Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Huma

    addikt

    válasz vzsryl #9331 üzenetére

    Kb minden szavaddal egyetértek.

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • mephi666

    nagyúr

    válasz vzsryl #9331 üzenetére

    ha már romantika, akkor a dracula is ott van filmadaptációkat tekintve az elsők közt :K mellesleg ennyire kiegyensúlyozott értékelést is nehéz találni, amit ez mutat

    egyik kedvenc filmem... még általános iskola 7. osztály környékén bukkantam rá a könyvtárban és 2-3szor végigolvastam, mire megnéztem ezt a filmváltozatot és nem okozott csalódást... szerintem a lehetőségekhez képest kihozta belőle coppola a maximumot... durva, hogy bő 15év telt csak el és ennyire megváltoztak az igények, hogy eljutottunk bram stoker-től stephenie meyer-ig...

    mint írtam: ha már vámpírsztorik, akkor nekem a stoker/ann rice/world of darkness vonal jön be... :K valószínű azért nem tetszik igazából a twilight sorozat, mert totál szembemegy ezekkel és hiába adtam meg neki az esélyt, nem vette be a gyomrom

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Viszlát

    addikt

    válasz vzsryl #9331 üzenetére

    Nem beszélünk el egymás mellett, hanem árnyalatnyi különbségek is vannak, ami talán elsőre fel sem tűnik. Mindenesetre azzal semmiképpen nem tudok egyetérteni, hogy:

    Objektíven nézve nem túl értékes darab a Twilight, mert egy bizonyos beszűkült gondolkodású rétegnek szól (tini lányok).

    Egyrészt valaminek az objektív értékét nem az határozza meg, hogy szerinted milyen célközönségnek készült és mi a véleményed erről a rétegről. Az sem igazán mérvadó, hogy az általad értelmesebbnek vélt nézőnek csupán morzsák jutottak, mert én is értelmesnek tartom magam és morzsáknál sokkal többről van szó*.

    A felemlegetett filmekkel kapcsolatban is tévedésben vagy szerintem, ha azt gondolod, hogy azok esetében a hype nem torzít a bevételi eredményeken. Vegyük például az Avengerst, amelyre lányok százezrei ültek be vagy azért, mert a pasijuk mindenképpen menni akart és muszáj volt, hiába rühellik totálisan az egész óvodásoknak való képregényes baromságot, vagy mert Amerika kapitány milyen cuki, RDJ meg szexi, vagy mert így törlesztették a Twilight-ot. :)

    Jól értelmezem, hogy a "vannak, akik egy kiadós mélytorok gyakorlat reményében mennek csak el megnézni" kategóriába sorolsz be?

    Nem, az az előző mondat két kategóriájára vonatkozott, amiből a második a tamponreklámos volt, valóban nem voltam teljesen egyértelmű, mea culpa. :)

    Az általam említett romantikus drámák pedig valóban azok, a Twilight csak egy gyenge próbálkozás. Tényleg csak nyáltenger, nem adja igazán át a katarzist, se semmi hasonlót.

    Nem lenne ezzel semmi gond, ha nem univerzális értékítéletként akarnád feltüntetni a saját, egyéni véleményedet, és nem a "szerintem"-et hiányolom a mondat elejéről.

    * Bocs, hogy magamtól idézek, egy régebbi hozzászólásom a BD Part 1-ről, amivel a morzsák jutottak csak elméletedet cáfolnám, tele van szimbolikus dolgokkal:

    Ahogy említettem, az egész sorozat központi témája az első szerelem. Ehhez jön ugye adalékként ez az egész fiktív környezet, ami olyan, amilyen, mivel nem dokumentumfilmről van szó, objektíven leszólni, elítélni nem lehet (pontosabban lehet, csak vicces).

    Ebből kiindulva, nekem például nagyon tetszik, hogy sok olyan értéket előtérbe helyeznek, amit manapság a legtöbb ember maradinak, elavultnak gondol, mert ugye mekkorát fejlődött az emberiség. És annak ellenére, hogy igen komoly krízishelyzeteken mennek keresztül drága szerelmeseink, bizonyos szempontból megmaradnak gyereknek, a szülők szerepe (legyenek akár vér szerinti, akár adoptálás útján szerzettek) nincs eltörölve, van súlya a létezésüknek, ami ugyebár nemhogy a filmekben, de még a valós életben is zéróra redukálódott a nagy modernizáltságunkban.

    Az események sorát tekintve, az esküvő igen is nagyon fontos, egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy egy jelentéktelen eseményt cifráztak túl és húztak el. A két főszereplő nagyon fontos jellemzőit is kidomborítja az esemény (Bella félelme, Edward megnyugvása), nem beszélve arról, hogy megismerünk néhány fontos szereplőt és motivációt a későbbiekre nézve. Van egy két plusz is, apróságok, amik egésszé teszik ezt az eseményt, pl az eskü alatt felhangzó szám ugyanaz, mint az első rész végén a báli táncuk alatt szóló.

    Edward vallomása pedig abszolút beleillik az eddigiekbe és ezzel kapcsolatban kimondható, hogy a vámpírsága csupán szimbólum: szimbolizálja mindazon helyzeteket, amiket az ember nem maga választott az élete során. Az ilyen élethelyzetek sosem egyszerűek, nem fekete-fehér a dolgok megítélése, szimplán ezt mutatja be az ő szenvedése: megküzdeni azzal amivé lett, miközben hálás az apjának és szeretettel viseltetik a családja iránt, ami egy klasszikus életszerű paradoxon.

    [...]

    A következő fél óra pedig a beteljesülésről szól, szintén megtöltve szimbolikus elemekkel, elismerem, ezeket a dolgokat csak akkor tudja értékelni az ember, ha átélt már hasonlót, egyébként biztosan halál unalmasnak tűnhet. A megfogant gyermek démonnak titulálása szintén egyértelmű következménye annak, ahogy Edward vélekedik saját magáról és fajtájáról, ami miatt ugye megpróbált mindent, hogy Bellát is lebeszélje a vámpírrá válásról. Plusz spoiler a spoilerben, hogy a következő részben kiderül, hogy komoly problémákat okozhat egy vámpír gyermek létezése, több szempontból is.

    Jacob sok embert irritál. :D De azért nem kell ennyire leegyszerűsíteni a falkából kiválását, ez az eseménysor is egy klasszikus emberi küzdelmet jelképez (elvárások, kötelességek, tradíciók kontra vágyak, egyéni célok és igazságérzet).

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák