-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
nekem x-e1 kellene... lehet, hogy valamikor meg is veszem majd a jövő év elején... x-m1-ben nincs kereső, x-pro1 drága, és a kukucska elvileg nem olyan jó manuálozni, mint az x-e1-é, én meg a manuálokról nem akarok lemondani, főleg mert x bajonettre nekem még hiányzik pár fényerős fix üveg, és ha más van focus peaking is...szóval arany középút
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
Az X-Pro1-ről és az X-E1-ről tényleg nagyon hiányzik a dönthető kijelző. Az utódokon már biztos hogy lesz. Ez persze a jelen helyzeten nem sokat változtat. Megértem a dilemmát, nem egyszerű döntés. Az X-M1-ről meg a kereső hiányzik, jelen helyzetben ez mindenképpen a melyik kezembe harapjak felállás.
-
FEDman
addikt
Az biztos, hogy az X-M1 a legújabb fejlesztés, viszont a többi márkától eltérően itt meglepő korrektséggel frissítik a régebbi vázak szoftverét is. Most is volt egy frissítés amivel szinte minden újdonságot megkapott a 2 régi váz is.
Szokták is mondani, hogy a legöregebb X-Pro1-en annyit frissítettek már, hogy kezelés szempontjából gyakorlatilag már egy teljesen más váz, mint amilyen volt a bejelentése után.Ami a Raw kérdéskört illeti, az X-Trans szenzor ilyen szempontból nem egy egyszerű eset. Teljesen más feldolgozást igényel, mint a többi hagyományos szenzor és emiatt nem minden Raw program kezeli tökéletesen. Vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy jelenleg az egyik se kezeli tökéletesen.
Ettől függetlenül a sokat szidott LR-mal is simán használható, mert a gyengesége amiről sokan beszélnek max. erős pixelkukkolás mellett jön elő.
Amiket eddig láttam abból még a Capture One tűnt még szimpatikusnak.Viszont ahogy azt Nord is írta ezek a Fujik nagyon jók Jpeg-ben. Ha lenne Fujim szerintem én is sokkal többet használnám a Jpeg-eket, már csak a Fujis színek miatt is.
És itt érdemes megjegyezni, hogy a vázakon belül is van Raw konverter. Ami arra jó, hogy ha egy egy képet nagyon mellélősz (expo, WB) akkor a vázon belül tudsz azokból a Raw-okból Jpeget konvertálni. Ennek előnye, hogy minden más Raw konverterrel szemben itt a Fujis színvilágod megmarad.Mindehhez hozzátenném, hogy ezeket most úgy okoskodtam végig, hogy nekem nincs Fujim. Jobb lenne ha mindezt tapasztalatból mondanám, de sajnos még én is csak ott tartok, hogy néha rám tőr a gondolat, hogy kellene nekem egy Fuji.
-
FEDman
addikt
Ahogy azt Parci is írta itt azért akadnak olyan gépek is amik nem FF-ek.
Meg mind Jpeg, ilyen téren elég becsapós lehet sz összkép, mert a Fujinak van talán a legügyesebb Jpeg motorja jelenleg.
Ettől függetlenül itt is érezni azért a nagyobb szenzorban rejlő potenciált.
Csak ehhez érdemes azt is hozzátenni, hogy a zajt önmagában vizsgálni elég félrevezető lehet hiszen ebben az esetben csak zajszűrés mértékén múlna egy gép jósága.Sokkal érdekesebb a jel/zaj arány vizsgálata. És itt érdemes megjegyezni, hogy a mostanában a Nikon Jpeg-ben kifejezetten minimális zajszűrést alkalmaz. Inkább bent hagy picit több zajt a több részlet és a több szín információért cserébe.
Néz meg ezeket:
Nagyíts bele mindkét képen a Martinis üveg legalsó címkéjén lévő ROSSO feliratra, aztán nézd meg az alatta lévő zöld feliratot ami bizony a szűrés miatt csak az egyiken zöld.
De ha megnézel más részleteket is szinte mindenütt kicsit tompább színekben a Fuji.
De ennél még érdekesebb a nyers Raw:
Fuji X-Trans megoldásának egyik nagyon pozitív tulajdonsága, hogy meglepően kevés színzajt termel még Raw-ban is. Cserébe viszont kicsit tompább a kép, pixelszinten nézve lényegesen kevesebb a színinformáció.
Ehhez nagyíts itt bele mondjuk a pénzérmére mind a két képen.
Azt hiszem elég jól látszik miben nyújt többet egy FF Nikon.
Összegezve véleményem szerint gyakorlati szempontból ha azt nézzük, hogy mennyire lehet lazán eltekerni a 2 gépet iso6400-ig, ilyen szempontból nagyon hasonló a kettő. Zajban iso6400-ig nagyon hasonló a kettő és ez nagyon pozitív a Fujira nézve. Viszont máshonnan nézve meg egy ügyes feldolgozással (LR-ban nem ügy a színzaj kezelése) ugyanaz az iso6400-as képe hagyományos FF szenzorral kicsit jobb minőségű lesz.
Azaz bizonyos területeken pariban van az FF-el, bizonyos területeken meg elmarad attól. Erre mondom én, hogy piszkosul jól teljesít a Fuji, de azért FF verésről azért még nincs szó.
[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
Nem jobb, csak nagyon máshogyan hangoltak a Jpeg motorokat.
Itt van pl neked még két gépből kipottyanó iso6400-as Jpeg összevetés:
X-E1 iso6400 Jpeg zajszűrés standard
D600 iso6400 Jpeg zajszűrés High
Azaz sima gépből kipotyogó Jpeg képek, csak a Nikon esetében a vázon belül erősebb zajszűrés volt beállítva.
Ha megnézed itt már a zajszínt nagyon hasonló, de részletekben, színinformációban még mindig az FF a jobb. Nézd meg a piros szalvétát, vagy a jobb oldali sörös üveg sárga-zöld tetejét.
Azaz én továbbra is azt állítom, hogy bizonyos területeken megközelíti az FF szenzorokat, de jobbnak nem jobb annál semmilyen szempontból.
Ettől függetlenül ha választanom kéne egy D600 és egy X-E1 közül akkor én is gondolkozás nélkül a Fuji választanám.
Annyi a különbség köztünk, hogy én a Fujiban szerettem bele és nem elsősorban az X-Trans-ba.
Mert hát a szenzor önmagában nem minden.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Az általad linkelt részleten is az jön le nekem, hogy a kék felirat csak az egyiken kék.
De lehet itt pixelkukkolva keresni a különbségeket, ha közben az általam említett részeken (piros szalvéta, a jobb oldali sörös üveg sárga-zöld teteje) már belenagyítás nélkül monitor méretben is jobb az FF.
-
FEDman
addikt
És tudod hogy nézett ki eredetileg az a piros szalvéta?
Mert ezzel együtt is a Nikon sokkal közelebb van ám a valósághoz.Ismerem jó a Fuji Jpeg motorját. Rengeteg jó tulajdonsága mellett hajlamos a pirosakat szénné zaj szűrni akár már alap iso-n is.
Itt van ez a képpár iso200-on is:
Na itt a D600-as képen nagyjából olyan a szalvéta, mint a valóságban. Ehhez képest iso6400-on egyik se tökéletes, de az FF Nikon még mindig közelebb van a valósághoz.
De visszatérve az iso6400-as képpárhoz, a pixelkukkolást elkerülendő leméreteztem a képeket 6Mp-es felbontásra és így egymás mellé tettem cropokat.
Így talán jobban átjön az amiről beszélek.
Mondjuk ha szerinted itt is a baloldali veri a jobb oldalit akkor azt hiszem nincs nagyon miről beszélnünk.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Félreértések elkerülése végett szerintem is nagyon jók szenzorban az új Fujik.
Egyedül azt a kijelentésedet vitatom, hogy a Fuji APS-C X-Trans veri az FF szenzorokat.
Bizonyos területeken tényleg szinte egy szinten van azokkal, más területeken meg kicsit elmarad azoktól, de hogy nem veri őket abban én egész biztos vagyok.Ettől függetlenül nem akarom én itt a mítoszromboló szerepét magamra vállalni, egyszerűen csak szeretek a realitások talaján maradni.
-
hegyimorc
senior tag
Az EF-20-at biztosan nem, mert az a legalapabb Sunpak vaku Fuji címkével.
(Volt ilyenem Nikon változatban, kb annyit tud mint az SB-400)Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Gondwana
addikt
Semmiféle Fuji-utalást nem olvastam bármiféle vakutávvezérlésre, én Canon OC-E3 (Phottix másolat) + EF20-at használok, jelenleg talán a zoom-fejet hiányolom belőle leginkább (de már dolgozok egy szűkítő/fényformálón a vaku elejére)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Gondwana
addikt
Nem első eset, hogy hüleséget olvashatsz a pixinfón, itt épp nem tudták megkülönböztetni a stúdióvaku és a rendszervaku fogalmát. Ha rendszervaku lenne, akkor vezérelhetnéd a távoli vaku paramétereit a gépről, de itt csak arról van szó, hogy jelzővillantást ad ki a gép optikai slave triggerrel ellátott vakuk részére, amitől tudják, hogy na, most kell villanni. Hogy mekkorát villanjon, azt meg neked kell beletekerned a vakuba.
(Ehhez viszont jön még egy olyan elcseszés, hogy M módban, ha félig lenyomom az exponálógombot, elindul az expozíciószimuláció, azaz pl. egy átlagos stúdiós ISO200+f5.6+1/125s komponálásra is alkalmatlan fekete képet eredményez. Megcsinálhatták volna választhatóra, ahogy pl. Canonnál is ki-be kapcsolható a LiveView expószimuláció. Az OC-E3 helyett akármilyen drótot lehet használni, ha a megfelelő kontaktusokat a megfelelő helyre kötjük.)[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Gondwana
addikt
S5 alapvetően Nikon váz, azaz Nikon vakukkal kopatibilis tudtommal, X100-tól errefelé meg EF42, EF20 és EF20X, amikkel van TTL vakumérés. Itt, Szerbiában árult valaki EF-42-t 120€-ért pár hónapja, egy hét alatt el is tűnt a hirdetés. (Én 75€-ért vettem FL20-at, de szombaton is Canon 580EX II-vel – C.fn5:=3 – meg OC-E3-mal használtam az X100s-t)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Gondwana
addikt
X100s-OCE3-FL20 igen, van TTL
X100s-OCE3-Canon 580EX II - szenzoros mód, a vakun lévő fényszenzor vezérel az általam a gépen is lefixált ISO és blende alapján, tehát ezt is jól értetted! (nem II hanem csavaros 580EX-nél ha jól emlékszek, C.fn3 alatt volt ugyanez az opció)... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
MC Pite
veterán
Üdv a klubban!
Hasonlóakat tapasztaltam én is, illetve nagyjából erre is készültem, azért is szereztem be. A 35/1,4 még sajna várólistás, de úgy látom itthon nem lesz használt, úgyhogy kénytelen leszek ebayről egy újat vadászni... Hétvégén viszem lagzira, úgyhogy kicsit ismerkedhetek végre a géppel (aztán jövő héten megint kiküldetés és megint nem látom egy darabig ) Sajna még alig lőttem vele, kiismerésnél tartok. Én EF-20at rendeltem, az is otthon van már, csak a tesztre vár<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
jjeahh
nagyúr
öö, úgy gűjtenék fujira én is pana helyett, ha lenne rá egy jó portréobi... az 56mm vagy bármi is ki tudja mikor jön, és valszeg drágább lesz mint két x-e1...
amúgy milyen nikonokról váltottál? az újak nem rosszak ám. Legalábbis raw képminőségben. Az obik más kérdés, ott akadnak gyengébb, viszont olcsóbb darabok is
MC Pite: te is fujis vagy? kívántatjátok itt az emberrel...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ROBOTER
addikt
Még szerencse, hogy az X-E1 esetében nem az átmenetből, hanem a fő témából nem marad semmi (ugyanúgy a szűrés miatt).
Áttetszővé tette a tollat a szűrés. És ehhez elég lett volna kissé lejjebb mászni a tesztképen, hogy picit kisebbet lódítsunk:
szerk: no ennek így tömörítve nem sok értelme volt. De mindegy, az összes részleten látszik a nagyon erős zajszűrés és teljes részletvesztés.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
"valahogy mindig a Fuji tetszik jobban."
Ennek inkább lelki okai vannak, mind műszaki. És gondolom teljesen véletlenül választasz részlettelen mezőket a teljes képből...
Hoppá, volt részlet, nincs részlet:
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Az a zajszűrés már a vázon megvalósul kisbebb mértékben (mint ahogyan a klasszikus Sony szenzoros vázak esetében is), részben pedig a CFA elrendezésből ered.
Én nem láttam még olyan képet az X-E1-től, hogy egyszerre lett volna zajbéli előnye és részletvisszaadásban/színekben is partner lett volna. Nem véletlenül fakóak a színek a valóban tisztább képein.
De ebből nem kell legendát szőni, egyszerűen ez a CFA nem fogja megváltani a világot. Van előnye, és van hátránya. Lehet, hogy véletlenszerűen elrendezett témánál (pl. fa lombja tájképen) megelőzi minden versenytársát. De a szabályosabb formáknál (pl. a madártoll) én inkább csak elmosást látok mindenhol. És nem csak a dpreview képein.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
A te általad belinkelt kivágásokon nincsenek részletek.
Csak homogén felületek és vastag, nagy kiterjedésű, részlettelen formák. Ezen nincs káros hatása a zajszűrésnek. De szerencsére az élet nem ilyen, nem piros labdákat fotózunk üveggolyókkal fehér háttér előtt.
A valóságban haj és szőr van, toll van, fűszál van, textil van stb.
Én részletdús darabokat mutattam meg, ahol a zajszűrés káros hatása jól látható. Sokszor fátyolos, fakó, szinte eltüntetett részletek a Fuji képein. Ez a mezőnyben egyáltalán nem rossz. De nem is világmegváltó.
-
HÁZIGAZDA
nézd, egy aps-c és egy ff lapka között kb. 4/3 fé különbség van. az 5d m2 elég régi cucc, szóval simán lehet, hogy ez a különbség elolvad. még így sem hiszem, hogy mindenben erősebb lenne a fuji, és roboter példái elég szemléletesek. de simán lehet, hogy bizonyos helyzetekben nem rosszabb, sőt.
viszont ha egy nikon d800e-t teszel oda, mert az hasonlóan korszerű szenzorilag, akkor péppé lesz páholva a fuji. ez egy ilyen játék. igazából nem értem, hogy mi a célod, mit akarsz bizonyítani ennyi időn át, neked állatira tetszik, szuper, megértelek.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nem, erről szó sincs, hogy sértenél, csak sántítanak picit az összehasonlítások. nézd össze raw-ban, finom részletekkel teli részeken, a d800e-vel. (a célt arra értettem, hogy ennél az összehasonlításnál például ki fog jönni, hogy a jóval nagyobb felbontású, aa-szűrő nélküli ff lapka bizony jobb a részletekben. nem túl meglepő módon)
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
Örömmel látom, hogy szép lassan eljutsz az én eredeti álláspontomra, ami ellen oly hevesen küzdöttél.
Sose vitattam, hogy rohadt jók az új Fujik!
Egyedül arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy az a tény, hogy az elavultabb FF gépeket bizonyos területeken meg tudja közelíteni a Fuji, a modern FF gépektől meg egyértelműen elmarad egy kicsit, arra finoman szólva is túlzás azt írni, hogy veri a full frame szenzorokat.Én is szinte rajongok az új Fuji gépekért, de ezek a fellengzős és túlzó kijelentések teljesen feleslegesek. Bőven elég ha a verik helyett azt mondja az ember, hogy sok szempontból FF közeli teljesítményt nyújt, az is nagyon szép teljesítmény egy APS-C géptől, nagyon hízelgő a Fujira nézve és közben mégse rugaszkodtunk el a valóságtól.
-
FEDman
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!