Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Egyetértek, sok AC töltő kéne, olyan helyekre ahol 1+ órát eltölt a user.
Múlt héten mentünk Bp-re intézni vmit, ebédhez éttermet az alapján választottunk, hogy hol tudunk közben tölteni is 100 méteren belül. Nem mondom, hogy túl sok lehetőség lenne Bp belvárosában... Belvároson kívüli helyek meg végképp reménytelenek.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Balázzs
senior tag
Eszköz alatt mit értesz? Konkrétan nálam a garázsban kerül majd fel egy fali töltő 3*16A bekötéssel, jelenleg a ház kap 3*20A-t, 2.5-es vezetékek mennek a garázsban mindenhol, villanyszerelő szerint az elég a 3*16A-hez. Túlfeszültség védelmet több helyen olvastam, hogy érdemes kiépíteni, hogy védd a jármű/töltő elektronikát. Villámcsapással nem számolok, van a közelben víztorony és az utca végén gsm torony is.
-
Balázzs
senior tag
Igen ezt értem, lehet nem voltam egyértelmű. Túlfeszültség védelemnél én arra gondolok, hogy védjem a töltőt és az autót a hálózat ingadozásaitól. Erre javasolták több helyen amit írtam, hogy fali töltő mellé javasolt ilyen védelem kiépítése. Ezért érdeklődöm, hogy akinek van fali töltője, rakott vagy rakatott-e fel bármi hasonló eszközt?
-
rbalint88
addikt
Koszonom, akkor a gyari evse 12A-e nem fogja tulterhelni a rendszert. A 20A kismegszakito azert van fent, hogy ha valami nagyobb fogyaszto van idoszakosan rakotve, akkor az ne lovogesse ki allandoan - pl anno amikor hegeszteni kellett, akkor az allandoan kicsapta a 16A-t es hoztunk egy aggregatort inkabb
Alapvetoen az a terv, hogy ugyintezeskor/vasarlaskor toltunk rendes oszloprol, otthon csak ha muszaj.
Tuzpenge, joghurt: 12 eve lett kialakitva, akkor meg nem volt meretezesi szempont a villanyauto toltes -
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Félre ne érts, nem mindenáron ezt a megoldást akarom erőltetni. Csak érdekel, van-e bármiféle műszaki akadálya. A biztonsági reteszeléseken túl (hogy ne ugyanarra a töltő bemenetre akarjon kötni egyszerre két fázist).
Még demonstrátorként kellett olyan áramkört és programot csinálnom, ami egy 6-fázisú motor 12 darab IGBT-jét vezérelte. Ott elég nagy pukk lett volna, ha egybenyitok két rossz betápot.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
cOxeR
Ármester
Vagy mondjuk munka miatt használod, kiszámlázod a kiszállást, benzines autó km díjjal. Ott kezd megtérülni a dolog.
Vagy csak szimplán dolgozol vidéken, mire végzel a munkával az ügyfél töltőjével feltöltöd a kocsit, és mehetsz autópálya tempóval oda-vissza... időveszteség nélkül.
Persze amortizáció költség így is úgy is van.#2719Vesa
Gyorsan rá lehet kattanni... mióta van elektromos, azóta a benzines autó használata drasztikusan csökkent... tavaly mentem 4 ezret benzinessel, idén az első tankolás van benne... elektromossal meg letoltam 27 ezret, bő egy év alatt.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Persze, ezért vettem én is ilyet. De a kiszámolósdi ennél azért összetettebb, egy autó fenntartási költségében az üzemanyag csak egy szelet, nem is a legnagyobb. Eleve a különbözet amivel többe kerül egy ilyen elektronyos, az része a költségeknek. Szintén ez az összeg állhatna mondjuk minimum állampapírban, aminek a kamatait -illetve így azok elmaradását-, szintén a költségek közé sorolom, mivel ez kvázi veszteség. (+ most a töltő kiépítése ami készülékkel, villanyszerelő munkadíjjal együtt kb. 300k lesz).
Cserlbe olcsóbb az üzemanyag, nincs parkolási díj -már ahol-, nincs súlyadó és remélhetőleg kevesebb lesz a szervizköltségem is. Ez most egy teszt, meglátjuk mit hoz ki a végén az egyenleg.
Illetőleg nem csak a megtérülés számít, alapvetően ha nyújt valami pluszt az E-autózás, akkor ez egy fontos szempont lehet. Egy terepjárónál se az lesz a szempont, hogy mennyit fogyaszt, hanem az, hogy valamiért azt szeretne venni az ember.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Milyen ez a Beny töltő? (származás, megbízhatóság, stb)
Végre célegyenes körül van a ház, így lassan a töltőt is fel kéne rakni a garázsba.
3fázis, terhelés megosztással, mert a Leaf egyedül megeszik 32 A-t, a Teslának meg kell mind a 3. A csodás hőszivattyú meg papíron 3 fázisú, gyakorlatban a kompresszor 1 fázisról megy és akár 25A-t kér...-
Megéri-nem éri meg kérdést szerintem nem nagyon lehet excelben kiszámolni. A kényelmi, biztonsági extrákat nagyon nehéz számszerűsíteni, az egyéb szempontokról (tetszik/nem tetszik) nem is beszélve.
Szigorúan számok alapján egy olcsó, megbízható, faék egyszerűségű használt benzinest nehéz megverni.Bár én pont nemrég számolgattam. 3 éve váltottam egy akkor 9 éves Golfról, amit 3 millióért adtam el. Új Leafet lízingeltem, 4 év futamidővel, 3 millió befizetéssel (+1.5 állami támogatás).
Elmúlt 3 évben mentem 75k km-t "ingyen". (50+35k volt eddig a kötelező szerviz)
Nem fizettem parkolást(~100k tuti elment volna 3 év alatt), cégautó adót (396k), súlyadót (~100k). Lett volna 4 olaj/szűrő csere, ami legalább 120k.
(és akkor nem számltam semmi meghibásodást/javítást egy 140k km-t futott kompresszoros, turbós VW 1.4 TSI-re, DSG váltóval )
75k km-re 8as átlagfogyasztással 400ft átlagárral 2.4m
összesen: 3.116m
Ez idő alatt lízingre fizettem havi 130 körül. azaz 4.7mMost a Golf kb 2.6-ot érne és a Leafből 5.5-6 milliót kapnék ha a lízinget lezárnám és eladnám.
Tehát most ~3 millióval többet ér az autó. Hogy ez a "megtakarítás" összejöjjön "befizettem" 1.6 milliót.(Ezek mind bruttó árak, direkt nem variáltam áfával és céges dolgokkal. Úgy még jobban áll a téma)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
egyébként a GYÁRI töltőkábelek sok autónál 20A-esek, és 2,5mm2 keresztmetszet, amit mindenhol 16A-nek árulnak. A Hyundai/Kia narancs Type2 kábelei mind 20A-esek gyárilag, és olyan a belső ellenállás a PP szálon hogy a 32A töltő nem 16A hanem 20A-re áll be.
Minden értelmes kínai 16A-re gyártja a 2,5-es kábelt.
A 6mm2 meg nem 32A hanem 40A töltőkábelben is létezett (usa ahol van 1x40A töltés is)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Ezt a kérdést úgy vizsgálnám meg, hogy ha 16A-rel töltesz mi marad. 2x16 elég kevés lehet, ha azt vesszük hogy egy indukciós lap is min. 3.6kw. +elektromos sütő, + klíma+ mosgatógép+szárítógép. Nyilván ezeket nem egyszerre használod, de belefuthatsz kellemetlenségekbe.
Én is arra jutottam, hogy jelenleg 20/20/32 az optimális megoldás. Ezen úgy eltudom osztani a fogyasztóimat, és esetleg gyorsabban tölteni(16A), hogy nem csapkodja le semmi random.
[ Szerkesztve ]
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
nincs az e-autóknál gyakori B, vagyis visszatáplálós fokozat, emiatt nem is lassul úgy, hogy egypedálos közlekedésre alkalmas legyen, használni fogjuk a fékpedált is sokat. És a kéziféket is, mert nincs P állása a járműnek, tehát parkoláskor N-be tesszük, amivel simán el tud gurulni, szóval a nagyon anakronisztikusnak ható, manuális kéziféket szükséges lesz behúzni. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem jó az irány. Az összehasonlításnál mindenképp az árat is figyelembe érdemes venni. Meg ami még fontos, a hatótávot a korrekt összehasonlítás miatt. Ez is a menetteljesítmény része. Tele tankkal és feltöltve, bár nyilván az utóbbi nem mérhető. Sőt a menetteljesítmény része a mondjuk 1000km megtételéhez szükséges idő is.
Nem arról van szó, hogy a némileg magasabb súly esetleg minimálisan több szennyezést jelent, itt a vita szabályai a fontosak most, hiszen a számarány nagyon alacsony az össz-járműparkhoz képest.
Nekem praktikusan a "húzzuk ki a töltőt, ha nem töltjük a telefont!" is bullshit, hiszen mikor megsütök egy adag kenyeret, nagyjából becsülve egy évi kihúzott töltő energiája megy füstbe. Egy komolyabb épület fűtése (sportcsarnok stb.) megy az egész országét elviszi szvsz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
A hozzászólásaimban csak az érvelési hibákra mutattam rá. Nem tanulmányoztam villanyautókat, vezetni is egyszer vezettem egy kísérleti példányt jó tíz éve. Azonban a tényállításokat a véleményektől el tudom választani, a tényállítások forrásait pedig tudom ellenőrizni. Moderátorként kerültem a topikba, mert azon az alapon vádoltak valakit, hogy nem ért hozzá. Azonban ez nem egy szakmai topik, még a Logouton sem. Fáradt gőz, a hozzáértés hiánya miatt is nyilván. Gondolj úgy rá, mintha pár titkárnő beszélgetne a Windows kontra Linux fájlrendszereiről, vagy a többszálas programozásról. Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van
Most hány cella egy akku? Több akku kevesebb cellával pont annyi. A cserét kikapcsolt állapotban gondoltam Azért villanyos fórumon több hozzáértést várnék, miért okoz gondot a 4-600A ? Hány volt is ez? Vasútnál 25kV mellé jön a 2k A, a csatlakozás ehhez képest meg éppen sok száz millió, az áramszedő sok ezer kilométeren át súrolja a munkavezetéket, mire cserélni kell....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez megint szalmabáb, olyanról beszéltem aki elektromos fejlesztésben dolgozik és érvként jön a hagyományos autóval foglalkozó tanár, meg egy önjelölt "szakértő"....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Így ez már szalmabáb. Az alapállítás még mindig az, hogy közel azonos modellek esetén... Csinálj komplett felosztást akár, élettartamra kiszámíthatsz mindent, ami alapján háromszor jobban jártál, de azt ezzel nem cáfolod.
Szerintem amúgy ez a valamivel nehezebb téma már lerágott csont lett, szerintem hagyjuk.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az akkucsere nagy előnye a hosszabb lehetséges töltési idő. Amúgy miért lenne kisebb a hatótáv, ha nem 12 cellás egy akkut cserélek, mintha 4 háromcellásat?
Az áramszedős példa pont jó, mert az akkun/autón lehetne cserélni akár minden alkalommal kopóbetétet, lehetne köztes kopóbetéttel megoldani stb.
Mennyit tudsz a vasúti felsővezetékes technikáról? A villamos amúgy tényleg közelebb áll, lévén egyenáram, de kikapcsolt állapotban kb. mindegy....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Shadowbull
addikt
De igen, frissen töltöttem le az adatlapokat a Hyundai oldaláról, ma reggel.
Szerintem meg simán összehasonlítható, méghozza azért mert megmutatja, hol a belépő szint mindkét technológiánál. Aki nem igényli az automata váltót, annak nem különösebben érdekes hogy a BEV ezt a funkciót magától tudja.Mellesleg odatettem a nagyobb modellek súlyát is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem mondtam, hogy nincs jogod, ez megint szalmabáb. Szaktekintélynek nem tudlak elfogadni.
Megint IT példát hozva, nekem van jelenleg három használt gépem, meg használtam már párat, van, volt tabletem, telefonom stb. azonban ez alapján még a fejlesztési irányokról jövőről stb. csak nagyon outsiderként tudok bármit mondani. Itt a topikban jelenleg csak júzerek vannak tudtommal villanyautó ügyben. Véleménye mindenkinek van,. el is mondhatja szabadon, azonban attól csak minimálisan lesz, ha lesz hitelesebb a véleménye jövőt illetően, mint azé, akinek nincs.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
rbalint88
addikt
Megnevezett “majom” segitett megvenni az eGolfot annyira villanyautoellenes am, huha csak nem zold szemuvegen keresztul nezi a vilagot…
A hozzaszolasod is mutatja, mekkora baj az, hogy a villanyautozas is vallasi fanatizmussa valt es fel sem merulhet, hogy azzal kapcsolatban valami nem rozsaszin es tokeletes. Ugyhogy “csa gyikok, en leptem” -
philoxenia
MODERÁTOR
Amúgy számoltam tco-t, az előző kocsim egy vitara 1.6 glx automata volt, 3 évre oplizing, üzemanyaggal többe került 3 év alatt mint a tervezett jelenlegi kona 5 év tco-ja, sokkal többe! Még a 360-as benzináron is
Na látod egy ilyen számítás ide bemásolva jobb érv lehet két oldal szócséplésnél.
Amúgy nekünk pont ilyesmi Vitarank van, csak nem automata, de öt év alatt még nincs benne 40k km. Így sokára jönne meg egy villany árkülönbsége még ezt eladva is. Más szempont, csak az enyém, hogy jelenleg a családban négyen négyfelé dolgozunk, időben és térben is. Így legtöbbször a négy kocsiból legalább kettő, de inkább három nincs itthon. Négy villanyautó árát meg nagyon sokára keresnénk meg.
Nem térülés a lényeg amúgy, ha annyiba kerülne, mint egy tévé, nyilván feszt cserélnénk, bár mi tévét se cserélünk sűrűn. Lakás azért nem jó példa, mert annál minimális a befektetéshez képest az értékcsökkenés, sőt inkább értéknövekedés van, még a javítást karbantartást beszámolva is. Kocsinál meg ugye azt sosem kapod vissza, amit az üzemanyagon kívül ráköltesz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Ck.
addikt
Nem tudtam, nagyon sajnálom!
Szkt-trolis kérdésekben mennyire vagy otthon? Kb egy jó 20 éve különc módra, Szegeden elhagyták az áramszedőkről a kötél-csörlő párost, a többi troli üzemeltető várostól eltérően. Majd az utóbbi néhány évben elkezdtek visszatérni rá, de újabban megint azt látom, hogy elkezdték leszerelni a trolikról ismét. Mi áll-e döntések hátterében?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest