Új hozzászólás Aktív témák

  • kpityu2

    őstag

    válasz Phülöp #13863 üzenetére

    Igen, de a probléma akkor van amikor a védelmi intézkedések már olyan szinten akadályozzák a munkát, hogy nagy valószínűséggel kiiktatják őket. És ilyenkor kontraproduktívak, mert pont a céljukat nem érik el. Normális cégeknél figyelnek a visszajelzésekre és olyan megoldásokkal operálnak amelyek biztosítják a védelmet, de nem gátolnak feleslegesen. Ilyen pl. a karbantartási üzemmód lehetősége, amikor részlegesen feloldásra kerülnek tilalmak és csak a fokozottan veszélyes üzemmódokat blokkolja. Pl. orsómeghajtás, szerszámcsere tiltása, nagy előtolással való mozgatás, stb. Csak ezeket macerásabb felprogramozni, mint egy mindent tiltó kapcsolót beszerelni. És az ilyen mindent tiltó kapcsoló az amit jó eséllyel megbuherálnak és aminek a következménye a súyos baleset.

    #13862 motown5l: Azt hiszem itt is volt szó arról, hogy a Haas gépek állapotellenőrzése nem valami jó. Ha félúton elakad valami, akkor a gépnek fogalma sincs arról, hogy mi a pálya. Én Roeders-en dolgozom és ha valami nem ott van ahol lennie kéne, addig nem hajlandó megmoccanni amíg helyre nem áll a korrekt állapot. Szerszámcsere elakadásnál engedélykérés, figyelmeztetés után még megpróbál egy lassú visszamozgatást, de minden máshoz karbantartási üzemmódban kell kikapcsolni egyenként a védelmeket a szervizesnek. Viszont a kézivezérlőn van egy segédgomb aminek folyamatos nyomvatartása mellett nyitott ajtóval is lehet lassan mozogni és a forgácsot kihordatni, amely gomb 1-2 perc után hatástalanná válik és újra el kell engedni és megnyomni. Természetesen az orsóforgást nem engedi.

    [ Szerkesztve ]

    Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

Új hozzászólás Aktív témák