Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    válasz lezso6 #164758 üzenetére

    A posztmodern, és vele a "bármi lehet bármi" (ti. a befogadóra van bízva) koncepció nem csupán alkotói allűr (a dolog súlyát tekintve), hanem - és nem véletlen az időbeli megjelenése, ami kicsit csalóka, mert valójában nem is lehet újdonságnak kikiáltani, ld. pl. az ókori szofisták csűrcsavar-magyarázatait akár... - az ember és a mindenség kapcsolatának eltávolodásából eredő elbizonytalanodás-->kétség-->érdektelenség jelenség-megnyilvánulása.

    Egyéni tragédia, hogy elvesznek a fogódzók (egzisztenciális krízis-alap), és elválaszthatatlanul közösségi tragédia (eltávolodás, széthullás), hiszen a szimbolika, jelentéstartalom, értéktartalom feloldódásával az embert emberrel (és az embert a mindenséggel) összekötő kapcsok vesznek oda.

    Az általad is felidézett "vicc" (...á, úgyse értenék...) poénja valójában a szomorú bohóc vonatkozó diagnózisa: az immáron "nem egy nyelvet beszélő" idegen-sokaság tömeggé degradálódott az egykor volt 'közösségből'.

    Haladás, meghaladás, túlhaladás... A semmibe érkezés, ahol minden lehet bármi is, hiszen már semmi kötődés, fix, közös értelmezés (lehetséges esetlegességek vannak bizonyosságok helyett).

    A sokat fikázott gagyi filmfelhozatal - hogy a topikra fókuszáljuk a problémát - is jórészt az írás-tartalom-jelentés hiányosságaiból (és nem pusztán a 'lustaságnak' látszó hibából) ered, ti. a túlhaladott közös, korábban természetesen kibontott értékek/értelmezések helyett pusztán a semmi, illetve a mesterkélt (és üres, hazug) értékek/értelmezések tudnak "pótlólag helyt állni".

    Furcsa módon egyszerre érvényesül a tömegigénytelenség fogyasztása (ezért profitábilis lehet) és a tudat alatti elégedetlenség kritikai fel-felhördülése (ami jelzésértékű hosszú távon).

    [ Szerkesztve ]

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák