- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #40208 üzenetére
Össze kell gyűjteni az infókat és a cuccokat hozzá, de csak egy kis türelem kérdése. Hét csavar tartja helyén az óracsoportot, de ezek nem voltak még mozdítva ezelőtt. A T10 foglalatok igényeltek egy kis masszázst mire megindultak.
Unixnál akad T5 LED.#40209 ReFleXx ezt a zöld réteget tegnap nem néztem, de lehet hogy nem is nyúlok hozzá, nem gond ha zöld marad csak legyen világosabb.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dißnäëß #40215 üzenetére
Egyik sem jó. A pálca csak tájékoztató értéket ad.
Az egyetlen pontos módszer, ha teljesen leereszted az olajat és egy hitelesített mérőedényben köbcenti pontossággal leméred (a szűrőt is leveszed és kiöntöd belőle az olajat a mérőedénybe)
Legalább egy napig hagyni kell csöpögni az olajat a leeresztőnyíláson, hogy pontos legyen a mérés.
A gyártó által megadott feltöltési mennyiséget kell viszonyítási alapul venni, eltérés nem megengedett.
Ezt hetente kétszer-háromszor el kell végezni, hogy az olajfogyasztás becsléséhez releváns adatsort kapj. Ja, a mérés után a használt fáradt olajat és a koszos régi szűrőt nem szabad újra használni, mindig friss szűz olajat és tiszta olajszűrőt kell alkalmazni (kivéve azt az esetet ha az olajszűrő még gyári, mert azok félmillió kilométerre lettek tervezve) -
#27070592
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #40222 üzenetére
A brazil születésű luxuseszkortokban egyáltalán nincs motor, de eszi a bankszámládat ha nem ellenőrzöd.
#40228 cappa72 SPC? áá.. nincs rá piaci igény.
darvinya jobbulást kívánok.
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #40245 üzenetére
Közben YT bedobott az ajánlóba egy óracsoport izzócserét.
Ez ugyan nem Focus, hanem mk3 Mondeo, de nagyjából egyszerre voltak piacon, Mondiban is T10 W3W a (négy) nagyobb izzó, és két kis T5 rizsszemizzó van az LCD-k mögött (mert Mondiban kettő van)
A csere előtti gyári állapot.
Itt már a T5 LED-ek adják az LCD háttérvilágítást.Úgyhogy mindenki nyugodjon le a pits@ba.
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #40254 üzenetére
2002 márciusi. A háttérvilágítás T10 W3W, azokat már cseréltem is. Ott akár W5W izzókat is lehetne használni (ha épp nincs W3W) mert a fényerőszabályzóval úgy állítod ahogy akarod. Nem kötelező a lefényesebb poziba tekerni és akkor nem termel több hőt mint kellene.
De a most belerakott W3W izzókkal is teljesen elégedett vagyok, ott nem lesz ledesítés.Amiről a vita szól az a kis LCD háttérvilágítása. SMD LED vagy T5 rizsszemizzó? Veszek ma kék T5 LED-et. Ha mégis SMD van benne, a T5 még mindig jó lesz pl a távfény visszajelzőbe.
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #40257 üzenetére
Csak az ár miatt veszel egyébként mannolt? Vagy mi volt a döntés oka?
Zavart érzek az erőben.#40260 Csabex szivesen elnéznék Gödre, csak egy általános fullkontrollra. Kiváncsi lennék ők miket találnak a Focusomban ami nem cserés de lehetne rajta mókolni. Egyébként miért keresed fel őket?
[ Szerkesztve ]
-
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #40345 üzenetére
És tovább nyomul a Ford az F150Lightning bringával.
Aki nap közben melóhelyen tudja tölteni aztán otthon erről hajtja a kéglijét, szép pénzt spórolhat.
Nem lepődnék meg ha eladnának belőle egymillió darabot. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #40371 üzenetére
Köszi.
Van egy érdekes felvetés 51:55-től, gyakorlatilag autó refurbish, gyártói szinten. A néhány éves, garit kiszolgáló autót vissza lehet adni a gyártónak, minden részét gyári technológiával felujítják és újra piacra kerülhet. Kidobás helyett a nyugat-európai piacon is megduplázhatják/triplázhatják az autók várható élettartamát. Ez tetszik. -
#27070592
törölt tag
válasz SwedishJason #40397 üzenetére
Hi,
Egy szavazat az Exide Premium akkukra. Igaz az enyém nem régi, tavaly nyáron cseréltem, de most télen is mindig pöccre indult az autó (2002-es Focus 1.8 benzin)
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #40407 üzenetére
Ez papíron szépen is festett anno, amikor kitalálták és elfogadtatták azokkal is akik a CO2 büntiket kiosztják Európában, mert fél literrel csökkenti a fogyasztást (papíron), viszont gyorsítja az amortizációt.
Akkor minek is van nagyobb CO2 lábnyoma? 6-8% fogyasztás csökkentéssel nyertünk többet vagy a gyorsabb amortizáció miatti plusz alkatrész gyártással bukunk többet?
Vitás kérdések.
Gyártó szempontjából az az előnyös ha valami csökkenti a CO2 flottaátlagot.egyébként ettől a CO2 hisztitől mindig agyérgörcsöt kapok. Nem kellett volna kiirtani az erdők kilencven százalékát, semmi gondunk nem lenne
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #40424 üzenetére
A leállítással a kenés is leáll és az olaj azonnal elkezd visszafolyni a teknőbe.
Ha jól tudom ez a start stop autóknál is így van. Persze az újraindítás azért nem olyan mint csonthideg blokknál, de akkor sem folyamatos. És az olajnak nemcsak kenési hanem hűtési feladata is van. Mi történik nem folyamatos a kenés és az olajáramlás a hengerfej környékén, üzemmeleg blokkban, a forróbb pontokon? Az olaj gyorsabban krakkolódik, hamarabb kormolódik. Nem drasztikusan, de gyorsabban mint folyamatos kenés mellett.
Ehhez adjuk még hozzá a kitolt olajcsere periódusokat. Kétlem hogy egy ma legyártott autó elmenne félmilliót.A tízszer annyit működtetett indítómotor élettartama már csak részletkérdés.
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #40460 üzenetére
Én is váltottam olajat, Mannolról Valvolinera. Egyelőre tetszik. Csak a fogyasztásom 9.6..
Veztengely pozi szenzor lesz cserés, a tömítésnél szivárog az olaj.
De a főtengely jeladót is megnézem. Egyszer élünk. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #40462 üzenetére
Dehogy 160.. akkor 6.5 lenne a fogyasztásom.
Pályán nem is lenne nehéz, szélárnyékban.
A 9.6 sok rövid táv és sok üresjárat átlaga. De még csak 80km ment ki teletankolás óta. Majd következő teletanknál derül ki a valós átlag. Abban benne lesz 120km hegymenet is Eger-Miskolc között. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz venom8888 #40565 üzenetére
Ha használtban gondolkodsz, akkor az autó előéletét kell alaposan lenyomozni. Hanyag karbantartással szépen ki lehet nyírni minden motort, akkor is ha csak pár éves és kizárólag szakszervízbe hordták.
Ez egy 2018-as 1.5 EcoBoost egyik dugattyúja, a lehúzógyűrűk körüli lerakódások érdekesek, kevesebb mint 30ezer kilométer után.
forrás: video -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #40568 üzenetére
Nem ijesztgetek.
A szőrmók is felvázolja a videoban, hogy miért nem egészséges a csak évenkénti olajcsere és a "longlife" olajak. A Ford is a hat hónap/8000km periódust ajánlja, amelyik hamarabb jön, olajcsere. Az olaj nagyságrendekkel olcsóbb, mint a motor, nem kell tőle sajnálni. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #40570 üzenetére
Itt van e.
Ebben hat hónap/ 7500mérföld áll, ami 12ezer km, a 8000km(5000 mérföld) a 2007 és régebbi Fordokra vonatkozik, de a hat hónap akkor is áll.
Azt csak Európában tudták beadni a fogyasztónak(flottakezelőknek), hogy márkától függetlenül ma már olyan tökéletes motorokat és olajakat gyártanak ami lehetővé teszi a harmincezres/két éves olajcseréket. Azt közbe' meg nem is..
Ugyanaz a blokk, ugyanaz az olaj, Európában 20k km/egy év, jenkiknél 12k km/fél év. WTF?Amikor egy $50k vontatóból kispórolják a száz dolláros olajcserét. video
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #40573 üzenetére
Nálunk kevesebb foszfor és kén megengedett, az világos, de csodák nincsenek sztem. 2X-30ezres olaj ami kiszolgálna ilyen hosszú csereperiódust, nem létezik, főleg akkor kérdőjeles amikor egy olajcsere alatt a motorban marad az a másfél két deci fáradt elsavasodott elkormolódott fekete olaj és azonnal degradálni kezdi a betöltött új olajat.
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #40576 üzenetére
Ez nem a ló két oldala szerintem.
Inkább az a tényállás forog fent olajok esetében is hogy nem lehet egy nadrággal egyszerre két lovat megülni.
Városban, sok hidegindítással, sok araszolással, sok alapjárattal kigurult 12k km és autópályán, 130+ tempóval legurított 12k km között komoly különbség van az olaj elhasználódás szempontjából.
És a konkrét olaj még egy külön vitatéma. Eddig azt gondoltam, ha úgyis cserélem hat hónap után, akkor jó az óccsó Mannol is (jó szűrővel), de subaruwrc olvtárs rábeszélt a Valvoline FE olajra és lássak csodát, most téli hidegindításkor hamarabb elhalkul a Zetec ketyegés és menet közben is nyugisabb szebb hangja van az autónak (függetlenül attól hogy egy húsz éves, 310k km-t futott blokk)De hallgassatok a régi bölcsességre: mindenki csinálja úgy ahogy neki tetszik.
-
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #40579 üzenetére
Hidegindításkor lehet észrevenni, legalábbis ennél a konkrét Zetec szériánál amiben már szépen van kilométer és szeret kopácsolni egy kicsit (hülyébb szerelők szerint a hidrotőkék hangoskodnak, holott ezekben eleve nincs hidrotőke) a lényeg hogy a Valvoline olaj hidegen is hamarabb a rendeltetési helyére ér és halkabban üzemel a motor.
Dízellel egyébként semmi tapasztalatom nincs, de ha a Valvoline is teljesíti a Ford előírásokat akkor nyugodtan kipróbálhatod egy periódusra szvsz. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40584 üzenetére
Igen, ezek a mechanotőkék.
Decemberben cseréltem szelefedél tömítést, akkor néztem körül a helyszínen, de nem láttam semmi égbekiáltót.
Mindig pöccre indul a motor, jól húz, jó a gázreakció, többe kerülne a leves mint a hús ha műhelyben kicseréltetném a lapkákat, csak azért hogy hidegindításkor ne kattogjanak. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #40585 üzenetére
Felhasználó függő a dolog erősen. Egy lecserélt fáradt olajról még nem sokat mond ha annyit tudunk hogy egy éves és 10k km futás van benne, mert lehet az napi használós boltba/iskolába/óvodába szaladgálós üzem is és lehet hétvégi pályázós utazóautós üzem is, töredék hidegindítással.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40588 üzenetére
10W40?
Én nem örültem amikor vétel után feltúrtam az autó csomagterét és az egyik oldalrekeszben 10W40-es literes flaskát találtam..
Ez mi a lóf@x?? Na, akkor engine flush és 5W30.
Sok okosságot össze lehet olvasni netes fórumokon, 15W50-et is láttam már, szívből gratuláltam. -
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #40604 üzenetére
Nem is akartam ezt szabályként lefektetni, az autók döntő többsége soha nem kap öblítős olajcserét, erről alig hallani hogy bármilyen mérhető előnye lenne egy öblítésnek.
Legföljebb az szöszöl vele akinek ideje és kedve is van hozzá. Ez az első lépés a veteránozás felé vezető lejtőn. -
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #40659 üzenetére
Nincs is ezzel semmi gond. Valamelyik olajcégnek gyártania kell, mert a Ford nem gyárt olajat.
Tartályos kiszállítás Ford szervízhez: video
A linkelt cég csak három államban dolgozik. Más államokban más cégek szállítanak Motorcraft feliratú olajat.
Tökmindegy, ha megfelel a Ford előírásoknak, akkor engedélyezik a névhasználatot. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40663 üzenetére
De, ismerik a CVH motrot.
'94 után CVH-PTE motorról beszélünk. Változtattak a főtengely vastagságon mert magas fordulaton zajos volt a korábbi CVH változat.
A másik gond az alultervezett olajjáratok problémája, ami szintén zajos működést eredményez ha az olajcsere túl későn történik vagy rossz minőségű olajat kap a motor, eltömődnek olajsárral ezek a járatok és a veztengely kevés olajat kap. Ezért kell vékonyabb, 5W-s olaj és nem csak kilométer hanem időalapú olajcsere. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40667 üzenetére
Éppen nem.
Nem azt linkelted ahonnan idézed ezt a tükörfordítást. Itt van.
Egyébként engem aztán nem érdekel mit raksz abba a CVH-ba, de úgy deklaráltad a 10W40-et mintha csak az lenne jó bele. Holott egyáltalán nem. De bárki olvassa a topikot két hét múlva, az már a 10W40-et fogja látni mint tutibelevaló olajat..
A tiéd sem azért zajongott mert 5W30-at raktál bele, hanem azért mert egy kopott öreg blokk, aminek valószínűleg nem ártana egy engine flush. Azzal hogy vastagabb olajat raksz bele, csak tünetileg kezeled. Ott a linkben a leírás, hol lett elrontva már a tervezéskor a CVH és a húsz év alatt sem jutottak el egy végleges jó megoldásig.
Létezik megoldás, a gyakori olajcsere jó olajjal. A 15ezer km/12 hónap, amit nem is egy olajválasztós oldalon olvasni lehet, bőven túl van ezen. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40681 üzenetére
Te nem értetted meg hogy engem távolról sem érdekel, mit csinálsz az autóddal.
A legújabb linkedben is ugyanazt írja az ismeretlen szerző: a CVH mindig is híres volt a zajos működésről, a kenési rendszere tervezési hibái miatt, amit soha nem tudtak kijavítani. Ha nem idejében történik az olajcsere, vagy gyenge minőségű olajat kap, az olajsár eltömíti a járatokat, a veztengely kevesebb olajat kap ezért zörög a motor. Változattól függetlenül. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40683 üzenetére
Erőltetem?
engem távolról sem érdekel, írom itt egy hsz-el előbb. Egyébként te hagyod figyelmen kívül, hogy nagyjából mindegyik olajválasztó oldal 5W30-at hoz első körben. De a shellnél kicsit bővitik a kört:
Alternative recommendations, -20°C to 40°C: Helix Ultra 5W-40 / Helix HX7 5W-40 (SN Plus); Helix HX7 10W-40; Helix Ultra 5W-40 / Helix HX7 10W40 / Helix HX5 15W40 (SN PLUS); Helix Ultra Professional AF 5W-30
A hangsúly a megfelelő időben elvégzett olajcserén van, mert a CVH szeret olajsarat termelni.
De elég kevés ilyen motorral szerelt autó fut manapság, úgyhogy szerintem lapozzunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!