Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
Nem hiszem, én nem gondolom hogy így történne..
Nagyon hab duma volt ez a Michelin azért száll ki mert így nem lesz fejlesztési perspektíva...
A Bridgestone meg marad mert neki mindegy...pfff
A Michelin elérte hogy az ő szája íze szerint alakuljon a tavalyi év, erre jött egy olyan baleset Raikkonen-nel ami brutális volt és egyértelműen visszavezethető az új gumiszabályra, és egy USA óriás blama.
A Michelin-nek mennie kell, sztem ez USA-ban dőlt el, óriási bukás volt (nem ezért lesz egy hivatalos beszállító, hanem ezért lesz az az egy a Bridge')
Bridge' meg marad, de az hogy majd a gumival fogják meg a teljesítményt azért az nem lesz ennyire sarkos....az összes eddigi módosítás azt a célt szolgálta hogy a Formula One közeledjen az emberek által vásárolható autókhoz...ez végül is logikus, az autógyárak belázadtak, hisz túl sok pénz, és keveset forgathatnak vissza a fejlesztésekből, vagy az autó sportértékéből...végül is csak egy gyár tudott ebből profitálni, aki teljes skálán sportkocsikat gyárt, a Ferrari.
Szal oké hogy lassítják, ez érthető, ettől még nem látunk rosszabb versenyeket, de azért ezek sztem egy érdekszövetségben történik úgy hogy az F1 és az autógyárak is jól lakjanak.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Nem azért száll ki mert volt ez a két eset, ezt írtam.
Hanem ezért nem a Michelin marad, hanem a Bridgestone.
Az hogy egy hivatalos gumibeszállító lesz azt spec. én kifejezetten jó dolognak tartom, engem csöppet sem érdekel hogy most megdöntik-e az elöző évi körrekordokat, vagy mekkora a végsebesség, de érdekel hogy nagy csaták legyenek,..ennek pedig az egy közös gumi nem tesz keresztbe, sőt. -
-
#70869248
törölt tag
Na az ilyen félreinfók miatt lesz a flame.
Most komolyan gondolod hogy megy előtte 100-100x méterrel vki és abban a rezgő-rázkodó tükörben azt néz mit integet Alonso...vajon mit integethet? Lehet cimbizni akar?
A pályamelósnak integetett, szvsz tök joggal...be is mondta a rádióba, hogy mi a tökért nem lengetik a kék zászlót. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #50 üzenetére
Hát figy, ha így áltok hozzá, akkor tök felesleges erről dumálni.
Nem mindegy hogy hol, a pálya melyik részén jelzik a lekörözendő pilótának hogy engedje el a gyorsabbat.
Pl. a futam ott is elment MS-nek, mikor kicsit elnyúlt Alonso-tól..és már jött volna lassan a mindent eldöntő kerékcsere..és akkor úgy értek utol lekörözendő versenyzőket, hogy abból a szituból Alonso sokkal jobban jött ki...gyakorlatilag visszabukta MS az addig összerakott kb. 2mp-t.
Csak ennyi múlik rajta.
és a pályamelósnak az a dolga hogy lengesse a zászlót, ha nem csinálja akkor minek jött, nézni?
Egyébként persze hogy jobban tudja a pilóta, ő azt is tudja hogy hol akarja/szeretné megelőzni, hol erre a legalkalmasabb pont azon az adott pályaszakaszon. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #58 üzenetére
milyen messze?
A lekörözendő nem volt pozicióharcban, Alonso-nak viszont azon múlt a verseny, lengetni kell a zászlót és kész. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #62 üzenetére
?
Ne csináld már, láttad mennyivel előzte, meg Alonso MS-t.
Nem kell mindenáron Alonso vérét venni, ez egy nagyon kihegyezett szakasza volt a versenynek, ott dőlt el, ezt tudta Alonso, tudta MS, és tudnia kellett volna a pályamunkásnak is (Ponyvaregény párhuzam). -
#70869248
törölt tag
Fél óra?
kissé sarkos.
Ha jól tudom volt már példa nem egy arra hogy nem jeleztek a pályabírók a kék zászlóval.
Nálam valszeg jobban tudják.
Újra csak mondom, nem jelzett, vmint nem volt pozicióharcban a lekörözendő, tehát nem zavarta volna semmiben.
Csöppet sem vagyok felháborodott, ezt nem tom honnan nézted, Alonso volt felháborodott.
Az egyedül lekörözendő zavarása, és egy verseny bukása van szemben.
Na szal ha abban egyetértünk hogy Alonso jogosan volt kikattanva, és én nem vagyok felháborodva, akkor az egyetlen vitatható pont hogy szted a pályabíró jobban tudja mikor kell lengetni a kék zászlót mint Alonso...ezt viszont valszeg nem tudjuk meg...de volt már példa hogy a pályabírók nem tudták. -
#70869248
törölt tag
Sztem MS megpróbálta volna megharcolni az első helyet, de ennyi volt ma ebben a versenyben, tizedre uannyit mentek a végén, aztán Alonso vmit elnézett a célvégi féktávnál és MS ráugrott, akkor sztem komolyan megfordult a fejében MS-nek hogy megpróbálja, de aztán Alonso összeszedte magát és elnyúlt. Ezért is gondolom hogy a Renault most kicsit jobb volt autóban.
De aztán volt egy olyan érzésem is hogy talán Alonso jobban használta az autóját..nem tudom, a Ferrari-nál okosan döntöttek hogy inkább fogták a 2. helyet..ott voltak, hogy ha Alonso hibázik akkor rögtön elmenjenek, de nem hibázott és a versenytechnikájuk most ennyire volt képes.
A lényeg nem hátrányba kerülni a pontversenyben...és fejleszteni-fejleszteni.
Jó lépés volt. -
#70869248
törölt tag
Hát szó esett sztem Kimi teljesítményéről a futam után nem is kevés, és tényleg nagyon szép volt.
Vmint az is igaz hogy a fene tudja mire lesz képes ha elől lesz.
De tavaly is voltak ilyen húzásai, lenyügöző feljövései az utolsó rajkockából..
Ezzel együtt ez nem túl eredményes,..illyetve jóval eredményesebb lenne ha elől indulna.
Nem tudni mi ennek az oka, az autó nem mindig partner az biztos.
De egy igazi F1-es pilótának nem az az ismérve hogy kinyomja a szemét a verdának, ez tévedés, régebben nagyon is sokat taktikáztak az autóval, de még 'nem olyan régen' a turbós motoroknál is.
Ez igaz más technikai sportokra is, p. MotoGp/Tamada mikor a célegyenesben minden körben 320-ig kiforgatta a motort, szemben a többiek 310km/h-val...egészen addig míg meg nem állt.
Ha a tökig nyomás lenne a frankó, akkor azt a bizonyos gombot, ami egy ideig megnövekedett teljesítményt ad az autónak, leragasztanák. -
#70869248
törölt tag
Hát a fene tudja mitől jó pilóta vki, de az biztos hogy nagyon állandónak kell lennie.
Amikor Palik elemezgette a körönkénti 1-2tized tartását, amit bemondtak Alonsonak, az azért tényleg döbbenet, hiszen 1-2tized, az igen kevés
A mai pilóták más szempontból nagyok, mint a régiek, akik TC meg a sok elektronikai bizgentyű nélkül voltak képesek az állandó tempóra, az hogy ma a pilótánál ennyire kiszámítható legyen egy kör, hogy a töltendő üzanyag mennyiségét ilyen pontossággal állíthassák és így a tankolás időzítése félmásodpercen belül mozogjon..döbbenet. -
#70869248
törölt tag
igen, ezt nem nagyon mutatták, pedig mindenki tudta hogy ott dől el a futam...jó lett volna nézni a képen egy összehasonlító köridőt (én akkor nem voltam gép előtt, csak tévé).
Ebben a pár körben kellett összeraknia Alonso-nak azt hogy MS elé kerüljön, itt volt az integetés is .
Szal nem igazán mutatták a köridőket, de taposta MS az biztos.
Nem sok..nem sok a hátrány, tudják uazt az időt...de az előzéshez egy kicsit több kell, ezért is lett befutó a vége, pedig az autók közti időkülönbség egyébként nem indokolná hogy sima befutó lesz. -
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
Ezzel vitáznék, az én véleményem szerint simán szét lehet hajtani, pontosan azért Formula1.
Igenis ki van hegyezve a motor, ha 2hétvégét kell kibírnia, akkor az kb. két hétvégét is fog kibírni a megfelelő teljesítményen, nem többet.
Az egyensúlyt pedig a mérnökgárda és a pilóta határozza meg, hogy milyen teljesítményen dolgozhat ez alatt a 2 versenyhétvége alatt a motor.
Egyébként most már valóban nem könnyű, és a pilóták legtöbbje, ha nem mind, olyan képességű pilóta, hogy képes bánni a motorral, vmint a TC és egyébb segítségek is azon vannak hogy ne lehessen megszakítani a motort, de pl. mindezen segítségek ellenére ha vki gyors akar lenni és nem megfelelő ütemben vált vissza, akkor uúgy eldurran a motor (vagy a váltó) ahogy egy motornak ilyenkor el kell durrannia. bírja a magas fordulatot és viszonylag kevés kockázattal lehet padlózni a kanyarból kijövet, de egy pilótának sokmindennel kell számolnia menet közben, ott van a kanadai nagydíj ahol telimegy piszokkal a légbeömlő...megváltozik a hütés hatásfoka, vagy egyszerűen melegszik az idő...ilyenkor rászólnak a pilótára hogy max milyen fordulaton használja a motort, de ha vki nagyon eredményes akar lenni és többször tapad a 'fullgáz' gombra, az is elég,...és sztem még van alkalom, csak hirtelen ezek jutnak eszembe, és ezekről lehet tudomásom.
szerk: még annyi ami eszembe jut, emléxem egy futamra ahol rászóltak egy pilótára hogy még mennyi időt tölthet el a másik autó mögött, viszonylagos szélárnyékban annélkül hogy károsodna a motor..
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
kis érdekesség
- [link] -
#70869248
törölt tag
A pálya hosszától függ
Egyébként sztem is elég nagy blődli kiállni Rossi ellen motorozni,..nemcsak Alonso-nak, bárkinek az F1 mezőnyéből, eleve a kihívás is hülyeség (sztem), megfelelni neki meg pláne.
Egy egyforma széria motoron a pálya hosszától és szintjétől..azaz hogy mennyire technikás, sok-sok másodpercet adna Rossi Alonso-nak (és ez nem negatívum Alonso-ra nézve hanem tény (amit én feltételezek persze )
Egy motort feszített tempónál áttenni a szűk sikánban sem gyenge a kerékre ható pörgetyűhatás miatt, meghát teljesen más..testsúlyáthelyezések rengetege pl. egy Sachsenring versenytempóban,.. még a korrigálások is...egy Formula autós pilóta ehez egyáltalán nincs hozzászokva, mégha utcai motoros szinten esetleg üti is a jó szintet. -
#70869248
törölt tag
bocs a 3hsz-ért
Mostmár szinte biztosan tudom hogy nem csavarkulcs.
Egyfelől mert az aksin nem hiszem hogy áthaladna a hajtány (és az sztem aksi), a másik hogy túl sérülékeny a flexibilis cső ahoz hogy az legyen.
Valszeg inkább levegőt szállít...és elfele az autótól.
De hogy mi azt még mindig nem tom/juk. -
#70869248
törölt tag
válasz Latissimus Dorsi #457 üzenetére
-
#70869248
törölt tag
válasz #51736960 #413 üzenetére
Jelenleg az F1C 99-02 adja legteljesebb körítést, de én már nem használom és csak ezzel megyek:
- [link]
(ha még nem húztál innen, akkor a számláló után zárd be a kisablakot)
Ez egy Japán F3 bajnokságra épülő autó, ..hoztartozik nem vagyok nagy Formula szimes, és 0 vezetési segítséggel és botváltóval vezettem.
(sajna felvételnél 32b színben vettem fel, ezért meg kellett tömöríteni rendesen hogy elfogadható méretű legyen)
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Fortissimus #518 üzenetére
dehonnem
pillanatnyilag tűkön ülök.. -
#70869248
törölt tag
válasz Fortissimus #518 üzenetére
érdekes Massa helye..
bár nem figyeltem mennyit körözött.
(te Felipe, neked most van zsír új motorod hm?, figy. van itt egy járgány uolyan piros mint a tied, sebes mint a szél,...meg figy itt van 2euro szotyira,...jó haverom vagy Felipe? ) -
#70869248
törölt tag
Button mekkorát ment!
-
#70869248
törölt tag
Nem lesz könnyű így feljönni MS-nek, ha ennyire gyorsak az élmezőny autói..
még nincs vége, és a taktika is ködös, de szvsz nem lesz egyszerű mondjuk 8-tól felfelé. -
#70869248
törölt tag
Nagyon nem gyenge a két Williams.
Nem lesz egyszerű futam holnap...ez biztos. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #559 üzenetére
azért még nincs lefutva a verseny, Alonso sem indul előlről, a két Mergán (sem) nem lesz egyszerű átvergődnie.
MS fel fog jönni, a kérdés az hogy meddig.
Button nagyon jó volt...a Honda unéz ki nagyon ütőképes alatta. -
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #636 üzenetére
Lehet
De Wéber Gabi óriási srác, kiváló szimversenyző, kiváló versenyző, erről az eredményei beszélnek, és én a magam részéről kifejezetten nagy tudásanyaggal rendelkező szakértőnek is tartom a technikai, azon belül pedig a Formula1 sportágban.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Gondolom tesztelt...azért az nem hiszem hogy komolyan felmerül, hogy hibáztatható a Ferrari egy új fejlesztésű motor év eleji problémáiért...a Ferrari motorok eddig nagyon megbízható motorok voltak.
Massa-na nem biztos hogy motorproblémái vannak...akár az is felmerülhet hogy be akarnak vetni vmi fejlesztést, és így a motorcserével ez megoldható (találgatás).
Mindenesetre sejthető volt hogy az év elején lesznek problémák, hát most vannak. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #645 üzenetére
hát azt vz nem tudom én sem.
nem szivesen hallgatom, valszeg az az ok hogy jó partner a Palik-nak, dobálja fel a magaslabdákat, és a nem jó poénokat meg simítja.
Néha mond jókat (ritkán), de sztem(!) túl soxor tesz megítélő megjegyzést, ezzel befolyásolva a hallgatókat...nem szeretem ahogy nevetgél, mert az is olyan rosszmájú vhogy, és úgy általában nekem túl kárörvendő, szal nem kedvelem (nagyon nem kedvelem).
Nem temetem mint embert, csak mint (bármit) közvetítőt, én spec. nem szivesen hallgatom.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #706 üzenetére
Nem elképzelhetetlen...bár szokatlan érzés lesz.
Előlről indulnak és tényleg jók, ha jó a taktikájuk is, akkor lehet meglepetés, Alonso és a Mergák és a Ferrárik is umond 'hátul' vannak, Rosberg megvérezte a fogait, Webber meg tudja a gyorsaságot..tényleg nem elképzelhetetlen...bár egyenlőre azért pénzt még nem mernék tenni rá. -
#70869248
törölt tag
válasz #70869248 #717 üzenetére
Azért két dolog még hozzátartozik,
1: Rosberg még nem ment ezen a pályán..szimulátorral gyakorolta be a hétvége előtt.
2: Az előző futamon megtaposta az autóját, a balesete után végig nagyon feszített tempót ment, most szintén nagyon gyors volt...szal ha a versenyen nem áll meg akkor tud az a motor vmit.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz #16741888 #724 üzenetére
Azért 2003-ban is meglepő lett volna, hisz 8futamot nyert a Ferrari abban az évben, és 4et a Williams.
97' után 2 alkalommal nyert a Williams 4 futamot egy évben (ennél többet nem), 2001-ben (Williams:4, Ferrari:9 futamgyőzelem), és 2003-ban (Williams:4 Ferrari:8 futamgyőzelem).
Számomra minddenképpen meglepetés ha ők határozzák meg az idei évet, nem lehetetlen, de meglepő.
Aktív témák
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Hardcore café
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Cyberpunk 2077
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gyúrósok ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - szépséges a szörnyeteg
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs