-
GAMEPOD.hu
A Fallout 4 egy poszt-apokaliptikus szerepjáték, ami a többszörös díjnyertes Fallout 3 és Elder Srcolls: Skyrim játékok alkotóinak legújabb játéka, mely 2015. november 10-én jelent meg Xbox One, Playstation 4 és PC platformokra. A sorozat főbb kiadásai tekintetében ez a rész az ötödik, amellyel a Bethesda Games Studios új területeket kíván meghódítani a nyitott világú játékok terén.
A játék a Fallout játékok történetének legmeghatározóbb napján, a Nagy Háború idején veszi kezdetét, de egy váratlan esemény következtében egy nukleáris háború sújtotta világban találjuk magunkat több, mint kétszáz évvel később. Az események helyszíne ezúttal az Államközösség (The Commonwealth), ami Bostont és a titokzatos Intézetet (Institute) foglalja magába. A játék eseményei a Fallout 3 után tíz, és a New Vegas után hat évvel zajlanak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nubreed
veterán
-
Nissifer
tag
válasz davidsone #1686 üzenetére
davidsone, .LnB-nek: Lőszert egyelőre nem lehet craft-olni. Ehhez várni kell még kb. 3-4 hónapot, mert akkor mod-ok segítségével meg lesz oldva a dolog.
(#1753) warcat, köszi az ismertetőt a Local leader perk-ről. Tervezem én is a kereskedelem beindítását. Még nagyon a legelején vagyok a játéknak, ám úgy látom a pénzzel minden rendben lesz. Szép kis passzív jövedelemre tettem szert. Köztudomású, hogy a tiszta víz nagy kincs a pusztaságban, ezért ennek a termelésére álltam rá. Jelenleg valamivel több, mint 100 egység vizet termel konventuszom, ami 800 kupak rendszeres bevételt jelent. Nem kell szűkölködnöm, gyakorlatilag azt veszek meg, amit szeretnék.
(#1758) csabsz13 Tessék gyorsan aláépíteni, irgum-burgum. Attól, hogy a játékmotor nem kezeli le, mi még törekedhetünk az épeszű és reális építmények megalkotásához.
(#1772) tetris, gratulálok! Igazán robosztus védelem. Ráadásul nem sérti a realitást, erről beszéltem fentebb. Aztán tessék valami értéket is termelni ezek után benne, mert nagyon üresnek tűnik jelenleg.
Jut eszembe: Úgy intézem, hogy ne legyen védelmem, vagy esetleg a későbbiekben minimális legyen csak. Az erőforrásaim viszont értékesek és nagy mennyiségben vannak jelen. Direkt ide akarom csábítani a fosztogatókat, akik bár akaratuk ellenére, ám sok craft-olható nyersanyaggal látják majd el a konventuszomat.
Nyugdíjas éveimre azt tervezem, hogy majd hintaszékben dohányt rágcsálva billegek a tornácon, ölemben a kedvenc fegyveremmel, és hobbiból lepuffantgatom a sorban jövő raider-eket. Majd pedig komótosan lehúzom róluk a gúnyájukat és elpepecselek ezeknek a javítgatásával. A helyi boltomban pedig árusítom mindezt. Öreg fejjel mászkálgasson a rossz nyavalya... ám muszáj gyakorolni a fegyveres harcot, because War. War never changes...
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz davidsone #1810 üzenetére
Nem mindegy, milyen a lőszer. Feljebb Sarkadi kolléga linkelt pár képet, itt van egy, látható, hogy a jobboldalon a damage alatt írja a fegyverhez való lőszertípust és hogy mennyi van neked belőle (ez amúgy némely esetben változtatható, át lehet alakítani egy fegyvert mondjuk .45-ös kaliberről 0.38-asra).
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz davidsone #1980 üzenetére
Ez is érdekes, mert ha nincs ellenség jelen, de a látóteredben van egy friendly, akkor szintén csak le kell nyomni. Ha hátat fordítasz neki, akkor kell hosszan nyomni, de akkor meg nem fordul rá valamiért a kamera (vagy nem mindig). Ezt nem értem, miért így oldották meg.
A másik, ami nem tetszik, hogy vannak csata közben azok az interakciók, amik úgy vettem észre, hogy nem szakíthatóak meg, pl.: deathclaw felemel és felhasít a karmával (instant halál), szúnyog beléd döfi a szívókáját, ghoul megharap. Ezekre van valami qte lehetőség, vagy tényleg nem lehet őket megszakítani?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
félisten
-
gyimger
őstag
válasz davidsone #2415 üzenetére
A központban, ahol a boltok is vannak, közelebb a kijárathoz (Piper lakásához). Nappal menj. Én találtam még orvost a
is.Vault 81-ben "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
-
brumi1024
veterán
-
laceszgamer
addikt
válasz davidsone #5580 üzenetére
Annak szintkövetelménye ha jól tudom nincs, csak annyi, hogy Nick-nél a Getting a Clue küldit meg kell csinálni, utána jelenik meg a Far from home küldi ami a DLC-t indítja.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
laceszgamer
addikt
válasz davidsone #5582 üzenetére
Én most a DLC-s területet csinálgatom, még csak első végigjátszásom ha lehet ennél a játéknál így mondani.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
hitvanyalak
senior tag
válasz davidsone #5603 üzenetére
Nekem ilyen vanilla modokhoz nem elég a gépem, de a videók alapján sokat dobnak. A növényzet rengeteget tesz hozzá!!!
A nexus azért jó,mert lekapod a progijukat,ês utána a honlapot böngészve,ha valami tetszik,az installálja is.
[ Szerkesztve ]
A lamellák is néznek engem. Bőrömre csíkokat festenek.Énemből csíkok lefeslenek. Felváltva vagyok én is fény vagy árnyék. Apró komolykodó árnyjáték. Fény-árny csíkokban mérem a perceket.
-
Nissifer
tag
válasz davidsone #5678 üzenetére
Nem tesztelik központilag. A nép visszajelzései alapján vannak rangsorolva a mod-ok. Imént kétszeresére növeltem a flechette-ek szórását és a robbanás hatókörét is. Mert így realisztikusabb. Holnap megoldom, hogy az eldobált, földön lévő lőszerek felrobbanjanak, ha sebzés éri őket (pl. bele lövünk). Így majd jó kis csapdákat lehet készíteni! Heheheheh... Utána feltöltöm az új verziót.
Ezek után gyártok egy explosive ammo pack-ot, mert ami elérhető az nagyon gyászos. -
gyimger
őstag
válasz davidsone #5723 üzenetére
Ez sem egy kizárt dolog, de ha meg tudom magyarázni, hogy mi volt jobb az előzőben, akkor az nem nosztalgia, hanem érv. Az első dolog, ami miatt nem mozgok otthonosan a játékban, az pont az, hogy nem mozgok otthonosan sehol a játékban. Nincs egy hely, ahová "hazatérek", lepakolok, alszok, stb. Vannak városok, persze, meg építhetek is vagy húszat, de ezek élettelenek, kaptafa karakterekkel, küldetés nélkül.
Úgy nem fog magával ragadni a játék, ha nem építenek ki egy univerzumot, amibe belecsöppenhetek. Régebben nem értettem, mi az a shandification, de ehhez lehet köze.
Minden esetben, amikor település felé közeledek, egy új Oázisban vagy Paradise Fallsban reménykedem, de mindig csak egy újabb lövölde. Ott a robot-versenypálya, de nem, fosztogatók. Combat Zone, fosztogatók. Egy tábor faházakkal, itt biztosan lakik valaki. Igen, ghoulok. Lexington, marha nagy terület, üres épületek, Concord dettó. De a város szélén vannak tanyák, ott laknak. Maximum ketten. A Fallout 3-ban konkrét kommunákat hoztak létre az emberek, a New Vegas már az űrkorszakát élte, itt meg az én mérnöki segítségem nélkül nem tudnak létrehozni egy rohadt farmot se. Diamond City után nincs élet. Goodneighbour két utca. Covenant csak egy udvar. A FO3-ban feltörtem minden zárat, hogy benézzek az emberek lakásaiba finomságokért, az új részben abban sem vagyok biztos, van ilyen lehetőség. 200 óra után sem tudom megmondani.
A New Vegasban lehetett oldalt választani, a legkisebb bandákhoz is csatlakozhattál, és még itt is mekkora örömmel láttam, hogy nem csak a szokásos fosztogatók vannak, hanem ott a Gunner, Triggermen, Atom gyermekei, de mindnek az az érdeke, hogy engem minél előbb kinyírjon. Gondoltam egy RPG-ben én kiépíthetek magamnak valami élettörténetet, de nem túlzottan. A párbeszéddel nem volt bajom sose, de ilyenkor azért átjön a yes-no-ask butítás. Ilyen keretek között nem csoda, hogy nem tudok szót váltani velük. És voltak olyan helyek, ahol azt hittem, én szúrtam el valamit, azért lőnek folyton, de ennyi. Ez a játék, odamész és lősz, semmi interakció. Mintha nem lenne befejezve. NV-ban volt fosztogató banda, amelyik befogadott, voltak Szupermutánsok, akikkel szövetségbe léphettem. Ezt sem az emlékek homályosítják el.
Emiatt olyan emlékezetes társaságokat sem találtam, mint a "vámpírok" és Arefu, a gyerekek Kis Lámpafényben, a tizenévesek Nagyvárosban, a kannibálok Andale-ben, a szekta Oázisban, Dave és az ő köztársasága, a rabszolgatartók Paradise Fallsban, rabszolgák az Unió Templomában, a szellemváros Aknamező és a ghoul rezervátum Underworld. Rémlik? A történetért haladtunk tovább, fedeztünk fel több és több helyet, nem a lootért.
Az utakon nincsenek vadászok, kereskedők, nem futok össze senkivel, néha egy-egy random encounter, a kutyámon kívül nincs kivel szóba állni. Nem akar senki kártyázni az út szélén, mindenkit Settlernek hívnak, nincs miért és nincs mit felfedezni.
Amikor bejelentették a Nuka World DLC-t, és megláttam, hogy fosztogatók foglalták el a vidámparkot, azt hittem, hányni fogok.És most nem azért írom, hogy elvegyem más kedvét is tőle. De ez egy olyan ember véleménye, aki a lelket is kijátszotta az előző részekből.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz davidsone #5732 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy igen.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Nissifer
tag
válasz davidsone #5732 üzenetére
davidsone: nem ismerem az eladási adatokat, bejött nekik?
Gazdasági oldalon úgy néz ki a dolog, hogy kb. 100 millió dollárba volt a fejlesztés és nagyságrendileg kb. ennek a 10-szerese a bevétel. Anyagilag nem volt rossz a történet.
Népszerűségben (steam stat -current player) az a helyzet, hogy
Skyrim: 130%
Fallout 4: 100%
wicher3: 64%
Fallout New Vegas: 11%Reálisan ítélve a játékot a mai elvárások tükrében, mindannyian egyetérthetünk azzal, hogy gyöngécske.
Reálisan ítélve a játékot az előző részek kidolgozottságát figyelembe véve kimondottan a játékmenetre (dramaturgia) és a szerepjátékos elemekre fókuszálva, konstatálhatjuk, hogy botrányos. -
gyimger
őstag
válasz davidsone #5735 üzenetére
Szerintem jó játék, csak nem jó Fallout játék.
De arra kíváncsi lennék, hogy a nagy eladásból mennyi volt az előrendelő, aki az előző rész iránti lelkesedés miatt ruházott be az újra."The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)