-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
válasz leon11 #87904 üzenetére
Azt írtam, hogy ez is szerepet játszik a döntésemben, és hogy nekem jelenti ezt. Semmilyen kötelezettséggel nem jár ez más számára. De meg is lehet fordítani a dolgot, miért adják el tömegek, ha annyira jó? Megunták? Mégsem annyira jó? Feljebb lépnek, mert nem hozott annyit, mint szerették volna? Nem kompatibilis a többi eszközükkel? Millió kérdést fel lehet tenni ezzel kapcsolatban.
#87902 s4tch
Szerintem mindenkinek meg kell járnia a saját útját. Kb. mindenki ugyanazt keresi, csak más módon, de főleg, ami neki tetszik egyénileg. Ezért nehéz, és nagy hullámokat gerjesztő örök vita ez. Nagyjából mindenki a saját nézőpontjából értékeli az egészet.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Sinesol #87951 üzenetére
Ez a 30-40-50kHz hogy visszadolgozik az alsóbb tartományokba, eleve egy baromság, már csak azért is mert a frekimenet a legtöbb (értelmes gondolkodású mérnök által tervezett) DAC esetén szűrőzve van. ASR-en ott szoktak lenni a karakterisztikák, és az alapértelmezett szűrő általában 22k-nál (Nyquist) már 10dB-t vág 44,1kHz-en. Ha valami ennyire csillapít, a felsőbb frekvenciákon már bőven hallásküszöb alatti az elnyomás, mégis hogy hatna vissza? Plusz, ha ezeknek komoly, valós hatása lenne, rohadtul nem lehetne egyenes az átviteli karakteriszika, mert a visszacsatolás miatti zavar ezt nem tenné lehetővé. És nem gondolom, hogy az emberek többsége 1. - sokat babrálná a szűrőket, tökéletesen megfelelő nekik az alapértelmezett, 2. - a szűrők babrálása mellett csak és kizárólag magas mintavételezésű zenéket hallgatna. (Bár a hallás fiziológiája miatt ugye ez is erősen megkérdőjelezhető, de ez más téma.)
Az, hogy a hallható tartományban melyik eszköz hogy torzít, és kinek melyik a szimpi, az meg egyéni preferencia. És itt kezdődnek a bajok (valójában).Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88000 üzenetére
Szerintem sokkal lejjebb van az az árérték. 300k-ért már a kávét is főzze le nekem reggel!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88008 üzenetére
Igazából nekem a D30 Pro tudna mindent, ami kellene, de nem feltétlenül szeretnék >1,5* árat kicsengetni nüansznyi eltérésekért. Jelenleg a D50S van becélozva.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
-
niof
addikt
válasz Exodius #88335 üzenetére
Hát, azért én nem temetném sem az atomfizikát, sem a matematikát, vagy az űrkutatást sem. Vagy a főzést... Gyakorlatilag bármit meg lehet úgy bonyolítani, ahogy akarsz. Egy biztos, soha nem lesz olyan tudású ember, akinek mindenre kiterjednek az ismeretei, lesz olyan, aki nála többet tud, vagy más területen jártas. És így már jön is a saját nézőpont kérdése az adott témában, és már ott is vagyunk, ahol a part szakad.
Szerk:
Kis talpalávaló. Szarul szól, de mégis jó![ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Exodius #88339 üzenetére
Mondjuk a szusit pont meg nem enném (amúgy sem rajongok a vízben élő állatokért), mert elég veszélyes műfaj, kezdve a baktériumoktól a fonálférgeken át az egyéb (vegyi) szennyeződésekig, amik lehetnek a vadvízi halakban. Ha mindenképp halat kell enni, azt csak jól átsütve. De ez már bitang off...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
A napelemekkel a legnagyobb probléma, hogy óriási terhet ró a hálózatra, mikor a napfény intenzitása változik, esik a teljesítmény, és ha mondjuk jön egy csúnya sötét felhő, elveszik az egész akár, amit nagy hirtelen a hálózatból kell pótolni. Szóval ja, jó dolog, meg környezetbarát, meg minden, csak ebbe nem gondol bele a hétköznapi ember. És ja, ha különböző helyeken különböző módon hirtelen váltakozik a hálózat terhelése, az csúnya dolgokat bír művelni. Így érthető, hogy a zenén kihallja, mert valószínűleg épp ez történik a betáppal.
#88348 Exodius
A parizer meg a virsli már csak ilyen. De legalább főtt! A kolbásszal ellentétben... 😄Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Capt.Obvius #88490 üzenetére
Erről szoktunk beszélni, csak mindig van olyan, aki lehurrog. Van egy szint, amit ha elérsz, a következő lépcsőfok költsége nem áll arányban a kapott különbség mértékével. Persze megértem, hogy van olyan akinek anyagilag tök mindegy, és hajlandó 100000€-t is költeni hifire (vagy többet is), és utána áradozni róla, hogy az milyen f@sza, csak ez a hifi tábor 1%-án kívül mást nem érintő dolog. A maradék 99% meg olcsóbban is tud zenét hallgatni, és ez mellett koncertre is jár. Mindenkinek ismernie kell a saját, realizálható elvárásainak és a lehetőségeinek a korlátait, és fel kell ismerni, ha olyan útra akar lépni, ami nem járható.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz contaxg #88524 üzenetére
Szövegértés? Rosszabb minőségű felvétellel "bizonyították" hogy az alacsonyabb árbesorolású kábel rosszabbul szól. A "magasabb minőségűt" meg jobb felvétellel demózták. Ebből lett a botrány. Mit nem értettél ezen? Csak azért nem kell szemforgatós emotikont betenni, mert nem érted, ami le lett írva.
Szerk.
Jó, látom közben átolvastad még egyszer...[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Ba cy lus #88529 üzenetére
Szerintem ne kezdjük el megint a mérés/hallás/ízlés vitát, mert nem vezet sehova. Mindenki a fülével hall, ez az egy közös pont van mindenkinél (a test és csontvezetést most hagyjuk). A mérés mindig referencia alapján történik, ami tudományosan meghatározott. A mérőműszereknek van egy hibahatára, amin belül működnek, és ezt a korrekt méréseknél bele is kalkulálják a mérési eredménybe, és úgy van publikálva. Ha a híradásipari, vagy szórakoztató elektronikai eszközöknél maradunk, már nagyon régen lefektették a szabványt, hogy minek kell megfeleljen. Az emberi hallás sajátosságai is ismertek, kvázi ebből egy igen jó közelítő eredménnyel meg lehet határozni azt, hogy mik azok a mért paraméterek, aminek az ismeretekhez igazodva passzolnia kell. Ez sem új dolog. Valamint az sem, hogy nincs olyan szórakoztatóelektronikai eszköz, ami nem torzít valahogy, mivel az eszközeink, alapanyagaink, technológiáink nem tökéletesek (messze nem). Ehhez hozzácsapódik az adott egyén egyedi hallása (pl. a korához, életviteléhez, előmeneteléhez képesti)/hallásromlása, és nem utolsó sorban a személyes ízlése. Valamint nyugodtan belevehetjük a felvétel készítés körülményeit, az ottani berendezések minőségétől a keverést és a masterelést végző hangmérnökök hallásáig, adott idegállapotáig egyéni ízléséig, a levegő páratartalmát és a légnyomásértéket, minden körülményt. Sőt, ha hangszeres zenénél maradunk, honnan tudjuk, hogy az adott felvételen hallható hangszerek mind tökéletesen voltak e hangolva (amelyiket lehet és kell, persze). Egyáltalán van e olyan, hogy tökéletes hangszer? Egyforma minden hangszer, amit a világ zenészei használnak? Honnan tudjuk, hogy egy elektromos gitár torzítóját mindig sikerül e ugyanúgy beállítani, minden felvételkor? Szóval ne gyere nekem itt az emberi hallással, mert az csak egyetlen elem egy nagyon hosszú láncban, és annak is majdnem a legvégén áll, amibe már annyi minden vitte bele a saját torzítását, hogy örülhetsz, ha az orgonát meg lehet különböztetni egy üstdobtól. A fórum lényege továbbra is az ismeretek szélesítése, és nem az, hogy megmondjuk, kinek mi tetszik. De ettől függetlenül a tények tények maradnak.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Ba cy lus #88538 üzenetére
Te magad sem tudod definiálni a jó hangminőség fogalmát, csak azt, hogy neked mi az, ami tetszik. Szakmailag teljesen nyilvánvaló, hogy a teljes hallható tartományban egyenletes, az eredeti jelhez képest minél kisebb torzítású átvitel fogja a minőséget definiálni. Innentől kezdve a berendezéseken múlik, meg azon, aki épp hallgatja, hogy a kapott eredmény tetszik e neki, vagy sem, tehát teljesen szubjektív a dolog. Ennyit a hangminőségről.
Az orgonás hasonlatnál nyilván túloztam, de ezt te is tudtad. Csak nem is te lennél, ha egy szándékosan eltúlzott, és a szövegkörnyezetből nyilvánvalóan látható túlzást ne emelnél ki külön, és kötnél bele.
Amúgy meg pont ezért írtam, hogy a hallás majdnem a lánc legvégén van, mert még utána van az agy, az idegrendszeri feldolgozás, majd az ebből keletkező tudatos érzet. Ez meg a személyes szocializálódástól, ismeretektől, ízléstől, gyakorlati ismeretektől kezdve mindentől függ, hogy mi az, amit jónak hallasz/gondolsz.
Csak és kizárólag a mérések azok, amik megmondják, hogy közelítőleg mire számíthatsz, de attól még nem biztos, hogy amit kapsz, az tetszik is.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Ba cy lus #88557 üzenetére
Óriási tévedésben vagy. Egy szóval sem mondtam, hogy külön utakon járnak. Itt nincsenek ekkora eltérések, általában nüansznyi dolgokról van szó. És kérlek, ha köztünk zajlik egy beszélgetés, ne keverj bele mást! Lehet, hogy van olyan pont, amiben egyezik a véleményünk, de nem egy követ fújunk ettől még.
Az élő zenével kapcsolatban meg, nem tehetek róla, de engem például a fúvósok (szinte kivétel nélkül az összes) baromira irritál, egészen fiatal korom óta. De még csak kötni sem tudom a dolgot sehova. Szóval ha egy zenében van (lényegtelen, hogy élő, felvétel, valós hangszer vagy valami sample-ből lett keverve), és nincs kellően elnyomva valami mással (nincs egyensúlyban a többi hangszerrel), az engem zavar, és már fordulok is sarkon, fogom be a fülem, vagy nyomom a "next" gombot. Ez van, én ezzel megtanultam élni. Így számomra olyan, hogy jó minőségű fúvós (hang), nem is létezik, mert fúvós. Belém ez kódolódott valahogy, ha már a veleszületett zeneiségről van szó. Erre azért kíváncsi lennék, hogy mit gondolsz!
De amúgy továbbra is azt mondom, olyan, hogy hangminőséget mérni, ilyen nem létezik. Az eszközöket, a közeget és a körülményeket lehet (és kell is), de a minőségét nem lehet, mert szubjektív. Amennyiben az eszközök megfelelnek a szabványnak, és a körülmények ideálisak, és tegyük fel még a felvétel is a lehető legjobb (legkisebb torzítású), akkor nagy valószínűséggel ezt mindenki egyformán jól kéne hogy hallja. És itt jön be az én példám, amiért egyáltalán leírtam, hogy lehet a világ legjobb rendszere (szó szerint értve, a non plus ultra), nekem egy fúvós hangszer tönkrevágná az egészet, és nem tudnék rá figyelni. De mondok mást. Ha marad ez a rendszer, és egy saját zenémet játszanám le rajta, aminek minden hangját, minden pillanatát ismerem, és mindenkinek tetszik, ahogy szól rajta, de én mégis azt mondom, hogy valami nem ok, mert nem ez a személyes preferenciám, ilyenkor mi van? Ilyenkor ki a hülye? Segítek, senki. Csak az én feldolgozó egységem máshogy működik, mint a többieké. Tehát attól, hogy valami jó (vagy egyenesen a legjobb), az nem biztos, hogy mindenkinek megfelelő.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Capt.Obvius #88559 üzenetére
Így van, tök jó hasonlat! Bár itt is bejön az ízlés kérdése. Anno a Másnaposokat haverjaim teliszájjal végigröhögték, és mondták, hogy milyen jó film. Én meg végignéztem, és talán háromszor elmosolyodtam rajta, nevetni nem is nevettem, mert szerintem egy erőltetett sz@r az a film, és ennyi volt benne. A másik két részen meg inkább sírni lehetne, de ez most mindegy. Én Steve Martin, Chevy Chase és Leslie Nielsen filmekkel edzettem magam a vígjátékokhoz fiatal koromban, és ezek a maiak azokat meg sem közelítik, magasan van a léc. A klasszikusokat a mai napig hangosan nevetve nézem, mert még mindig jók.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Capt.Obvius #88565 üzenetére
Persze, de nem vagyok akkora egyéniség, csak kicsit más, mint a nagy átlag. Mint mindenki. Nem tartom magam többre.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -Skylake- #88708 üzenetére
Erről írt anno Huszti Zsolt (vagy Alpár, nem vagyok biztos benne) a Hang & Technika-ban (pont mosógépet említett ő is), hogy ha már a mosógép is VdH kábellel van átszerelve, és mégsem jó a hang, akkor jöhet a SFTTBZ. (Steril Földdel Töltött Teflon Bevonatú Zacskó)
#88715 fehér_ember
Miért? Tök igazuk van. Egyszerűen technológiailag igazolhatatlan, hogy egy ilyen összegbe kerülő kábel bármivel is többet ér, mint mondjuk a tizedébe kerülők. Van erre egy csomó mérés, tesz, vakteszt, stb.... Persze van az a szint, inkább alul, ahol egy kábel csere számít (pl. a rezet már én is rég kiutáltam a szettemből, mert hallható változást hozott), de "fent" kb. már csak ezotéria, ugyanúgy, mint a 100000€-s erősítő, vagy hangfal. Megveheted, ha fussa rá, de erősen kérdéses, hogy mit (plusszt) kapsz a pézedért.[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #88720 üzenetére
Nekem a rézzel (jó, egy hótt egyszerű 2*4-es kábel volt) lusta hangja volt, meg nem volt valami nyitott. Aztán elég jó áron sikerült vennem avx-en 25m qed Evolution xt-t, az ezt megszüntette. Aztán volt egy ezüst Cardas rca-m, amit Nordost Blue Heaven-re cseréltem, és azzal is kapott plusz egy kis életet.
De kinek mi jön be.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
-
niof
addikt
Ki beszélt itt róla?
Én Dorien posztjára reagáltam, és szerintem teljesen jogos, amit mond.
Ha már az ide "betévedők" tisztánlátásáról van szó, akkor jó ha tudják, hogy ki milyen alapon tanácsol bármit. És az is vita tárgyát képezhetné (bár nem itt, hanem a PH staff egymás közt), hogy erre találjanak ki valamit. Mert ugye hirdetni nem lehet, de ha egy forgalmazó van jelen bármilyen témában, az felvet olyan kérdéseket, hogy mennyire beszél haza. Így már biztos érted, mire gondoltam.[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #88787 üzenetére
Ez milyen erősítő? Mert itt én (a szerény tapasztalatommal) két dolgot tudok elképzelni. Az első, aminek kisebb esélyét látom, hogy valóban a poti a hibás, valami lerakódás/szennyeződés lehet a csúszkán, bár azt nem mondtad, hogy mit jelent nálad az, hogy 10h állás alatt "nem szól jól". Torzít, recseg-ropog, nem egyforma a két oldal, vagy valami másra kell itt gondolni? (Mondjuk az ALPS-re azért nem igazán jellemző ilyen hiba, legalábbis én nem találkoztam ilyennel, még 20-30 éves erősítőknél sem, amiket javítgattam anno, meglehetősen ritkán futottam poti hibába. Keverőnél igen, ahol azért igénybe van véve, és nyitott házú potinál, ahol a tulaj erős dohányos volt, és a csúszkára lerakódott a kátrány, és beragadt tőle a poti tengelye is! Nem vicc, megértem kimosni belőle, a készülék belseje is cigiszagú és sárga volt... )
A második lehetőség, ha AB osztályú, akkor lehet, hogy 10h környékén van az átmenet, és az alacsonyabb erősítésű működésnél van valami gond esetleg.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #88796 üzenetére
Én mindig is így gondolkodtam ezekről a magazinokról. Igazából beszámolnak az újdonságokról, és jó pénzért jókat írnak róluk. Ezen kívül marketing BS az egész. Persze azért volt pár ellenpélda. Mielőtt a Hi-Fi piac ek.rvult volna, nem volt rossz, voltak benne értelmes ismeretterjesztési jellegű cikkek. Aztán átment reklám magazinba, és végül meg is szűnt, illetve az online térbe költözött. Aztán ott volt Soltészék Audio High-End exkluzív újságjuk. Abban is sok reklám volt, de inkább jellemzően régebbi eszközökről, akusztikáról, egyéb nyalánkságokról szóló cikkek és interjúk voltak benne. Megszűnt. És persze a HiFi magazin a békeidőkből.
[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #88799 üzenetére
Persze. Elég, ha veszel egy random felvételt, és azt meghallgatod 2 külön kiadásban, amit eltérő helyen, időben, eszközparkkal és más személy masterelt. Meghallgatod egymás után a kettőt, és valószínűleg lesz különbség, még ha marginális is.
De sokszor volt már ez is téma, hogy a felvétel nagyon sokat számít.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Na, most eszembe jutott, hogy kb. az egyetlen hasznos dolog, ami a Long oldalán fent van, az a Hang & Technika. A fent említett cikket HZS írta, 5. szám, 54-55. oldal. Ma is megállja a helyét.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Sosem írtam azt, hogy a mérés szent, hanem csak azt, hogy ami mérve jó, az nagy valószínűséggel hallgatva is az kéne legyen. Csak persze ez egyáltalán nem biztos, hogy a hallgatónak is elnyeri a tetszését. Simán jó az én példám, van HD 650-em és 58X-em is. Imádom a 650 hangját, ha csak úgy ellazulásként hallgatok zenét (hátra dőlve, lábat felrakva), nem hinném, hogy találnék jobbat. De ilyen ritkán van! Ha általában hallgatok zenét, és azt a stílust, ami igazán közel áll hozzám, akkor a 650 nem rúg labdába az 58X mellett, mert hiába szól jól, az a stílus nem fekszik neki. Lásd ebben a posztomban. Viszont az elmélyültebb zenehallgatáshoz cserélek, mert az meg a másik stílushoz nem passzol. Pedig önmagában mindkét fejesnek remek hangja van, csak másképp.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Sinesol #88833 üzenetére
Nagyon régóta ezzel az olcsó trükkel élnek egyes Hi-Fi show-kon, hogy "prezentálják", egy eszköz cseréjének a hatását. Egy kicsi hangerőemelés - észrevehetetlenül - és máris hanyattdobja magát a nép, hogy jobban szól az, mint amivel összevetették.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Cathfaern #88842 üzenetére
Igazából az mp3-nak vannak korlátai, még a legjobb programmal készítettnek is, de közel sem annyira rossz, mint azt a hardcore audiofilek állítják. Szóval nem maga a Sátán... 😄 Csak tudni kell helyén kezelni a lehetőségeit.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88847 üzenetére
Mielőtt égbekiáltó hülyeségeket kezdesz el írkálni, meg elhinni, előtte inkább tájékozódj!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Cathfaern #88849 üzenetére
Igen, de nem csupán jó rendszer szükséges, hanem rá való érzékenység is. Vannak, akik egyszerűen nem is "fogékonyak" ezekre. Nekem van olyan ismerősöm, aki tök vidáman elvan egy 5000 Ft-os fejhallgatóval, meg az ingyenes Spotify-al, és teljesen elégedett vele. A mázlista!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #88853 üzenetére
Inkább olvasgassatok egy kis szakmát, ha nagyon unatkoztok, mielőtt megpróbáljátok a nagyérdeműnek megmagyarázni azt, amiről úgy gondoljátok, hogy tudjátok, pedig nem. Elég korrekt oktatóanyagok vannak az alábbi oldalakon. Hosszú, száraz, de ha átrágod magad rajta, nem fogsz többet butaságokat állítani.
[link]Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Ennyi. Az a lényeg, hogy a sok-sok "hifizés" közben az ember ne felejtsen el zenét hallgatni, és élvezni, amit szeret! Más gyakorlatilag sokkal kevésbé rúg labdába. Én mondjuk úgy vagyok a fenti témával, hogy képes vagyok meghallani a különbséget, ha akarom, de egy ideje már nem fárasztom magam ezzel, felesleges. Simán elég számomra a CD minősége, csak legyen az jól elkészítve (loudness war)! Mondjuk a rosszul kódolt mp3 azonnal kibukik nálam, de kis gyakorlással egy egyszerű rendszerben is bárkinek baromi könnyű azt kiszúrni, a jellegzetes hibák/hiányosságok miatt. Mondjuk egy kiválóan, odafigyeléssel elkészített mp3 és egy szabvány 16bit/44.1kHz CD lemez közt nem biztos, hogy könnyű észrevenni a különbséget, mert marginális.
Az én elvárásom, hogy hozzanak a berendezéseim egy általam elvárt színvonalat, lehetőleg ne színezzenek semerre (valószínűleg ezt a legnehezebb megtalálni "olcsón"), és legyen mondjuk a fejhallgató erősítőben kellő kraft, hogy ki tudja szolgálni a fejeseimet. Nem mondom azt, hogy a jelenlegi addig megmarad, ameddig tönkre nem megy, de elég nagy rá az esély, hogy mostanában nem cserélem le.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Én nem arra akartam terelni, hogy a CD esetleg jobb lenne, még ha így is hangzott, csak hogy igen sokan a hájrez térnyerése ellenére igenis az LP-t választják. És akár össze is lehet kötni a másik hozzászólásommal, a loudess war-al. Mert azért az PL-nél, főként a régieknél, valószínűleg nincs jelen, és ezért azok, ha esetleg halkabbak is, de jobban szólnak. Régen volt pár LP-m, persze elektronikus zenék (Emmanuel Top, Josh Wink, Plastikman), de azok is jobban szóltak, mint a CD-k.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #88865 üzenetére
Hát igen, megint vissza lehet kanyarodni oda, hogy a kiadótól függ, hogy mennyire mentek bele a loudness war-ba, és milyen minőségben adták ki a felvételt. Szerencsére amiket én hallgatok, azokra ez kevésbé jellemző. De persze vannak ilyenek is bőven, sajnos. Bár, azért találkozni manapság ismét olyan kiadványokkal, ahol újra kezd az trend lenni, hogy jól szóljon, ne "csak" hangosan.
#88866 Dorian
Így van, ez nem is volt kérdés. Mondjuk én abból a szempontból szerencsés vagyok, hogy csendes környéken lakom, és ha a szomszéd nem nyírja épp a füvet, akkor nem nagyon van zavaró tényező.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88876 üzenetére
Végfelhasználói szempontból ez nem releváns, mivel nem azt hallgatod. Ha meg konkrétan a vágott lemezekre gondolsz, valóban jobbak valamivel, mint a nyomott társaik, de azért olyan sokkal nem. Cserébe a vágott lemezek hamarabb elhasználódnak.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz chrisnagy13 #88878 üzenetére
Hát, ebbe a kvantálásba, meg a A/D D/A konverzióba ilyen szinten nem ástam bele magam, mert nem annyira nem érint. Mikor Reaper-ben szerkesztgetek, ott elég alacsony jellel dolgozok (-18-12dBFS), és a hangerőbeállításnál -4-5dBFS-nél nem engedem feljebb, hogy a DAC ne legyen koppra kivezérelve, inkább többet erősítek.
#88879 bkercso
Szerintem ez a csöves/félvezetős téma a régi erősítők miatt jön elő mindig, pontosabban a torzításuk miatt (páros felharmonikusok, a félvezetősök páratlanjaival szemben, amit a fül kellemetlenebbnek hall, előbbit meg kellemesebbnek).Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Videoteszt Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs