Új hozzászólás Aktív témák

  • Ed_007

    aktív tag

    válasz tordaitibi #391 üzenetére

    Nekem kicsit karcsúnak tűnik hogy a teljes autómennyiségnek csak 5 %-a van egyszerre mozgásban az utakon.

    Vegyük pl. azokat a szülőket, akik óvodába, iskolába stb. hordják a gyerekeket - ők tutira kb. azonos időben használják az autóikat. A bennünket "érintő" gyermektömeg esetében kb. 80% autóztatja a gyerekeket, vagy saját autóval, vagy taxival/autómegosztóval. Tételezzünk fel félórás utat és egyórás időtávú beérkezést, az azt feltételezi, hogy 40% autó van az úton. (Több, mert az óvodából/iskolából még munkahelyre is mennek vagy hazavezetnek.)

    A munkahelyeim esetében is ha csak abból indulok ki, mennyi a teljes munkavállalói létszámhoz viszonyítva az igényelt parkolóhelyek száma, ott is kb. 80% az autós. Ha félórás utat becsülök (általában azért sokkal időigényesebb), és feltételezzük, hogy kétórás időtávon belül érkeznek be a munkavállalók, az is 20% autó az úton.

    Ha átlagoljuk a teljes napot, beleértve az éjszakát, akkor már elfogadható lehet az 5% - no de az nem a csúcs.

    Azt is érdemes figyelembe venni, hogy amelyik szülő gyermekülésben szállítja a gyerekét, az gyermeküléses autót akar mindenkor, azaz nem mindegy neki, milyen autó áll éppen rendelkezésre. Maradva a gyermekülésnél, az is lényeges, milyen a gyermekülés a többféle méretből. Ha több gyermeket is szállít, akkor több gyermekülés is kell. Autómegosztó használatakor olyan autót kapni, amely két/több megfelelő méretű gyermekülést tartalmaz, eléggé korlátozza az esélyt, hogy időben ott legyen az autó. Ha meg nincs autó, akkor álldogálnak az óvodánál/iskolánál a gyerekekkel kézenfogva az esőben (például)...

    Az autómegosztó szerintem az autót csak ritkán használóknak megfelelő, illetve azoknak, akik egyedül vagy legfeljebb párosan akarnak utazgatni és nem zavarja őket, ha akár órákat kell várakozni az autóra (ami azt jelenti, hogy akár órákban mérhető eltérés lesz a tervezett és tényleges érkezésben).

Új hozzászólás Aktív témák