Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
őstag
válasz chris-77 #4948 üzenetére
Amikor a Clio csinált effélét, a talán a gyújtásvezérlő kábelezése környékén volt kontakthiba. A lényeg, hogy a hengerfejek környékén némi hő is akad, amitől a kábelek 15 év után kezdék elveszíteni friss gyári jellegüket. Meg a kábel jellegüket is, inkább porladtak. És az érintkezők sem érintkeztek már úgy. Megmozgatás után indult, aztán szervizben kicserélték újakra.
-
npera
újonc
válasz chris-77 #4948 üzenetére
Ha a gyújtás, akkor vagy kábel vagy trafó. Ha egy nagy trafó van és kábelek, akkor a kábeleket meg tudod nézni. Ha valahol ívet húz, akkor baj van.
Ha minden hengeren van egy kis trafó és közvetlenül csatlakozik a gyertyára, akkor akár a trafó is lehet döglött. Bár neked most teljes a csend és nem egy henger vacakol. Tehát ez szerintem nem valószínű.
Nagy biztosítékokat is nézd meg, az erős áramúakra gondolok ami a motortérben van.
Ja, és a földelő sarukat is nézd meg. Elvileg kell legyen egy a motoron és egy a váltón.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
Csávó a posta előtt úgy dobta el a cigit, hogy pont egy száraz levélkupacra, ami szépen füstölögni is kezdett. Még álmos voltam a vitakozáshoz, meg cuccokkal is tele voltam nem akartam verekedni, de valahogy ilyenk miatt kellene most svédeknél is betiltani a dohányzást, aztán senki nem értené, hogy demiért. Azért.
Lépcsőházban már balhéztam egy öreglánnyal, annal simán visszaadtam a kezlbe, hogy elvesztette itt van :-D
-
chris-77
újonc
-
Gabibácsi
tag
válasz chris-77 #4955 üzenetére
google képkereső, kocsidra keresve
de amúgy vannak fekete kábelek a gyertyákhoz, de kétlem hogy mind egyszerre ment tönkre
esélyes egy ötödik kábel a trafótól, ami meg a motoron a gyújtáshoz
persze fogalmam sincs milyen motorú kocsid van , szóval elméletben szakértekha a főtengely-jeladó makkant meg, akkor is ugyanez a tünet, akkor meg egyszerűen tologasd a kocsit, hátha jó lesz
benzindolgokkal meg sokindent nem tudsz csinálni, az szerelő
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
blueboi69
csendes tag
válasz chris-77 #4966 üzenetére
Ebben az esetben gyújtás vagy benzin, ahogy a többiek is tippeltek. Érdemes lenne kitekerni valamelyik gyertyát és megnézni/megszagolni, hogy tocsog-e a benzinben vagy tökszáraz.
Szikrát lehet ellenőrizni úgy, hogy a gyújtáskábelt rárakod a kitekert gyertyára és hozzáérinted a blokkhoz, miközben valaki indítózik. (2emberes, egyedül csak akkor állj neki, ha gyorsabban mozogsz mint ahogy az áram folyik), Érdemes egy ronggyal fogni a gyertyát ott ahol a gyújtáskábel gumiharangja rámegy.
Ha a gertya benzinszagú, akkor az benzinpumpa jó (én pl nem hallom az utastérben, szóval autója válogatja milyen a hangszigetelés). Ha nincs benzinszag vagy nem vagy biztos benne, akkor kitekered az összes gyertyát, indítózol és szagolsz a motornál. Ha továbbra sincs, akkor valszeg tényleg nincs benzin.
Viszont ha nagyon kezdő vagy, akkor ne bajlódj ezekkel, keress valami szerelőt, aki ránéz, mert több oka is lehet a benzin/gyújtás kimaradásnak.
Még az sem kizárt, hogy biztosíték, vagy ha van rablásgátló/riasztó akkor akár annak a reléje is beszarhatott, ami alap esetben nehezíti az autó ellopását azzal, hogy megszakítja a benzint/gyújtást.
-
chris-77
újonc
Amúgy bátran próbálkozhatok indítgatni, vagy ne eröltessem túl sokat?
Gondolom az akksinak sem tesz jót...HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
-
npera
újonc
Ha lesz alaska style bushplane kisgépem, akkor ilyet veszek bele. Kell mellé egy kis G5 is. A G3X az már túlzás szerintem.
-
-
FőDudu
addikt
válasz chris-77 #4976 üzenetére
Megette a gyujtas kabeleket a nyest.
Az altalaban ejjel dolgozik.Van ra valami budos szagu megoldas amit jol elkerul.
Nem tudom ki emlitette, hogy az volt a megoldas. Valami feromonos vagy egyeb modon (nekik) budos cuccot kell berakni a motorterbe.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
Az utolsó verekedést nem értem teljesen miért is volt.
-
-NoVa-
őstag
Igazából most még panaszkodnak a ledesített közvilágítás gyengeségére, de majd ha izzó nyestekkel kompenzálják, akkor rendben lesz újra. Csak még 12V-os vackaink vannak elterjedve.
Tegnap pont kicseréltem egy ilyet komolyabb vörösen izzás meg szikrázás nélkül, újraélesztettem a Hondát. Új Varta be, körbenéztem, hogy vizsga előtt mit kéne megcsinálni rajta, és anyáztam egy sort. Bal első helyzetjelző izzó, kerékíven át megközelíthető, vagy fényszóró - lökhárító le. Meg a ködzárófény sem világít, a talán nem a kipiufogón át kell. Szarjapán.
-
Gabibácsi
tag
Nekem kedden megy szerelőhöz a vectra, nem irigylem őket. Megint kontaktos a jobb első indexem, amit a hüllőnél egyszer megcsináltak már, aztán ők megjavították. De a melegben megint szarakodik.
Kerék le, kerékburkolat le, lökhárító le, lámpatest ki :-D
Kanyarkövetőxenonszarnémet..izémárfrancia
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
eattila
csendes tag
válasz Gabibácsi #4979 üzenetére
Nekem van valami nyest riasztó a motortérben. Mintha valami ultrahangos szar lenne. De nem tudom működik e, vagy valaha akadályozott e meg nyestet a rágcsálásban.
Azt tudom, hogy a suzukiba egy bement valami, és szétszedte a motorháztető szigetelést.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
blueboi69
csendes tag
Muterom wartburgjában régen rágta nyest a gyújtástkábelt, akkor egy kerítéshálót raktak a motortér alá. Az összes szerelő megőrült tőle mikor meglátta
Érdekes módon nekem semelyik bmw-t nem rágta meg soha. Budaörsön lakott egy nyest, akinek a wc-jére parkoltam és építettem a fedett kocsibeállót. Konkrétan a motorháztető bal első sarkára szart mindig, Ha hátrébb álltam 20centit, akkor a lökhárítóra, ha nem álltam bent, akkor arra a helyre ahol egyébként az autó lenne. Szerencsére nem minden nap csinálta ezt, de mindenestre furcsa egy szokás volt.
Ha olyan az autó, hogy gyújtáselosztós és pont a közös kábelt rágja el, akkor nem kell mindet megrágnia, hogy ne menjen.
-
chris-77
újonc
No új fejlemény. Megnéztem/tük (pontosabban hallgattam/tuk) a szomszédokkal és úgy néz ki, hogy pumpa nem megyen..
Meg is találtuk, a csomagtartóban van fedőlemez takarja.
És úgy se hallottuk.Egy hülye kérdés még : amit a bardi üzemanyag szivattyúnak hív az oldalán az lehet ez a pumpa? Mert elég laza 60-70ezres ára van..
Illetve az ac pumpa is ugyanezt az alkatrészt jelenti, csak hívják így is meg úgy is meg amúgy is?![ Szerkesztve ]
HWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
-
FőDudu
addikt
Ra kell kotni a 12 voltot egy darab vezetekkel es ha nem mukodik, akkor az doglott.
Elotte jol ki kell merni melyik pontja megy a kasznira - az a foldeles. A masikra kell a 12 voltot kotni.
Ha meg fix 12 volton van es a testet adja ra relevel, akkor ertelem szeruen a masik pontot kell testre kotni es arra kell felbugnia.Ha mukodik a punepa, akkor johet a biztositek, rele, kabel kitesztelese.
KB 5 perc az egesz - csak kell egy hosszu vezetek az akkura vagy testre.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Alfanal az AlfaOBD nevu progi a legalapabb ELM317-es cuccal mindenfele huncutsagra kepes.
Olyan gorbeket kepes realtime rajzolni amiket max Hz forumtars ert megDe akar a legzsakokat is el lehet vele durrantani - van mindenfele teszt uzemmod benne (igen legzsak teszt is).
Azert jo a progi, mert a hibakod jelenteset leszedi ertheto formaban - nem egy P0304-et kapsz ha gyujtas kimarad a negyedik hengerben, hanem szovegesen elmagyarazza mi az abra.
FőDudu
-
Samott
addikt
Fura, mert nekem mindenfele kabeleket kellett venni a puntohoz. Pont az alap ELM317nem volt eleg semmire.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.