Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz hobizoli #111905 üzenetére

    Szerintem erről Jahno és lokátoros expertek hosszan tudnának regélni, de ez egyáltalán nem bináris.

    A radar valamilyen frekvencián ad valamilyen "mintával", aztán a visszaverődő "csomagokat" kell fogja és értelmezze. Az csak a filmekben van, hogy bekapcsolják a radart és ott villog rajta pirossal a szimbólum, hogy ott az ellenfél (főhős), aztán lőnek rá.

    A cél anyaga, bevonata, keresztmetszete, hajtás jellege (propeller, turbina), élek száma és jellege, felület érdessége mind számít. Meg persze a távolság, magasság, sebesség.

    Ha főleg könnyű anyagokból épült cucc repül igen lassan, akkor azt például jóval nehezebb bemérni, mint egy viszonylag gyorsan (értsd tipikus repülőgépes sebességtartomány) repülő fém gépet, ami tele van élekkel, szegecsekkel, csavarokkal, forgó turbinalapátokkal, amiknek óriási radarvisszaverő felülete van.

    Egy szemből érkező vadászgépnek ha a radar belelát a gázturbina kompresszor fokozatába, akkor az jóval könnyebben észlelhető, mintha olyan lenne a szívócsatorna geometriája, hogy nem látni bele. Ezért is szív a B-2 felülről elég komplikált alakú csatornán keresztül, hogy ne lássa a radar a hajtóművet szemből.

    Nyugat-Németországban például egy ideig gondot okoztak a kábé 250-el haladó prémium szedánok, mivel a radaron kis propelleres gép sebességgel haladtak és az őrjáratozó gépek nem tudták eldönteni, hogy DDR behatolás van-e éppen kisebb géppel vagy csak Hans-Jürgen "halad" a 7-es bimmerrel.

    Szóval ezek a sci-fi számok az 500 km-el vélhetően egy nagyobb hagyományos konstruciójú fém gépre vonatkoznak optimális sebességtartományban és magasságban. Egy kompozit kisméretű drón töredék távból lesz észlelhető és követhető.

Új hozzászólás Aktív témák