Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
aktív tag
válasz A. Crowley #99219 üzenetére
Én a 4,5 méteres felfújható peremű medencével azt csináltam, hogy az udvaron két karót levertem egymástól kb. 2,5-3 méterre, utána tettem a tetejére rossz rongyokat, hogy ne szúrja ki a fóliát, majd utána kifordítottam a medencét és leverettem slaggal a koszt belőle.
Aztán ha megszárad, lehet porszívózni. De teljesen tiszta szerintem sosem lesz!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz qnadam #99602 üzenetére
Várgesztes Villapark, egy hét családi nyaralás. Bringával mentünk egy ismerőssel, hiszen csak 66 km. Gánton (AZON a Gánton! ) megálltunk egy étteremben inni egy bambit. Hárman voltunk, rendeltünk fröccsöt, sört, szódát. Pincér le akart ültetni egy székszoknyás asztalhoz, mondtuk, hogy nem szeretnénk, puccos hely volt, mi meg bringás cuccban, izzadtan. Na, erre szerzett egy talponálló asztalt, a rendelt italok mellé hozott vagy egy kg jeget is, jó lesz a kulacsokba! Eredmény: nyaralás végén a család oda ment be kajálni, négy felnőtt, négy gyerek. Mi keróval jöttünk haza, kicsit "eltévedtünk", 161 km lett a vége, kellemes túratempóban...
Most simák az idegeim, egyetlen baj, hogy egy hétig nem volt nyitva a medence teteje és 38 fokos a víz... Éjjelre nyitva hagyom, le fog menni a kellemes 33-34 közelébe, akkor a gyerekeket napi 4-6 órára bele lehet tenni!
Indulás előtti napokban még öntözőt bővítettem. Kaptam első becsléses ajánlatot a kertésztől 500-600 ezer közé lőtte be. Nekem 21 munkaórám ment rá, plusz 87 ezer Ft anyag és még a felülvetés hátra van, ami ugyebár vagy 47 dkg fűmagot jelent...
-
Bujdy81
aktív tag
Most, hogy irogattok az udvarról, kimentem megnézni a számokat.
Szóval az első kertben a gyep kb. 150 nm-es terület, a hátsó részen több, ott kb. 400 nm.
Itt azért nem állnék neki gyomokat kiszedegetni egyesével...Persze, kiköltöző városi módjára mi is betonozunk lefelé mindent. Most néztem, hogy a medence miatti terasz BŐVÍTÉS az kb. 15,5x7 méter azaz kb. 105-110 négyzetméter. Akkor azért szoktunk ennyit a burkolással, nem értettem, miért megy ilyen lassan! Mikor a kertész meglátta, közölte, hogy akkor mostantól olcsóbb lesz a fűnyírás, mert kisebb a terület...
Én csak annyit csináltam, hogy 8 éve megfújtam totális gyomírtóval, aztán felrotáltam 3x, majd egy hét múlva megint gyomírtó és rá egy hétre elszórtam a magot. Most már gazos, meg - mivel megcsináltam az öntözőt - eléggé feljöttek a gyomok is, de a kétszikű írtó arra való, hogy csak a tarackkal keljjen foglalkozni utána...
Ebben a melegben nem merem pótolni a füvet ott, ahol ástam az öntözőnek, mert félek, semmi értelme, majd 1-2 hét múlva.
-
Bujdy81
aktív tag
E!
Csak, hogy én legyek a 100000. hsz, mert ha Jahno, akkor tuti valami túlcsordulás miatt lehalna a fórum...
[ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #100149 üzenetére
"Főleg, hogy alacsonyabban van a kormány mint az ülés"
A kormány alacsonyabban van és az gond? Most vasárnap a TT keróval tekertem megállásokkal 7,5 órát és nem volt kényelmetlen. Pedig azon a KÖNYÖKÖD van alacsonyabban, mint a nyereg:
A titok a megfelelő nyereg és a megfelelő nyeregszög! -
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #100175 üzenetére
Hát az a helyzet, hogy fogsz egy országúti kerót, teszel rá egy könyöklőt és kipróbálod. 99%, hogy nem lesz jó. Leveszed a könyöklőt, átteszed a trekking bringára, kipróbálod. 99%, hogy kifejezetten szart lesz.
A TT bringának más a vázgeometriája, a felsőcső és a nyeregcső nyitottabb szögben áll, tehát teljesen másmilyen, sokkal komfortosabb rajta hasalni.
Ezen felül pl. a lenti képen láthatod, hogy a nyeregcsövön is két rögzítési pont van a nyeregnek, azzal is lehet összesen vagy 10 centit játszani, hogy a nyereg előre-hátra mozogjon, ezzel is változtatva az ominózus szöget.
Mondanám, hogy gyere el és ülj rá az enyémre, de az is kényelmetlen lenne, mert ha csak 5-8 centivel magasabb vagy, mint én, akkor már nem kényelmes neked az ami nekem igen...
Tényleg elég kényelmesen lehet rajta könyökölni, én azt szeretem a legjobban, hogy a csuklóm nem fájdul meg, illetve, hogy közben lehet használni a kezem. Csokit nyitni, térképet csekkolni, stb. és közben teljes kontroll alatt van a kormány, mert a könyökeim lent vannak.
Amit még lehetne fejleszteni, ha sok pénzem lenne, hogy a 2x10-es 50/34-11/28-as hajtást le kellene cserélni egy elektromos 1x12-esre, ahol 48-10/32 lenne a hajtás (ez kb. 1000 EUR). Mert akkor lehetne egy picike arduinót tenni rá, ami venné a jelet a wattmérőről és a teljesítmény, pedálfordulat paraméterek alapján lehetne automata váltót hergelni a keróra. De ezt majd ha nagyon ráérek (=sosem)!
-
Bujdy81
aktív tag
Drón topic:
Gyereknek van egy kisebb drónocskája és nem marad egy helyben, ha lebegni kellene neki, hanem szépen lassan "sodródik" egy irányba. Kérdés, hogy mit lehet tenni? Valamit kalibrálni kellene? Nyilván az az ok, hogy eddig 87323 alkalommal esett a susnyába a drón, de azért jó lenne, ha tudná még használni picit...
-
Bujdy81
aktív tag
Tudja valaki, hogy mi a folyamata a KGFB szerződés kötés folyamatának?
Tegnap kiderült, hogy tavaly áprilisban nem sikerült szerződést kötni a C4-re. Volt ugyebár itthon egy kis fennforgás, a biztosító megküldte a szokásos levelet a szerződésről, mi meg elfelejtettünk utalni...
Ami zavar, hogy utána SEMMI kommunikáció nem jött, csak tegnap kiderült, hogy nincsen biztosítás az autón és most ugyebár fizethetjük a fedezetlenségi díjat. Szóval az a kérdés, hogy nincsen valami törvényi szabály, hogy ha a user balfasz, akkor a biztosítónak kellene küldenie legalább egy emlékeztetőt?
-
Bujdy81
aktív tag
válasz zetor2000 #100528 üzenetére
Fejlemény van az ügyben!
Engem csak az zavart, hogy egy fia emlékeztető nem jött a biztosítótól és azért az mégsem járja, hogy egyetlen levél után elfelejtünk fizetni és sosem szólnak többet. Ebben az esetben azt érzem, hogy nem korrekten jártak el.
Nos, kiderült, hogy jött e-mail, csak asszonynak spam mappába (felhívta a biztosítót és azok visszakeresték) kerülhetett és kitörölte. Innentől sima az ügy, nem fizettünk, mi vagyunk a hunyók!
Igen, fizetés lesz, keményen, mert, ha jól láttam, akkor 870 Ft/nap a fizetendő összeg...
De ez még nem minden, ugyanis hogyan derült ki ez az egész? Szerintetek úgy, hogy a csilliárdért épített VÉDA elkapta, hogy nincsen KGFB és itt a csekk? Nem.
Tegnap nekikoccant egy autónak a lámpánál. Tipikus szitu, sok gyerekkel ment, megállt a lámpánál majdnem, gyerek szólt, odafordult, lejtett az út, bumm!
Nem volt nála kék-sárga. Ellen oldalnál sem. Akkor hívtak egy rendőrt. Na, kijön a rendőr, látja, hogy a károsult kocsiban két gyerek, a károkozóban öt gyerek, két kétségbeesett anyuka. Károkozó (asszony) nyilván nem vitatta a felelősséget, lehet papírozni. Rendőr elkezdett intézkedni, ellenőrizni, ekkor derült ki, hogy nincsen KGFB az autón (ugyebár ilyenkor drukkolok én a vonal végén, hogy ugye nem a Berki Bently-jének ment neki). De legalább a műszaki is lejárt... Hiába, fennforgásos időszak volt az elmúlt másfél év, három autónk van, kettőnek rendben a papírjai, kár, hogy a harmadikkal ment.
Az ellenoldal egy halál korrekt (eddig) hölgy, 2005-ös Ford Focusa van, szóval elvileg max. 1,5 millió a kár, mert többet nem ér az autója... (de ez elméleti határ, erősen remélem, hogy jóval kevesebb)
Ezen felül be kell majd fizetni a fedezetlenségi díjat, plusz ugye a C4 is törött. Meg műszakija sincsen.
Szóval ez most egy laza 1-2 millió lesz a végére, picit át kell gondolnom a felújítás/házbővítés dolgokat, cash-flow menedzsmentet...
(meg az adminisztrációnkat is újra kell gondolni, mert nem ez az első eset, hogy valami bürokratikus ügy nincsen elrendezve)
Ami tényleg bosszant, hogy ha időtlent idők óta nincsen KGFB az autón, akkor mi a pitsának van a VÉDA a meg a többi csoda, ha ezt sem nézni rendszám alapján. Sokkal jobban jártunk volna fél éve egy vaskos büntivel, mint így...
-
Bujdy81
aktív tag
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz qnadam #100553 üzenetére
Mikor rendőrt hívtak, ezt még nem tudták. De ja, tök alap, azért ez gáz helyzet. Még jó, hogy a jogsi nem járt le...
Egyelőre ott járunk, hogy az illetőnek első blikkre mondtak egy 6-700 ezres javítást. Egy 16 éves Focusra, amit saját bevallása szerint két éve 1.150.000 Ft-ért vett.
Szóval most jön a kárbecslő szemle, ami meghatározza a kár előtti értéket és annyit kell maximum helyt állnunk. Tartok tőle, hogy a károsult (aki egyébként rendkívül korrekt volt eddig végig, csakúgy, mint a kivonuló yard) akkor fog koppanni, mikor kap egy 7-800 ezres eurotax értéket, hogy annyiból vegyen autót...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Sipi- #100555 üzenetére
2021.04.19-én. Az elvileg a veszélyhelyzetben volt. Akkor tulajdonképpen ez nem is para?
Mivel a rendőr szumma (no KGFB, figyelmetlen vezetés) tíz ezerről írt csekket, ezért mindegy, hogy mikor járt le...
Szerk.: mégis fontos, mert így akkor van KGFB a C4-en és van műszaki érvényesség is, tehát járhatok vele pl. a bontóba!
[ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
aktív tag
válasz hobizoli #100562 üzenetére
Mondjuk Ausztriában, Olaszországban más a KRESZ, mint nálunk, ott teljesen szabályos, hogy kettő kerékpáros szélességű boly megy együtt...
Meg bazi nehéz ám áttekerni Ausztria hegyein egyik végéből a másikba úgy, hogy közben elkerülöd a hágókat. Ahol ugyebár mindig nagy a forgalom.
Amúgy tesód miért dohog?
- Vagy nem ment messzire és akkor kibírja azt a pár percet,
- vagy menjen autópályán, ne szívjon a kis hegyi utakkal. -
Bujdy81
aktív tag
válasz Jahno #100563 üzenetére
Én igyekszem konstruktív lenni, de az a helyzet, hogy nem nagyon van hol. Ahhoz, hogy biztonságosan meg tudjon előzni kell tartania 120-150 centi oldaltávolságot. Azt pedig sávon belül nem lehet, nem fér el. Ha meg át kell lépni a felezőt, akkor úgyis csak akkor tud előzni, ha nem jönnek szembe. Ha meg több sáv van, akkor úgyis problem solved.
Az egyetlen dolog, ahol van relevanciája az előzékenységnek az a nagyobb kereszteződések. Ha pl. egy 2x3 sávos utat keresztezek, akkor a lámpától indulva picit jobbra tudok húzódni és mire átérek a túloldalra 2-3 autó meg tud előzni. Vagy ha pl. emelkedik az út, akkor ki tudok térni a buszmegállóba egy fél métert, de kb. ennyi.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Samott #100571 üzenetére
Ez nyilván ugye csak akkor igaz, ha az autós nem meri használni a szembesávot! Mert ha az út jobb szélétől 50 centire megyek, akkor az út jobbszélétől két méterre simán meg tud előzni. Ha pedig a jobb szélétől 100 centire megyek, akkor pedig a jobb szélétől 250 centire is meg tudna előzni. Ha akarna. De valahogy sokan félnek annyira átmenni a másik sávba, mint amikor autót előznek...
A sáv szélén menni azért nem ideális (eltekintve a hazai utak állapotától), mert akkor szinte felkínálom, hogy sávon belül 37 centi oldatávolsággal előzzön meg. Ha középen mennék, akkor legalább ezt nem lehetne.
A legrosszabb, az idén elvileg megújuló Pákozd-Dinnyés közötti összekötő út, ahol egyszerre vagyok jófej, mert a lehető legjobban lehúzódok és vagy kötsög, mert a sáv közepén megyek. Sok helyen annyira fos már a burkolat, hogy a két eset egybeesik...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz ezittketto #100586 üzenetére
Erre meg HZ a tanú, hogy a helyszínen a rendőr előtt mondott dolgokat is simán vissza lehet vonni...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #100585 üzenetére
Aegonnál kötöttük anno a KGFB-t, most ott kötöttük újra.
Már béreltem egy kárszakértőt, aki kimegy, megnézi a vétlen autós kocsiját és utána látjuk, hogy mi a kár "teteje". Igen komoly esély van a GTK-ra, viszont van egy ismerős, aki belevágna a kocsi rendbehozatalára "okosban", szóval esélyes, hogy a roncsot megvesszük eurotax áron és utána ő kereshet másik autót azonnal, mi meg próbálkozhatunk a helyreállítással.
A para csak az lesz, ha kiderül, hogy mennyi az Eurotax érték és szembesül vele a károsult...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz ezittketto #100593 üzenetére
Képet nem láttam, elbeszélést hallottam.
Asszony szerint a kombi fóka csomagtartója nem nyitható. Károsult szerint elvitte egy általa megbízhatónak vélt szerelőhöz, az indított azzal, hogy "alsó hangon 6-700 ezer". Ennyit tudunk, a többi spekuláció.
Amit én tudok/gondolok: a C4 magsabb, mint a Focus -> nem a Focus "kemény" részét kapta el a C4 kemény eleje. Ennek ellenére a C4 is eléggé deformálódott, de abban csak a rejtett, gyűrődő elemek. Ez persze még lehet drága a jövőben.
Ha nem nyílik a vége a kocsinak, akkor a csomagtartó ajtó tuti kuka. Mivel a C4-nek a bal eleje jobban nyomódott, mint a jobb, ezért jó eséllyel nem pont egy egyenesben, 100% átfedéssel haladtak -> a Focus érintett oldala is jobban károsodott. Ha ott doblemez, lámpa, stb. cserés (plusz lökhárító, opciósan park radar stb.), akkor simán igaz lehet a 6-700 ezer. Csak akkor ő jól megszívta, mert GTK és kevesebb pénzt kap, mint amennyiért autót tudna venni...
Még az jár a fejemben, hogy elmegyek a 407-essel a szemlére és megkérdezem a hölgyet, érdekli-e az autó csere eurotax értékegyeztetéssel. Mégsem kellene négy autónak lenni a nevünkön...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #100623 üzenetére
Úgyérted, hogy a 407 két évvel fiatalabb, kényelmes és van benne üvegtető?
Amúgy valóban nem azonos a célcsoport, főleg, hogy az övé benzines, az enyém dízel. Mivel meg szeretnék szabadulni tőle, ezért megkérdezem. Ha kell, kell, ha nem, nem...
Most úgy számolok, hogy egy Eurotax értékű Focus ára huss, aztán, ha kevesebb, akkor szüret...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz -igu- #100862 üzenetére
De jó neked, eléggé irígykedek. Ma a Balatonban voltunk, sajnos az is vagy 24-25 fokos, nekem már kicsit sok, bár pancsolni jó volt. Úszni meleg.
Ellenben az otthoni az jó volt, mikor szerda kora reggel volt 16,5 fok és beültem a 33 fokos medencébe, "csak úgy". Kezdem érteni tesómékat, hogy miért vettek jakuzzit és használják decemberben...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz ezittketto #100989 üzenetére
Lakott területen. Kint elvileg szaladgálhat, de ha vadász úgy érzi, hogy vadat hajt a kutya, akkor lelőheti.
A vadászok 99% nyilván a kutya fajtájából egyből vágja, hogy melyik a rabsic agár és melyik a hobbi kutya. Utóbbit azért nem szokták lelőni...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz ezittketto #100997 üzenetére
Mindkettő?
Tudtommal póráz kell, de szájkosár csak bizonyos fajták esetén...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz -NoVa- #101315 üzenetére
A határ nekünk is kb. 15 perc volt, max. 30, regisztrációval. Ellenben ismét felhúztam magam a horvátok lehúzásán!
Azok kedvéért, akik azzal példálóznak, hogy a horvátoknál milyen olcsón épül az autópálya:
Azt az útszakaszt, ami osztottpályás, leállósáv nélküli, keskenyebb sávokból áll és 60-110 között váltakozik a sebességhatár, nos azt NEM autópályának hívjuk. Gyakorlatilag két dologban hasonlít az autópályára: osztott pályás és fizetni kell érte. Károlyváros (Karlovac) és Pula között konkrétan nulla méter olyan szakasz van, ahol 130-cal szabadna menni...Mindezért a határtól Puláig fizettünk kb. 6000 Ft-ot irányonként!
Ja, és azt is illene felmérni illetékes elvtárséknak, hogy ha a turizmusból élnek, akkor az A1-es autólályán Zágráb-Károlyváros között ne legyen már dugó a semmitől! Odafelé hétfőn mentünk, visszafelé pénteken, szóval nem a szombati csúcsban...
Egyszerűen túl van terhelve az út és nem látszik a kapacitás bővítése, miközben drága és a GDP egy húzóágazatát veszélyezteti (speciel átgondoltuk, hogy 9-10 órás tortúra árán NEM fogunk menni jövőre is)...
-
Bujdy81
aktív tag
Árbecslés a javításokra:
C4:
- Motorháztető - bontott
- motorháztető zsanér (2 db) - új
- lökhárító merevítő, új
- komplett első lökhárító - bontott
- bal oldali ködlámpa - bontott
- lámpa takaró - bontott
- bal oldali fényszóró fül - új
- bal oldali sárvédő tartó műanyag - új
- légterelő (2 db) - új
- jobb oldali, motoros visszapillantó tükör - bontott -> ez egy korábbi, garázsból kitolatás miatt
- motorháztető, lökhárító fényezése
- munkadíjFocus:
- Hátsó vészhárító
- hátsó kötény
- h.k védőléc
- jobb hátsó védőléc
- hátsó vészhárító kereszttartó
- csomagtértető
- embléma, felirat
- fényezés: hátfal fedél, hátsó vészhárító, hátfallemez (javítás), jobb hátós oldalrész (javítás)Fentieket a kárszakértő hozta ki, azzal, hogy a csomagtérajtó nem nyílt ki, így pótszemle lehetséges. Nyitás után annyi derült még ki, hogy a csomagtartó padlólemeze is sérült, azt is javítani kell.
Tippek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Óra topik
- Már az ASRock portfóliójából sem hiányoznak a tápegységek
- Szólánc.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett Magyarországra a Xiaomi Smart Band 9 Pro
- Asszociációs játék. :)
- Mikrotik routerek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Xiaomi Watch 2 - fast fashion
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest