Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cooper911

    senior tag

    válasz orientcx #29852 üzenetére

    "felesleges dísztárgy, mint a bólogató kutyus a kalaptartón?"
    Hohohoóóó! Szaladok is a Frontierhez 5 eurót lobogtatva, hogy a sok bólogató bénaság helyett egy bólogató kutyát kérek a műszemfalamra! :D

    Más:
    Ruin scannelőktől kérdezem:
    A Gamma ruin bolygóján van egy másik ruin. Olyan mint az alpha ruinok csak sokkal magasabb. Erről tudunk már valamit? Az Alpha és a beta ruin scan után most szálltam le a gammánál. Ha itt végzek megnézem ezt a másik ruint is.

    [Ha ezt a kupont kivágod, tönkremegy a monitorod]

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz orientcx #29852 üzenetére

    "A kommented annyi sebből vérzik, hogy nem fogok minden pontján végigmenni, mert most annyi időm nincs, csak néhányat ragadnék ki"

    Nagy kár, nem szégyenlek a tapasztaltabbtól és a nagyobb tudásúaktól tanulni. A vérző kommentemre adott gyors kezelésedért, a beteg állapotának stabilizálásáért is már nagyon hálás vagyok azonban és semmiképp nem élnék vissza a drága időddel.

    "Ha már a CZ-re hivatkozol, akkor tudhatnád, hogy a sebesség nem elsősorban az iszkoláshoz kell, hanem az odaéréshez, hogy még neked is jusson a potya falatból, de ami a lényeg, hogy ez a fejlesztés nem csak a sebességet növeli, hanem a manőverező képességet is."

    Köszönöm, ezt tényleg nem is tudtam és nem is tapasztaltam eddig. Nekem eddig nem tűnt fel, hogy a frakció hajói, amelyeket választok a CZ-be lépve nélkülem kiírtják az ellenfelet újra és újra és csak arra kell ügyelnem, hogy oda kell érnem egy-egy potya lövésre, killsteal-re. Nekem inkább alakult ki az -az ezek szerint helytelen- benyomásom, hogy közbeavatkozás nélkül az ellenfél dominálni kezdi a harcmezőt, miközben -ez szintén tévedés lehet- mindkét fél folyamatosan spawnol újra.

    A manőverezési képesség viszont egy összetett dolog, mindjárt visszatérek erre az FA Off kapcsán. A fejlesztés valójában két alapvető, mozgást meghatározó tényezőt érint: a hajtómű optimális "szorzóját" és az optimális tömeget. Az, hogy ez milyen haszonnal jár, több dologtól függ:
    -milyen tömegű adott pillanatban a hajó, amikor használod. Összességében a fejlesztésnek lehet pozitív és negatív hatása is, de egy jó fejlesztésből egy átlagos FDL a leggyakoribb hajtóműosztály használata mellett általában jelentősen profitál. Természetesen -amire a "manőverező képességgel" célzol- a fejlesztés minden hajtóművet érint.
    -az adott hajótípus, chassis alapvető mozgási karakterisztikája. Ennek egyik eleme az általad fordulatként emlegetett elérhető saját tengelyeken mérhető szögsebesség, azaz a hajó saját tengelyei körüli elfordulása jelenti. Fontos világosan látni, hogy ez a fordulás megvalósítható álló hajónál, egyenesvonalú, egyenletes mozgást végző hajónál vagy csaknem bármilyen sebességvektor mellett. Ezt a hajtómű mérnöki fejlesztése befolyásolja. A másik eleme a hajtóművek egymáshoz viszonyított tolóerő-aránya (Gyorsító-lassító, vízszintes-függőleges-oldalirányú). Ezt a mérnöki fejlesztés egyáltalán nem befolyásolja, ez az űrhajó típus (chassis) sajátja. A hajtómű fejlesztése ennek a keretei között érvényesül, összességében a mozgás, a végsebesség és a manőverezés is változik, de az alapkarakter az FDL-nél nem veszik el. Ez a fenti és egy másik, chassishoz kötődő módosító hatása (a másik a gyorsulás, minden hajtómű relációjában, azonban hajtóművenként külön meghatározott mértékben).

    "Most arra külön ki sem térek, hogy az FDL-re a "tank" jelzőt használod, mert az meglehetősen vicces,"
    Az FDL induló shieldje nekem természetellenesen nagynak tűnik ahhoz képest, hogy egy vadász. A Vulture-é is, bár az némileg kisebb. Ez persze ízlés dolga, ezen nem vitáznék. Nyilván vannak erősebb pajzsú hajók és sérthetetlen chassissal bíró hajók is a játékban. Bárki szabadon megválaszthatja, hogy neki mi számít tanknak. Nem beszélve arról, hogy most már pajzsot regeneráló sugár is van.

    "de ami a lényeg, próbálj meg egyszer csak úgy simán megfordulni, aztán boost+FAOFF-al, és mérd le az időt (a különbség akkor fog megmutatkozni, ha épp nem a kék mezőben van a sebességed, márpedig harci helyzet sokszor megkívánja az attól való eltérést)"

    Pont ez itt a lényeg. A kék mezőben nem a sebességed van, hanem a relatív tolóerőd. Az FA off nem a hajód mozgási irányának, mozgási vektorának a változását befolyásolja, hanem leválasztja a tolóerőszabályozást a hajó saját tengelyei körüli elfordulásról. FA Offban a joystick karja csak a saját tengely körüli elfordulást vezérli, a hajtóműveket nem. Ezért "gyorsabb" úgy "megperdülni", minha a nem "vízszintes", azaz longitudinális hajtóműveket is kezelné a rendszer.

    Az általad leírt módszer csak a hajó szögsebességét méri. A mérés érvényesül álló helyzetben perdülő hajónál, egyenesvonalú, egyenletes mozgást végző hajónál, szűk és táv íven forduló hajónál, több tengelyen forduló hajónál (bármely tengelyre vagy azok síkjában található más egyenesre). Így nincs kapcsolatban a mozgás irányának megváltoztatásával, ami egyébként az E:D-ben a három hajtómű együttes használatával a leggyorsabb, amit az FA Off alapértelmezésben csökkent.

    Az, hogy a hajó mozgása mennyire vesz részt a hajó védelmében, az határozza többek között meg, hogy milyen szöget zár be a rá tüzelő fegyver csövéhez képest. Egy álló hajónál ez a szög állandó. Egy közeledő / távolodó hajónál közel állandó egyenes vonalú mozgás esetén. Attól való eltéréskor a távolság növekedésével csökken a szög, bár a tűz pontossága is. A közeli célpontok esetén annál jobb a védelem, minél közelebb van a hajó mozgási síkja a 90 fokhoz a célzóhoz képest, illetve minél nagyobb az ilyen irányú mozgási komponense a védekező hajónak. Még többet segít, ha ezen a síkon nem egyenes vonalban, hanem két dimenzióban mozog a hajó. Az E:D esetében részben ezt a védelmet csökkentik sorrendben a gimbalos és turretes fegyverek, ugyanakkor növelik a gyorsabbtól lassabb felé haladó lövedékek.

    A három térsíkon történő mozgásban van az FDL hátrányban a Vulture-hoz képest. Ez a chassis karakterisztikájából következik. A mérnöki fejlesztésekkel önmagához képest javul a hajó, de az alapkaraktere megmarad. Nem az a baj vele, hogy a fegyvereit nem tudja az ellenfél felé fordítani. Ezt az FA Off segíti. Megjegyzem, ez a legtöbb hajóosztályra igaz, amit próbáltam.
    Az azonban világos, hogy az, hogy egy hajó fegyverei az ellenfélre néznek, nem jelenti azt, hogy az ellenfél hajó fegyverei nem néznek ugyanígy vissza. A kettő független egymástól, a sebződést pedig úgy lehet csökkenteni, ha a másik hajó (fegyverének) longitudinális tengelyére merőleges síkon tud mozogni a hajó vagy tarósan kívül tud maradni annak célzási szögtartományán.

    Ezt a képességet az FA Off kikapcsolt hajtóművek esetén rontja, mivel az FA kikapcsolása leválasztja a hajtóművezérlést, és álló hajónál álló hajóra tüzelhet az ellenfél, mozgó hajónál pedig egyenesvonalú egyenletes mozgást végző hajóra, ami a lövész szempontjából közel áll.
    A legtöbb E:D parancsnok azonban ezt nem így nem éli meg, hiszen a gázkar folyamatosan adja a tolóerőt a laterális tengelyen. A hajó gyorsan elfordul a saját tengelye körül, van tolóerő, az űrben relatíve kevés (kevesebb) a viszonyítási pont. Összességében azonban mégis az a helyzet, hogy FA Off alkalmazásakor nő a tengely körüli sebesség és csökken a védelmi szempontból hasznos ívsebesség, rádiusz a lövészhez képest, merőleges síkon mérhető sebesség.

    Az általad leírt helyzetben az FA-Off + boost használatakor nő a rádiusz is, önmagához képest. A FDL viszont egy így is kisebb rádiusszal fordul, ugyanakkor sokáig sodródik egyenes vonal mentén, attól relatíve kevéssé eltérve egy 180 fokos forduláskor, FA onban és FA Offban egyaránt. A mozgása kevésbé folyamatos a laterális vagy ventrális hajtóművek használatakor is. Ez elkerülhetetlenül növeli a kitettségét bármilyen helyzetben.

    A mérnöki fejlesztések tehát lényegesek, de egyik sem univerzális gyógyír, az FaOFF segíti a célzást de nehezíti a sebződés elkerülését.

    "" A pajzs abszolút töltési sebességét azonban az SB-k nem módosítják, ezért mindez az itt felvetett alapkérdést nem érinti."
    -
    Jól értem, ezek szerint a SB egy felesleges dísztárgy, mint a bólogató kutyus a kalaptartón? Ez az érvelés elég furcsa irányba mozdult el :)"

    Ezt valószínűleg valahol máshol olvastad, de ha már itt van, hasznos kitérni rá.

    Fontos megérteni, hogy az SB a pajzsot nem tölti és saját magát sem tölti. Az SB-t is a pajzs tölti, ha kell. Ennek megfelelően nem befolyásolja a töltési sebességet. Ha tehát egyensúlyi helyzetre törekszünk, tehát arra, hogy a pajzs ne veszítsen több energiát, mint amennyít veszít sebződéskor választott időegységre vetítve, ebben az SB a pajzs töltésével nem segít. Létezik olyan eset, amikor az SB az egyensúlyhoz hozzájárul, amennyiben a resistance plafonértéken belül engineers fejlesztés révén növeli a rezisztenciát. (A rezisztencia növelésének kettős haszna van tehát: hatása olyan, mintha nagyobb pajzzsal indulna a hajó, egyszersmind a sebzések szempontjából gyorsabban is töltődne.)

    Azt második olvasásra szerintem magadtól is belátod, hogy az SB-nek akkor is van haszna, ha nem módosítja az SB sem a pajzs töltési sebességét, sem pedig a rezisztenciát, mivel magasabb induló értékkel több sebződést visel el a hajó a pajzs több idő alatt végbemenő, de összességében nem elkerülhető lemerülése esetén is. A nagyobb induló értékből ugyanakkor a kevésbé sebződő hajók is többféleképpen profitálnak.

    A konklúziód értem: szereted az FDL-t. Örülök neki. Én is szeretném (jobban) szeretni, ezért a jövőben többet repülök majd vele, hogy jobban ki tudjam használni az előnyeit és kevésbé akadályozznak a limitációi. Attól azonban, hogy többet repülök FDL-el, a Vulture nem lesz inherensen rosszabb hajó minden helyzetben és tekintetben. Javaslom, hogy időről időre Te is ülj vissza egy FDL-lel azonos szinten továbbfejlesztett Vulture-be, fitteld ki szinte bármilyen fix lézerrel és meg fogod érteni. :D

Új hozzászólás Aktív témák