nagy baja egyiknek sem volt pedig mentek nem kevés órát. Dolgoztam Stihl kézi fúvóval is, nagy különbség szerintem nincs köztük, a Stihl kicsivel könnyebb viszont egy hajszálnyival gyengébben fúj. A McCulloch viszont egyértelműen gagyi volt mindkettőhöz képest (igaz az ára sem annyi).Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #416 üzenetére
Passz, lehet a pénteki műszak rakta őket össze vagy nem tudom. Egyébként sokszor az eladóknak fingjuk nincs az egészről, nem hiszem, hogy egy új gépen nagyon csavargatni kéne a karbin de ki tudja, amit leírtál, karburátor problémára utal vagy fals levegőt szív valahol de ezt a szerelőnek (ha az, nem csak egy betanított eladó) tudni kéne kideríteni. Egy új gépen nagy valószínűséggel a kompresszió hiány kizárható, gyújtást is könnyen lehet ellenőrizni, marad az üzemanyag. Dugulás is nagy valószínűséggel kizárható mivel még nagyon benzin nem volt benne (ha csak nem valami szutykos benzint öntött/öntöttél bele, de egyébként van a tankban szűrő). Karburátor beállítás, esetleg a membrán van kiszakadva?, ilyesmikre gondolnék.
McCulloch amerika cég volt csak megvette a Husqvarna.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Ed Parker #425 üzenetére
Nem beszélve az RSI-ről, hogy 2 óra kaszálás után 3 hétig alig bírok fogni.
Szóval a kérdés továbbra is él.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #424 üzenetére
Nem gondolom, hogy ennyire sügér mérnökök dolgoznának a Husqvarnanál, meg azért tesztelik is ezeket a gépeket, valami más lehet ott szerintem. Ha viszont tényleg ez a piti hiba, akkor elég szégyen, mondjuk már ez a cég sem a régi de régebben tényleg nagyon jó gépeket gyártottak. Nézd utána pl. ennek: Husqvarna 165 RX. A legbrutálisabb bozótvágó amit valaha gyártottak.
Kaszáknál esetleg megnézheted az Oleo-Mac, Hitachi márkákat is, előbbit sokan dicsérik, utóbbival van nekem is pozitív tapasztalatom.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #430 üzenetére
Eddig ilyen 100k-s nagyságrendről volt szó, most meg már bozótvágókat nézel De a magyar piacon nem is találtam ilyet, 535RXT ami megegyezik vele, 214k-ért. Most akkor az önkormányzatnak akarsz kaszálni vagy a kertben kell lesarabolni ami nem megy a fűnyíróval?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #438 üzenetére
Akkor sorry, azt hittem ezen legalább nem spórolnak de tényleg úgy van, 1-2 olcsóbb gépben lehet bovden. Viszont amihez adnak vagy tartozékként ajánlanak kést, abban szerintem tuti tengely van, a kés hamar gallyra vágná a spirált, pláne ha beleütközik valamibe és hirtelen megáll, el lehet képzelni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #446 üzenetére
Ennél a Stihl HP olajnál gyak. minden jobb ár/érték arányban, akkor már vegyél legalább HP Super olajat, drágább de ahogy kiveszem az írásodból, neked 100 évig elég lesz egy flakon. A piros Stihl sima ásványi olaj, anno jó volt az Arol 2T förmedvény helyett de ezekbe a mai anyagspórolós gépekbe érdemes legalább egy részszintetikus olajat keverni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
runner 125
nagyúr
válasz Ed Parker #451 üzenetére
A piros Stihl olajat senki nem javasolja. Full szinatikus Repsol motorolajat rakok már évek óta a fűrészbe és a kaszába is, eddig megy mindkettő flottul.
mod.
Ez a flakon viszont zseniális, nem láttam még ilyet.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #456 üzenetére
Azért ez is érdekes, mert az oldal szerint pl. teljesítményileg a HP Super a legjobb a három közül, az Ultrát hiába bio anyagokból löttyölik össze, gondolom az nem tud olyan kenést biztosítani mint egy ásványi (eredetű) olaj.
Mod: nyomni kell rá egy entert
Amúgy igen, olajon nem szabad spórolni de nem biztos, hogy amit aranyáron adnak, az a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ed Parker #463 üzenetére
Mi alapján bizonyítja be, hogy én milyen olajjal használtam?
Ez a baj, hogy a gyártó nem ír elő semmit, annyit mond, hogy vedd meg az ő olaját mert az a tuti.
Autóknál, motoroknál a normálisabb gyártók legalább megadják részletesen, hogy mit öntsél bele.
Autónál is pl. nem az a jó olaj, amelyik Castrol vagy Mobil vagy ki melyik gyártót favorizálja hanem amelyik megfelel a gyártó által meghatározott kritériumoknak. Van egy viszkozitás érték (10W-40 pl.) aztán sokaknál itt ki is merül a történet, mondjuk Castrol meg 10W-40 akkor az már tuti jó mert Castrol, azt már olvasták sok helyen. Pedig ott van még egy API besorolási lépcső, egy ACEA besorolás meg egyes gyártók saját jóváhagyásokat "követelnek" még meg az olajoktól. Ha egy olaj ezeket mind teljesíti, onnantól kezdve tök mindegy, hogy azt most ki gyártja, az jó az adott motorba. Az autódhoz előírja a gyártó, hogy pl. Shell XY olajat ajánl bele de attól még 20 másik gyártóé is jó lehet ha megfelel a megadott kritériumoknak.
Tudtommal sem a Husqvarna sem a Stihl nem ad meg semmi ilyet, vedd az övét aztán jónapot mert az a jó. Husqvarna legalább ráírja az olajára, hogy API TC, JASO FD, ISO EGD vagy nem emlékszem már melyiket de ráírja. Stihl még azt sem csak van a marketing szöveg.
Egyébként vicces az is, hogy Husqvarnánál az LS magasabb besorolással rendelkezik mint a XP, ugye az utóbbi szerintük az extra teljesítményű olaj. És ezt még fel is tüntetik a dobozokon, csak senki sem nézni.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #719 üzenetére
Ez meg nem műanyag... Van még sok más fajta is...
Amennyiben jól értem az összes gép amit oldalra kell borítani az olaj eltávolítása céljából (vagy ki kell szivattyúzni belőle) bármelyik pillanatban tönkremehet? Leírást követve az olaj nem fog bekerülni a hengerbe, vagy aki ezt a leeresztőmentes megoldást kitalálta tévedett, gondolod hogy ha a leírásban benne van borítsd ki, akkor az gar.vesztéssel jár?
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #726 üzenetére
Nekem is van olajszívó "céleszköz" a géphez, (kaptam hozzá)...
Egy szóval nem mondtam, hogy emelgesd. Amennyiben a gyártó azt írja a használatiba, akkor miért lenne baj az emelgetés (nagyon félreétettél valamit...).
A Makita sem a legolcsóbb, az is teljesen túl van árazva, ha csak nem akciós darabot fogsz ki éppen...
(a Viking, Husqvarna, Makita, Honda nem a legolcsóbb márkák...)Használati, 185. oldal. B&S motorral szerelt típus.
Külön a motorhoz adott kezelési útmutatóban is az van, hogy a motort kell megdönteni...
(szkenneljem?)
"Olajcsere
•
Ürítse ki a benzintartályt.
•
Csavarja le az olajbeöntő nyílás kupakját.
•
Helyezzen le egy megfelelő edényt az olaj felfogására.
•
Eressze le az olajat a motor megdöntésével, hogy az olaj
kifolyjon a töltőcsövön keresztül. Ha a gép döntött
helyzetben van, a levegőszűrőnek mindig a legmagasabb
pozícióban kell lennie. Kérdezze meg a helyi
benzinállomásnál, hogy hová öntheti a fölös motorolajat.
•
Töltsön be új, jó minőségű motorolajat. Lásd a „Műszaki
adatok” című fejezetben található útmutatást." -
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #732 üzenetére
Ez más motor, ez sem a legolcsóbb gép. Eben a kategóriában a másik három márka kb ennyi. A Mccullochból (olcsóbban is és) ennyiért önjárósat is lehet venni, jó az önjárós, ha pl dombos a terület..
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #744 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy 15cm felett már fűkasza kell és nem fűnyíró.
Mulcsozás pedig csak 10 cm alatt ajánlott, felette el lehet felejteni a mulcsozást...
Erősebb motor persze előny, de csak ha szükség van rá, mert ha fűnyírást tervez vele, és nem kaszálást akkor elég a 500-as seria... -
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #746 üzenetére
Erre gondoltam én is, hogy ha nem rendszeres karbantartás a cél, akkor kasza a céleszköz. Normál esetben pedig elbír vele a 125ccm vagy a 140ccm is
Vízszintesnél pedig feleseges az önjásós valóban, csak ha az asszony is tolja a fűnyírót akkor lehet jó az önjáró fnkció... -
Zs83
újonc
válasz Ed Parker #744 üzenetére
Köszönöm a választ! A házunk körül nyírnám vele a füvet. Rendszeresen vágnék, ahogy kijön a lépés. Szeretnék egy megbízható, tartós gépet. A Makita megbízható márkának számít?
A házunk előtt egy nagyobbacska füves rész van kb 400 m2. Nagyon sok a lehullott faágtörmelék. Mennyire bírják ezek a gépek az ilyen fajta terepet. Semmi kedvem állandóan felgereblyézni kint az utcán. Persze a nagyobb ágakat, ami jól látható felszedném, de minden ágat nem lehetne. Ez mennyire gond ezeknek a gépeknek?Zs
-
kateb
tag
válasz Ed Parker #811 üzenetére
Ha csak szimplán a matekot és a számokat nézem, akkor 2 óra alatt le kellene darálnia a 3600 nm füvet a Makita 5121-nek. Mert ha ezt a területet úgy képzelem el, mint egy 3600 méter hosszú és 1 m széles szakaszt, amin a gép a maga 3,6 km/h sebességével pont egy óra alatt ér a végére és egy másik óra alatt vissza, akkor az 51 cm vágásszélességgel elvileg kész is lenne a meló. Ergo optimális esetben (egybefüggő, sík terület, nem kell kerülgetni semmit, nem fogy ki a benzin, stb) a gép vágásteljesítménye 1800 m2 óránként
Persze tudom, hogy ez nem így van, mert nem sík, kell kerülni, benzin kifogy (tényleg, mennyit fogyaszt a 675-ös Briggs??? ) és persze a kezelő is elfárad.Tegnap kinéztem a gyümölcsösünkbe, hát az eső megnyomta rendesen a füveket. Viszont ma is esett idáig, így tiszta víz minden, nem lehet még nyírni, pedig már ereszteném rá a masinát...
-
bozoli
tag
válasz Ed Parker #840 üzenetére
Ed Parker!
Mit értesz pontosabban? A jelenséget jól körülírtam szerintem. Kiguglizni én is ki tudnám, de a tapasztalatokra lettem volna kíváncsi. Viszont ha nem tudsz, vagy akarsz tanácsot adni, ne válaszolj, nem vagyok kíváncsi pökhendi beszólásaidra.ANDROID???
A tulajdonosok tapasztalata szerintem többet ér, mint egy szervíz esetleges válasza, hogy vigyem be, majd megnézik. -
kateb
tag
válasz Ed Parker #852 üzenetére
Na, hát a tegnapi másfél órára rádobtam még két és felet, így a terület fűnyíróval nyírható része le lett kaszabolva. Még egy órát kell dolgoztatnom, aztán cserélhetem is a járatós olajat.
Tehát az elméleti vágásteljesítményt ezen a területen, ahol használom, el kell osztanom kettővel. Ergo 800-900 m2-t tudok vele lenyírni óránként. Persze nehezítésként van vagy 50-60 gyümölcsfa, amiknek az alsó ágai azért eléggé útban vannak, így ott tilitolizni kell.
A motor fogyasztása nem tudom mennyi lehet, mert másfél óra folyamatos fullgázos használat mellett nem fogyott ki a tank, aztán meg rátöltöttem.A 190 köbcentis motor pont jó nekem, nem fullad le, vagy nagy dzsindzsába kell hirtelen betolni, hogy essen a fordulata.
Sz.r leírni, de a leggyengébb láncszem fűnyíráskor én vagyok. A gép csak menne ki a világból, ha engedném.
És persze semmi sem tökéletes, mert a kar csuklójánál lévő két szorítócsavart el tudnám képzelni valami erősebb fémből is. -
kateb
tag
válasz Ed Parker #859 üzenetére
Akkora területen géppel nem gyűjtöm a füvet, mert nem győzném üríteni. Oldalra kidob, aztán majd az idő (vagy a nejem gereblyével ) megoldja.
Mivel eddig kaszával volt kezelve a terület, így nem sokat vacakoltam kövekkel-ágakkal, de most a fűnyíró előtt szépen átnéztem és összeszedtem minden nagyobb darabot.Android:
Visszafelé sosem húzom, ha az önjáró funkció aktív. A kar kezelésére meg hamar ráállt a kezem, nincs vele semmi gondom, mondjuk általában csak felfelé használtam, vízszintesen és lefelé feleslegesnek éreztem.
Azért forduláskor egy másodpercre nem árt behúzni, hogy meglódítsa a vasat, aztán a többi megy izomból.[ Szerkesztve ]
-
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #895 üzenetére
Elvileg évente nem árt cserélni, vagy kb 50 üzemóránként.
(Rokonom, csak alkalomadtán cserélni, a másik évente kb, egyikük sem szívta meg a csere intervallumot)
Személy szerint az olajat évente cserélem (szezon előtt), tuti ami tuti, nem azon a 1500Ft-on fog múlni szerintem[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #899 üzenetére
Nem kell azért olyan kő komolyan venni, de ha betartod, csak jót teszel vele, hosszú távon meghálálja.
Az autóban sem jó 1-1,5évnél tovább húzni a cserét, ha nincs meg 15e km. Viszont az autónál is, ha sok a rövidtáv, nem a legjobb megvárni a 15e km-t (pláne, ha nem valami minőségi olajat használsz). -
Tin
veterán
válasz Ed Parker #901 üzenetére
az olaj nem csak ken, hanem gyűjti is a dzsuvát. viszont idővel ezt a tulajdonságát egyre kevésbé tudja jól. 1 év vagy 15000 km a periódus, amelyik előbb eljön. egyébként jobb kocsikban van erősen igénybevett használati periódus is (sok rövidtáv), ami általában a normál fele, tehát 7500 km.
soha ne egy olajcserén spórolj.
-
ANDROID???
addikt
válasz Ed Parker #901 üzenetére
Ott a bibi, a sok rövidtáv városban, hidegindítás stb.. Te kocsid, de annyira nem tesz jót az a 15e km a városi használatnál. Szélsőséges eset, de példamutató..
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ed Parker #904 üzenetére
ez nem csak az olaj minőségétől függ, hanem attól is, hogy a benne lévő komponensek olyanok amilyenek, és öregszenek. minden autóban megvan az 1 év vagy X km, és amelyik előbb eljön. ha egy év alatt városban elpöfögöd a 15e-t, akkor biztos nincs sok hidegindítás, mert az munkanappal számolva is 70 km naponta.
mindegy, nem akarlak győzködni semmiről, vannak, akik azon spórolnak, amin egyszerűen értelmetlen. nem kötelező megérteni, hogy NEM urban legend, volt kocsim aminek a szervizkönyvében két megadás volt, a normál használat, és a fokozott igénybevétel, ami például a sok városi rövidtávot jelentette, és ott fele volt a periódus (7500 km). gyári olajból is.[ Szerkesztve ]