-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #93774 üzenetére
Na igen, ez mind igaz, és rendben van, de szerintem a két dolog merőben eltér. Nyilván a kopternek is van valami tápfesz szabályzó elektronikája, meg az erősítőnek is, hogy ne akarja kinyírni az akksit, ha nem muszáj... (Van egy kollégám egyébként, aki RC-zik, de úgy tudom, ő benzines gépekkel versenyez, bár már rég beszéltünk erről vele, szóval nem biztos).
Egy hordozható DAC vagy erősítő is nyilván védi a beépített telepet. Azzal viszont egyetértek, amennyiben jól van megtervezve a tápkör, amíg az akksiban értékelhető kapacitás van, nem kéne, hogy hallható különbség legyen.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #93776 üzenetére
Semmiképp nem akarok veled technikai oldalról kötekedni, de ha egy DC-DC konverter jól van méretezve/megépítve, akkor annak egy stabil kimenő feszt/áramot kéne biztosítania, ameddig a bemenő oldalról megfelelően van tápolva. És nyilván ebben is van valamiféle védelem, ami lekapcsolja az áramkört, ha ez nincs meg. De addig stabilnak kéne lennie? Vagy nem jól gondolom?
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #93780 üzenetére
Köszi a részletezést. Erősítőnél ismerem a jelenséget, anno egy saját építésű C-MOY-t hordtam magammal, és abban mikor merült az elem (lehetett volna akksi is akár), akkor hallhatóan gyengébb lett, tompább a mély, majd ha végleg feladta valamelyik a 2 elem közül, akkor elkezdett torzítani. Mondjuk hálás egy jószág az eredeti C-MOY, 2 db 9V-os elemmel elment bő egy hónapot, napi 2 óra használattal, de ha megvettem bele a drágább 9V-os lítium elemet, akkor meg 3 hónapot is elment. Bár anyagilag a kettővel pont ugyanott volt az ember, csak időben bírt többet a lítium.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #93785 üzenetére
És a modernebb akksikról is van ilyen mérés? Csak mert ez khmm... elég régi. Idejét nem tudom, mikor találkoztam utoljára ni-cd akksival, de még ni-mh-el sem nagyon. Mindenhol Lítiumok vannak, azoknak is különböző variánsai. Li-ion, Li-po, stb...
[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #93874 üzenetére
Hát, pedig ezt marhára tudnod kellene. Hiába alacsony a torzítás mértéke, nem mindegy, hogy páros, vagy páratlan felharmonikusokon produkálja azokat. A páratlanok még kis mértékben is fárasztóak, a párosok pedig még egészen nagy mértékben sem. Ez nagyon régi dolog. A csövesek egész számú %-os torzítási értékei sokkal kevésbé terhelik az agyat, mint a (jellemzően digitális készülékek) 0,00xx%-os páratlan felharmonikusai.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #93878 üzenetére
Nem emlékszem már melyik csöves cucc volt, de volt olyan amin inkább 5-6%-ot mértek anno, mégis az emberek imádták, mert irtó zenei volt. 2000-es évek eleje körül. (Magam nem igazán hallottam csöves cuccokat, sosem tartoztak az érdeklődési körömbe. Persze párat igen, de rég volt, nem is emlékszem rá, csak a tényre, hogy volt ilyen.)
Az, hogy a hallani e, más tészta. Egy hasonló torzítású csövest valószínűleg hallással is észlelsz, hogy másként szól, de valószínűleg mégsem lesz kellemetlen. A páratlan felharmonikusokon torzító félvezetősök meg hiába keveset torzítanak, érzed, hogy valami nem stimmel. Ez már kis híján ilyen ezotériába hajló dolog, de létezik. Ez inkább egy érzet, nem feltétlen a tudatos hallással észlelhető. Biztos, hogy volt itt többekkel is olyan, hogy hallgattak egy X készüléket, és nem tudták megmondani, hogy mi a gond, csak azt, hogy valami nem OK a hangjával. Szinte biztos vagyok benne, hogy ez közrejátszhatott ilyen esetben. Vagy még az a torzítás is lehetett, amit te szoktál emlegetni, de most ha agyonütnek sem jut eszembe a neve...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz lapalapa #93882 üzenetére
Ezért mondjuk itt többen, hogy az első a felvétel. Egy 64kbps-os rádió stream-től nem kell sokat várni. Az kb. szól ahogy szól, azt annyi. Arra jó, hogy nincs csönd, valami zörög melletted az íróasztalon, vagy a műhelyben. Ha az elmélyedés, vagy a puszta élvezet a cél, ez nem lesz elég. Aztán ha az pipa, jöhetnek a vasak. Persze lehet előre is dolgozni, de csak ha tudja az ember, hogy mit csinál.
ozzy711
Persze, tudom, tanultam is anno róla, de egyszerűen nem jutott eszembe. Meglátszik, hogy a gyakorlatban nem használtam azt, amit az iskolában erről tanultunk. Jobb volt mindig beleülni a készbe...[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Hát igen, a megítélés erősen függ attól, hogy mit teszel mögé. Viszont ha semleges hangú a szett, akkor pontosan meg tudja mutatni, hogy milyen a mögötte lévő fejes hangja. Persze ha az a cél, hogy megismerd a fejest, akkor jó, de ha már ismered, akkor tudhatod, hogy milyen karakterű eszközzel nem lesz pariban. Mindenesetre én kíváncsi leszek rá, hogy mit írsz majd róla!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Vistaboy #94001 üzenetére
Nekem is ilyenem volt. Ha visszakeresel a topikban, láthatod, hogy mennyit szívtam vele. Eleinte csak pattogott a hang, amit különféle trükkökkel majdnem teljesen el tudtam tüntetni, de végül nem a Windows-ban volt a hiba. Sajnos ez a Spartan hw hibája lesz. Azért vagyok biztos benne, mert mikor lecseréltem, elvittem a melóhelyre, hogy ott talán jó lesz, hátha a laptoppal, vagy a Windows-al van gond. Aztán a melóhelyen 2 gépen is ugyanezt a hibát okozta "DPC Watchdog Violation"... Szóval egyértelműen a hw hibás. Sajnáltam, mert jó hangja volt, és 2 független kimenete. Én is 305-el használtam amúgy.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz vlaca2 #94012 üzenetére
Az Equalizer APO-ban van egy olyan lehetőség, hogy a csúcsot igazítja 0-ra. Tehát beállítod, ahogy tetszik, majd mikor kész vagy, egy kattintással a görbe maximumát teszi a 0dB-es szintre. Egy preamp-al mondjuk nem árt -1dB-re beállítani a kimenetet, biztos ami biztos alapon...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
-
niof
addikt
válasz Sinesol #94016 üzenetére
Hát igen. Anno mikor kutattam EQ-k után, én is erre a következtetésre jutottam. Van egy ingyenes, kb. hobbiból fejlesztett szoftver, ami tök jól működik, nagyjából csak az EQ ellenesek ekézik valamiért. Ráadásul amit tud, azt elég profi szinten teszi. Ránézésre egy faék egyszerű progi, pedig közel sem az. Rengeteg dologra jó. Ha csak azt nézzük, hogy minden hangkártyára külön lehet aktiválni, vagy hogy profilozni lehet, amik közt 2 kattintással lehet váltani, vagy az a rengeteg szűrő, effekt, plugin, ami van benne, elég nagy tudásúvá teszi, INGYEN. A 3rd party progik integrálhatóságáról nem is beszélve, pl. HeSuVi. Szóval, kösse fel a gatyáját, aki akár csak hasonlót is tud, mert nemes egyszerűséggel NINCS.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz fericske #94017 üzenetére
Én minden fejhallgatónál használom, mindegyikre van elmentett profil. A HD 58X-re -16,5dB gain van állítva, így az EQ-val meg a HeSuVi-val együtt -4dB-re jön ki a kimeneti gain. Ennyi a headroom a 0dB-hez képest. Nem szabad 0-ig felengedni, mert a hangos felvételek true peak értéke ha magasabb, az nem csak hogy torzítani fog, de még a DAC-nak is árthat (túlvezérlés), ha esetleg a fejlesztéskor erre nem figyeltek valamiért.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz fericske #94029 üzenetére
Hát, natívan a rendszer hangerőbe avatkozik be, én ezért is gyanítom, hogy nem okozhat változást. Az, hogy alacsonyabb hangerőn más lesz, persze. Ha simán a fejhallgató hangerejét variálod (az erősítőn), akkor is megváltozik a hangzás kicsit. Ez normális dolog, különböző hangerő szinteken másképp hallod ugyanazt. (Nem véletlen, hogy a masterelést is egy adott hangerőn végzik a stúdiókban.) Gondoljunk csak a klasszikus trükközésre hifi bemutatókon, hogy 2 eszköz közti váltáskor variálnak a hangerőn, így másnak hallják a delikvensek a hangot. Zenehallgatás közben meg relatíve ritkán babrálja az ember a hangerőt egyébként. Ha digitálisan csökkented a jelszintet, az nem jár veszteséggel.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94031 üzenetére
Már bocs, de ezt a marhaságot hol hallottad?
Az APO is elég szembetűnően jelzi, ha a 0dB fölé mentél, amit, mint korábban írtam, egy gombnyomással a túllőtt részt a 0dB-hez igazítja, anélkül, hogy a beállított görbe változna. Olyat sehol nem csinálnak, amit te írsz, hogy a hangerő emelése után a "bántó" részeket lehúzzák. Már csak azért sem, mert mi van akkor, ha mondjuk 700-1500Hz közt van egy 3dB-es "gödör". Akkor ez szerint az elv szerint addig emelsz mindent, míg az a gödör ki nem simul (nem fog, csak hangosabb lesz), a többi részt meg hozzáhúzod. Ez elég destruktív beavatkozás lenne, totál szétcseszné az egyébként lehet hogy jó hangképet. De mondom máshogy. Ahelyett, hogy azt a ~700Hz széles szakaszt próbálnád kiegyenlíteni, nekimész a teljes ~20kHz szélességnek?Pont a hétvégén dolgoztam régi Kiss 100 rádiófelvételeken, szétkompesszált szar az egész. 16kHz felett semmi, csak a 19kHz-es pilot, amit egy brickwall-al levágtam, 70Hz-en 4dB-t 30dB/okt. meredekséggel kellett emelni, 190-210Hz-ig 3,5dB-t vágni, ~450Hz-950Hz-ig 4-4,5dB-t emelni 12dB/okt.-al, és felvételtől függően még volt, ahol 2,5kHz felett vagy vágni kellett 12dB/okt. meredekséggel az egészet, vagy emelni. Szóval az EQ nem az a műfaj, amiről te beszélsz...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94033 üzenetére
Tegyünk különbséget az analóg és a digitális EQ-zás közt! A klasszikus analóg EQ-k fizikai elemekből épült bonyolult szűrőáramkörök voltak (illetve azok), a digitálisban pedig az algoritmusok helyettesítik ezeket az áramköri elemeket. De azt továbbra sem tudom, hogy honnan vetted, hogy az adott sávszél dinamikáját kompresszálják ezekkel.
A további viták elkerülése érdekében ajánlom, hogy olvasd el az alábbi (legalább) két cikket (oktatási anyagot), amik az EQ-król, és a működésükről szólnak.
Ekvalizerek 1. -Minden a keverésről 5. rész
EQ 4. Speciális EQ és szaturáció - Minden a keverésről 8. részEgyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #94035 üzenetére
Én nem így szoktam. Egy pluginnel a felvétel hangerejétől függően adok neki -3- -9dB gain-t, és 180Hz alatt pl. monóba keverek mindent. Sleepytime Stereochannel. Majd még pár másik plugin, végül az EQ-k. Igaz, a második csak vizuális segítség miatt van. A jelszintet pedig folyamatosan figyelem, általában -4dB körül van a végeredmény maximuma rendereléskor. Normalizálni meg sosem szoktam.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94037 üzenetére
És ennek mi köze az egészhez? 16bit 44,1kHz-ből "szinte" tökéletesen vissza lehet állítani az eredeti jelalakot.
Jobb lenne, ha szedett-vedett félinformációk helyett elkezdenéd tanulmányozni a linkelt oldalon lévő oktató anyagokat, a legelejétől kezdve. Még ha DAW-ban nem is akarsz dolgozni sosem, akkor is érdemes, mert szakember mutatja be, hogy hogyan is történik a digitális hangképzés. Ennél jobb anyagot erről szerintem magyar nyelven nem találsz, ami ráadásul ingyen bárkinek hozzáférhető. Én is tök sok helytelen dolgot csináltam anno, nagyon sok dolgot helyrerakott a fejemben a sok lecke. Meg a gyakorlás. Persze van olyan, amit igen nagy valószínűséggel sosem fogok használni, de amit igen, azt csináljam úgy, ahogy kellene. Ezért, ha "hifis" oldalról közelíted meg a digitális audiót, valószínűleg bevezetnek az erdőbe, és megmagyarázzák, hogy a hóembernek is jó a meleg kályha.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #94040 üzenetére
Itt valami fogalmi zűrzavart érzékelek. A gain az az előerősítés jelszintje. Jó esetben nem állítod sehova, hagyod 0dB-en. Én azért veszem vissza az első pluginnel, mert a többivel emelést hajtok végre (vagy vágok, de most maradjunk az emelés eseténél, pl. a fent említett rádióból felvett anyag erősen kompresszált, mélyhiányos, dobozhangú, stb...). Így a gain -xdB-el a teljes sávra érvényesül, lehet az EQ-val relatíve bátran variálni. A master buszon meg van egy limiter, ha esetleg valami megszaladna véletlenül, akkor se terhelje -0,1dB felett a DAC-ot, meg mondjuk ne okozzon halláskárosodást sem. Pl. Ha mondjuk nem nyomom le a vesszőt, és 1,5dB helyett 15dB kiemelést állítok, mert bénázok éppen...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz HELLAFLUSH #94120 üzenetére
Ja, nem új dolog ez már. Más gyártók is gondolkodhatnának így. Egy kicsit visszaadják a DIY-et azoknak is ezzel, akik mondjuk azt sem tudják, hogy a forrasztópáka melyik vége melegebb...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Sinesol #94252 üzenetére
Én is mindig azt mondtam, hogy egy szint felett már nem igazán lehet egyértelműen kijelenteni (főleg hallás alapján), hogy mi jobb/rosszabb. Maximum azt tudod megmondani, amit alacsonyabb minőség esetén is, hogy melyik tetszik jobban. De hogy miért, az tök szubjektív. Ott van pl. ez a Bottlehead Crack. Színezi a hangot, elég magas a torzítása, de mégis szeretik, mert úgy rosszabb, hogy jobb hallgatni. Igazából ilyen dolgokban kell keresni a különbségeket, csak ezt sokan nem ismerik el.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94265 üzenetére
A szűrők semmilyen hatással nincsenek a hallható tartományra, pláne az alsó oktávokra, csak mondom. Amelyik gyártó megadja a karakterisztikájukat, látható, hogy 20kHz alatt a világon semmi nem történik egyiknél sem. Szóval, ott nem hallhatsz semmit sem, erősen placebo. Ha alkalmas a rendszered az e feletti frekvenciák átvitelére, akkor esetleg a presence lehet "jobb", ha egy slow roll off szűrőt használsz. De jellemzően a nagy meredekségű filtereket ajánlják használni, a mintavételi frekvencia fs/2 miatt.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #94294 üzenetére
Ne! Ne. ne.... Ne gyere ezzel a baromsággal!
Persze, hogy vannak felharmonikusok, és persze, hogy az miatt ismerjük fel a hangszert, de itt most eleve nem erről volt szó. Olvasd vissza még egyszer! De ha nem akarod, akkor arról szólt, hogy az eleve hallható tartományon felül eső szűrők a DAC-ban mennyire befolyásolják a kapott hangot. Hát, semennyire.
Akkor van értelme pl. slow roll off (vagy valami extended) szűrőt használni, ha a hallgatott anyag legalább 96kHz mintavételezésű. De még ezeknél is gyakori az olyan, ahol bár magas a mintavétel, de 21-22kHz fölött nincs semmi. Elég csak bedobni egy spektrumanalizátorba az audio fájlt. Lehet az az ingyenes Spek, vagy az Adobe Audition, tök mindegy. Vagy ha van is valami mondjuk 30kHz környékén, akkor az mondjuk -110-120dB környékén, ami megint csak hallásküszöb alatti. Van néhány felvétel, aminél valóban van tartalom akár 50-60kHz környékén is, de itt meg már bejön az emberi hallás sajátossága, hogy az emberek igen kis százaléka hall 20kHz környékén vagy felette, és jellemzően a fiatalabb korosztály, a másik pedig, hogy a rendszered egyáltalán alkalmas e arra, hogy ezt a tartományt lesugározza.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94300 üzenetére
Nem, te érted félre. Ahol a letörés elkezdődik, ott avatkozik be. Előtte teljesen egyenes az a szűrő, tehát, nem csinál semmit. Épp olyan, mint egy hangváltó, csak precízebb.
A CRT TV-k eltérítő tekercsének 15625Hz volt a frekvenciája, azt nagyjából az egészséges hallással rendelkező lakosság 95%-a hallotta. Nem volt olyan haverom, aki nem. Számtalanszor volt, hogy elmentem egy nyitott ablak előtt az utcán, és hallottam a sípolását, vagy hogy épp bekapcsolták a készüléket, ezzel nem voltál különleges, az átlaghoz képest sem.
Amúgy érdekes lenne egy profi, süketszobás hallásvizsgálat a sok audiofil közt! Aztán mikor megvan az eredmény, lehetne tovább okfejteni, hogy ki mit hogyan hall, és mennyi ennek a jelentősége.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Dehogy változtat! Nyilván az összes műszaki leírás/mérés/diagram téves, amiben ezeknek megadják a paramétereit, amik leírják a működésüket. Ne röhögtessetek már!
vlaca2
Ha csak a saját DAC-om szűrőiből indulok ki, szó sincs fázisról. Hogy a fenébe jön ez egyáltalán ide? A hangváltós példából? Mert ott még igaz is. De a DAC-ban ez nem így működik, nyilván.btraven
Te meg, akárhogy is gondoltad ezt, amit leírtál, kerüld a személyeskedést, légyszi! Amúgy csak halkan hozzáteszem, hogy az általad annyira lenézett mérnökök is mérési eredményekből építkeznek, meg grafikonokból, meg táblázatokból. Inkább tanulj tőlük, mint itt csak sarat dobálsz állandóan.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94311 üzenetére
Nem mélyedtem el benne, de azt tudom, hogy egy DAW-ban okozhatnak komoly problémákat a fázisviszonyok mix készítésnél. Nem véletlenül van a jobb pluginekben olyan mód, hogy a latency rovására a fázist "rendben tartja". De azért egy DAW-ban mondjuk 10-15 sávon, mondjuk kétszer annyi plugin mellett, más dolog a fázisviszonyokról beszélni, mint egy DAC esetén, ahol igazából csak egyetlen szűrőt kell alkalmazni. Ennek a szűrőnek van néhány matematikai paramétere, ami előre programozottan megváltoztatja a letörés pontját és a meredekségét. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy egy DAC fejlesztésénél ezt ne vegyék figyelembe, és ne lenne rá kompenzáció, amit maga a DAC elvégez, és a kimenetén nem megfelelő jel távozna. Ha ez mégis így van, akkor az a DAC hibás, vagy hibás tervezés. Ha komoly fázishibákkal felvértezett jelfolyamot bocsátana ki magából, nem hinném, hogy sok helye lenne a piacon.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz letoltobeze #94465 üzenetére
Gondolom feszültséget már mértél. Nincs valami nagyfogyasztó nálad, vagy a környéken (veled egy fázison)? Esetleg megnézetném egy villanyász szakival. Nálunk régen (mondjuk 25 éve) volt olyan, hogy az utca végén dolgozott az autószerelő, és kikapcsolgatott néhány TV . Mondjuk a hálózatot is fejlesztették azóta (trafócsere, meg eleve 220 helyett (akkor még ez volt) gyakran inkább 200V körül volt a fesz), meg már az égi vadászmezőkön hegesztget az illető, de attól tény, hogy ez így volt. Erős példa, de elképzelhető, hogy ilyesmi áll a háttérben, ha ennyire egyértelműen rosszabb minden.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #94470 üzenetére
Értem én, hogy odatetted a hangulatjelet, de ez azért nem olyan vicces. Akár lehet egy rossz kötés is valahol a házban, egy fellazult 0 pl. Itt alapvetően abból indulunk ki, hogy a "kollégák" hallják amit hallanak, és elhisszük egymásnak. Ha egy világlátott fórumtárs ilyen problémával áll elő, akkor azért lehet nem csak placebo. És bizony a melóhelyen hallottam már nem egy történetet a villanyszerelő kollégáktól, hogy mikkel találkoztak már. Az elektromos hálózat problémái tudnak fura (vagy akár életveszélyes) dolgokat produkálni. És az a jobbik eset, ha csak a készülékeid bánják! Én mindenesetre utánajárnék. Az is lehet, hogy csak szétrohadt a nullázó, és nem tölti be a szerepét. Ilyen is lehet.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #94479 üzenetére
Hát igen. És nem tudjuk, ő mennyire régi vagy új építésű házban él, milyen állapotú az elektromos hálózata. Van e védőföld, vagy nincs, éppen jó e az értéke vagy nem, sorolhatnám... Ha például albérletről beszélünk, honnan kéne tudnia, hogy milyen állapotban van a hálózat? Lehet a tulaj sem tudja.
Amúgy több kolléga is mondta, akik panelban laknak, vagy laktak, hogy ez régen "divat" volt, hogy a szomszéd lakásban is pont ott volt egy konnektor aljzat, ahol náluk, és egy azon vezetékkel volt bekötve a két oldal, kvázi párhuzamosan. Volt egy olyan sztori, hogy a kolléga szerelvényt cserélt, és mivel a túloldalon hiányzott, át tudott lesni a lyukon a szomszédba.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #94512 üzenetére
Akkor fogalmazzon úgy! De az nem életszerű, és pláne nem korrekt megfogalmazás, hogy összekeveredett a két driver. Ilyen egyszerűen nincs. Olyan persze előfordulhat, hogy esetleg az egyik felülír valamit, amit nem kéne, ezt nem vitatja senki.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz BIGi75 #94559 üzenetére
Ha nem néhány millióért gondolkodsz a rendszeredben, akkor tök felesleges dolgok ezek. Kivéve, ha olyan szaki vagy, mint bkercso, és meg tudod rendesen csinálni (építeni, cserélni stb.) magadnak. Ha nem a híg-end a cél, teljesen jól el lehet lenni ilyen audiofool baromságok nélkül is.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Videoteszt Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest