Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Shadowbull #7811 üzenetére
Indokolt. Mindenki nyugodtan elviheti. Saját döntése alapján. Nincs tiltva, ne is legyen.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
WestEndben milyen feltételekkel lehet tölteni?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Countries where @Tesla has already surpassed last year's sales by the end of July.
🇭🇺 Hungary 1,355%
🇹🇭 Thailand 1,272%
🇪🇪 Estonia 533%
🇩🇰 Denmark 374%
🇭🇷 Croatia 360%
🇨🇿 Czech Republic 292%
🇧🇬 Bulgaria 242%
🇸🇮 Slovenia 208%
🇳🇱 Netherlands 205%
🇸🇰 Slovakia 197%
🇧🇪 Belgium 197%
🇵🇱 Poland 189%
🇫🇮 Finland 184%
🇵🇹 Portugal 176%
🇷🇴 Romania 170%
🇮🇪 Ireland 168%
🇮🇹 Italy 161%
🇬🇷 Greece 154%
🇦🇺 Australia 151%
🇪🇸 Spain 132%
🇮🇸 Iceland 126%
🇸🇪 Sweden 124%
🇱🇺 Luxembourg 124%
🇫🇷 France 102%
🇹🇷 Turkey (new market)
Countries where this will happen next.
🇦🇹 Austria 96%
🇹🇼 Taiwan 82%
🇳🇴 Norway 80%
🇨🇳 China 75%evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7848 üzenetére
A gázpedálnak.
7849: Az árcsökkentés segített, így van. Nekünk okozott nem kis veszteségeket, de ez benne van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
És az a baj, hogy a feleségem is állandóan ezzel basztat. Évente többször is 1-2 órám megy el arra, hogy elmagyarázzam neki a fizikáját, és hogy mekkora marhaság. Aztán újra és újra előjön vele, hogy miért hirdetik itt-ott, hogy akkor miért rakta be ez-az-amaz. Biztos én tévedek.
Aki nem képes energia elven gondolkodni (és ahhoz kell egy használható fizikai tudásszint), az egyszerűen nem is érti, hogy épp a pénzét önti ki az ablakon.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7887 üzenetére
Ha más nem is, te legalább tudod.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mint kezelőszemélyzet nélküli automata berendezés az áfa tv alapján nem kötelezett számla- és nyugtaadásra. Ahogy egy ital vagy szendvics automatánál, itt is eldöntheti a vevő, hogy ilyen feltételek mellett akar-e (céges vagy bármilyen) kártyával fizetni. Annyival van előrébb, hogy töltő esetén (szemben a kávéautomatával) választhat másik fizetési módot (app), ahol tud számlát kérni.
Szóval ez nem akadálya a kártyás fizetés lehetővé tételének.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Igazad van, bocs, tényleg én olvastam félre, nem azt cáfoltam, amit írtál.
Én reflexből azt cáfoltam, amire legtöbben hivatkoznak, az e-mobilitás rendelet, amelyikbôl arra lehet következtetni, hogy villanyautó töltésről kötelező számlát adni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7916 üzenetére
Tényleg ellentmond minden logikának és narratívának, de a hosszútávú tapasztalat mégis ezt mutatja. Sőt, kiegészítem még egy meglepő érdekességgel: a degradáció nem annyira a futott km-től, mint inkább az eltelt időtől függ. Nincs nagy különbség két egyforma korú autó degradációjában, akkor sem, ha egyik sokat futott, másik keveset.
De ha alaposan megnézi valaki a grafikont, és átgondolja, hogy mit lát, akkor ezt is megerősíti az ábra.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Degradációtól nem lesz kuka egyetlen akksi sem. Attól legfeljebb csökken a hatótáv.
De ott van a grafikonon a Model 3 medián degradációja. Első három évben 9%, a következő 3-ban 2%, és egyre csökkenő tendencia. Ez alapján húsz év múlva a degradáció kb 15-20% lesz. Mennyit ér egy 20 éves autó? Egy hármas BMW 6-800 ezer. Model 3 sokkal jobban fogja tartani az árát, az akku sokkal jobb állapotú lesz, mint egy korabeli belső égésű motor állapota.
Kuka azért lesz egy akku, mert meghibásodott, és esetlegesen nem javítható. Pont mint egy belső égésű motor.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #7952 üzenetére
Én generáloztam már motort és/vagy váltót A merciben, lagunában, mondeóban, Priusban. Ki az a hülye, aki márkaszervizben csináltatja? Nem normális, az tuti.
Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid Egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt. Mennyibe kerül a váltó+motor generálja márkaszervizben? Szerintem több lesz 27e eurónál. A plugin hibrid a legnagyobb szívatás. Két fő elem romolhat el, nem egy.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Teslák tízezrei futkosnak az utakon 8-10 éves életkorral. Nem az akkuval és főleg nem a degradációval van gondjuk. Egy-két kivétel van, de a nagy többségnek még évtizedei vannak hátra az akkuból. Üzemeltetünk egy csomó 8-10 éves Model S-t. Semmi gond nincs velük.
Nem tudom, ohnnan veszed ezt a 60% marhaságot.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7966 üzenetére
A probléma ott van hogy a degradáció nem lineáris végig. Az elején relatív gyors, aztán van egy lineáris szakasz, a végén pedig beszakad.
A jellemző beszakadási pont 60% SoH körül van. Azt idő alapú degradációval 40 év alatt sem lehet elérni, amikor 3 év alatt 2% a jellemző degradáció (idő alapú és használat alapú együttesen) a vizsgált NCA akkus autónál a lineáris szakaszban.
Máshogy közelítve: kb 3000 ciklust követően (LFP-nél 6000) is eljön a beszakadás. 3000 ciklus egy 60 kWhs telepnél 180000 kWh, 1M km.
Épp ez az oka, hogy a degradációt nagyobb részben az eltelt idő okozza, nem a használat.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Érdekes amit mondasz. A 320d BMW 2020-ban komoly flottakedvezmény után 14,5-ről indult, egy jobban felszerelt példány 15,5-16m körül állt meg. Most, 3 év múlva 9-10 millióért adják a jobban felszerelt változatokat. Tehát a kezdeti vételáruk 39%-át bukták el. Azért ezt a példát hoztam mert ezt közvetlenül tudom, egy barátom épp ilyet vett akkoriban a cégével, valamint fejből nem tudom más autók pillanatnyi valós vételárát (prémiuméknál a listaárak dísznek vannak). Ugyanebben a korban eladott Tesla Model 3 ára 16,5M volt. Jelentleg a használtpiacon 11-12 millióért van a 2020-as. Ez 31%-os értékcsökkentés.
El tudom képzelni, hogy van olyan EV, ami többet vesztett az értékéből, és létezik olyan ICE, ami kevesebbet, de azt nem tudom elképzelni, hogy kardinális eltérés van a két tábor között.
Neked miből adódik a tapasztalat? Milyen EV bukott sokat, és milyen belső égésűvel hasonlítottad össze, ami az elmúlt 3 évben keveset?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Shadowbull #7975 üzenetére
150ezer 7 évnél idősebb Model S fut az utakon. Rendkívül érdekes gondolat, hogy 150ezer mintavételi eszköz az élettartama során sokmillió mintavételi ponttal nem elegendő statisztikai elemzésre.
És 5 évnél idősebb Model 3-ból is 150ezer van az úton. Az átlagéletkor pedig inkább 1-2 év, mint több. De az hogy jön ide?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7978 üzenetére
Hogy jön ide a garancia? A garancia tartja alacsonyan a degradációt? Az valamiféle esernyő?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #7986 üzenetére
Ez volt a 90%-os kedvezmény? Tehát 10 millió lett volna a csere? A "méltányosságot" minden márka biztosítja, vagy épp mázlid volt, az Audival? Miért kellett egyáltalán méltányosság? Miért nem ingyen volt? Kifutott a gariból? Mennyi garit biztosít az Audi, hogy már kifutott?
Méltányossági helyzeteket nem csak az Audi tud. Nekem a Tesla nulla forintért (100% kedvezmény) javította az autót, amikor a nyest elrágta a két fő erősáramú kábelt, és emiatt letiltotta az autó a töltést. Ez is milliós tétel lett volna. És még csak szerviz előfeltétele sem volt a méltányosságnak.
És ha legközelebb te nem kapsz méltányosságot, vagy a Merci/BMW/Dacia nem biztosít méltányosságot, a csere egy nagyobb vagyon 5-10-15m (márka és típus függvénye). Épeszű ember nem hajtja végre saját költségen márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #7990 üzenetére
Erre mondtam:
"Ne haragudj, de Audi Q7 hybrid egy olyan ritkaság, és olyan egyedi jószág, hogy annak a javíthatósága nullához konvergál, azt elhiszem. Aki ilyet vesz, az bele is számolja ezt."De ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen a meghajtás. A Subarumnak a 110e km-es szervize (vezérműszíj csere) 800e forint volt 5 éve. Mert az is egy egzotikus autó egzotikus megoldásokkal és drága szervizekkel. Amikor az ember ilyet vesz, azt beleszámítja. Vagy nem. Én sem tettem, csak néztem mint a mozis, de így jártam. De nem kezdtem el szidni a belső égésű motort, hogy mind szar és csak iszonyat költségen karbantartható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #8001 üzenetére
BMW NMC (Nickel Manganese Cobalt) akkumulátort használ
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #8023 üzenetére
Gyorsabb átállítás Euro 6-ra (és villanyosra).
Az villanybuszunk Nagyvárad-BP útvonalon autópályán végig 90-nel 315 km-en kevesebb, mint 70%-ot fogyasztott a 380 kWh-s akkuból. Átlagfogyasztás: 80 kWh/100 km Nettó 110 Ft-os villannyal töltve 90 Ft / km Km költsége kb a fele a hagyományosnak. Kamionok is ügyanebben a ligában lesznek.
Városi üzemmódban, menetrend szerinti tesztüzemben le sem írom a fogyasztását, mert minden dízel busz bőgve elkullog. Ott nem 50%-ra jött ki a költség, hanem töredékére.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8070 üzenetére
Borzalmasan rusnya, undorító, fos, okádék, hányni kell tőle, már a monitort se fogom tudni eladni a bűz miatt.
Legalább utálkozni tudjál, ha más nem megy. Nagyon béna ez a gagyi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ide tartozik, hogy a pénzügyi tanácsadó, akivel már évek óta együtt dolgozok szintén Teslára váltott.
Mivel fel éve a cégcsoportnál is dolgozik, rendszeresen cukkoltam, hogy benzinzabáló szörnyet használ. Mindig hárított, hogy nagyon elégedett az Infinityvel, és nem akar kínlódni az villanyos autókkal (nem tud otthon tölteni). Aztán mivel mostanában szinte minden nap nálunk van a "világ végén" (a várból nézve), és az Infinity a városban 13 litert eszik, naponta 4000 forint csak a bejárás. Múlt héten elvitt egy Model 3-at. Azóta mást se hallgatok tőle, hogy ez milyen jó, milyen jól használható, milyen jó autó. Meg hogy a feleségének is már ez kell. Már árulja az Infinityt. Ez gyors volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8079 üzenetére
Persze, természetesen legyen, de akkor a véleményed legyen profi, összerakott
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8057 üzenetére
Belső most jött a Jetson családból fénypostával. Így képzelték el 60-as években a 90-es éveket. "Retrofuturisztikus"
A sikerét az ára fogja eldönteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8090 üzenetére
A Philosoraptor kérdezi:
Szegény BMW. Mintha ő tehetne erről a sok marhaságról.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8092 üzenetére
Ne beszélj marhaságokat. Az ár mindig számít. Sokszáz prémium autót üzemeltetünk. Benzinest és villanyost egyaránt. Még soha egyetlen ember sem jött úgy, hogy mindegy, az ár nem érdekel. Még az extrákon is számol mindenki jobbra-balra. Legtöbb esetben fix a keret, és abba kell beletenni a legjobb autót.
Kérem, jelentkezzen itt az a prémium vásárló, akinek az ár nem számít.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8100 üzenetére
A prémium termék alapvető tulajdonsága hogy a megvásárlása nem racionális hanem érzelmi döntés eredménye. Azért veszik azt mert tetszik, mert vágynak rá, birtokolni akarják. Ezek az elsődleges szempontok.
Ha ez a prémiumság csimborasszója, akkor a te állításod alapján (hiszen szerinted mindenki csak érzelmi alapon vásárolja) a Tesla a legprémiumabb márka a Föld kerekén.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8101 üzenetére
Panoráma HUDra épülő teljesen új UI...
Erre kíváncsi leszek, milyen valójában, ettől sokat várok. Meglátjuk, hogy addigra össze tud-e hozni a BMW egy jól használható UI-t. De az ár számítani fog, amikor választok.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8104 üzenetére
Igen és nem. Nyilván lehet olcsóbban kapni ilyen-olyan autót akár jobb felszereltséggel is. Sokat, sokfélét. Kevés olyan autómárkát lehet említeni, amelyiknek nincs olcsóbb modellje, mint a Teslának. A német prémiumok is tele vannak sokkal olcsóbb autókkal. De mint említettem minden vásárlás úgy zajlik, hogy az embernek van egy kerete, és abba igyekszik belezsúfolni a számára legjobb autót. Ebből vagy BMW sül ki, vagy Mercedes, vagy Audi, vagy Dacia. Ember beleül ebbe, beleül abba, megnézi az árcímkéket, és optimális esetben a végén vesz valamit. Minden vásárlás így zajlik, még a Rolls-Royce Phantom (ha már BMW) vásárlója is így tesz. Csak neki nagyobb a keret, és általában nem csak egy kerettel rendelkezik, hanem x az n-ediken számú kerettel.
A könyvelőm ős-Mercis, és megnézett i4-et, iX-et, EQC-t, Model 3-at, és Teslát vett. Pedig pont a legszarabb pillanatban, 21M volt a 3-as télen. Tudod, mi márkafüggetlenek vagyunk. Nekünk tök mindegy, hogy mit visz az ügyfél. Nálunk mindennek ugyanolyan pénzügyi feltételei vannak, csak a termék alapján dönt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
És azt még hozzá akartam tenni, hogy akár hiszed, akár nem, a legtöbb T vevőnek (számomra is) a legfontosabb selling point, hogy tetszik a belseje. Én szeretem a tiszta, nyugodt, higgadt, skandináv stílust, amit a T képvisel. Igen, itthon is sok IKEA van. Ilyen a világ. Sokan vannak, akik a [pár hozzászólásommal korábbi jelzők ide illesztendők] designt kedvelik. Az, hogy nem feltétlenül a legjobb/legrosszabb (prémiumoknál ezek szerint a második az aláhúzandó, egyesek szerint) ár-érték arányt képviseli, az egy dolog.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8145 üzenetére
Miben volt kicsi? Érdekes, amit mondasz, kevés autóban van több hely hátul cm-ben mérve. A model3-mal hátul nem a lábhely mennyisége a gond, hanem a magas padló/alacsony ülések.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az automata index annak jó, aki sokat közlekedik többsávos úton és gyakran vált sávot. Nagy városban és autópályán. Nekem egy kincs. Kiteszem az indexet, hogy sávot akarok váltani, és villog, amíg nem sikerül, majd abbahagyja. Könnyebben beengednek, és sosem marad úgy. De aki kisebb településen él, vagy külső sávban haladva sosem előz, annak max akkor ad hozzá, amikor olyan befordulás van, ahol a kormányfordulat-kapcsolós visszatérítő nem tudja visszatéríteni (mert pl. megy tovább a kanyar íve).
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux - haladóknak
- Politika
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen