Hirdetés
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1173 üzenetére
miből gondolod?
Egy szárnyat, ami nagy erőnek van kitéve elsősorban a biztonság szempontjából figyelnek, azaz bizonyos helyeken nem deformálódhat és nem lehet kitéve tartós lengésnek..mert ott esély van rá hogy eltörik...gondolom illesztés, legnagyobb erőhatás, ilyesmi.
Ebben az esetben más helyeken meghajolhat..elvégre az sincs meghatározva hogy milyen anyagból készülhet az aerodinamikai elem, pusztán biztonsági megszorítások és a csapatok jól felfogott érdeke szerint készül abból ami.
Ezen kivűl valszeg vizsgálják a szárny umond függetlenségét is, azaz ne lehessen aktív szárny, ahogy azt írta is itt már vki.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1226 üzenetére
ezt kicsit megtekerted.
Tekerek rajta én is:
Ha bent vagy egy házban aminek 40 szobája van, és azt mondják hogy 10 szobába nem mehetsz be, akkor mit csinálsz (illetve mit csinál egy állandóan fejlesztési kényszerhelyzetben lévő csapat.) ülsz és nem mozdulsz sehova?
illetve ha azt mondják hogy abba a 10 szobába 10h-12h-ig nem mehetsz be akkor mit értelmezel?
Itt a szabály úgy rendelkezett hogy ezen és ezen a mérési pontokon ennyi és ennyi lehet az elhajlás.
pont.
számukra, illetve a vizsgálat szempontjából érdektelen pontokon való elhajlásról nem rendelkeztek, nem voltak meghatározó adatok aminek alapján mérhető-elmarasztalható lett volna a szárny, hisz akkor a helyzet jóval egyszerűbb, ha eltér->büntetünk. -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1241 üzenetére
De most akkor ezt hogyan is gondolod?
Ha az illesztéseknél mérik az elhajlást súlyakasztással, akkor ott ahol nem mérik, azaz nincs mérési pont, ott milyen szabály vonatkozik rá?
Elvégre egy szárny, eltérő módon reagál a menetszélre, ez függ sokmindentől:
-a rögzítéstől, pl. hátsó szány ahol a vizszintes elem két vége van rögzítve, és az első szárny ahol a rögzítés a vízszintes elem közepén van.
-hajlítástól, azaz milyen légellenállást fejt ki az elemrész, ez az első szárnyra jellemző inkább, bár ezen a képen azért szépen látszik:[link] a hátsón is (BAR 007 - revised rear wing).
- és persze a felhasznált anyag minőségétől az erőhatás mértékének megfelelően.
Tehát ha teszem azt nézzük ezt az első elemet: [link] (Ferrari 248 F1 - front wing development),
ha mérési pontok között min. és max. elhajlási keret van, akkor megint csak egyszerű lenne büntetni, hiszen ha meghaladja, akkor büntetnek.
sajna a részletest még nem néztem az FIA-tól, de azért ezt is érdemes olvasgatni, és lekattintani a részletekért:
[link]
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1249 üzenetére
váhá
elbeszélsz mellettem, én értem amit mondasz, de ez a séma nem illik a helyzetre, én ma átolvasgatom az ide vonatkozó, jelenleg érvényes szabályokat, ma lesz időm rá.
De addig is mond ezt a >ami a tiltáson kivül esik az engedélyezett, ami az engedélyezésen kivül esik az tiltott< elméletet hogy alkalmazod pl. ebben az esetben (kitalált):
- Az aeroelem végpontól visszmért 100mm-nél, a 25kg súlyt alkalmazva az elhajlás mértéke max. 12mm. (alátámasztás középen)
Az aeroelem középpontján, az 50kg súlyt alkalmazva az elhajlás mértéke max. 22mm.
(alátámasztás két hoszvégponton)
Ebben az esetben hogyan müködik a vázolt elméleted?
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz velizare #1265 üzenetére
Nem fog ez menni
alapvetően az elgondolásod szerint ahol meg van szabályozva hogy mennyit térhet el, ott annyit eltérhet minden más ponton nem lehet elmozdulás.
Ez viszont kivitelezhetetlen egy aerodinamikai elemnél, illetve mivel az egész mozog, nincs olyan centimétere a szárnyak ami nem mozdul el, nem rezeg illetve csapkod...de ha ott nincs mérési pont akkor a logikád szerint az már szabálytalan.
De a lényeg hogy nincs külön vizsgálva, az vonatkozik rá ami a kasztnira, annyiban lehet bonyolítani, hogy a kasztni viszont több elemre is szét van bontva biztonságtechnikai mérések szermpontja szerint.
de elolvasgattam a mostani görbe tükröt, és ott olyasmit ír az arc, hogy az oldalirányú elmozdulás a kifogásolt
Ezt megnéztem, és ez tényleg szerepel a szabályzatban, azaz nem lehet hézag. -
Aktív témák
- Fiio Q15
- Dell Latitude E5470, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garanci
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen